ג'יזל בונדשן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יזל בונדשן
Gisele Caroline Bündchen
ג'יזל בונדשן, 2014
ג'יזל בונדשן, 2014
לידה 20 ביולי 1980 (בת 43)
ברזילברזיל ריו גראנדה דו סול שבברזיל
שם לידה Gisele Caroline Bündchen עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברזיל
מקום מגורים ברזיל, ארצות הברית
ידועה בשל עמוד שער של ווג וקוסמופוליטן
תקופת הפעילות 1995–2015 (כ־20 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע דוגמנית
מעסיק ויקטוריה'ס סיקרט, IMG Models, C&A, Pantene, Elite Model Brazil, שאנל, Falageylla עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד שגרירה של רצון טוב עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית נצרות קתולית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בונדשן בתצוגת אופנה

ג'יזל קרוליני בונדשןפורטוגזית: Gisele Caroline Bündchen; נולדה ב-20 ביולי 1980), ידועה בשמה הפרטי ג'יזל (בהגיה ברזילאית: "ז'יזֶלי"), היא דוגמנית על ושחקנית ברזילאית.

מאז שנת 2002 ועד שנת 2016 ג'יזל הייתה הדוגמנית המרוויחה ביותר בעולם, משנת 2017 קנדל ג’נר היא הדוגמנית המרוויחה ביותר בעולם.[1][2] במהלך 2015 הסתכמו הכנסותיה של ג'יזל בכ-44 מיליון דולר, 35 מיליון דולר יותר מהדוגמניות אחריה ברשימה.[3]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בונדשן נולדה במדינת ריו גראנדה דו סול שבברזיל, אחת משש בנות, כולל אחות תאומה, למשפחה ממוצא גרמני, אמה וניה הייתה פקידה בבנק ואביה סוציולוג. בהיותה בת 14 נשלחה על ידי אמה, יחד עם שתיים מאחיותיה, לקורס דוגמנות מקומי במטרה לשפר את יציבתה לקראת טקס התבגרות מסורתי. סיום הקורס היה בטיול לסאו פאולו, בעת שהותה במרכז קניות מקומי איתר אותה צייד כישרונות של סוכנות דוגמנות ועוד באותו יום צולמה לבוק. בונדשן נרשמה לתחרות היופי "מראה השנה של סוכנות עלית", הגיעה למקום השני בברזיל ולאחת מהעשיריה הראשונה בתחרות הבינלאומית באיביזה שבספרד. לאחר הצלחתה בתחרות עברה להתגורר בסאו פאולו והחלה בקריירה מקצוענית.

במהלך הקריירה שלה עיטרה ג'יזל שערי מגזיני אופנה מובילים יותר מכל דוגמנית אחרת בהיסטוריה, כבר ביולי 1999 כיכבה בשער של המגזין "ווג" תחת כותרת העורך "שובה של הדוגמנית הסקסית". עוד באותה שנה הופיעה פעמיים נוספות בשער המגזין ונבחרה לדוגמנית השנה של ווג/VH1. הופעתה על שער מגזין ווג במרץ 2008 יחד עם הכדורסלן לברון ג'יימס, בתמונה שצולמה על ידי אנני ליבוביץ' עוררה סערה, שכן היו שראו בצילום הנצחה של סטריאוטיפ גזעני, בו מוצג לברון כקינג קונג.[4][5]

בשנת 2000 הייתה לדוגמנית הרביעית בהיסטוריה שתמונתה התנוססה בשער המגזין רולינג סטון ומאז הופיעה גם על שערי מגזינים יוקרתיים, לאו דווקא בתחום האופנה, כגון טיים, פורבס, וניטי פייר וניוזוויק.

בכתבה שהופיעה באוגוסט 2008 בעיתון הדיילי ניוז דורגה בונדשן במקום הרביעי מבין האישים המשפיעים ביותר על עולם האופנה.

ב-5 באוגוסט 2016 צעדה בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו באצטדיון המרקנה.

קמפיינים וחסויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בונדשן שימשה כדוגמנית הבית של מספר חברות, מותגי על ומעצבי אופנה כגון דולצ'ה וגבאנה, כריסטיאן דיור, ורסצ'ה, פולו ראלף לורן, זארה, לואי ויטון וויקטוריה'ס סיקרט עימה סיימה את ההתקשרות ב-2007.

בשנת 2002 חתמה ג'יזל על חוזה לקידום חברת Blackglama (קונצרן בתעשיית הפרוות שמשווק פרוות מחורפנים), במהלך תצוגת אופנה מתוקשרת של ויקטוריה'ס סיקרט, נקטעה הופעתה של ג'יזל על ידי 4 נשים חברות ארגון נגד שימוש בפרוות שעלו למסלול עם שלטים בגנותה. מאוחר יותר תקפה ג'יזל את ארגון PETA שהלוגו שלו התנוסס על השלטים, אך גם הודיעה כי בתור אוהבת חיות, החלטתה לייצג את Blackglama הייתה מוטעית.

ב-2006 חתמה ג'יזל על חוזה ארוך-טווח עם חברת אפל במטרה לקדם את מכירות המקינטוש והיא השתתפה גם בפרסומת של דיסני וניוואה. ב-2007 חתמה על חוזה עם קונצרן פרוקטר אנד גמבל לקידום המותג פנטן. על פי פרסומים סירבה לקבל את שכרה בדולרים אלא דרשה תשלום באירו, זאת על רקע היחלשות הדולר בעולם.[6] ב-2014 חתמה על חוזה ארוך טווח לשמש כפרזנטורית של חברת ביגוד הספורט אנדר ארמור בדומה לבעלה.[7]

בונדשן היא בעלת מותג אופנה מצליח לסנדלים בשם "איפנמה" על שם השכונה הברזילאית באותו שם. היא הופיעה בשני סרטי קולנוע, "השטן לובשת פראדה" מ-2006 ובתפקיד מרכזי כשודדת בנקים בסרט "טקסי בניו יורק" מ-2004.

ב-2015 הודיעה כי תפרוש מדוגמנות בתצוגות אופנה באפריל אותה שנה ותתמקד בפרויקטים מיוחדים ובמשפחתה.[8]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2009 נישאה ג'יזל לכוכב הפוטבול האמריקאי טום בריידי, איתו ניהלה מערכת יחסים מאז סוף 2006, לזוג שני ילדים. באוקטובר 2022 הודיע הזוג על גירושיהם. קודם לכן ניהלה מערכות יחסים מתוקשרות עם לאונרדו דיקפריו וקלי סלייטר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]