ליבי הארט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליבי הארט
Libi Hart
ליבי בהופעה בירושלים בשנת 2023
ליבי בהופעה בירושלים בשנת 2023
לידה 1951 (בת 73 בערך)
ארצות הברית
מוקד פעילות ישראל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים ישיבה דפלטבוש עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת
סוגה רוק אנד רול, בלוז עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליבי הארטאנגלית: Libi Hart; נולדה ב-1951)[1] היא זמרת רוק אנד רול ובלוז ממוצא יהודי-אמריקאי. בשנות העשרים לחייה עלתה לישראל, ושרה עם להקות ליווי שונות, בתחילה בירושלים ובהמשך בכל רחבי ישראל (ליבי והפלאש, ליבי והפלאשבק, ליבי וחברים). מתגוררת כיום בארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בארצות הברית להורים יהודים "חרדים מודרניים" (כהגדרתה). אביה היה חוזר בתשובה, שלמד משחק בצעירותו ואמה הייתה זמרת בתוכניות רדיו. גדלה בניו יורק והתחנכה בבית ספר תיכון דתי ישיבה דפלטבוש בברוקלין. בנערותה ביקרה בהופעות של מיק ג'אגר ושל ג'ניס ג'ופלין. לאחר נישואיה, עלתה לישראל עם בעלה הראשון, יהודי חרדי, ועם בתה הפעוטה, והתיישבה בירושלים. בהמשך התגרשה, התחתנה פעם שנייה, ולאחר זמן בעלה השני נפטר.[2]

הארט החלה להופיע בבמות שונות, בעיקר בברים ובפאבים קטנים. היא שרה גרסאות כיסוי לשירים של גדולי זמרי הרוק ולהקות הרוק: ג'ימי הנדריקס, ג'ו קוקר, ג'ניס ג'ופלין, דיפ פרפל, ולהקת האחים אולמן. גורמי המשיכה בהופעותיה הם: קולה החזק והעמוק ומראיה המרשים. היא הגיעה לשיא פרסומה בשנות ה-80 בירושלים, וצברה מעריצים רבים.[3]

היא הקימה את "להקת הפלאש", שהייתה להקתה, עד לפירוקה בשנת 1982, עם פרוץ מלחמת לבנון הראשונה. בלהקה היו חברים, בין היתר, יוסי בוזין ודייוויד גרייבס.

בהמשך החלה לשיר עם זמר הבלוז הקנדי טד קופר שהתגורר אז בישראל, ונחשב לאחד המייסדים של הבלוז הישראלי. השניים הופיעו, בין היתר, מידי שבוע בבית הקפה של סינמטק ירושלים.

בשנת 1984 הקליטה את השיר "קור כלבים", אחד השירים בפסקול הסרט מכת שמש שביים יקי יושע.

בשנת 1987 הקליטה את השיר "עושה החלומות" (Dream Maker), אחד השירים בפסקול הסרט תל אביב לוס אנג'לס, שביים שמואל אימברמן וכיכב בו דודו טופז.

בתחילת שנות האלפיים חזרה לארצות הברית כדי לטפל באמה החולה. לאחר מותה של האם, שבה לישראל.[4] עם חזרתה הקימה להקה אחרת, ששמה מתכתב עם שם הלהקה הראשונה, "להקת הפלאשבק" (ההרכב: ליבי הארט – שירה, יוסי תנורי – גיטרה, שרון לוי – גיטרה, יוני אלוש – בס, גלעד אריאל – תופים).

הופיעה בעונה השנייה של תוכנית הטלוויזיה אקס פקטור ישראל (התוכנית עלתה לשידור ב-13 ביוני 2015).[5]

הופיעה מספר פעמים (ב-1990, ב-2016, ב-2018) בפסטיבל סולם יעקב, שנערך באתרים שונים בצפון הארץ.

כיום היא חיה בנורת'המפטון, מסצ'וסטס.

תרומתה המוזיקלית העיקרית של ליבי הייתה, שהכירה לקהל הישראלי, בשנות ה-80, את הרוק והבלוז, בהופעות שנערכו במקומות קטנים ואינטימיים, שמעטים היו כמותם אז בישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליבי הארט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חיפוש בגוגל מעלה כי הייתה קרויה בעבר גם בשמות "ליבי בת חיים" ו"ליבי סניצקי".
  2. ^ טל גורדון, ליבי והפלאשבק נותנים בראש, הבמה, 1 במאי 2018
  3. ^ אחד ממעריציה הירושלמים, המוזיקאי פבלו כהן (שעלה מארגנטינה), שוכנע בשנת 1990 על ידי דייוויד כורש, מנהיג כת הדיווידים, להצטרף לכת, בהבטחה שאם יבוא עמו, יבנו עבורו אולפן הקלטות משלו. כהן מצא את מותו ב-1993 במצור בווייקו. ראו בכתבה: אסף גולן, הכת של כורש תכננה לעלות לישראל, באתר ישראל היום, 1 בינואר 2018
  4. ^ אריאל ברביירי-אגיב, לב הרוקנרול הנצחי של ליבי עדיין פועם בחוזקה, ג'רוזלם פוסט, 28 ביולי 2015
  5. ^ ישראל X Factor - עונה 2 פרק 15: הביצוע של ליבי, באתר youtube, ‏5 באוגוסט 2015