Disney Dreamlight Valley

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Disney Dreamlight Valley
כרזת המשחק
כרזת המשחק
כללי
תאריך הוצאה הפצה מוקדמת: נינטנדו סוויץ', פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, Xbox One, Xbox Series X/S, המחשב האישי - 6 בספטמבר 2022
MacOS - 6 בדצמבר 2022.
הפצה רשמית: 5 בדצמבר 2023.
סוגה סימולציה
הרפתקאות
מספר שחקנים שחקן יחיד
פיתוח Gameloft
הוצאה לאור Gameloft
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק יוניטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו סוויץ'
פלייסטיישן 4
פלייסטיישן 5
Xbox One
Xbox Series X/S
המחשב האישי
MacOS
דרישות מערכת
בקרים מקלדת
עכבר
ג'וייסטיק
https://disneydreamlightvalley.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Disney Dreamlight Valley (בתרגום מילולי לעברית: עמק החלומות המוארים של דיסני) הוא משחק וידאו מסוגות הסימולציה וההרפתקאות שפותח והופץ על ידי חברת "Gameloft".[1] עלילת המשחק עוקבת אחר השחקן המגיע לכפר המאוכלס על ידי דמויות אייקוניות מסרטי דיסני ופיקסאר. משימתו של השחקן היא לפתח את הכפר, להזמין דמויות נוספות להתגורר בו וכן לסייע לתושבים בהתמודדות עם קללה הגרמה להם לאבד את זכרונות העבר שלהם מחייהם בכפר.

המשחק הופץ בהפצה מוקדמת (אנ') עבור קונסולת הנינטנדו סוויץ', פלייסטיישן 4, פלייסטיישן 5, המחשב האישי, Xbox One, Xbox Series X/S ב-6 בספטמבר 2022.[2] גרסה עבור מערכת ההפעלה של אפל, MacOS שוחררה ביחד עם העדכון השני למשחק ב-6 בדצמבר 2022.[3][4] למרות שהמשחק דרש תשלום מראש כדי לשחק בגרסה המוקדמת או לחלופין מנוי לשירות הגיימפאס (אנ') של Xbox, המשחק אמור להיות חינמי כאשר הוא ישוחרר באופן רשמי בשנת 2023.[5]

המשחק שוחרר באופן מלא ב-5 בדצמבר 2023, אך בניגוד להכרזת המפתחים, המשחק הוא בתשלום.[6]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת בכפר בשם "עמק החלומות המוארים" (Dreamlight Valley), כפר קסום המורכב ממספר ביומות (אזורים) המאוכלס על ידי דמויות מתוך סרטי דיסני ופיקסאר. המשחק מציג משחקיות לא ליניארית (בדומה למשחקים מסדרת "Animal Crossing" מבית נינטנדו) בה השחקנים מייצרים לעצמם אווטאר ומתגוררים בכפר. הזמן בכפר מסתנכרן באופן אוטומטי עם הזמן בעולם האמיתי על פי השעון במחשב או בקונסולה איתם השחקנים משחקים.

השחקנים יכול לחקור את הכפר, לאסוף משאבים ולהשתמש בקסם שלהם כדי לנקות את הכפר מצמחים בשם "קוצי לילה", צמחים המכילים בתוכם קסם אפל המחזק את הקללה השוררת בכפר. השחקנים יכולים לבשל מאכלים שונים בעזרת כיריים בביתם, מדורה או במסעדה של רמי העכבר. השחקנים יכולים להרכיב בעזרת תחנות עבודה חפצים שונים בעזרת המשאבים שהם אספו קודם לכן. לשחקנים ישנו מד אנרגיה המתרוקן ככל שהשחקנים משתמשים בכלים שברשותם או בקסם ועל מנת למלאו מחדש, על השחקנים לאכול מאכלים שבישלו או דברי מאכל שונים (כגון פירות, ירקות ודגים) המפוזרים ברחבי הכפר. בנוסף, השחקנים יכולים להיכנס לביתם, שם מד האנרגיה מתמלא לבד באופן אוטומטי. כאשר השחקנים אוכלים מאכלים שנותנים בונוס אנרגיה משמעותי, הם מקבלים סטטוס בשם "שבע" (well fed) בעזרתו הם מסוגלים ללכת בקצב מהיר יותר ברחבי הכפר. השחקנים יכולים להניח ברחבי הכפר ובביתם רהיטים שונים, אותם הם יכולים למצוא בתוך "שקיות הפתעה" ברחבי הכפר או לרכוש אותם בחנות של הדוד קמצוץ. השחקנים יכולים לשלוט על רוב המבנים בכפר כרצונם ולסדר אותם בכל צורה שיבחרו, בכך המשחק שם דגש על חופש יצירתי וכל כפר לא דומה לכפר אחר. השחקנים יכולים לשנות את לבושם ואת הופעתם בכל זמן, כאשר השחקנים יכולים גם לעצב את הבגדים שברשותם במערכת עיצוב חופשית. הכלים בהם השחקנים משתמשים לא יכולים לעולם להישבר או לצאת מכלל שימוש והשחקנים יכולים לאחסן את המשאבים שאספו במערכת אחסון (invetory) שלהם, אולם המקום בה מוגבל והשחקנים יצטרכו להרחיב אותה בעזרת תשלום (כסף במשחק).

המטבע הקיים בכפר נקרא "מטבע כוכב" והשחקנים יכולים להרוויח אותו בעזרת מכירת משאבים ומאכלים בדוכן של גופי. השחקנים יכולים לרכוש מהדוכן של גופי זרעים של פירות וירקות אותם הם יכולים לשתול ברחבי הכפר ולגדלם. בהמשך המשחק, לאחר שהשחקן הפך לחבר טוב של קריסטוף, הוא יכול לפתוח דוכן בכפר שמוכר משאבים (עצים, אבנים וכו'). בנוסף, בכפר קיימת חנות בבעלותו של הדוד קמצוץ הניתנת לשדרוג ובה נמכרים רהיטים ופרטי לבוש שונים אותם השחקנים יכולים לרכוש. השחקנים יכולים להשתמש במטבעות על מנת לשדרג מבנים שונים ברחבי הכפר ובכך להגדיל את ההיצע שבהם (לדוגמה, שדרוג המסעדה של רמי נותנת לשחקן מרכיבי בישול נוספים לשימוש). בעזרת מבנים הנראים כמו בארות מים קסומות, השחקן יכול להשתגר ממקום למקום בכפר בעזרת קסם (fast travel).

השחקנים יכולים לתקשר עם דמויות מתוך סרטי דיסני ופיקסאר, ביניהם גם דמויות הרשעים מהסרטים. השחקן יכול ליצור חברויות עם הדמויות בעזרת שיחה איתם, נתינת מתנות, השלמת המשימות האישיות לכל דמות וחלוקת תפקידים. השחקן יכול להעניק לרוב הדמויות בכפר תפקידים והן הופכות למלוות (לדוגמה, השחקן יכול לתת לדמות תפקיד שקשור לחקלאות ואז כאשר השחקן יקטוף ייבול שהוא שתל ביחד עם הדמות, הוא יקבל בונוס). שימוש בדמויות המלוות בזמן הפעילות הרלוונטית מגדיל את מד החברות של הדמות עם השחקנים. רמת החברות המקסימלית אליה ניתן להגיע היא רמה 10 ובכל עליית רמה, השחקנים מקבלים מאותה הדמות פריט לבוש או קישוט הרלוונטיים לדמות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתחילה כאשר השחקן מאס בחיי העיר והחליט לחזור להתגורר בבית הישן של משפחתו בכפר. כאשר השחקן מגיע אל הבית, הוא נרדם ומתעורר בתוך כפר בשם "עמק החלומות המוארים". בהמשך, ככל שהעלילה מתקדמת, השחקן מתחיל לחוות תחושת ד'זה וו, כאילו הוא התגורר בכפר בעבר. כאשר הוא מתעורר בכפר, השחקן פוגש את הקוסם מרלין, שמספר לאחרון על עברו של הכפר: בעבר, הכפר אוכלס על ידי דמויות מסרטי דיסני ופיקסאר שהתגוררו ביחד בהרמוניה. הכל השתנה כאשר השליט של הכפר עזב במפתיע וקוצי הלילה החלו להתפשט ברחבי הכפר. התפשטות הקוצים הובילה לקללה בשם "השכחה" הגרמה לכל הדמויות לעזוב את הכפר ולחזור חזרה לעולמם המקורי (הסרט שממנו הן הגיעו) במטרה להגן על עצמם, אך עם הזמן אותן דמויות שכחו את הכפר. בחלוף הזמן, הכפר הפך לכמעט נטוש ולמוזנח. השחקן מחליט להישאר בכפר, להיפטר מקוצי הלילה ולעזור בשיקומו של הכפר.

השחקן מגלה בעזרת מרלין שבגופו ישנו קסם חזק בשם "אור החלום" (dreamlight) המסייע לו להיפטר מקוצי הלילה ולהיכנס לבית בו השחקן התגורר בילדותו. לאחר שהשחקן מצליח לשחזר את אחד מזכרונותיו האבודים, הוא ומרלין מחליטים לחקור את הטירה הממוקמת בקצה הכפר, אך מגלים שהכניסה אליה חסומה על ידי קוצי לילה. השחקן מצליח למצוא את הכלים המלכותיים בהם הוא יכול להשתמש לאיסוף משאבים ולאחר שעזר לכמה דמויות המתגוררות בכפר, הוא מצליח להיכנס ביחד עם מרלין לטירה. בתוך הטירה, השחקן מגלה מספר דלתות המובילות לעולמות השונים בהם מתגוררות שאר הדמויות, אך הדלתות חסומות על ידי קוצי לילה. השחקן צריך לאסוף מספיק קסם כדי לפתוח כל דלת ולהחזיר את הדמות מהעולם שלה בחזרה אל הכפר. עם הזמן, השחקן מסייע לדוד קמצוץ לפתוח את החנות שלו, לגופי לפתוח את הדוכנים שלו, לעזור לרמי לשקם את המסעדה שהייתה לו בכפר, לעזור ל-Wall E לטפח גן ירק, לעזור למואנה לתקן את סירת הקאנו שלה במטרה שהיא תדוג דגים עבור הכפר. השדרוגים מתאפשרים בעזרת חברת הבניה של הדוד קמצוץ, לה השחקן צריך לשלם בעזרת מטבעות על מנת שהעבודה תבוצע. לאחר שהשחקן אוסף מספיק קסם ופותח גישה לביומות נוספות בכפר, הוא מוצא דמויות נוספות שנשארו מאחור בזמן השכחה כגון קריסטוף, דונלד דאק, אורסולה, סקאר, אמא גות'ל, אריאל, מיני מאוס ודמויות נוספות.

במהלך שיטוטם בכפר ושיקומו, השחקנים יכולים למצוא מעין "זכרונות" הקשורים לחייהם הקודמים בכפר. חלק מהזכרונות מציגים קטעי יומן (הכתובים בשפה בה נעשה שימוש בסרט "אטלנטיס: האימפריה האבודה"), תמונות שונות של התושבים וכן קטעי יומן שנכתבו על ידי דמות האנטגוניסט: הנשכח. מעין אלטר אגו אפל של השחקנים המייצג את הפחד מהתבגרות והרגשות השליליים שבאים ביחד איתה. ככל שהשחקן מסייע לדמויות השונות, הוא לומד בהדרגה שהוא השליט האמיתי של הכפר ושהוא עזב את הכפר בעקבות התבגרותו, מה שיצר בעצם את דמותו של הנשכח וכן את הקללה על הכפר.

עדכונים נוספים למשחק הוסיפו את הדמויות אולף, מירבל מדריגל, סטיץ', סימבה, נלה, שריף וודי, באז שנות-אור, הפיה הטובה, ונלופי ואן שווייץ וג'ק סקלינגטון.

חבילות הרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרע בזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

תאריך הפצה: 5 בדצמבר 2023.

אפשרויות חדשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המשחק כעת מכיל מצב מרובה משתתפים בו השחקן יכול לארח מספר שחקנים דרך האינטרנט בכפר שלו וכן להתארח בכפרים של שחקנים אחרים.
  • כלי מלכותי חדש התווסף לשירות השחקן: שעון החול הקסום, בעזרתו השחקן יכול לפתוח מעין פורטלים לזמנים אחרים ולמשוט משם חפצים שונים.
  • למשחק נוספו דמויותיהן של רפונזל (פלונטר), גסטון (היפה והחיה) ואיב (Wall-E) ולאחר שהשחקן מסייע להן במשימותיהן, הן יכולות לעבור לכפר של השחקן.
  • על מנת לפתוח אזורים שונים ברחבי אי האינסוף, על השחקן לאסוף Mist (בעברית: ערפל), מעין קסם המזכיר את "אור החלום" מהמשחק הראשי. בנוסף, ניתן להיעזר בערפל גם לשדרוג שעון החול ובניית מכונות וחפצים שונים.
  • השחקן יכול להעביר את בתי הדיירים מהכפר שלו לאי האינסוף ובחזרה, אך הדמויות עצמן עדיין יכולות להישאר בכפר (השחקן יכול לכבות את האפשרות שהדמויות יופיעו בכפר, אך הן עדיין יופיעו כאשר השחקן ממלא משימות שקשורות אליהן).
  • ניתן לשחק במשחק ובהרחבה בחינם למנויי Apple Arcade בטלפונים מבוססי IOS.

חבילת ההרחבה הראשונה למשחק במסגרתה השחקן נשלח על ידי ג'אפר למקום בשם אי האינסוף, אי קסום אליו חלק מהדמויות ברחו לאחר פרוץ קללת השכחה. השחקן מגיע לאי בעזרתו של מרלין ולומד שג'אפר נלכד בארמון (המזכיר את ארמון הסולטן מאגרבה) וכעת על השחקן לסייע לו להשתחרר. על מנת להגיע לארמון, על השחקן לסייע לאיב, גסטון ורפונזל בבקשותיהן במטרה לקבל לרשותו את "תכשיטי הזמן", מעין אבנים קסומות הפותחות לשחקן את הדרך לארמון. לאחר שהשחקן מגיע אל ג'אפר, ההרחבה מסתיימת והמשכה יגיע בצורת פרקים שיגיעו בחלקים עד הקיץ הבא (2024).

רשימת דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מדבב/ת סרט
אנה אבי טרוט (אנ') לשבור את הקרח
אריאל ג'ודי בנסון בת הים הקטנה
בל טרם הוכרז היפה והחיה
באז שנות-אור טים אלן צעצוע של סיפור
דונלד דאק טוני אנסלמו (אנ') יקום מיקי מאוס
אלזה דניאל ביסוטי (אנ') לשבור את הקרח
הנסיך אריק כריסטופר דניאל בארנס בת הים הקטנה
איב אליסה נייט (אנ') וול-E
ג'יני ג'ים מסקימן (אנ') אלאדין
גופי ביל פארמר (אנ') יקום מיקי מאוס
אמא גות'ל דונה מרפי (אנ') פלונטר
ג'יימס פ. סאליבן ג'ון גודמן מפלצות בע"מ
קריסטוף מאט לואב לשבור את הקרח
מאווי ג'ס הרנל (אנ') מואנה
מרלין ג'ף בנט (אנ') החרב באבן
מיקי מאוס ברט איוואן יקום מיקי מאוס
מיני מאוס קייטלין רוברוק (אנ') יקום מיקי מאוס
מירבל מדריגל (אנ')[7] סטפני ביאטריס אנקאנטו
מואנה אאוליאי קרבאליו (אנ') מואנה
נלה[8] מויירה קלי (אנ') מלך האריות
אולף[7] ג'ק גרין לשבור את הקרח
ראלף בריאן ט. דלייני ראלף ההורס
רמי פאטון אוסוולט רטטוי
סקאר ג'יימס הוראן (אנ') מלך האריות
סימבה[8] קם קלארק (אנ') מלך האריות
הדוד קמצוץ אן רייטל (אנ') יקום מיקי מאוס
סטיץ' כריס סנדרס (אנ') לילו וסטיץ'
אורסולה פאט קרול בת הים הקטנה
וול-E (דמות) (וו') בן בארט (אנ') וול-E
שריף וודי ג'ים הנקס (אנ') צעצוע של סיפור
איב אליסה נייט (אנ') וול-E
גסטון ריצ'רד וויט (אנ') היפה והחיה
רפונזל לא ידוע פלונטר
ג'ק סקלינגטון לא ידוע הסיוט שלפני חג המולד
הפיה הסנדקית ברברה דיריקסון סינדרלה
ג'אפר לא ידוע אלאדין
ונלופי ואן שווייץ קת'רין רפקה ראלף ההורס

בנוסף, דמותו של פואה, חזיר המחמד של מואנה מצורף למשחק בתור חיית מחמד עבור השחקן. המשחק מהווה את הופעתה האחרונה של פאט קרול (המדבבת של אורסולה) לפני שזאת נפטרה ב-30 ביולי 2022 בגיל 95.

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצה מוקדמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההפצה המוקדמת קיבלה ביקורות חיוביות בהשקתה בחודש ספטמבר 2022.

הפצה רשמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק שוחרר בהפצה רשמית ב-5 בדצמבר 2023 ביחד עם חבילת ההרחבה הראשונה - קרע בזמן. כמו כן, הוכרז שלמרות הבטחות המפתחים, המשחק יהיה בתשלום.[6]

כמות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 בספטמבר 2022, בחשבון הטוויטר של המשחק צוין שמעל מיליון שחקנים עד כה שיחקו.[9][10][11]

מועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה תוצאה הפניה
2022 Golden Joystick Awards (אנ') ההפצה המוקדמת הכי טובה מועמד [12]
2023 The Steam Awards (אנ') שב בנוח והירגע מועמד [13]
26th Annual D.I.C.E. Awards (אנ') המשחק המשפחתי של השנה מחכה להכרזה [14]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jeffrey Vega, Disney Dreamlight Valley Is a Life-Simulator that Puts You in the Disney and Pixar Universe, IGN, ‏2022-04-27 (באנגלית)
  2. ^ Disney Dreamlight Valley hits Switch early access on September 6, VentureBeat, ‏2022-06-28 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Tarah Bleier, Disney Dreamlight Valley Finally Gets Mac Release Date, Game Rant, ‏2022-11-29 (באנגלית)
  4. ^ Disney Dreamlight Valley comes to Apple Silicon Mac, AppleInsider (באנגלית)
  5. ^ Kimberley Wallace, Disney Dreamlight Valley Preview - What You Need To Know About The New Disney Life-Simulation Adventure Game, Game Informer (באנגלית)
  6. ^ 1 2 Jennifer Maas, Disney Dreamlight Valley Scraps Free-to-Play Plans, Sets Pricing Tiers Ahead of Global Launch, Variety, ‏2023-10-27 (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ 1 2 Nicole Carpenter, Disney Dreamlight Valley’s next update brings Encanto, Frozen’s Olaf to the valley soon, Polygon, ‏2023-01-25 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ 1 2 Sangita Nuli, Disney Dreamlight Valley Adding Nala Alongside Simba is a Nice Surprise, Game Rant, ‏2023-02-09 (באנגלית)
  9. ^ https://twitter.com/DisneyDLV/status/1570487622002147329, Twitter
  10. ^ "One million people have already signed up to play life sim Disney Dreamlight Valley". Eurogamer.net (באנגלית בריטית). 2022-09-17. נבדק ב-2023-02-26.
  11. ^ Ali Shutler, 1million people have played ‘Disney Dreamlight Valley’ in its first week, NME, ‏2022-09-16 (באנגלית בריטית)
  12. ^ Sam Loveridge published, Here are all the Golden Joystick Awards 2022 winners, gamesradar, ‏2022-11-22 (באנגלית)
  13. ^ Don't Miss You Chance To Vote For THE STEAM AWARDS 2022, GameTyrant (באנגלית אמריקאית)
  14. ^ Gavin Sheehan, The 26th Annual D.I.C.E. Awards Announces This Year's Nominees, Bleeding Cool News And Rumors, ‏2023-01-12 (באנגלית)