שיחת משתמש:GARZONJACOB

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני חודשיים מאת לאמילה בנושא רולאן בארת
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום GARZONJACOB, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, גילגמש שיחה 04:55, 10 במאי 2021 (IDT)תגובה

קישור לערכים באנגלית[עריכת קוד מקור]

היי, כל הכבוד על ההרחבה המושקעת בהירונימוס. רציתי ליידע שהקישורים שהצבת לערכים באנגלית לא עובדים כי הוצבו נכון. קישור עם סוגריים מרובעות יעבוד עבור קישורים פנימיים בתור ויקיפדיה העברית (דוגמת הירונימוס, הערך בעברית), אולם כדי להפנות לערכים באנגלית שאין להם גרסה בעברית יש להשתמש בתבנית:אנ, ולעשות זאת למשל כך: "[[תרגום של משמעויות]] {{אנ|Sense-for-sense translation}}", שייצור את התוצאה: "תרגום של משמעויות (אנ')". כך הקישור העברי עדיין אדום כי אכן אין ערך כזה (ואולי זה יסב את תשומת הלב של מישהו שהקישור אדום ויעודד אותו לכתוב את הערך) והקישור האנגלי מקשר באופן המתאים לערך באנגלית.
אינני נוהג לבצע עריכות בערכים עם תבנית "בעבודה" ולכן לא ביצעתי את התיקונים הללו בעצמי ואני מיידע אותך על מנת שיבוצעו על ידיך. בהצלחה, אם משהו לא ברור מוזמן לכתוב לי. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 02:17, 21 במאי 2021 (IDT)תגובה

לתשומת לבך[עריכת קוד מקור]

אני מפנה את תשומת לבך לתוספת מקור שהוספתי - תרגום לעברית של תרגום השבעים מאת חיים שלי (הספר נצמא באולם הספרים של הספרייה הלאומית85.64.60.11 12:19, 17 באפריל 2022 (IDT)תגובה

ויקיפדיה:חמקמילים[עריכת קוד מקור]

ראה בויקיפדיה:כיצד להימנע מחמקמילים#רשימת מילים וביטויים אסורים בשימוש.
לפי הרשימה, אנא הימנע משימוש במילים כגון ”ראוי לציין כי” (למשל, בעריכה זו).
בדף המלא יש הסבר על ההיגיון שבהימנעות מביטוי זה ודומיו.
תודה, מקף, תייגו אותי 19:24, 18 באפריל 2022 (IDT)תגובה

תודה רבה על ההערה. אשים לב לכך בעתיד. GARZONJACOB - שיחה 09:31, 23 באפריל 2022 (IDT)תגובה

תרגום השבעים[עריכת קוד מקור]

שלום יעקב, אני רואה שמעולם לא הגבת לשום הודעה בדף השיחה שלך. האם אתה מודע לקיומו? ביטלתי עריכות שלך בערך הזה. האם ראית את תקצירי העריכה שלי? אשמח להסבר מדוע אתה מסיר שוב ושוב הערות שוליים. האם אתה משתמש בסנן אינטרנט? ההסרה הזאת מעוררת חשד שיש תכנים נוספים שהוסרו על ידך במהלך עריכותיך, ללא הצדקה, בין אם במכוון ובין אם לאו, וזה יאלץ אותי לשחזר את כל העבודה שעשית עד עתה בערך הזה. תתייחס בבקשה. Liadmalone - שיחה 17:07, 21 באפריל 2022 (IDT)תגובה

שלום לך
איני שולט בכל הכלים של ויקיפדיה, ולכן האיחור בתגובה ואי ההעמידה בכללים החברתיים של ויקיפדיה.
אני מוכרח לציין, שמאז שאני עורך את הערך 'תרגום השבעים', התעורר עניין רב בו - ולא רק מצדך. הייתי שמח אילו במקום מה שמוחקים לי, היו כותבים דברים בעלי עניין.
לכן שקלתי ברצינות לפרוש מהעניין, ואני חוזר אלייך, כי בינתיים פניתי לדלפק הייעוץ - והוא חיזק את ידיי, כדי שאחזור לתרום בעריכת ערכים בויקיפדיה.
אשר להארות השוליים, הרי מרבית ההערות שמחקתי היו שלי. כמו כן, במקום המחוק הכנסתי מראי מקום או שהכנסתי את תוכן ההערה לתוך הטקסט. חוצמזה הערך הוא בעבודה. ואין שופטים אדם על חצי מלאכה.
אשר למיומנויותיי, שנשמע ממך פקפוק לגביהן: אישית עסקתי רבות בתרגומים הנוכריים - ולא רק בנגיעתו של רש"י להירונימוס. הדוקטורט שלי הוא ממוקד כולו בלשון, והוא בתחום של התרגום ושל מדע התרגום. כמו כן, אני עובד עם מיטב הספרות בנושא. אני מניח שאת מכירה את עבודתו של עמנואל טוב בנושא... את גם יכולה להתרשם מהערות השוליים שלי, שאין הוא היחידי בביבליוגרפיה שלי.
קראתי את הערך שלך 'קלזוס', ונהניתי גם מהתוכן וגם מהשפה. קשה לי להאמין שאדם אינטליגנטי כמוך, אין לו כוונות טובות. אבל חרו לי מאוד המחיקות שלך וההערות שלך.
אודה לך אם תהיי סבלנית כלפיי, ואם תסייעי לי לסיים את מלאכתי. אני באמת לא יודע איך מתקנים. GARZONJACOB - שיחה 21:44, 22 באפריל 2022 (IDT)תגובה
מתייג את Liadmalone. שלום יעקב, כדי למנוע אי נעימויות בעתיד, אני מציע שאת העריכות שלך תפרט בתקצירי העריכה, ותעקוב אחר ההודעות בדף השיחה שלך. אם אתה מעוניין לערוך לאורך זמן, יש להוסיף בראש הערך את התבנית {{בעבודה}}. אלעדב. - שיחה 22:20, 22 באפריל 2022 (IDT)תגובה
שלום לך
אין לי ניסיון רב בעבודה בפלטפורמה של ויקיפדיה; לא הייתי מודע לחומרת ההודעה שנשלחה לי, ועל כן לא עניתי.
אני מבין שהחזרת את הגרסה מפברואר, כסנקציה על 'התעלמותי'. עליי לציין שתגובתך היא דרסטית במיוחד. ואני שוקל לעזוב ויקיפדיה, אם זאת הדרך שבה פותרים סכסוכי גרסות. מכל מקום, דיברתי עם מי שחש נפגע ממני. ואני מקווה שעכשיו יושרו ההדורים. (למרבה הפלא, התברר לי שהוא מחא על כך, שמחקתי לו שתי הערות שוליים...). צר לי על עוגמת הנפש כי רבה שהסבתי לו!
האם אתה יכול להציע דרך יעילה בויקיפדיה, כדי שלא כל עבודתי תרד לטמיון? GARZONJACOB - שיחה 10:32, 23 באפריל 2022 (IDT)תגובה
שלום יעקב, כפי שניתן לראות בשאלותי לעיל, שיערתי שהעובדה שאתה לא מתקשר נובעת מאי-הכרת הכלים בויקיפדיה. אציין כרגע מספר עניינים שצריך להתייחס אליהם, כדי שניתן יהיה להמשיך בהתנהלות יעילה:
  • אם אתה רואה שמופיעה לך בשורת התפריט העליון התראה באדום או צהוב, תתייחס אליה בבקשה, אחרת זה עלול להתפרש כהתעלמות. הגבת אתמול והיום בדפי שיחה, אז אתה כבר יודע כיצד עושים זאת.
  • אם אתה רואה התראה אדומה בתפריט העליון, לחץ עליה כדי לדעת למה קיבלת את ההתראה. קיבלת אותה בימים האחרונים בגלל שתי סיבות: תיוג שם המשתמש שלך, כדי להזמין אותך להשתתף בדיון, וביטול עריכה שלך. כשאתה מגלה שבוטלה לך עריכה, זה הזמן להסתכל על הלשונית למעלה "גרסאות קודמות". שם תוכל לראות מה עוללו לעריכות שלך, אילו שינויים בוצעו באופן כללי, ותוכל לקרוא את תקצירי העריכה - שם מופיעים ההסברים לעריכות השונות. אם תקרא את תקצירי העריכה, תוכל לדעת כיצד להתנהל: למשל, לתקן את הדרוש תיקון או לדון על השינוי בדף השיחה של הערך.
  • לא התייחסת לשאלתי לגבי שימוש אפשרי בסנן אינטרנט. אני מבין שאתה לא משתמש בסנן כזה, ולכן אני מסיק מכך שאתה מעלה טקסט (באמצעות הדבקה?) תוך דריסת הטקסט הקיים. בעיקרון זאת בעיה, כי לא מדובר בערך חדש. כבר קיים בו מידע, לעתים עם מקורות, ואין סיבה למחוק אותו אם אינו שגוי או חשוב. עליך לשלב בתוכן הקיים את התוכן שאתה רוצה להוסיף.
  • ביטלתי שתי עריכות שלך כשגיליתי שמחקת מקורות שאני עצמי הצבתי בערך (למשל מראי מקום אצל פילון ויוספוס) והערות שמסבירות בעברית את משמעות האותיות ביוונית ובלטינית בשמו של תרגום השבעים. לא ראיתי סיבה להסרתם. התוכן בוויקיפדיה צריך להתבסס על מקורות קיימים, ויש איסור על מחקר מקורי. זה אומר שזה בסדר גמור שאתה מוסיף תוכן מתוך הידע האישי שלך, גם ללא ציון מקורות, אבל הוא לא יכול לבוא במקום תוכן דומה שכבר יש לו מקור.
  • לגבי תבנית בעבודה: אכן, התבנית מיועדת להעניק לעורך את השקט הדרוש לכתיבה, אבל החלטתי להתעלם מהתבנית בעקבות מחיקת המקורות, וגם בעקבות בעיה עיצובית - הותרת את השורה הראשונה בפתיח (מן הסתם לא בכוונה) בפונט לא ראוי לתצוגה, כאשר היא מנותקת תחבירית מהשורה השנייה. לא ניתן להשאיר ערך במצב כזה. הקורא זכאי לקרוא ערך ראוי לתצוגה, גם אם מתנוססת בראשו תבנית בעבודה.
  • לגבי מיומנויותיך: אתה טועה בזיהוי. אני מניח שאתה מתייחס לדברים שנכתבו בדף השיחה של הירונימוס. שים לב שאני רק תייגתי אותך שם, כדי שתוכל להגיב על דברים שכתב עורך אחר, "אדמור".
  • בהקשר זה יש צורך להתייחס לסגנון הכתיבה שלך: זה לא חלילה שהכתיבה לא איכותית, אלא שיש לה מאפיינים שמתאימים אולי לעבודת דוקטורט, אך לא לוויקיפדיה. בוויקיפדיה השאיפה היא לכתוב כתיבה אנציקלופדית "רזה", עם נתונים עובדתיים, נייטרלית ככל הניתן. כמובן שיש מקום להערכות של מומחים בתחום, אך במקרה זה יש לציין מקור להערכה כזו או להביא דברים בשם אומרם. מה שהפריע לי בעריכות שלך בערך על הירונימוס, הוא שדרסת (מלבד קישורים לערכים קיימים בעברית) כל מיני נתונים שחשובים לקורא. הקורא האינטרנטי מעוניין בנתונים "קשים" וזמינים. אם אתה כותב על חיבור או תרגום מסוים, צריך קודם כל לציין את שנת (או שנות) הכתיבה שלו, וכו'.
  • אין שום בעיה להחזיר את העריכות שלך, אבל תצטרך להבין קודם כיצד לבצע את העריכות שלך מבלי לדרוס תוכן קיים ומקורות שאין סיבה למחוק אותם. האפשרות להמתין עם כל התיקונים האלה עד שתסיים את מלאכתך ותסיר את תבנית העריכה, היא לא ריאלית. אני רואה את הבעיות עכשיו ונדרש לתקן אותן כשהן צצות. אם אחכה עד שתסיים, כבר לא אדע מה היה צריך לתקן והכל יהיה הרבה יותר קשה. זכור שגם זמנם של העורכים האחרים יקר להם. האם אתה צריך שאציג לך את ההבדלים בין הגרסאות? את הערות השוליים שמחקת?
Liadmalone - שיחה 22:54, 22 באפריל 2022 (IDT)תגובה
תודה מקרב לב על התגובה המפורטת. אעשה כמיטב יכולתי כדי לשמור על הכללים, שאתה מצביע עליהם.
אני לא משתמש במסנן אינטרנט. שו הדא? (לא חייב לענות לשאלה:-)).
אני לא מבין מה זה עניין התיוג. מה שבטוח זה שזה לא נשמע טוב. איך מסירים אותו?
אסיר את התבנית 'בעבודה' כי ממילא אין לה שום משמעות.
ייתכנו בעתיד 'דברים בלתי גמורים'. זה נובע מצורך בסגירת העריכה מעכשיו לעכשיו. סליחה מראש.
אני חושב להדפיס את הגרסות שנמחקו לי, ולערוך את הקיים על פיהן. יש לך רעיון יעיל אחר, כדי לא לזרוק את התינוק עם המים?
אתה מוזמן להתקשר אליי או לשלוח ווטסאפ, אם משהו בהתנהגותי לא תואם את ציפיותיך. GARZONJACOB - שיחה 09:28, 23 באפריל 2022 (IDT)תגובה
יעקב, אל תפרסם את מספר הטלפון שלך בדפי אינטרנט לא פרטיים כמו זה. זה עלול לשמש למטרות זדוניות.
  • "תיוג" זה מונח אינטרנטי שבוויקיפדיה משמעותו אזכור משתמש אחר ושליחת התראה אליו, כדי להזמין אותו לדיון מסוים (לכן זה דבר טוב דווקא). מתייגים באמצעות יצירת קישור עם שם המשתמש של האדם שאותו אתה רוצה לתייג. למשל כך: משתמש:GARZONJACOB.
  • זה בסדר שיהיו דברים לא גמורים, אבל בכל זאת צריך להיות איזה סטנדרט סביר של תצוגה לקוראים. הרי אתה לא כותב בדף טיוטה.
  • אל תטרח להדפיס שום דבר. הגרסאות שלך שמורות וניתן לשחזר אותן בקלות, או לחילופין, לעשות "העתק-הדבק" של טקסטים מתוכן. מיד אציב כאן את הקישורים המתאימים.
  • לגבי דבריך למעלה: לא חשתי שנפגעתי ממך ולא גרמת לי לעוגמת נפש, ציינתי שמחקת שתי הערות שוליים שאני עצמי יצרתי, כדי לאפשר לך להציג את עמדתך באשר למחיקתן מול מי שיצר אותן. מחקת גם הערות אחרות שלא אני יצרתי. אין כאן פגיעה אישית, אלא ניסיון למנוע את המחיקה הזאת בעריכות הבאות שלך.
Liadmalone - שיחה 13:55, 23 באפריל 2022 (IDT)תגובה
לפני שאני מבחינתי מסיים את הסגה של שני אנשים אינטליגנטיים ורציניים מתווכחים על אוויר, אבקש לציין לפניך שבעיניי תגובתך לא הייתה מידתית. כמו כן, יש ובעתיד אהיה עשוי למחוק דברים, שאתה כותב. למשל בנוגע להערות השוליים שלך, הרי הן לא נמחקו באופן שרירותי. מספר המתרגמים הוא סוגיה חשובה במחקר על תרגום השבעים, שלא מתאים לעמוד עליה בהערת שוליים - ולכן הערתך הועברה לליבת הטקסט. ההערה השנייה נמחקה משום שהמאמר בויקיפדיה אינו ממוקד בפילון או ביוסף מתתיהו, והוא מפנה לערכים אלו.
אם תכנס לדף תראה שעוד מישהו עשה כל מיני פעילויות, שאיני מבין את משמעותן, מלבד העובדה שכיום הערך משקף את הגרסה שהייתה קיימת לפני שנכנסתי לערוך אותו. היות ואני לא מבין את קרב הגרסות הזה, אני מציע שאם לא קשה לך, שתעשה את התיקונים הנראים לך, ורק אז אכנס לגרסה המקובלת עליך. GARZONJACOB - שיחה 10:21, 24 באפריל 2022 (IDT)תגובה
ביטול העריכה שלך בהחלט היה מידתי, ובזכותו מתקיימת השיחה הזאת. זכותך המלאה למחוק דברים שכתבתי או שאחרים כתבו, אבל תצטרך להסביר את המחיקה, ועד לרגע זה ההסבר היחיד למחיקה היה שאתה לא מתמצא מבחינה טכנית בוויקיפדיה. והנה עכשיו אתה מספר שמחקת את הערות השוליים ביודעין. אני מנסה להבין את ההסבר שלך למחיקתן ולא מצליח. אין לי מושג למה אתה מתכוון בנוגע למספר המתרגמים. שתי הערות השוליים העוסקות בגימטריה, מסבירות את מהות האותיות ביוונית ובלטינית שמופיעות בפתיח כקיצור של שמו של התרגום, ולכן ההסבר הזה נדרש. הן רק מפרשות את השם ולא קובעות את מספר המתרגמים. שתי הערות השוליים "שלי" הן מראי מקום, שאחד מהם, פילון, הוא מקור לציטוט שמופיע בערך. בעריכות שלך דווקא לא מחקת את התוכן עצמו בגוף הערך, אלא רק את ההערות השוליים של התוכן הזה. עדיין לא ברור מה הרציונל של הפעולה הזאת. העובדה שהערך בויקיפדיה לא עוסק בפילון או ביוסף בן מתתיהו לא אומרת שאי אפשר להזכיר אותם בו. הם שני מקורות יהודיים עתיקים שמספרים על התרגום, ובזה חשיבותם. מאחר שהערך כרגע עומד על גרסה שקדמה לעריכות שלך, אז אין לי מה לתקן. Liadmalone - שיחה 00:27, 25 באפריל 2022 (IDT)תגובה
זה יפה ש'אין לך מה לתקן'. ואין ספק שלמדתי כמה דברים תוך כדי שאני חווה איתך כל הזמן את חוויית 'תסמונת מריופול', וכל הדברים שלי נעלמים מהיום למחרת פעם אחר פעם, וערך אחר ערך (גם בתרגומי תנך, גם בהירונימוס). לפי תנאי הקיום שאתה מקצה לי בויקיפדיה, אעדיף להשאיר את הזירה כולה בשבילך. בהצלחה. GARZONJACOB - שיחה 07:19, 25 באפריל 2022 (IDT)תגובה
לא מחקתי לך שום דבר בערך תרגומי התנ"ך ללטינית או בערך הירונימוס. Liadmalone - שיחה 10:48, 25 באפריל 2022 (IDT)תגובה
אגב בדקתי את עניין הגימטריה, שזה לא נושא שאני מבין בו. לא ראיתי את זה בשום מקום. בכל מקרה אומיקרון (לא הוירוס) היא האות השמינית באלף בית היווני. הגימטריה שלו צריכה להיות 8 או שמונים ולא שום דבר שמתחיל בשבע. זה עניין שחובה להביא עבורו אסמכתה. אם זה רק ידע אישי, אז היחס צריך להיות דומה לזה של הגימטריות היהודיות הנהוגות בשוק... GARZONJACOB - שיחה 08:01, 25 באפריל 2022 (IDT)תגובה
הגימטריה הוכנסה לערך בשנת 2009. בערך אומיקרון כתוב שזו האות ה-15 באלף בית. בערך ספרות יווניות כתוב שהגימטריה שלה היא 70. אם אתה חושב שדרושה אסמכתא למשהו, ניתן להציב תבנית [דרוש מקור]. Liadmalone - שיחה 10:35, 25 באפריל 2022 (IDT)תגובה
יעקב, בראש כל דף של ערך בויקיפדיה יש לשונית בשם "גרסאות קודמות" (בצד שמאל למעלה, צמוד ל"עריכה"). לחץ על הלשונית הזאת בערך תרגום השבעים, ותוכל לראות את ההיסטוריה של הערך ואת תקצירי העריכה של העריכות השונות ושמות המשתמש של העורכים השונים. אני ממליץ שתעיף מבט על תקצירי העריכה, כדי שתוכל לראות כמה הם מסייעים להבנת מהות העריכות השונות ולהתמצאות באשר לגרסאות השונות שנשמרו. בבקשה תתחיל להוסיף תקצירי עריכה לעריכותיך. הם יכולים להיות בין מילה אחת למשפטים שלמים, שמתמצתים את מהות או תוכן העריכה. הנה קישור לגרסה האחרונה שלך. אם תלחץ על הלשונית "עריכת קוד מקור" בגרסה הזאת, תוכל לעשות "העתק-הדבק" של טקסט רצוי, כולל התבניות השונות, הקישורים הפנימיים והערות השוליים. בסקירה מהירה רק של הערות השוליים (עוד מבלי להיכנס לענייני התוכן), ניתן לראות שנשמטו ההערות הבאות: "גימטריה של 70 בספרות ביוונית", "70 בספרות רומיות", מראה מקום ב"כתבי פילון", מראה מקום אצל יוסף בן מתתיהו, בבלי מגילה ט א, ומגילה ט ב. אני יכול להכניס אותן לגרסה שלך, כדי שתמשיך בעבודתך, אבל תצטרך מעתה והלאה להתחייב להקפיד שלא לדרוס תוכן קיים שאין סיבה למחיקתו, אחרת זה יהיה בלתי אפשרי לעבוד ככה, שהרי ויקיפדיה היא מיזם שיתופי. התוכן הקיים הוא פרי עבודתם של עורכים אחרים (שקדמו לך ולי). גם הם עמלו על הערך ואין סיבה שעבודתם תרד לטימיון. אגב, גם מחקת את הטבלה הנאה של רשימת ספרי התרגום, לטובת ציונם בגוף הטקסט. זאת פעולה לגיטימית, אבל אני לא בטוח שהיא יוצרת מצב מיטבי. הטבלה אמנם מאד רחבה ומגושמת לשני טורים בלבד, אבל מצד שני היא מאד ברורה לעין ומקלה על ההתמצאות. Liadmalone - שיחה 14:20, 23 באפריל 2022 (IDT)תגובה
שלום יעקב. אני רואה שיש לך קשיי קליטה בוויקיפדיה. אני יכול להציע לך להיעזר בויקיפדיה:חממה אפשר למצוא שם מתנדבים שישמחו לתת לך ליווי אישי. גילגמש שיחה 22:26, 23 באפריל 2022 (IDT)תגובה

עריכה בתרגומי המקרא ללטינית[עריכת קוד מקור]

היי. תיקנתי טעות ויקי קטנה בערך ולא שמתי לב לתבנית העבודה. מתנצל, ומקווה שלא נגרם נזק. Mod - שיחה 00:04, 3 במאי 2022 (IDT)תגובה

תודה רבה על תיקוני הויקי. אני די חדש ולומד תוך כדי עבודה. אם את רואה טעות החוזרת על עצמה, אנא תכתבי לי. חג שמח! GARZONJACOB - שיחה 14:23, 4 במאי 2022 (IDT)תגובה

אסכולת המתרגמים של טולדו[עריכת קוד מקור]

שלום GARZONJACOB,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "אסכולת המתרגמים של טולדו" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:GARZONJACOB/‏אסכולת המתרגמים של טולדו". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! יוניון ג'ק - שיחה 20:09, 25 במאי 2022 (IDT)תגובה

יוניון ג'ק, האם ראית את הערך מאז חזר למרחב הערכים? משהו היה נראה לי בעייתי, באתי לפה וראיתי את הודעתך. אשמח אם שניכם תבדקו שוב את מצבו של הערך. תודה מראש. ביקורת - שיחה 16:59, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
מי זה "שניכם"? יוניון ג'ק - שיחה 19:25, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
אתה ובעל הבית. ביקורת - שיחה 19:29, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה

אוטופיה[עריכת קוד מקור]

אהלן! מה שלומך? עברתי על העריכות שלך בערך ושכתבתי אותן מעט כדי שיתאימו לניסוחים והכתיבה בוויקיפדיה – אשמח שתביט בשינויים ואם יש לך הערות/שאלות אתה מוזמן לפנות אליי. בברכה – עוז גבריאל 😃 בואו נשוחח! 22:19, 22 ביוני 2022 (IDT)תגובה

פילוסופיה יהודית[עריכת קוד מקור]

שלום GARZONJACOB,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בדף "פילוסופיה יהודית" בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו בהנמקה, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת ליבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות, דגש - שיחה 15:25, 26 ביוני 2022 (IDT)תגובה

הלכה[עריכת קוד מקור]

שלום GARZONJACOB,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בדף "הלכה" בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו בהנמקה, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת ליבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות, דגש - שיחה 15:26, 26 ביוני 2022 (IDT)תגובה

← | טיוטה:זיכרון ביהדות[עריכת קוד מקור]

שלום,

תודה רבה על הערך.

בבקשה תמשיך לעבוד עליו בטיוטה, משום שאפילו שהוא מסווג כ{{בעבודה}}, הוא עדיין לא בשל.

תוכל לתייג אותי כשתסיים. למידע נוסף.

מקף19:22, 26 ביולי 2022 (IDT)תגובה
שלום לך.
אני משוכנע שאפשר לשפר את הערך, ואם לא ישפרו אותו קודם, אני אעשה את זאת בעצמי, כשאמצא מקורות מהימנים.
אבל לדעתי הוא בשל לפרסום. GARZONJACOB - שיחה 13:19, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה

צדק (מוסר)[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
בוויקיפדיה אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות המסתמכות על מקורות אמינים, והשינוי שביצעת בדף צדק (מוסר) אינו עומד בסטנדרטים אלה.
אודה לך אם תוכל/י להוסיף הערות שוליים לעריכתך, ולהסביר בדף השיחה שלו מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה.

לעת עתה השינוי בוטל עד למתן סימוכין מתאימים.

בברכה, כ.אלון - שיחה 12:42, 6 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

כוכב היסטוריוני![עריכת קוד מקור]

כוכב היסטורי
תודה רבה יעקב על התרומה שלך לערכי ההיסטוריה בויקיפדיה. אני בטוח כי כל הטיוטות יגיעו בסופו של דבר למרחב הערכים ויעשירו אותו במידע חדש ומעניין! ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 17:52, 7 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה
תודה רבה על התודה. GARZONJACOB - שיחה 13:04, 2 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה
שלום לך
ראיתי באיחור רב את ביקורתך ומודה לך מקרב לב עליה. GARZONJACOB - שיחה 13:24, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה

שינוי שם ללא דיון[עריכת קוד מקור]

שלום GARZONJACOB, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה.
שינית את שמו של הדף אוונגרד רוסי ללא דיון מקדים. על פי מדיניות ויקיפדיה, יש לקיים קודם דיון בדף השיחה של הערך, ולהציב בדיון תבנית {{שינוי שם}}. יש להקפיד על כך שהדיון יימשך לכל הפחות שבוע, על מנת לאפשר לשאר העורכים להגיב לפני שינוי השם.

מכיוון שהליך זה לא נעשה, בוטלה ההעברה. נא הקפד לנהוג כך בעתיד.

אשמח לעזור לך בשאלות נוספות.
בברכה, PRIDE! - שיחה 09:46, 2 בספטמבר 2022 (IDT) תודה רבה יורו על הערתך. כשאגמור לערוך את הערך, שמאוד לוקה בחסר, אעלה את הנושא לדיון.תגובה

אמת[עריכת קוד מקור]

שלום GARZONJACOB,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "אמת" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, PRIDE! - שיחה 16:28, 20 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה

ספר הברית (ריק"ם)[עריכת קוד מקור]

שלום GARZONJACOB,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "ספר הברית (ריק"ם)" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:GARZONJACOB/‏ספר הברית (ריק"ם)". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 13:11, 4 בינואר 2023 (IST)תגובה

עריכתך בערך אשורולוגיה[עריכת קוד מקור]

שלום לך, אני מצטערת אבל נאלצתי לשחזר את עריכתך בערך. יש הבדל בין טיוטה לערך. ובמרחב הערכים , צריך בשהערך יראה כמו שצריך. תבנית בעבודה לא פותרת את הבעיה. תעתיק בבקשה את מה שכתבת לדף טיוטה:אשורולוגיה ורק כשהערך יהיה כמו שצריך, אפשר יהיה למזג את הטיוטה עם הערך. לשם כך תפנה לבקשות מפעילים. בהצלחה. חנה Hanayשיחהנשר חוגגת ב-2023 מאה שנים להקמתה 16:17, 19 בפברואר 2023 (IST)תגובה

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום יעקב וסליחה־רבתי על שנאלצתי לשחזר את עריכתך הגדולה בערך ויקטור הוגו. לצערי, מאחר שהעריכה שלך כוללת שורות שלמות שמועתקות מילה במילה מהערך באנציקלופדיה העברית, שהיא קניין רוחני שאסור לנו להעתיקו, אי אפשר היה להשאיר את העריכה כמות שהיא. ממש חבל. ביקורת - שיחה 18:06, 21 במרץ 2023 (IST)תגובה

לשון עבר[עריכת קוד מקור]

שלום,
בהמשך לעריכותיך בהיסטוריה של צרפת, שים לב בבקשה שבאנציקלופדיה נשתמש בלשון עבר.
כך למשל במקום ”המהפיכה הצרפתית פורצת בשנת 1789” נשתמש ב”המהפיכה הצרפתית פרצה בשנת 1789”.
למידע נוסף, אנא ראה ויקיפדיה:לשון#העבר חלף ואיננו.
תודה רבה על תרומתך, – מקף ෴‏09:19, 16 באפריל 2023 (IDT)תגובה

הספרות הספרדית[עריכת קוד מקור]

שלום GARZONJACOB,

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. נמצא שהערך "הספרות הספרדית" שיצרת לא מתאים במצבו הנוכחי למרחב הערכים. הוא הועבר למרחב טיוטה להמשך העבודה, בתקווה שישופר כך שניתן יהיה להחזירו אל מרחב הערכים. הטיוטה זמינה בכתובת הבאה: טיוטה:הספרות הספרדית.

המלצה: יש לקרוא את הטיוטה בעין ביקורתית תוך שימת לב להערות בדף השיחה, למצוא ערכים טובים על נושאים דומים בוויקיפדיה ולנסות לעצב את הטיוטה לפי דוגמתם בצורה ובתוכן. חשוב לוודא שאין שגיאות כתיב, בעיות לשוניות, ניסוחים לא ברורים או תרגום מכונה. יש לוודא שהתוכן מגובה במקורות אמינים (באמצעות הערות שוליים). הערך צריך לנקוט נקודת מבט נייטרלית ולהכיל עובדות, ללא סופרלטיבים ודעות אישיות.

ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, בה דברים נעשים בהסכמה. ניתן להיעזר ב"ידידים הוויקיפדים" להתייעצות ועזרה עם החונך שלך. כמו כן יש לנו "ייעוץ לשוני", מדריכי הסגנון וויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים.

כאשר הטיוטה מוכנה למרחב הערכים, מומלץ לפתוח דיון חדש בדף "ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה".

תודה ובהצלחה!

מקף ෴‏17:17, 23 באפריל 2023 (IDT)תגובה

שלום לך מקף
אני מקבל את החלטתך, למרות שאיני מבין בדיוק במה טמון ההבדל העקרוני בין ערך 'בעבודה' לבין ערך 'בטיוטה'. והרי הערך שאני מציע הוא חדש, מעניין וכתוב היטב ועל פי כללי ויקיפדיה. לעניות דעתי עבודתי היא אם כן ראויה לפרסום כבר במצבה הנוכחי.
בהזדמנות זו אני מודה לך על הערותיך ומאחל לך ולכל עם ישראל ימים טובים יותר וחג עצמאות שמח. GARZONJACOB - שיחה 07:43, 24 באפריל 2023 (IDT)תגובה

הסבר להעברת הדף, והבעיות שדורשות תיקון

שיחת טיוטה:הספרות הספרדית

יצירת ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום,

תודה רבה על כל התרומות הרבות שלך.

אני מבקש שלא תיצור ערכים נוספים שלא בטיוטה מעבר לערכים הקיים, עד שיטופלו.

בבקשה שים לב שהסגנון הנהוג באקדמיה לא תואם לסגנון האנציקלופדי. יש גם לעיתים בעיות משניות של תרגמת ועיצוב.

בברכה,

מקף ෴‏16:31, 10 במאי 2023 (IDT)תגובה

אשמח לקבל מענה. – מקף ෴‏23:49, 13 במאי 2023 (IDT)תגובה
שלום לך מקף
אני קצת חולק עליך, בדבר הרמה הנמוכה לכאורה של הערכים שאני עורך. אם אני מבין נכון, עיקר ביקורתך היא שאיני תמיד משתמש בלשון עבר, לתיאור אירועים בעבר. מכל מקום אשמח אם תוכל למקד את ביקורתך.
ברצוני להזכיר לך, שקיבלתי דוקטורט מאוניברסיטת בר אילן בתחום מדעי הרוח, והייתי מצטיין דיקן. כמו כן, יש יש לי תואר ראשון במשפטים ותואר שני בביולוגיה. GARZONJACOB - שיחה 08:24, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
שלום רב לך מקף
כל עוד אני עורך ערך, אני מקפיד תמיד שיהיה רשום בראש הדף, שהדף בעבודה. האם לא די בכך? GARZONJACOB - שיחה 08:31, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
שלום, תודה על המענה.
אפרט: הבעיות רלוונטיות גם לדפים ישנים יותר, ולכן הבעיה. אם היית עובר לערך הבא רק כאשר הקודמים לו תקינים, ה{{בעבודה}} הייתה מספיקה.
בוא ניקח לדוגמה את האמנות המודרנית בבריטניה#אמני הוורטקס. זו פסקה שהוצאתי אקראית מרשימת הערכים האחרונים שיצרת. כולה טובה מבחינת כתיבה בסגנון אקדמי. עם זאת, מבחינת כתיבה בסגנון אנציקלופדי, רק חציה טוב. החלקים הבעייתיים דורשים כתיבה מחדש, ואני מצרף בהדגשה את אלו שבבירור אינם מתאימים, וב(?) חלקים שספק מתאימים (אולי יש מקום להשאירם):

”סגנונו מדויק(?), קריר ומתכתי ובכל זאת טעון עצמה רגשית רבה. הבולטים שבעמיתיו היו ויליאם רוברטס, אשר עם זה שהוא היה פיגורטיבי, הוא צייר תמונות בעלות היגיון פנימי מחמיר וקפדני(?). ציירים נוספים שהשתייכו לזרם הם דייוויד בומברג וכריסטופר ריצ'רד וין נוינסון. סגנונו של זה מזכיר את סגנונו המכניסטי של לז'ה. ”

מבחינה אקדמית, זה כתוב מצוין. באנציקלופדיה נעדיף להשתמש בתיאוריות מופחתת, במבנים תחבירים לא־מורכבים כל עוד אין בהם הכרח, ובקיצוץ מילים שאפשר בלעדיהן (כמו "אשר", שיכולה להתחלף ב"ש" פשוטה וטובה). – מקף ෴‏08:41, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה רבה לך על תגובתך המהירה.
לא אני כתבתי דברים אלו. זה בכלל לא הסגנון שלי. ייתכן שזאת עריכה משנית.
בכל אופן, אני סומך על ניסיונך; ובכדי לא להיכנס ללופ תקשורתי, אעשה כרצונך.
אבל תואיל בטובך להסביר לי איך אני מעביר ערך לטיוטה. ניסיתי לעשות את זה עם 'ספרות צרפתית', על פי ההנחיות שמצאתי, ולא הצלחתי. GARZONJACOB - שיחה 08:50, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
האם קיבלת הודעת שגיאה? – מקף ෴‏08:59, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה
יעקב, דברים אלו נכתבו בעריכה מהחשבון שלך ב-29 באוגוסט 2022. Liadmalone - שיחה 13:15, 14 במאי 2023 (IDT)תגובה

שלום, ראיתי שהערך בעבודה; תוכל בבקשה להוסיף את השורה {{הערות שוליים|יישור=שמאל}} מתחת לכותרת == הערות שוליים ==? תודה. 87.69.242.88 17:03, 15 במאי 2023 (IDT)תגובה

תודה רבה על הערתך, אשתדל בעתיד לזכור את הערתך GARZONJACOB - שיחה 08:32, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה, אני יכול בבקשה להוסיף? 87.69.242.88 08:41, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה
בשמחה. אתה מוזמן לתקן כל טעות צורה שאתה נתקל בה. GARZONJACOB - שיחה 13:22, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה
תודה, תיקנתי. 87.69.242.88 13:39, 16 במאי 2023 (IDT)תגובה

כתיבה אנציקלופדית[עריכת קוד מקור]

שלום!
אני בתהליכי כתיבה של מדריך, שאני חושב שיוכל לסייע גם לך מאוד, בין השאר.
בבקשה קרא אותו, ופעל לפיו:

עזרה:מכתיבה אקדמית לאנציקלופדית

חשוב גם לתקן את הערכים הקודמים. עד שזה לא מטופל לגמרי אני מבקש שתימנע מליצור ערכים נוספים, משום שסביר שידרשו את אותו טיפול. אם תרצה להמשיך בכל זאת לערך אחר צריך לשקול העברה לטיוטה של ערכים שאינך יכול לטפל בהם בינתיים.
תודה, – מקף ෴‏14:16, 21 במאי 2023 (IDT)תגובה

שלום לך מקף
קראתי בעיון רב את המדריך האנציקלופדי 'הריגורוזי' (=הקפדני, המוקפד) שלך ולא הפתיע אותי, שאני בדרך כלל כותב בהתאם להנחיותיך.
אשר למשפט המורכב במיוחד שכתבתי, ראיתי דומים אליו בערכים שכתבת. בכל אופן, אני גם אקפיד בעתיד לכתוב משפטים פשוטים יותר.
אני תורם מהותית לויקיפדיה, ולא הוגן שאתה לא פחות ולא יותר מכתיב לי 'דום-יצירה'. אודה לך, אם תאמר לי מאיין באה לך הסמכות להורות לי להפסיק לכתוב.
ויקיפדיה בניגוד לאנציקלופדיה רגילה היא אנציקלופדיה חיה ונושמת וסובלת שדברים לא יהיו מושלמים. אני חושב שאני כותב היטב, ופרסום הערך דווקא נועד לפתוח אותו לעריכה של אנשים שסבורים שהם יכולים לשפרו. GARZONJACOB - שיחה 08:13, 23 במאי 2023 (IDT)תגובה
היי,
קיוויתי שיסייע יותר. אני מאוד מעריך את התרומה שלך, ולכן אני משתדל להשקיע מאמצים בסיוע.
אני לא דורש, אני בעיקר מבקש, משום שעורכים אחרים שמים לב לנקודות שונות שדורשות התייחסות, ובעייתי להניח שלכולן יימצא מי שיוכל לטפל בהן בעתיד (ראה למשל את הדף ויקיפדיה:שום גמדים לא יבואו).
עם הדברים האחרונים שכתבת אני מסכים מאוד. אולי כדאי להסתייע בעורכים נוספים דרך הדף ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה כאשר אתה לקראת פרסומו של ערך חדש (נאמר נניח כשאתה לקראת ¾ הערך). – מקף ෴‏23:57, 23 במאי 2023 (IDT)תגובה

יהדות ספרד[עריכת קוד מקור]

בוטל
בוטל

שלום,

תודה רבה על המאמץ לתרום לוויקיפדיה העברית. לצערי, נאלצתי לבטל את עריכתך בדף יהדות ספרד. הסיבה לכך היא: עריכתך כללה, שינוי משמעותי במיוחד והסרת 4 הערות שוליים. ולכן, נא לדון בדף השיחה לפני שינויים רחבים כאילו. נא לשים לב שלפי הנהלים אין לחזור על עריכה שבוטלה, אלא יש לדון על כך בדף השיחה, או להציע חלופה בהתחשב בנימוקי הביטול. מומלץ לעבור על המדריך לכתיבת ערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה.
בברכה, Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • כ"ט בסיוון ה'תשפ"ג 11:20, 18 ביוני 2023 (IDT)תגובה

שלום לך. תודה רבה על תגובתך. אקח בחשבון את הערותיך החשובות. אני פשוט הייתי בדרך להכניס הערות שוליים, עם תוכן משמעותי יותר. הרי הערך הוא כמצויין בשלבי עבודה.
אני עובד עם מיטב הספרות בנושא יהדות ספרד. בטוחני שאחרי עריכתי, הערך כולו יהיה מנוסח לשביעות רצונה של הויקיפדיה העברית וצמוד לכללי עריכתה. GARZONJACOB - שיחה 09:35, 19 ביוני 2023 (IDT)תגובה
שלום יעקב, השינוי האחרון שלך הכיל הסרה של מידע משמעותי וכלל ניסוח שהוא לטעמי לא אנציקלופדי. מקווה שתקבל את השחזור בהבנה. אשמח לסייע לך אם תרצה בכך. Asaf M - שיחה 17:18, 21 ביוני 2023 (IDT)תגובה

רולאן בארת[עריכת קוד מקור]

שלום יעקב, אני רואה שהצבת תבנית בעבודה על הערך רולאן בארת ביוני 2023 (לפני 8 חודשים) אך מאז נראה שאין בו עריכות נוספות שלך. האם אתה עדיין עובד עליו? אם לא, אנא הורד את התבנית או החלף אותה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה, כדי שהקהילה תוכל להמשיך לערוך אותו. תודה. לאמילהשיחה 14:59, 25 בפברואר 2024 (IST)תגובה