Hot Lava

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לבה חמה
Hot Lava
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה Microsoft Windows
29 בספטמבר 2019
macOS, Apple Arcade
7 באוקטובר 2019
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות, משחק פלטפורמה
פיתוח Klei Entertainment
הוצאה לאור Klei Entertainment
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, קוריאנית, יפנית, פורטוגזית ברזילאית, סינית מפושטת, רוסית, סינית מסורתית, הולנדית, ספרדית, צרפתית, ערבית, איטלקית, גרמנית, טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
הערות נדרשת מערכת הפעלה Windows 7 ומעלה בעלת 64 סיביות; מומלץ להשתמש במקלדת ועכבר
דרישות תוכנה
גרסה 386610 (יצאה ב-18 בדצמבר 2019)[1]
מנוע משחק יוניטי
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות Microsoft Windows
macOS
Apple Arcade[2]
מדיה הורדה דיגיטלית
דרישות מערכת
מעבד תומך ב-64 סיביות
זיכרון מינימום: 4GB
מומלץ: 8GB
כרטיס מסך תומך ב-DirectX 11
מקום פנוי מינימום: 10GB
מומלץ: 15GB
בקרים מקלדת ועכבר או ג'ויסטיק או מסך מגע[3]
playhotlava.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Hot Lavaתרגום חופשי לעברית: לבה חמה) הוא משחק פעולה-הרפתקאות מסוג פלטפורמה אשר פותח על ידי Klei Entertainment ויצא לאור ב-19 בספטמבר 2019 למחשב האישי וב-7 באוקטובר 2019 למערכת ההפעלה macOS ול-Apple Arcade.[2]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק משוחק מנקודת מבט של גוף ראשון.[4] השחקן שולט על דמות המכונה סקווירט (Squirt, שפריץ), איתה הוא יכול לרוץ על קירות, לקפוץ, לדלג ולהתנדנד על חפצים ורהיטים, ואף 'לגלוש'.[5][6] המשחק מורכב משלבים שונים אשר מפוזרים על גבי 6 מפות שונות, אשר כוללות מפעל, בית ספר ואף החצר האחורית של בית הספר. בכל פעם שהשחקן מתחיל שלב מסוים הוא נכנס לתוך עולם ה-'לבה', שבו הרצפה היא לבה ועל השחקן להגיע למטרה בכמה שפחות זמן על ידי קפיצה על חפצים ורהיטים הנמצאים בעולם, באמצעות טכניקה המכונה 'באני-הופ' (Bunny-Hop, מאנגלית - קפיצת ארנב) ולהזיז את העכבר בצורה מסוימת (הנקראת 'סטראף' - Strafe) על מנת לצבור מהירות כדי לעבור מכשולים שונים. טכניקת הבאני-הופ התפתחה ממשחקי יריות ברשת בסוף שנות ה-90 ושנות ה-2000 ההמוקדמות כמו קאונטר סטרייק ו-Quake 3: Arena ובה השחקן קופץ באופן רצוף על מנת לצבור מהירות כדי לעבור ממקום למקום במפה בזמן הקצר ביותר.

בכל מפה, קיימים שלבים רגילים, שלבי Trail אשר בחלקם השחקן מוקטן לגודל מיניאטורי או שהשחקן מקבל מקל פוגו ובעזרתו עליו לעבור את השלב וכן שלב 'Explore' שבו השחקן יכול לחקור את עולם הלבה ולהתאמן על הקפיצות.

המשחק כבסיסו הוא מרובה משתתפים, וניתן להתחרות אחד עם השני (PvP) על זמני הסיום.

פיתוח והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא המשחק התלת הממדי הראשון שפותח על ידי Klei Entertainment, אשר פיתחה המשחקים Don't Starve ו-Invisible, Inc. ומבוסס על משחק הילדים הרצפה היא לבה.[7] פיתוח המשחק התחיל מ-"חלום" של אדם בשם מארק לפררי,[8] אשר הושפע ממוד קהילתי של טיפוס ("kz climb"[9]) אשר נמצא במשחק Counter-Strike: Global Offensive, אשר לאחר מכן התקבל לעבודה בחברה.[8][10] לפררי עבד על המשחקים Dead Rising 2 ו-Dead Rising 3 וכן על המשחק Don't Starve שפותח על ידי החברה. המשחק הוגש למערכת ה-Greenlight של החנות הדיגיטלית סטים, שבה קהילת השחקנים מצביעה על המשחקים שהקהילה מעוניינת שישחררו לחנות.[2] המשחק קיבל הצבעות כדי לעבור לשלב הבא בתוך 40 שעות.[8][11]

הקדימון הרשמי למשחק פורסם ב-29 באוגוסט 2016.[7]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני ההפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר עיתונאים השוו את המשחק Hot Lava למשחק Mirror's Edge, עקב הסגנון הפארקורי שלו.[5][12]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Game Hotfix - 386610, אתר Steam, ‏‏18 בדצמבר 2019 (באנגלית)
  2. ^ 1 2 3 Steam Greenlight :: Hot Lava, אתר Steam (באנגלית)
  3. ^ Apple Arcade בלבד.
  4. ^ קמרון קוץ', The Floor Is Lava In This Video Game Adaptation Of Every Kid's Imagination, אתר TechTimes, ‏‏22 באפריל 2016 (באנגלית)
  5. ^ 1 2 כריסטיאן וולנטין, Childhood game ‘The Floor is Lava’ is being turned into a videogame, אתר Kill Screen, ‏‏31 באוגוסט 2016 (באנגלית)
  6. ^ מייק פרהיי, The Floor Is Lava In Klei's First 3D Game, אתר Kotaku, ‏‏29 באוגוסט 2016 (באנגלית)
  7. ^ 1 2 אדי מקוץ', Extreme Version of "The Floor Is Lava" Is Now a Video Game and It Looks Great, אתר GameSpot, ‏‏29 באוגוסט 2016 (באנגלית)
  8. ^ 1 2 3 קלינטון מנטוס, Interview with Mark Laprairie – the man turning “the floor is lava” into a videogame, אתר HyperText, ‏‏9 במאי 2016 (באנגלית)
  9. ^ פרדריק סלומונסון, Discover Counter-Strike: Global Offensive’s climbing scene, אתר PC Gamer, ‏‏29 בינואר 2016 (באנגלית)
  10. ^ ג'ורדן דבור, Klei's Hot Lava is directly inspired by Counter-Strike, אתר Destructoid, ‏‏8 בספטמבר 2016 (באנגלית)
  11. ^ ג'סטין מקאלרוי, Watch six minutes of Hot Lava, Klei's scorching parkour game, אתר Polygon, ‏‏5 בספטמבר 2016 (באנגלית)
  12. ^ אנדי צ'לק, Hot Lava is a first-person parkour-survival game from the maker of Don't Starve, אתר PC Gamer, ‏‏29 באוגוסט 2016 (באנגלית)