שיחה:הומופוביה בישראל/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

השלמות[עריכת קוד מקור]

אנדר, אחלה ערך, אבל כפי שכתבתי בדף השיחה שלי אני חושב שלא מספיק להתמקד רק בממסד (מערכת המשפט, מערכת החינוך, צה"ל) וצריך להוסיף התייחסות למגזרים השונים בחברה הישראלית: המגזר החרדי, הדתי, הערבי, עולי חבר העמים. • חג שמח - אמיר (שיחה) 17:33, 6 באוקטובר 2009 (IST)

כל היודע דבר[עריכת קוד מקור]

  1. הקישור בין הירי במועדון הנוער לבין הומופוביה אינו מבוסס על עובדות. האם ידוע מי היורה או מה מניעיו?
  2. המשך הערך עוסק בכמה עניינים שהקשר בינם לבין הכותרת ("הומופוביה") הוא מחקר מקורי פסול. הדברים חלים בעיקר על הפסקה "מעמד משפטי" כולה. גם בעניין בדיקת האיידס בצה"ל, יש להוכיח שמדובר בהומופוביה. כנ"ל לגבי התבטאותו של חלוץ.
  3. זו הזדמנות להזכיר שהערך שלנו בנושא הומופוביה מציב רף גבוה ביותר; עם הגדרה כזו, יש מעט מאד מקרי הומופוביה. אי אפשר לאחוז את המקל הזה בשני קצותיו. עוזי ו. - שיחה 18:05, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אני מסכים עם עוזי, יתרה מכך לא יתכן שעל כל אדם, ארגון או מושג הקשור לקהילת הלהט"ב, שוליים ככל שיהיו יכתב ערך, זה לא אנציקלופדי. צריך לאחר את הערך עם הומופוביה ולהוסיף את הפרטים הרלבנטיים צחי לרנר - שיחה 18:09, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אני מגיב בתור כותב הערך, אבל זו כמובן רק דעתי האישית:
  • הקישור מתבסס על העובדה המספקת שאירוע נעשה בכוונה תחילה לפגוע בנוער להט"ב. על כן, זהו אירוע הומופובי בלא קשר לזהות (גם המינית) של היורה והאם המניע הוא גזעני או רומנטי.
  • לא הבנתי מהו מחקר מקורי פסול, פרופסור.
  • אני מתנגד בתוקף לאיחוד לתוך הומופוביה, שימו לב שהערך הומופוביה בישראל התפצל ממנו לערך עצמאי בשל גודלו (ויש מקום להרחבה משמעותית נוספת, כפי שציין אמיר לעיל). אני לא רואה סיבה לבטל את הפיצול.
אנדר-ויקשיחה 19:14, 6 באוקטובר 2009 (IST)
גם אם לא ניתפס הרוצח, הסיבה לרצח ברורה לחלוטין. העובדות מדברות בעד עצמן. ניכנס רוצח רעול למרכז של קהילת הלהט"ב. יורה בכל הנוכחים לא בירי אוטומטי, בקור רוח מתוכנן, הנערות והנערים לא מגלים התנגדות כשלהי, לא מסכנים את הרוצח. הוא ממשיך בביצוע הירי. הוא מנסה לפגוע גם באלה שנימלטו מהמקום. לא מדובר כאן ב"אהבה ניכזבת", ב"חיסול חשבונות" וכו', יש פה כוונה ברורה לפגוע ולרצוח נוער הומו-לסבי וחבריהם במועדון שלהם וכמה שיותר. הכוונה ברורה. זוהי ההומופוביה וכול ניסיון להכחיש, הזוי, ומצער. BASWIM - שיחה 19:55, 6 באוקטובר 2009 (IST)
למה לא לכתוב על הומופוביה בירושלים או הומופוביה בתל אביב, באר שבע או אשדוד (ואחרי שהערכים יעלו נכתוב ערכים נפרדים שכל אחד מהם מתייחס להומופוביה באיזורמסויים בתל אביב, בירושלים, באר שבע או אשדוד), אולי נכתוב גם את הערכים הומופוביה באוטובוסים או הומופוביה בגנים ציבוריים ? עד לאיזו רמת הכללה אפשר להגיע ? 19:24, 6 באוקטובר 2009 (IST)
נו באמת. זה טיעון פופוליסטי שאפשר לטעון אותו על כל ערך בויקפדיה שמפנה לערך מורחב. אפשר אולי לנסות לנהל דיון ענייני בתוכן?! • חג שמח - אמיר (שיחה) 19:30, 6 באוקטובר 2009 (IST)
לא הבנתי על מה אתה מתרעם ומה לא בסדר בהומופוביה בישראל. אנדר-ויקשיחה 19:34, 6 באוקטובר 2009 (IST)
איזה תוכן ? זו תופעה כללית, לא קיימת תופעה שנקראת הומופוביה בישראל שהיא נבדלת מהומופוביה במדינות אחרות. ובנוסף לכך טיעוניו של עוזי מראים שגם אם כן היה לחלק מהעובדות המופיעות בערך אין בסיס צחי לרנר - שיחה 19:34, 6 באוקטובר 2009 (IST)
ואני חושב שיש זכאות לערך נפרד על הומופוביה בישראל, ושאתה ועוזי טועים. אנדר-ויקשיחה
זו אנציקלופדיה ולא בלוג פרטי שבו אפשר לכתוב כמעט הכול, לא ניתן לכתוב על מה שלא קיים צחי לרנר - שיחה 19:38, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אתה טוען שאין הומופוביה בישראל? • חג שמח - אמיר (שיחה) 19:39, 6 באוקטובר 2009 (IST)
תשאלו את עצמכם האם אתם מנסים לקדם אג'נדה היקרה לליבכם (יתכן שחיובית) או לכתוב אנציקלופדיה - אלו מטרות שונות לחלוטין צחי לרנר - שיחה 19:38, 6 באוקטובר 2009 (IST)
לא. כמו שיש מקום לסרבנות בישראל, בדואים בישראל, נישואים בישראל, עובדים זרים בישראל, גורדי שחקים בישראל, חטיבת ביניים בישראל, מים בישראל, האינפלציה בישראל, בנקאות בישראל ורבים אחרים שיש אותם גם במקומות אחרים - וגם בישראל. יש לזה מקום באנצילופדיה ואת השאלה המעניינת אולי צריך להפנות לבעלי אג'נדות אחרות. אנדר-ויקשיחה
הסרבנות בישראל (ואני מדבר כמי שמתנגד לה מאוד) היא יחודית לישראל, התפתחה על הרקע של המצב הפוליטי-מדיני ושונה ממדינות אחרות, הבנקאות בישראל, שהתפתחה על רקע מצבה הכלכלי היחודי של ישראל היא יחודית לישראל. הומופוביה היא תופעה כלל עולמית ואין לה יחוד לישראל צחי לרנר - שיחה 19:45, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אז אתן לך רשימה של עשרות (אולי מאות) ערכים דומים ותגיב להם אחד אחד. מה ייחודי בשחמט בישראל מלבד זה שזה בישראל? אתה מפספס את הנקודה. אנדר-ויקשיחה 19:48, 6 באוקטובר 2009 (IST)
ובנוסף לזה פרטים אופייניים בערך, שאפילו לא מתאימים לכתבה בעתון, קל וחומר לאנציקלופדיה (וכאלו יש עוד הרבה):
  • קבוצת נערים קראה לעבר גבר בן 34 בשמות גנאי ותקפה אותו על רקע נטייתו המינית. הנתקף, תושב אילת, פונה לבית החולים יוספטל בעיר.
  • במהלך המצעד עצמו הושלכו על הצועדים ביצים.
  • שלט גדול שהוצב בכניסה למכולת שבמסלול המצעד הכריז כי "אין כניסה להומואים".
אין לי מילים להביע את השתוממותי

צחי לרנר - שיחה 19:51, 6 באוקטובר 2009 (IST)

ואין מה לעשות, גם העיתון וגם האנציקלופדיה מציגים אירועים שקרו. ההבדל הוא שהאנציקלופדיה משתמשת בהם על מנת ליצור מקשה אחת שתהווה נושא מסוים- נושא הערך. אין מנוס מלציין אותם. מעניין אמנם ששינית אסטרטגיה. אנדר-ויקשיחה 19:56, 6 באוקטובר 2009 (IST)
גם לי אין מילים. בגרמניה שלפני מלחמת העולם השניה היו חנויות שבהן הוצבו שלטים "אין כניסה ליהודים". זו לא אנטישמיות? זה לא ראוי לציון בויקיפדיה? איך זה שונה מ"אין כניסה להומואים"? • חג שמח - אמיר (שיחה) 19:59, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אין ברירה - בפרק "גילויי הומופוביה סביב מצעדי הגאווה" צריך לתת דוגמאות לגילויי הומופוביה סביב מצעדי הגאווה. עיתון שמעיתון. אנדר-ויקשיחה 20:00, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אתה רואה דברים שאתה רוצה לראות, לא שיניתי שום אסטרטגיה, לערך אין חשיבות וגם לו הייתה מה שכתוב בו אינו ראוי לאנציקלופדיה והמעט שכן ראוי יכול להכנס לערך הומופוביה. אתה מנסה לקדם אידאולוגיה צחי לרנר - שיחה 20:01, 6 באוקטובר 2009 (IST)
זו האשמה חמורה. סמוך עלי שאני מכיר את תקנות האתר היטב. פתח הצבעה אם תרצה, אני פורש מהדיון. אנדר-ויקשיחה 20:05, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אין לי ספק בזכות הקיום של הערך. על תוכנו ניתן לדון, כמובן. דוד שי - שיחה 20:56, 6 באוקטובר 2009 (IST)

חופש השנאה[עריכת קוד מקור]

הערך מתחיל במילים "הומופוביה בישראל אסורה כיום על-פי חוק", שלמיטב הבנתי הן משוללות יסוד. בספר ויקרא נצטווינו: "לא תשנא את אחיך בלבבך", אך לא ידוע לי על העתקת ציווי זה לספר החוקים של מדינת ישראל. תושבי מדינת ישראל רשאים, למיטב ידיעתי, לשנוא כאוות נפשם. אסורה הסתה לשנאה, ואסורים מעשים מסוימים הנובעים משנאה, אבל לשנוא בלב אנו רשאים כאוות נפשנו. דוד שי - שיחה 20:28, 6 באוקטובר 2009 (IST)

גם שנאת מערכת המשפט הישראלית מותרת כידוע, אבל השנאה אינה רשיון להשמיץ ולהסית. הטענה שלפיה החקיקה בישראל היתה או הינה הומופובית ראויה למאמר פובליציסטי נוקב, שבו אפשר יהיה לטעון טענות לכאן ולכאן. כדי לכלול את המשפט הישראלי תחת נושא הערך הזה, אין די בדעתו של הכותב. עוזי ו. - שיחה 01:04, 7 באוקטובר 2009 (IST)
היסטוריית החקיקה המפלה היא חלק בלתי נפרד מהערך, לא משנה כמה יהיה גבוה המשלב בו תנסח את הנימוק, ואתה מתבקש שלא להוריד אותו שוב. אנדר-ויקשיחה 01:59, 7 באוקטובר 2009 (IST)
אמיר, חקיקה איננה הומופובית. היא מייצגת את הלך הרוח בזמן קיומה. לטעון שחוק שנחקק ב-1936 הוא הומופובי, זה כמו לטעון שאתונה לא היתה דמוקרטיה, כי היתה בה עבדות. אי אפשר להיות אנכרוניסטי, ובחייאת, אל תיתן לי את גרמניה הנאצית כדוגמה. זו בדיוק הדוגמה שהיא היוצאת דופן הבלתי הגיוני לחלוטין שמלמדת על הכלל. ‏Ori‏ • PTT02:20, 7 באוקטובר 2009 (IST)
באיזה שלב הפכתי לבובת קששל אנדר ויק? • חג שמח - אמיר (שיחה) 02:28, 7 באוקטובר 2009 (IST)
ניסוח אפשר לשנות - אבל הוא לא יכול להיות תירוץ להסרת כל הפרק. אנדר-ויקשיחה 02:20, 7 באוקטובר 2009 (IST)
ולכן הוא שונה. וגם עכשיו, זה ספק מתאים לערך, אבל זה סביר וקונטיינד, ועם הכותרת "רקע חוקי", גם עוזי, באומרי, ספקותי אינו קיימות, יקבל ‏Ori‏ • PTT02:23, 7 באוקטובר 2009 (IST)

לא מקובל. תסבירו (בלשון קריאה) מה לא היה בסדר בגרסה שלאחר עריכותיו של דוד שי. אנדר-ויקשיחה 03:17, 7 באוקטובר 2009 (IST)

הומופוביה היא "סלידה, רתיעה ופחד משולל היגיון ‏‏מהומוסקסואלים ולסביות והבאתן של תחושות אלה לידי ביטוי..." (הערך הומופוביה). הביטוי המובהק ביותר של הומופוביה הוא הומופוביה ממלכתית, כזו שניתן לה ביטוי בספר החוקים. חקיקה המעניקה יחס נחות להומוסקסואלים לעומת הטרוסקסואלים היא חקיקה הומופובית (כשם שחקיקה המפלה יהודים היא חקיקה אנטישמית), ואין להסתירה במילים רכות כמו "רקע חוקי", גם אם המלך בכבודו ובעצמו ציווה עליה (כיוון שזו חקיקה שמקורה בריטי, ראוי להציג את הישגיה הגדולים בארץ הולדתה, החל מכליאתו של אוסקר ויילד וכלה במותו של אלן טיורינג). דוד שי - שיחה 07:31, 7 באוקטובר 2009 (IST)
וראו גם את במאמרו של פרופ' אייל גרוס "הקשר בין הומופוביה לגירוש זרים" - 8.10.09 , אתר וואלה. ‏Danny-w16:41, 8 באוקטובר 2009 (IST)

"נלחמות בהומופוביה, מסרבות לדמוגרפיה"[עריכת קוד מקור]

נו, דוד. זה הרי לא נגד הציונות. קרא את הכתבה שוב ושקול בשנית האם הניסוח הזה ראוי. אנדר-ויקשיחה 09:54, 14 בנובמבר 2009 (IST)

יוצרות הגראפיטי הן נגד הרבה דברים. האמירה "האיום הדמוגרפי לא מאיים עלינו כי אנחנו שואפות לחברה פלורליסטית ומגוונת וכופרות בהיגיון המוסרי שבהקמת מדינה ליהודים בלבד (או בעצם הרעיון של הקמת מדינה)" היא באופן חד-משמעי נגד הציונות. דוד שי - שיחה 10:00, 14 בנובמבר 2009 (IST)
לכן מחקתי את הדברים מדף השיחה השלך. אנדר-ויקשיחה 10:01, 14 בנובמבר 2009 (IST)

ניסחתי בצורה שמבהירה שמדובר בקבוצה ספציפית וכן מיתנתי את הנוסח - לא נגד הציונות, אלא נגד התפיסה הציונית (לדעתם) בענין הולדת ילדים כמלחמה באיום הדמוגרפי. אגב, כמעט יצאה מלפני פליטת קולמוס טעות פרוידיאנית כי כתבתי "התפיסה הצינית..." מזל שתפסתי בהצגה מוקדמת לפני שכולם היו מתנפלים עלי שנילישיחה 10:16, 14 בנובמבר 2009 (IST)

לי זה מזכיר את האמירה של עראפת "אנחנו ננצח אותם מהרחם" וכינה את הנשים הפלסטיניות "פצצה ביולוגית"... אנדר-ויקשיחה 10:19, 14 בנובמבר 2009 (IST)
אין לי בעיה עם הניסוח שבערך, אבל אמירתן "אנחנו שואפות לחברה פלורליסטית ומגוונת וכופרות בהיגיון המוסרי שבהקמת מדינה ליהודים בלבד" שוללת את הציונות מכל וכל. דוד שי - שיחה 10:40, 14 בנובמבר 2009 (IST)

אולי, אבל משפט זה אינו נושא הגרפיטי. ובכלל יש ציונים טובים שיסכימו איתן שהמלחמה בדמוגרפיה היא לא ע"י הבאת עוד ילדים יהודים לעולם. וכן להזכירך הערך הוא על הומופוביה ולא על הקבוצה. שנילישיחה 10:48, 14 בנובמבר 2009 (IST)

הומופוביה בצה"ל[עריכת קוד מקור]

הסרתי את המשפט: "לפני שנת 1983, למרות שלא הייתה פקודה מיוחדת בנושא, עדויות מראות כי הנטייה הייתה לשחרר הומוסקסואלים שהצהירו על נטייתם המינית משירות צבאי, בעיקר על רקע נפשי. ההתייחסות להומוסקסואליות הייתה כאל מחלה או סטייה" משלוש סיבות:

  • המשפט הוא הפרת זכויות יוצרים: זהו ציטוט ישיר מהמקור שאמנם ניתן [1], אך ללא ציון שזהו ציטוט.
  • זהו כל המידע שבמקור, והוא מבוסס על מקור אחר (שאינו באינטרנט). ראוי לקרוא מקור זה, ולהביא את שנאמר בו, ולא להסתמך על מישהו אחר שקרא אותו.
  • די בשני הנימוקים הקודמים. הנימוק הבא הוא רק תוספת. בתחילת שנות ה-70 שירתו אתי, ביחידה מיוחסת שדרשה סיווג ביטחוני גבוה ביותר, שלושה הומוסקסואלים, ללא אפליה כלשהי. ידיעה אישית זו מקשה עלי לקבל מחקר שאינו מבוסס היטב. דוד שי - שיחה 10:11, 18 ביוני 2010 (IDT)
דיון בעניין זה היה בשיחה:הומוסקסואליות/ארכיון 4#בקשר לצבא 2. החומר שקל למצוא בעניין הוא מצומצם, ולצערי מאז הדיון הקודם הצטמצם עוד יותר לאחר שכל המקורות שמצאתי אז נעלמו מהרשת. צריך גם שתהיה קוהרנטיות בין התוכן כאן לבין זכויות להט"ב בישראל#הומוסקסואלים ולסביות בצה"ל. ‏odedee שיחה 11:17, 18 ביוני 2010 (IDT)

2 שאלות[עריכת קוד מקור]

1. למיטב ידיעתי פוביה היא חרדה תת מודעת מפני מצב ספציפי, דוגמת קלאוסטרופוביה, הידרופוביה וכדומה. התנגדות להומוסקואליות היא התנגדות לתופעה או למצב מסוים, אך מה מכליל אותה בקטגוריה של נברוזות?

2. החרדים מתנגדים להומוסקסואליות, ללא ספק. השאלה היא האם התנגדות על רקע דתי מוגדרת אף היא כהומופוביה? החרדים מתנגדים גם לדברים רבים נוספים, כגון חילול שבת או אכילת חזיר. האם יש להם חזירופוביה, או חמצופוביה? זה נראה לי קצת מחקר מקורי, במחילת כבודכם. ברי"אשיחה • ט' בתמוז ה'תש"ע • 01:12, 21 ביוני 2010 (IDT)

גם אני לא כל כך הבנתי מדוע כל גילוי עוינות להומוסקסואלים או גילוי התנגדות להתנהגות הומוסקסואלית מקוטלג כהומופוביה. אני-ואתהשיחה 01:35, 21 ביוני 2010 (IDT)
לפי הפתיחה של הערך הומופוביה, גילוי התנגדות להתנהגות הומוסקסואלית באופן כללי איננו הומופוביה, ולא מדובר בנוברוזה: המונח הומופוביה מתאר סלידה, רתיעה ופחד משולל היגיון ‏‏מהומוסקסואלים ולסביות [1] והבאתן של תחושות אלה לידי ביטוי באפליה, דחיה, שנאה, זלזול, תוקפנות או אלימות כלפי נטייתם המינית, כלפי מימושה של הנטייה המינית, כלפי זוגות בני אותו המין, וכלפי גילויי חיבה בין בני אותו המין, גברים או נשים. המלה בנויה כהלחם של המלים הומוסקסואל ופוביה, שפירושה בעת או חרדה, אף כי הומופוביה אינה פוביה במשמעות הקלינית-רפואית המקובלת של מושג זה. אנדר-ויק01:39, 21 ביוני 2010 (IDT)
יפה. קיבלתי תשובה על השאלה הראשונה, אך היא מחזקת את השאלה השנייה. הרי לא ניתן לומר שהתנגדות על רקע של הלכה דתית נחשבת "משוללת הגיון", אלא אם כן מגדירים את האמונה הדתית עצמה כמשוללת הגיון. לא נראה לי שהערך מתיימר לעשות זאת. אם כן התנגדות החרדים אינה הומופוביה. ברי"אשיחה • ט' בתמוז ה'תש"ע • 01:45, 21 ביוני 2010 (IDT)
ראה את שיחתי עם האלמוני כאן למטה. לחרדים, לדתיים ובעצם לכל אדם אחר בישראל יש זכות מלאה להתנגד להומוסקואליות על כל רקע. זה לגיטימי בחברה פלורליסטית. כאשר ההתנגדות הזו באה לידי ביטוי בצורה של ביזוי, השפלה, אפליה ואלימות - אזי זו הומופוביה. לכן, לצורך העניין, השוואה של הומוסקסואליות לפדופיליה היא מעליבה עבורי כמו שהשוואה של עבודת ה' לעבודת אלילים מעליבה עבורך: כי מדובר בביזוי. פה אגב, לדעתי, הטעות של רוב המתנגדים להומוסקסואליות על רקע דתי - הם עושים זאת בצורה הומופובית. אנדר-ויק01:51, 21 ביוני 2010 (IDT)
יש כאן איזה שהוא לופ. מצד אחד עצם ההתנגדות אינה הומופוביה. אך התייחסות מבזה היא הומופוביה, אף שהיא נובעת מהתנגדות מנומקת כשלעצמה. אם כן ההומופוביה היא ההתייחסות ולא מה שעומד ביסודה. היכן משתלב כאן הפתיח: "המונח הומופוביה מתאר סלידה, רתיעה ופחד משולל היגיון ‏‏מהומוסקסואלים ולסביות"? ברי"אשיחה • ט' בתמוז ה'תש"ע • 02:07, 21 ביוני 2010 (IDT)
אין כאן לופ. המשפט שאתה מצטט ממשיך במילים "והבאתן של תחושות אלה לידי...", עם ו' החיבור. אנדר-ויק02:09, 21 ביוני 2010 (IDT)

הומופוביה ואנטישמיות[עריכת קוד מקור]

על פי לא מעט מקורות קתוליים - כולל תומס אקווינס, למשל, מחשובי מורי ההלכה הנוצריים - דינם של כל היהודים להישרף באש הגיהינום לנצח נצחים, בגלל קשיות עורפם וסירובם להכיר בישו כמשיחם האמיתי. האם זו דיעה אנטישמית, או שזו סתם "התנגדות ליהודים על רקע דתי"?

זה אנכרוניזם לקרוא לזה אנטישמיות. זו שנאה על רקע דתי. תטען שהחרדים שונאים את ההומוסקסואלים, אך אין זה נכון, שכן הם שונאים את ההומוסקסואליות ולא את ההומוסקסואלים. באותה מידה הם שונאים את חילולי השבת, אכילת החזיר ובעילת הנידות. לא את העושים, עליהם מרחמים במידת מה, ואף מתפללים עבורם, אלא את המעשים. ברי"אשיחה • ט' בתמוז ה'תש"ע • 02:13, 21 ביוני 2010 (IDT)

אקווינס היה סתם דוגמה. יש לא מעט נוצרים היום שמחזיקים באותה הדיעה בדיוק. אנטישמיות?

ייתכן, אף כי כיום אנטישמיות היא על רקע גזעי ולא על רקע אמוני. ברי"אשיחה • ט' בתמוז ה'תש"ע • 02:17, 21 ביוני 2010 (IDT)
"אנטי-שמיות" כוללת סוגים רבים של עוינות, שאף אחד לא יקרא להם "שמו-פוביה". אני-ואתהשיחה 02:23, 21 ביוני 2010 (IDT)
שנאת יהודים בגלל היותם יהודים נקראת אנטישמיות או "יודאופוביה", ולמרות שמונחים אלה הומצאו במתאיים האחרונות הם חלים גם על צורות עתיקות של שנאת יהודים - כולל של עובדי האלילים היוונים באלכסנדריה , הנוצרים בימי הביניים וכו'.Ewan2 - שיחה 03:54, 21 ביוני 2010 (IDT)
למושג פוביה יש שני מובנים: א.אחד- של חרדה או פחד - שהוא בשימוש במדעי ההתנהגות - פסיכולוגיה, ]סיכיאטריה וכו. משם באה גם המשמעות של "הומופוביה" כפחד מפני הומוסקסולאיות, לפעמים פחד מפני דחפים הומוסקואליים או דימוי הומוסקסלואליים של עצמו, המגיע לפעמים לממדים של חרדה קשה - "הפניקה ההומוסקסואלית" כשהאדם מרגיש פתאום מצב נפשי וגופני רע בגלל רגשות כאלה. ב. פוביה - יש לה גם משמעות של פחד-שנאה או ממש שנאה - כמו במלים קסנופוביה - שנאת זרים, יודאופוביה - שנאת יהודים. מכאן המובן הנפוץ יותר למילה הומופוביה - כשנאה להומוסקואלים על היותם הומוסקסואלים.Ewan2 - שיחה 04:03, 21 ביוני 2010 (IDT)

מה עם הערך[עריכת קוד מקור]

פדופילופוביה בישראל? לא עדיף לשנות את זה להתנגדות להומוסקסואליות בישראל - שם הרבה יותר ניטרלי.

אבל הערך לא עוסק בסתם התנגדות לגיטימית, אלא בכזו שהיא הומופובית, כלומר באה לידי ביטוי בצורת אפלייה ואלימות. אנדר-ויק01:45, 21 ביוני 2010 (IDT)
מי קובע מהי "התנגדות לגיטימית"? אתה? אני? בית-המשפט? כל אחד קובע את זה בעצמו. לתלות פשקיוולים, להיגעל או להירתע זאת לא אלימות.
להיגעל זה לגיטימי. להביא את התחושות האלה לביטוי בצורות של השפלה, אלימות, ביזוי, אלימות אפליה - זה לא לגיטימי בחברה מודרנית. לא צריך בית משפט בשביל זה. אנדר-ויק01:49, 21 ביוני 2010 (IDT)
לא ברור לך שבשם בערך מובאת דעה שאומרת שהומוסקסואליות זה בסדר?
אני לא מסכים איתך. אתה מוזמן לתרגם מאנגלית את העך התנגדות להומוסקסואליות. אנדר-ויק02:07, 21 ביוני 2010 (IDT) 
גם לדעתי זה לא נכון. שם הערך אינו קובע אם זה בסדר או לא בסדר. ברי"אשיחה • ט' בתמוז ה'תש"ע • 02:10, 21 ביוני 2010 (IDT)
יש "אלמונים" שאין צורך לענות להם. זה אחד מהם. דורית 02:11, 21 ביוני 2010 (IDT)

ערבים[עריכת קוד מקור]

אין שום מידע לגבי הומופוביה ומקרי הומופוביה בקרב ערבים ישראלים,יש סיבה לכך?--Haya831 - שיחה 18:46, 24 באוקטובר 2011 (IST)

מדובר בנושא כאוב. עיין/י ב: להט"ב ואסלאם, וכן בקישורים כאן, וכאן, לדוגמה. Danny-wשיחה 02:00, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

הומולסבים?[עריכת קוד מקור]

המונח הנכון יותר הוא להט"ב.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:35, 4 במאי 2013 (IDT)


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:35, 4 במאי 2013 (IDT)


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:36, 4 במאי 2013 (IDT)


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:36, 4 במאי 2013 (IDT)


קישור שבור 5[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:11, 14 במאי 2013 (IDT)

גילויי הומופוביה סביב מצעדי הגאווה[עריכת קוד מקור]

היחס של דתיים/חרדים ללהט"בים לא נובע בעיקרון מהומופוביה אלא מצד צווי הדת שמעשים כאלו הם לא מוסריים ולכן לא מתאים לציין כל מקרה של תקיפת להט"ב כהומופוביה זה כמו שנגיד שהשנאה של אדם דתי כלפי אדם חילוני וכן להיפך נובעת מפוביה מסויימת. [[[משתמש:חום צהוב|חום צהוב]] - שיחה 18:20, 5 באוגוסט 2015 (IDT)]

דת שמצווה לתקוף הומוסקסואלים היא דת הומופובית, בדיוק כפי שדת שקוראת להריגת יהודים היא דת אנטישמית. דוד שי - שיחה 19:01, 5 באוגוסט 2015 (IDT)
דת שמצווה לא לתקוף הומואים (הומניזם), היא דת הומופובופובית. עדיין אין בנמצא כלי מדעי שיבדוק איזה דם אדום יותר, של הומוסקסואל או של הומופוב.. מורג חרוץ - שיחה 22:45, 7 ביוני 2016 (IDT)
אלא שיש כאן צד תוקף אחד: הדת. הלהט"בים (בכל דת שאליה הם משתייכים) אינם מתנגדים לקיומו של עולם הטרוסקסואלי. הם רק מבקשים את זכותם לחיות בפרטים, ואינם מתנגדים לעצם קיום ההטרוסקסואלים. הם גם אינם מתנגדים לדת באופן אחיד (יש ביניהם חילונים ואתאיסטים, ויש ביניהם דתיים). לעומתם, ישנן שלוש דתות מונותאיסטיות שעליהן אני חושב כרגע, המתנגדות לקיומם של להט"בים ולמתן זכויות להם. היהדות כיום, לצערי, נגועה בהומופוביה קשה. דני Danny-wשיחה 09:59, 23 ביולי 2016 (IDT)
ובהקשר זה (ההומופוביה ביהדות כיום ולא בעבר) - ראו את מאמרו של פרופ' אייל גרוס, שנכתב לפני 10 שנים, על הדת וההומופוביה: אין הומופוביה ביהדות, Ynet‏, 27.02.2006. דני. Danny-wשיחה 09:59, 23 ביולי 2016 (IDT)

הסרת קישור[עריכת קוד מקור]

לא ברורה לי הסרת הקישור שהעליתי. הספר השלם הוא סקירה כללית על מעמד הלהט"ב בישראל. הוא מתאים כהפניה בערך זכויות להט"ב בישראל. המאמר הספציפי מתוכו עוסק בהומופוביה בישראל, ולכן הוא מתאים לכאן. מה גם שהמאמר קיים ברשת, ובעקבות התיקון אי אפשר יותר להגיע אליו מן הערך.79.178.130.222 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

החזרתי את הקישור, אבל למקום המתאים לו מבחינה כרונולוגית. כשמוסיפים הפניה למאמר שהתפרסם זה עתה לראש הרשימה, זה נראה רע. בברכה, גנדלף - 11:08, 24/05/16

תודה.

סוגיית האימוץ ע"י משפחות חד מיניות[עריכת קוד מקור]

ניתן להוסיף מידע על האירועים האחרונים שהיו בעניין חוק האימוץ וההפגנות במצעד הגאווה. (¯`gal´¯)‎ - שיחה 15:47, 4 באוגוסט 2017 (IDT)

איפה כאן ההומופוביה? נרו יאירשיחה • י"ב באב ה'תשע"ז • 18:14, 4 באוגוסט 2017 (IDT)
שלילת זכויות ואפליה כנגד הומואים לא נחשב הומופוביה? (¯`gal´¯)‎ - שיחה 17:04, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
ברור שזו הומופוביה וברור שחייבים להוסיף את זה לערך. זו ההומופוביה הקלאסית שמכלילה קבוצה שלמה (כמו אנטישמיות/גזענות) שאינה מבוססת על כלום ועל שום דבר בניגוד מוחלט למחקרים רבים ומגוונים שטוענים וקובעים את ההיפך בדיוק. BAswim - שיחה 22:13, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
ברור שזה הומופוביה. • צִבְיָהשיחה • י"ג באב ה'תשע"ז 22:13, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
הומופוביה מוגדרת כ"סלידה ופחד שלא מבוססים על ההגיון". ההתנגדות לאימוץ נובעת מתפיסה מוסרית מסויימת, המגדירה משפחה בצורה המסורתית שלה. אפשר להתווכח עם התפיסה הזאת, אפשר להתנגד לה ואפשר להצביע על כשלים בתפיסה. ועדיין לא מדובר ב"פוביה", אלא בהתנגדות. אלו שני דברים נפרדים. Eladti - שיחה 22:24, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
זו אפילו לא שלילת זכויות מהומואים. זוג שאינו נשוי באופן רשמי, מכל הסוגים והמינים, לא יכול לאמץ ילדים במדינת ישראל. אני מציע לא להפוך כל דבר לשיא הקלאסיות והחומרה והדרמה, תשאירו משהו גם לדברים חמורים באמת. נרו יאירשיחה • י"ג באב ה'תשע"ז • 22:29, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
אלעד, חבל שאתה מצטט את הערך סלקטיבית. "בהגדרה רחבה יותר מתאר המונח את ביטוין של תכונות אלה באפליה, דחיה, שנאה, זלזול, או תוקפנות כלפי נטייתם המינית, כלפי מימושה של הנטייה המינית, כלפי זוגות בני אותו המין, וכלפי גילויי חיבה בין בני אותו המין, גברים או נשים."
אני גם יכולה לתפוס זוגות יהודים כמושחתים מבחינה מוסרית ואז על סמך זה לשלול מהם את הזכות לאמץ ילדים ולומר שלא מדובר בשנאה אלא ב"תפיסה מוסרית מסויימת".
נרו יאיר, נחמד מאד. קודם המדינה מונעת מזוגות להטבים להתחתן, ואז היא מונעת מהם לאמץ בטענה שהם לא זוג נשוי? אשכרה הרצחת וגם ירשת. • צִבְיָהשיחה • י"ג באב ה'תשע"ז 22:37, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
אז בנושאים רגישים עלינו לתפוס הגדרות פחות רחבות. את מציגה את הדברים באופן סובייקטיבי. זה לא עניין מתוכנן של קודם ואז אחר כך. זו תוצאה של מדיניות רחבה יותר, לא של "הומופוביה". נרו יאירשיחה • י"ג באב ה'תשע"ז • 22:40, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
אין ספק שמדובר בהומופוביה. את האמירה שבחוק "אין אימוץ אלא על ידי איש ואשתו יחד" אין צורך לפרש כנשואים כדת משה וישראל, אלא גם כזוגיות יציבה של ידועים בציבור (כפי שנעשה בהקשרים רבים אחרים). פסילה גורפת של זוגות בני אותו המין היא הומופוביה. דוד שי - שיחה 22:47, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
מה הכוונה "אין לפרש"? זהו המצב החוקי הקיים, זוג שלא התחתן כדת משה וישראל לא יכול לאמץ. נרו יאירשיחה • י"ג באב ה'תשע"ז • 22:49, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
אני מבין שכבודו משפטן מומחה וקרא את כל התקדימים בנושא. אני לא זכיתי לכך, ולכן אני משער שגם זוג הטרוסוקסואלי המקיים זוגיות יציבה כידועים בציבור יכול לאמץ (ראה כאן), ולכן ניתן לפרש שגם זוג חד-מיני כזה יכול לאמץ, כפי שיש תקדימים בנושאים אחרים שבהם עלתה סוגיה דומה (בג"ץ דנילוביץ', למשל). דוד שי - שיחה 23:40, 5 באוגוסט 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אם אני מבינה נכון זוגות להטבים שנישאו בחו"ל מוכרים בישראל כנשואים. • צִבְיָהשיחה • י"ג באב ה'תשע"ז 23:52, 5 באוגוסט 2017 (IDT)

דוד, רק אתה קראת את כל התקדימים בנושא, ולכן זכית לעדכן גם אותי, בקישור שלך, בהתפתחות מלפני עשרה ימים שלא ידעתי עליה. המדינה שינתה את עמדתה לגבי ידועים בציבור, אבל בינתיים המדינה שוקלת מחדש את עמדתה גם ביחס ללהט"בים. היכן ההומופוביה? נרו יאירשיחה • י"ג באב ה'תשע"ז • 23:54, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
הדיון הזה באמת מיותר כי הנושא הזה נמצא בקונצנזוס. • צִבְיָהשיחה • י"ג באב ה'תשע"ז 23:59, 5 באוגוסט 2017 (IDT)
ההומופוביה היא בעמדת ממשלת ישראל. BAswim - שיחה 00:01, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
צביה, אני חושב שהדיון הזה מעט רציני יותר ממה שאת עושה ממנו. אולי לא קראת אותו. באסווים, איזו עמדה? בעניין ידועים בציבור שהשתנתה ממש בימים האחרונים? העמדה בעניין להט"ב ששר הרווחה שוקל מחדש? נרו יאירשיחה • י"ד באב ה'תשע"ז • 00:13, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
אם מרשים משהו לקבוצה אחת אבל לא מרשים לקבוצה אחרת יש פה אפליה. לכן, מדובר הומופוביה ברורה. גילגמש שיחה 00:16, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
מלבד שאינך מתייחס לטענתי לעיל, אפליה בפועל אינה נובעת בהכרח מהומופוביה. נרו יאירשיחה • י"ד באב ה'תשע"ז • 00:18, 6 באוגוסט 2017 (IDT)
זה לא חשוב. אפשר לטעון כך תמיד. זה לא משנה את העובדה שלקבוצה אחת מותר, לקבוצה אחרת, בעלת מאפיינים דומים, אסור. בדרך כלל נהוג לקרוא לזה אפליה. אפליה נגד הומואים היא הומופוביה. יתכן שהאפליה נובעת מכוונות טובות אבל זה לא משנה את התוצאה. גילגמש שיחה 00:58, 6 באוגוסט 2017 (IDT)

הומופוביה במערכת החינוך בישראל[עריכת קוד מקור]

מטרת המחקר הנוכחי הייתה ללמוד על החוויה הבית-ספרית של נוער גאה מתוך נקודת מבט סלוטוגנית המתמקדת בגורמים מקדמי בריאות. מחקר זה מתחקה אחר גורמי החוסן החיצוניים והפנימיים המסייעים לנוער גאה בפיתוח כישורי התמודדות עם בריונות הומופובית בבית-הספר. 20 תלמידים בני 18-15 המגדירים עצמם הומואים, לסביות וביסקסואלים, ראויינו ראיונות עומק מובנים-למחצה. הם נשאלו איך הם מתמודדים עם גילויי הומופוביה של קבוצת השווים בבית-הספר. ממצאי המחקר מראים, כי סוכנויות הסיוע הקהילתיות (ביניהן ארגון נוער גאה –מסגרת הפועלת בתמיכה ובפיקוח של משרד החינוך), מתפקדות כ"בלמי לחץ" בכך שהן מפחיתות את ההשפעות המזיקות של בריונות הומופובית בית ספרית על הרווחה הנפשית של הפרט בעודן מסייעות בפיתוח מנגנוני התמודדות יעילים בקרב נוער גאה מרקעים חברתיים ולימודיים מגוונים. ממצאים אלה תומכים בעיקרון הפיצוי, לפיו תמיכה חברתית משמשת כגורם הבולם את השפעותיה הפסיכולוגיות המזיקות של החשיפה למצבי לחץ ומצוקה על רקע הומופוביה.זאת ועוד,סוכנויות הסיוע הקהילתיות מייצרות מבנה הזדמנויות חדש להעצמה,לצמיחה ולשגשוג עבור נוער גאה בישראל. זאת, בדומה למודלים אקולוגיים אשר הצביעו על כך שריבוי מעגלי ההשתייכות והקבלה של נוער גאה בחברה, על כל רבדיה, מקל עליו בהשלמת תהליך גיבוש הזהות ומגביר את רווחתו הנפשית. ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בהתערבות בית-ספרית ברמה השניונית (גילוי מוקדם וסיוע טיפולי) אשר מטרתה ליצור ולקדם דיאלוג משמעותי בין תלמידים הטרוסקסואליים לבין תלמידים גאים בחטיבה העליונה. התערבות זו עשויה להועיל להתמודדותו של נוער גאה עם הסטיגמה המוּטבעת בו ולאפשר לשתי הקבוצות להתעמת עם דעות קדומות ולאתגר אותן. דוגמא לתוכנית המיישמת עקרונות אלה הינה "תוכנית ניר", אשר צוּרפה למאגר התוכניות הארציות של משרד החינוך ללימוד זכויות התלמיד ומיושמת על-ידי ארגון הנוער הגאה בבתי-הספר ברחבי הארץ (בן עמי וארהרד, 2017).

מקור:

בן עמי, א. וארהרד, ר. (2017). נוער גאה במערכת החינוך: גורמי חוסן ומנגנוני התמודדות עם הומופוביה. חברה ורווחה, ל"ז(2), 317- 342. http://www.molsa.gov.il/CommunityInfo/Magazine/Documents/37-2%20ben%20ami%20e.pdf