יונתן מילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יונתן מילר
יונתן מילר כנגן ליווי בהופעה של הזמרת ליבי - בקפה סילו 2023
יונתן מילר כנגן ליווי בהופעה של הזמרת ליבי - בקפה סילו 2023
לידה 17 ביוני 1959 (בן 64)
הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כינור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
יונתן מילר, מיה יוהנה, ושי טוחנר

יונתן מילר (נולד ב-17 ביוני 1959) הוא מוזיקאי ישראלי. מנגן במגוון גדול מאוד של כלי נגינה, בהם כינור, מנדולינה, קלרינט, מפוחית, חליל, חלילית, קונטרבס, ומיני משרוקיות. היה חבר בהרכבים המצליחים "כמו צועני", "הפונדקאים", ו"הופה היי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילר נולד בלונדון וגדל בארצות הברית, בניו יורק. החל ללמוד נגינה בכינור בגיל צעיר ועם השנים החל לנגן מוזיקה יהודית וקאנטרי. עלה לישראל ב1981, לאחר סיום לימודים באוניברסיטה בניו יורק.

במהלך שהותו בישראל הקליט והופיע עם אמנים רבים, כדוגמת שולי נתן, סוזי מילר, סמיר שוקרי, מירל רזניק, מורן מגל, ויוסי לב, ובמשך תקופה קצרה הופיע עם שלמה בר ו"הברירה הטבעית" בתוכניתם 'ברכת הלבנה'. ניגן עם להקת "הפונדקאים" מסוף שנת 1981 ועד לשנת 2002, עת התפרקה הלהקה. בסוף שנות ה1980 עזב את הלהקה באופן זמני לטובת השתתפות בהרכבים המצליחים "כמו צועני" ו"הופה היי" יחד עם יגאל בשן ועוזי חיטמן, ובשנת 1991 השתתף בקדם אירוויזיון 1991, כחלק מההרכב "להקת שיר" שהגיע למקום השלישי עם השיר "כל שנה".

מילר הופיע ב"הופה היי" מספר שנים עד שחזר ל"פונדקאים". לאחר פירוק "הפונדקאים" ייסד עם שותפו ללהקה, שי טוחנר, להקת קאנטרי-רוק בשם "הטוחנים" (The Grinders), שהתפרקה ב2004.

זמן מה לאחר עזיבתו את ישראל, הצטרף מילר ל"קרקס השמש" (Cirque Du Soleil) והופיע בו במשך למעלה משנה. בשנת 2013 שב לישראל, לאחר 9 שנים בארצות הברית.

בעשור השלישי של המאה ה21 הוא מופיע במסגרת הרכבים שונים כגון "הבינבטרון", "הדמעות" ו"שי טוחנר וחברים". בנוסף, מילר הופיע בהצגה "רביזור" בתיאטרון יידישפיל, כמחליף של אדם מדר.

בחודש מרץ 2023 הופיע מילר, עם הרכב שכלל נגנים נוספים, בהופעה חד-פעמית של הזמרת- הרוקרית ליבי הארט בקפה סילו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יונתן מילר בוויקישיתוף