Neopets

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Neopets
כללי
תאריך הוצאה 15 בנובמבר 1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו, אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח JumpStart Games, ויאקום, ניקלודיאון עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור JumpStart Games עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות חוצה-פלטפורמות, דפדפן עריכת הנתון בוויקינתונים
www.neopets.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Neopets הוא משחק סימולציה של חיות וירטואליות ברשת. את האתר הקימו אַדָם פַאוֵול ודוּנה וִוילִיאַמְס והוא נפתח לציבור ב-15 בנובמבר 1999. זמן קצר לאחר הקמתו, נרכש האתר על ידי "דאג דורינג". ב-2005, Viacom קנתה את החברה, בעסקה ששוויה 160 מיליון דולרים. האתר היה אחד מהאתרים הפופולריים ביותר ברשת (בפברואר 2007 דורג ב-Alexa כ-146).

השחקנים באתר, שנקראים Neopians, מאכילים את חיות המחמד הווירטואליות שלהם ומשחקים איתם. בנוסף, משתמשים יכולים לשחק במשחקים, לסחור, או לשחק בבורסה מדומה, כדי להרוויח נקודות Neopoints, הכסף של האתר. באמצעות נקודות אלו ניתן לקנות חפצים וירטואליים שיכולים לתקשר עם החיות. לא ניתן להמיר כסף ל Neopoints, או למכור Neopoints, אף על פי שנעשו מספר ניסיונות כאלו בעבר באתרים כדוגמת eBay.

מרכז החברה נמצא בארצות הברית, אף על פי שהמקימים של האתר היו בריטים. מסיבה זאת, האתר שומר על כתיב בריטי ברובו. האתר בשפה האנגלית, ומתורגם (בחלקו או כולו) לעשר שפות שונות: גרמנית, הולנדית, פורטוגזית, צרפתית, איטלקית, ספרדית, יפנית, קוריאנית, סינית מפושטת וסינית מסורתית. בנוסף החברה מפעילה חטיבה סינית, שנמצאת בבעלות חלקית של Green Dot Capital, חברה בת של זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור, Temasek Holdings.

במסגרת הזיכיון פורסמו מספר משחקי מחשב לרבות Neopets: The Darkest Faerie שפותחה על ידי Deck Nine.

בנוסף מוגדר בפועל כאחד המשחקים הראשונים ברשת (Online).

נכון לפברואר 2011, החברה מדווחת על יותר מ-180 מיליון חשבונות רשומים, ויותר מ-270 מיליון חיות. מכיוון שכל משתמש יכול ליצור עד ארבע חיות, ומשתמשים פותחים מסיבות שונות יותר מחשבון אחד, מספר המשתמשים בפועל באתר קטן בהרבה. מאז פופולריות של המשחק ירדה בהדרגה ובשנת 2020 היו רק כ-1.5 מיליון כניסות בחודש[1]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר האינטרנט הרשמי של Neopets (באנגלית, באיטלקית, בהולנדית, בפורטוגזית, בגרמנית, בצרפתית, בספרדית, בצ'מורו, בסינית, ביפנית, בקוריאנית ובשפות מרובות)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]