אנקאנטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנקאנטו
Encanto
כרזת הסרט העברית
כרזת הסרט העברית
בימוי ג'ארד בוש, ביירון הווארד, Charise Castro Smith עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קלארק ספנסר
איווט מרינו פלורס
תסריט ג'ארד בוש, Charise Castro Smith עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טים מרטנס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים סטפני באטריז (מיראבל מדריגל)
ג'ון לגוויזאמו (ברונו מדריגל)
דיאן גוררו (איסבלה מדריגל)
ג'סיקה דארו (לואיסה מדריגל)
Rhenzy Feliz
Carolina Gaitán
Adassa
אנג'י ספדה
María Cecilia Botero
וילמר ולדראמה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית מאיה מיטלפונקט, מיקי קם, עידו מוסרי, זוהר מידן, אלונה אלכסנדר, שירלי לילו, מולי שולמן, מונה מור, חנאנאל אדרי, גילן שחף, איתמר אולייר, גלעד שמואלי, יעל עמית.
מוזיקה ג'רמיין פרנקו
מדינה ארצות הברית, קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני ההנפשה של וולט דיסני
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 24 בנובמבר 2021
ישראלישראל 25 בנובמבר 2021
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 120 מיליון דולר
הכנסות 253.3 מיליון דולר
פרסים פרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר - הנפשה
פרס באפט"א לסרט האנימציה הטוב ביותר
פרס אנני לפסקול הטוב ביותר
פרס אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר
https://www.disney.de/filme/encanto האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנקאנטוספרדית: Encanto, בתרגום חופשי: כישוף) הוא שמו של הסרט ה-60 בסדרת סרטי האנימציה הקלאסיים של אולפני ההנפשה של וולט דיסני. עלילתו סבה סביב נערה צעירה מקולומביה, היחידה מבין בני משפחתה שהיא נטולת כוחות כישוף.

את הסרט ביימו ביירון הווארד וג'ארד בוש, שעבדו בצוותא גם על "זוטרופוליס". לין-מנואל מירנדה, שהלחין את פס הקול של הסרט "מואנה", הלחין גם את פסקול הסרט הנוכחי. בסרט נכלל השיר "We Don't Talk About Bruno", שזכה להצלחה רבה והגיע למקום הראשון במצעד של מגזין בילבורד, בילבורד הוט 100. הסרט יצא לאקרנים ב-24 לנובמבר 2021.[1]

הסרט זכה בפרס באפט"א לסרט האנימציה הטוב ביותר בטקס פרסי האקדמיה הבריטית לקולנוע ה-75, בפרס אנני לפסקול הטוב ביותר בטקס פרסי אנני ה-49, בפרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר - הנפשה בטקס פרסי גלובוס הזהב ה-79 ובפרס אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר בטקס פרסי אוסקר ה-94. כמו כן הסרט קיבל מועמדות לפרס אנני לסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אנני ה-49.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות פלישה של כוחות צבאיים לכפר שלהם, נאלצים פדרו ואבואלה מדריגל, זוג נשוי צעיר, לברוח מביתם בכפר הקולומביאני עם שלישיית התינוקות שלהם - חולייטה, פפה וברונו. הפולשים הורגים את פדרו, אבל הנר של אבואלה מניס את הפולשים באופן קסום ויוצר את הקאסיטה, בית חי עבור המשפחה שממוקם באנקאנטו, אזור קסום המוקף בהרים גבוהים.

חמישים שנה לאחר מכן, כפר חדש משגשג תחת הגנת הנר, והקסם בו מעניק כישרונות וכוחות קסם לכל צאצא ממשפחת מדריגל בגיל חמש, איתם הוא אמור לשרת את הקהילה הכפרית. עם זאת, ברונו שנרדף בעקבות כישרונו לחזות את העתיד, נעלם לפני עשר שנים. מירבל, בתה הצעירה בת ה-15 של חולייטה, לא קיבלה כשרון כלל בלי סיבה מוסברת.

בערב בו אנטוניו בן החמש מקבל את היכולת לתקשר עם חיות, מירבל מבחינה בסדק בקאסיטה ושמה לב שהנר מהבהב, אך אזהרותיה לא נשמעות. לאחר שהיא מאזינה לאבואלה מתפללת, מירבל מחליטה להציל את הנס ואת הקסם. ביום הבא, היא מדברת עם אחותה החזקה במיוחד לואיזה, שמתוודה בפניה על הלחץ שמופעל עליה ומציעה למירבל לחפש פתרון לבעיה בחדרו של ברונו, המגדל האסור בקאסיטה.

בחדרו של ברונו, מירבל מגלה מערה הנוטה לנפול ובורחת משם עם שברי זכוכית ירוקה. מחוץ לחדר, לואיזה מגלה כי הכוח שלה נחלש. בעוד המשפחה מזכירה למירבל למה אסור לדבר על ברונו, מירבל מגלה בשברי הזכוכית תמונה שלה עם הקאסיטה הסדוקה מאחוריה.

בהמשך אותו ערב, איזבלה, אחותה הגדולה של מירבל בעלת היכולת להצמיח פרחים, מתכוננת להצעת הנישואים שלה עם השכן שלה, מריאנו גוזמן. במהלך ארוחת הערב של מריאנו עם משפחת מדריגל, דולורס, בעלת יכולת שמיעה על-טבעית, מספרת לכולם על הגילויים האחרונים של מירבל, מה שגורם לקאסיטה להיסדק פעם נוספת, ובכך נהרסת הצעת הנישואין של מריאנו לאיזבלה.

בתוך כל הבלאגן, מירבל עוקבת אחרי קבוצת עכברושים דרך מעבר סודי מאחורי תמונה ובו היא מגלה את ברונו. ברונו מגלה כי הוא מעולם לא עזב את הבית, וכי הוא החליט להיעלם בעקבות חיזיון הזכוכית על מירבל והקאסיטה הנסדקת ולשבור אותו על מנת שמירבל לא תיפגע. בחדרו של אנטוניו, ברונו חוזה חיזיון נוסף, בו חיבוק של מירבל ואיזבלה מחזק את להבת הנר.

מירבל מתנצלת בפני איזבלה, וזו מתוודה בפניה כי היא אינה רוצה להתחתן עם מריאנו וכי היא עושה זאת רק כדי לשמור על התדמית שלה כילדה המושלמת. מירבל עוזרת לאיזבלה לפתח את כוחותיה והשתיים מתחבקות, אך אבואלה שרואה את השתיים מאשימה את מירבל בהשפעה רעה על בני המשפחה רק בגלל שהיא לא קיבלה כישרון מיוחד. מירבל רבה עם אבואלה ומאשימה אותה ביצירת לחץ על כל בני המשפחה, שאף פעם לא יעמדו בדרישותיה המוגזמות. במהלך הוויכוח הקאסיטה נסדקת עוד יותר עד שהיא קורסת לגמרי ולהבת הנר נכבית, ובכך בני המשפחה נותרים חסרי כוחות קסם. מירבל בורחת ממשפחתה, שמתחילה בחיפושים אחריה.

כמה שעות לאחר מכן, אבואלה מוצאת את מירבל הבוכה על גדת הנהר בו פדרו נהרג ומסבירה לה איך בעקבות הסיפור הטרגי שלה היא התעלמה מההרס שגרמה לבני משפחתה עם דרישותיה. מירבל ואבואלה משלימות. ברונו חוזר לחיק המשפחה, ויחד עם תושבי הכפר הקסיטה נבנית מחדש. מירבל מתקינה ידית חדשה לדלת הראשית, ובכך כוחות הקסם חוזרים למשפחה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוגו הסרט "אנקאנטו"

בנובמבר 2016, לין-מנואל מירנדה חשף שג'ון לאסיטר, בזמנו המנכ"ל של אולפני ההנפשה של וולט דיסני, הציג לפניו רעיון של פרויקט אנימציה, לצד ביירון האוורד. מירנדה ציין שכאשר הוא הצטרף לעבודה על הפרויקט הוא כבר היה בשלבי הכנה מוקדמים.[2]

ב-29 בינואר 2020, פורסם כי אולפני ההנפשה של וולט דיסני מכינים סרט אנימציה חדש המתמקד במשפחה לטינית, ותהיה זאת הפעם הראשונה בה סרט אנימציה של דיסני מתמקד בדמויות לטיניות. ביירון האוורד וג'ארד בוש, אשר עבדו על הסרט "זוטרופוליס", נבחרו לביים את הסרט הנוכחי, כאשר קלארק ספנסר ואיווט מרינו פלורס נבחרו להפיק את הסרט. בוש גם נבחר לשמש כתסריטאי של הסרט יחד עם צ'ריס קסטרו סמית.

ב-17 ביוני 2020, נחשף שמו של הסרט. נמסר אז כי הסרט יתמקד בנערה רגילה אשר שייכת למשפחה לטינית קסומה. כאשר מספר כתבות אמרו שהסרט יתרחש בברזיל, לין-מנואל מירנדה חשף כי עלילת הסרט תתרחש למעשה בקולומביה, וכמו כן, כי מירנדה יכתוב את השירים לסרט.[3] באותו יום נחשף כי קסטרו סמית תביים את הסרט בנוסף לכתיבת התסריט.[4]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-30 ביולי 2020 חברת וולט דיסני הכריזה על תאריך הפצת הסרט בקולנוע.[5][6] הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-24 בנובמבר 2021 בהפצת סרטי אולפני וולט דיסני.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפני ביאטריס, המדבבת של מיראבל מדריגל
הדמות שם המדבב שם המדבב בעברית תיאור הדמות
מיראבל מדריגל סטפני ביאטריס מאיה מיטלפונקט הדמות הראשית בסרט. נטולת כוחות. בתם של חולייטה ואגוסטין, האחות הקטנה של איזבלה ולואיסה, נכדתם של אלמה אבואלה ופדרו אבואלו, בת דודתם של דולורס, קמילו ואנטוניו והאחיינית של פפה ופליקס וברונו. בת 15 והנכדה החמישית של אבואלה ואבואלו.
איזבלה מדריגל דיאן גורארו אלונה אלכסנדר בעלת כוח הצמחת פרחים בכל מקום אפשרי. מוצגת בסרט בתור "המוצלחת, היפה והמושלמת" של המשפחה. בתם של חולייטה ואגוסטין, האחות הגדולה של לואיסה ושל מיראבל, נכדתם של אלמה אבואלה ופדרו אבואלו, בת דודתם של דולורס, קמילו ואנטוניו, האחיינית של פפה ופליקס וברונו, ביטלה את חתונתה עם מאריאנו. בת 21.
אלמה "אבואלה" מדריגל מריה ססיליה בוטארו מיקי קם הדור הראשון במשפחת מדריגל ולכן לא קיבלה מתנה. אמם של חולייטה, פפה וברונו, סבתם של לואיסה, איזבלה, דולורס, קמילו, מיראבל ואנטוניו אשתו של פדרו אבואלו, וחמותם של פליקס ואגוסטין. בעלה נהרג בעת מלחמה. הקימה את אנקאנטו ואת הקאסיטה (בית משפחת מדריגל) כשהייתה בת 20. בת 75.
פפה מדריגל קרולינה גייטן מונה מור מצב רוחה של פפה משפיע על מזג האוויר. אמם של דולורס, קמילו ואנטוניו, אחותה הקטנה של חולייטה ואחותו הגדולה של ברונו, אשתו של פליקס, חמותו של מאריאנו, דודתן של לואיסה, איזבלה ומיראבל ובתם של פדרו ואלמה. בת 50.
ברונו מדריגל ג'ון לגוויזאמו עידו מוסרי בעל כוח של ראיית העתיד. בנם הקטן של אלמה ופדרו, אחיהן הקטן של חולייטה ופפה, דודם של לואיסה, איזבלה, דולורס, קמילו, מיראבל ואנטוניו. נעלם במשך 11 שנים בין הקירות של הקאסיטה בעקבות ראיות עתידיות דיכאוניות ושליליות, וחזר לאחר שכנוע של מיראבל ואנטוניו. חזה את התפרקות הקאסיטה. בן 50.
לואיסה מדריגל ג'סיקה דארו זוהר מידן בעלת כוח פיזי רב, אך בזמן הסרט מאבדת אותו בגלל התפרקות הקאסיטה, אך לאחר הבנייה החדשה של קאסיטה, הכוחות הוחזרו אליה. בתה של חולייטה ואגוסטין, האחות הקטנה של איזבלה ואחותה הגדולה של מיראבל, נכדתה של אלמה ופדרו, בת דודתם של דולורס, קמילו ואנטוניו, ואחייניתם של פפה, פליקס וברונו. מוצגת בסרט בתור ה"חזקה", אך נמאס לה מזה שכולם מצפים ממנה לעזור באנקאנטו. בת 19. כל פעם שהיא עצבנית עינה השמאלית נתקפת עווית קלה, מחבבת חמורים.
דולורס מדריגל אדסה רויטל זלצמן בעלת כוח השמיעה מרחוק. בתם של פפה ופליקס, אחותם הגדולה של קמילו ואנטוניו, נכדתם של אלמה ופדרו, בת דודתן של לואיסה, איזבלה ומיראבל, אחייניתם של חולייטה, אגוסטין וברונו. מאוהבת במאריאנו מאז שאיזבלה הכירה אותו, ולאחר שמאריאנו ואיזבלה מבטלים את חתונתם, דולורס נהיית בת זוגו. ככול הנראה התחתנה איתו בסרט השני. בת 21, הנכדה השלישית של אלמה ופדרו.
פליקס מדריגל מאורו קסטילו חננאל אדרי החתן של אלמה ושל פדרו, האבא של דולורס, קמילו ואנטוניו, בעלה של פפה, גיסם של ברונו וחולייטה, דודן של לואיסה, איזבלה ומיראבל. בן 46.
אגוסטין מדריגל וילמר ולדראמה מולי שולמן נשוי לחולייטה, החתן של אלמה ושל פדרו, אביהן של לואיסה, איזבלה ומיראבל, גיסם של ברונו ופפה, דודם של דולורס, קמילו ואנטוניו. בן 50. מגושם.
קמילו מדריגל רנזי פליז גילן שחף בעל כוח שינוי הצורה. בנם של פפה ופליקס, אחיה הקטן של דולורס ואחיו הגדול של אנטוניו, הנכד של אלמה ופדרו, בן דודן של לואיסה, איזבלה ומיראבל, אחיינם של חולייטה, אגוסטין וברונו. בן 16, הנכד הרביעי של אלמה ופדרו. נמוך יחסית לגילו. נוהג לחקות את מאריאנו בכוונה לעצבן את איזבלה ודולורס.
חולייטה מדריגל אנג'י קאפאדה שירלי לילו בעלת כוח אוכל הריפוי. בתם של אלמה ופדרו, הגדולה מבין השלישייה (היא, פפה וברונו), גיסתו של פליקס, אמם של לואיסה, איזבלה ומיראבל, ודודתם של דולורס, קמילו ואנטוניו. בת 50.
אנטוניו מדריגל ראווי קבוט-קוניירס איתמר אולייר בעל כוח תקשור עם חיות. בנם של פפה ופליקס, האח הקטן של דולורס וקמילו, נכדם של אלמה ופדרו, בן דודן של לואיסה, איזבלה ומיראבל, אחיינם של חולייטה, אגוסטין וברונו. בן 5, הנכד השישי של אלמה ופדרו.
מאריאנו גוזמן-מדריגל מאלומה גלעד שמואלי גבר נאה. מציע נישואין לאיזבלה, היא מסכימה, אך כמה ימים לפני החתונה מבטלת אותה, לאחר מכן הופך להיות בן הזוג של דולורס, וככל הנראה מציע לה נישואין. החתן של פפה ופליקס והגיס של קמילו ואנטוניו. בן 21.
פדרו "אבואלו" מדריגל ללא דיבוב ללא דיבוב הדור הראשון במשפחת מדריגל ולכן לא קיבל מתנה. בעלה של אלמה, אבא של חולייטה, פפה וברונו, החם של אגוסטין ופליקס, וסבם של לואיסה, איזבלה, דולורס, קמילו, מיראבל ואנטוניו. נהרג לפני עלילת הסרט כשהיה בן 25, ואם לא היה נפטר הוא היה בן 75.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Encanto (פסקול)

ביוני 2020, חשף מירנדה כי הוא הולך לכתוב את המוזיקה של הסרט, כולל 8 שירים מקוריים באנגלית ובספרדית.[7] לאחר הקרנת הבכורה של הסרט, הוא סיכם כי הוא כתב שירים לסרט ממש בתחילתו.[8] ב-8 בספטמבר 2021, נודע כי ג'רמיין פרנקו, שהלחינה את שירי הסרט "קוקו" משנת 2017, החלה להלחין את שירי הסרט.[9][10][11]

פסקול הסרט של "אנקנטו" שוחרר ב-19 בנובמבר 2019. הפסקול זכה להצלחה מסחררת, הוא ניצב בראש פסגת הבילבורד 200 – הפסקול השישי המגיע להישג זה. שישה משיריו נכנסו למצעד הבילבורד הוט 100, ביניהם "We Don't Talk About Bruno" שהגיע למקום הראשון – המיקום הגבוה ביותר אליו הגיע שיר של דיסני במאה ה-21 במצעד זה. בנוסף השיר הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי. שאר השירים המקוריים גם צעדו במצעד.[12][13][14] כמו כן, השיר Dos Oruguitas מועמד לפרס האוסקר לשנת 2021.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס תאריך קטגוריה זוכים/מועמדים תוצאה
פרס אוסקר 27 במרץ 2022 הסרט המונפש הטוב ביותר ג'ארד בוש, ביירון הווארד, איווט מרינו וקלארק ספנסר זכייה
הפסקול המקורי הטוב ביותר ג'רמיין פרנקו מועמדות
השיר המקורי הטוב ביותר לין-מנואל מירנדה (על "Dos Oruguitas") מועמדות
פרס אנני 12 במרץ 2022 הסרט הטוב ביותר אנקאנטו מועמדות
ה-FX הטוב ביותר אלכס מואבני, דימיטרי ברברוב, ברוס רייט, סקוט טאונסנד ודייל מאידה מועמדות
אנימציית הדמות הטובה ביותר דייב הארדין זכייה
הבימוי הטוב ביותר ג'ארד בוש, ביירון הווארד וקרייס קסטרו סמית' מועמדות
הפסקול הטוב ביותר לין-מנואל מירנדה וג'רמיין פרנקו זכייה
היסטוריבורד הטוב ביותר ג'ייסון הנד זכייה
הדיבוב הטוב ביותר ג'ון לגוויזאמו מועמדות
סטפני ביאטריס מועמדות
העריכה הטובה ביותר ג'רמי מילטון, ג'ון ווילר, פייס פולסן ובריאן אסטרדה מועמדות
פרסי ארטיוס 23 במרץ 2022 הישג יוצא דופן בליהוק - אנימציה ג'יימי ספרר רוברטס וגרייס סי קים זכייה
פרס באפט"א לקולנוע 13 במרץ 2022 סרט האנימציה הטוב ביותר ג'ארד בוש, ביירון הווארד, איווט מרינו וקלארק ספנסר זכייה
פרסי איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי 13 במרץ 2022 סרט האנימציה הטוב ביותר אנקאנטו מועמדות
השיר הטוב ביותר לין-מנואל מירנדה (על "Dos Oruguitas") מועמדות
פרס גלובוס הזהב 9 בינואר 2022 הסרט הטוב ביותר - הנפשה אנקאנטו זכייה
הפסקול הטוב ביותר ג'רמיין פרנקו מועמדות
השיר המקורי הטוב ביותר לין-מנואל מירנדה (על "Dos Oruguitas") מועמדות
פרס NAACP Image 26 בפברואר 2022 סרט אנימציה יוצא מן הכלל אנקאנטו זכייה
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון 9 באפריל 2022 סרט אנימציה אהוב זכייה
פרסי גילדת המפיקים של אמריקה 19 במרץ 2022 מפיק מצטיין של סרטי קולנוע מונפש איווט מרינו וקלארק ספנסר זכייה
פרס סטלייט 2 באפריל 2022 סרט הקולנוע הטוב ביותר, אנימציה או מדיה מעורבת אנקאנטו זכייה
השיר המקורי הטוב ביותר לין-מנואל מירנדה (על "Colombia, Mi Encanto") זכייה
פרס הוגו 4 בספטמבר 2022 המצגת הדרמטית הטובה ביותר, ארוך קאריס קסטרו סמית', ג'ארד בוש ובירון הווארד מועמדות
פרסי אימג'ן 29 באוקטובר 2022 הסרט הטוב ביותר אנקאנטו זכייה[15]
הבימוי הטוב ביותר - סרט ג'ארד בוש, ביירון הווארד וקרייס קסטרו סמית' זכייה[15]
השחקן הטוב ביותר - סרט ג'ון לגוויזאמו מועמדות[16]
השחקנית הטובה ביותר - סרט סטפני ביאטריס מועמדות[16]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ June 17, 2020, Exclusive: Byron Howard and Jared Bush to Direct ‘Encanto’ For Walt Disney Animation Studios, The DisInsider
  2. ^ Buchanan, Kyle (15 בנובמבר 2016). "Lin-Manuel Miranda Reveals He's Making a Secret Disney Film". Vulture. ארכיון מ-17 בנובמבר 2016. נבדק ב-16 בנובמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Lin-Manuel Miranda talks about 'Hamilton!' coming soon on Disney+ l GMA". Youtube. 22 ביוני 2020. ארכיון מ-10 ביולי 2020. נבדק ב-22 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Evans, Greg (22 ביוני 2020). "Lin-Manuel Miranda Confirms New Disney Animated Movie Set In Colombia". Deadline Hollywood. ארכיון מ-22 ביוני 2020. נבדק ב-22 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ הכרזה על תאריך הפצת הסרט, בטוויטר של אולפני ההנפשה של וולט דיסני, 11 בדצמבר 2020
  6. ^ הכרזה על הפצת הסרט, באינסטגרם של חברת וולט דיסני, 11 בדצמבר 2020
  7. ^ Evans, Greg (22 ביוני 2020). "Lin-Manuel Miranda Confirms New Disney Animated Movie Set In Colombia". Deadline Hollywood. ארכיון מ-22 ביוני 2020. נבדק ב-22 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Ordona, Michael (1 בדצמבר 2021). "'Encanto': A melange of music, magic and a dash of Miranda". Los Angeles Times. ארכיון מ-3 בינואר 2022. נבדק ב-3 בינואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Bush, Jared [@thejaredbush]. "I feel so lucky to be surrounded by amazing artists all collectively bringing a new story to life. DAY ONE of score recording is such an incomparable highlight. This score is a triumph. Can't wait to share who wrote it and for you all to hear it and cry your eyes out.❤️🦋#Encanto" (Tweet) – via Twitter.
  10. ^ @filmmusicrep (10 בספטמבר 2021). "'Dora and the Lost City of Gold' & 'Tag' composer Germaine Franco scores Walt Disney Animation Studios' 'Encanto'" (Tweet) – via Twitter. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Messer, Lesley (10 בספטמבר 2021). "'Encanto': All the details of Disney's new film revealed". Good Morning America. ארכיון מ-10 בספטמבר 2021. נבדק ב-10 בספטמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Encanto's We Don't Talk About Bruno becomes first Disney song to reach UK No 1". The Guardian (באנגלית). 21 בינואר 2022. ארכיון מ-25 בינואר 2022. נבדק ב-2022-01-21. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Trust, Gary (31 בינואר 2022). "'We Don't Talk About Bruno', From 'Encanto', Hits No. 1 on Billboard Hot 100". Billboard. ארכיון מ-31 בינואר 2022. נבדק ב-2022-01-31. {{cite journal}}: (עזרה)
  14. ^ Shaw, Lucas (1 במרץ 2022). "TikTok Made 'Encanto' the First Disney Hit of the Streaming Age". Bloomberg. ארכיון מ-20 במרץ 2022. נבדק ב-20 במרץ 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ 1 2 "Winners announcement of the 37th Imagen Awards". נבדק ב-22 בפברואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ 1 2 "Nominees announcement of the 37th Imagen Awards". נבדק ב-22 בפברואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)


הקודם:
2020: מוליכי הזאבים
פרס סטלייט – הסרט הטוב ביותר - אנימציה או מדיה מעורבת
2021: אנקאנטו
הבא:
2022: מרסל הקונכייה עם הנעליים