אבנר קלמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבנר קלמר
לידה 19 באוגוסט 1979 (בן 44)
בארי, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מוזיקאי
סוגה רוק ישראלי
כלי נגינה כינור, פסנתר, קלידים
שיתופי פעולה בולטים אלון עדר, אריק ברמן, קרן פלס, אריאל זילבר, שלומי שבן, קרן אן, שירי מרפסת
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבנר קלמר (נולד ב-19 באוגוסט 1979) הוא כנר, מלחין, מעבד ומתזמר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלמר נולד בשנת 1979 בבארי, למימי ועמרי קלמר. לאחר שירותו הצבאי למד הלחנה ועיבוד ברימון בית ספר למוסיקה[1] והמשיך לתואר בג'אז באקדמיה למוסיקה ולמחול על שם רובין בירושלים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלמר החל לנגן בכינור עם אריק ברמן ב-2005, והמשיך לנגן באלבומיו ובהופעותיו מאז ועד היום.

ב-2008 החל להופיע בלהקות ליווי רבות הן ככנר סולן והן כחלק מרביעיות מיתרים, בין השאר עם קרן פלס, אייל גולן, שלומי שבן, קרן אן, אלון אולארצ'יק, ועוד.

ב-2009 כתב את כל עיבודי המיתרים באלבומי הבכורה של רוני אלטר, עינב ג'קסון כהן, אלבומו השני של אריק ברמן, ואת עיבודי התזמורת באלבום הבכורה של השחקנית הצרפתייה עמנואל סניה. כמו כן ניגן וכתב את עיבודי המיתרים (יחד עם מאיה בלזיצמן ודני סנדרסון) לאלבום לא יפריד דבר של דני סנדרסון.

ב-2010 החל להקליט ולהופיע עם אלון עדר ולהקה, הפעילים עד היום, הצטרף ללהקה הקבועה של שולי רנד והמשיך להופיע איתו עד 2016.

כתב את עיבודי המיתרים בסיבוב ההופעות של אתניקס ב-2011 והשתתף בו. קלמר היה שותף ליצירת המופע הקומי-מוזיקלי alt-shift של עידן אלתרמן וחברים[2] שרץ עד היום. עיבד וניגן באלבום "101" של קרן אן. הקליט בין השאר לאלבומים "אתה נמצא כאן" של ברי סחרוף ו"הכל שקוף" של לי גאון איתה ניגן גם בהופעות. בדצמבר 2011 יצא האלבום אלון עדר ולהקה בו היה שותף מלא לכל העיבודים, ניגן בכל כלי המיתר ושר קולות.

ב-2013 הצטרף ללהקת הליווי של אריאל זילבר בה הוא מנגן עד היום, וכנגן קבוע להופעותיה של קרן פלס, שגם איתה מנגן עד היום. באותה שנה גם כתב את עיבודי המיתרים (ביחד עם תום מאירה ארמוני) וניגן באלבום הבכורה של החצר האחורית.

ב-2014 הקליט, בין השאר, לאלבומים "gold shadow" של אסף אבידן, "כל הדברים היפים באמת" של דניאלה ספקטור (גם עיבד ביחד עם ספקטור), סיכום החיים עד עכשיו של אלון עדר ולהקה (חבר להקה, עיבודים, כינור, פסנתר ושירה). ניגן במופע המחווה לאריק איינשטיין בפארק הירקון במלאת שנה למותו.

ב-2015 הצטרף ללהקת ערפדי הרגטיים שהקימו ימי ויסלר, ערן ויץ ודידה פלד. הלהקה הוציאה אלבום אחד. באותה שנה יזם, הפיק וניהל מוזיקלית מופע של דני ליטני במחווה לאלבומו יחס חם.

ב-2017 הצטרף ללהקה הקבועה של ריטה לסיבוב ההופעות נסים שקופים והמשיך להופיע איתה באופן קבוע עד 2019. הקליט לאלבומים מכאן הדרך - דני סנדרסון, השמרנים שוב באופנה - אלון עדר ולהקה (חבר להקה, עיבודים, נגינה ושירה), שלוש - קרולינה, ליילי (גל תורן וגיא לוי), סביבנו של יוני רכטר ועוד.

ב-2018 כתב את כל העיבודים והתזמורים לאופרת הרוק רובי גע בעולם מאת שני ואלון עדר בשיתוף עם תזמורת המהפכה, שהועלתה באופרה הישראלית. הצטרף כנגן קבוע למופע אפר ואבק של יהודה פוליקר שממשיך לרוץ עד היום.

יזם, הפיק, עיבד, תרגם וניהל מוזיקלית מופע מחווה לרנדי ניומן שעלה בנובמבר בהשתתפות כ-20 אמנים ישראלים[3], ביניהם יוני רכטר, שלומי שבן, דרור קרן, מירי מסיקה, דני רובס ורוני אלטר. באותה שנה יצא האלבום משתלבים בנוף של אלון עדר ולהקה, שם, בנוסף לעיבודים והנגינה בכל השירים, קלמר הלחין, כתב, ושר באלבום את השיר ״כותרת של משפחה״. האלבום זכה בפרס אלבום השנה של אקו״ם. כחודש לאחר מכן, הוציאו עדר ולהקה אלבום נוסף בהפתעה בשם מחשבות על הדרך.

ב-2019 עיבד לתזמורת את מופע המחווה ליגאל בשן במלואת שנה למותו[4], שהתקיים בהיכל התרבות, וניגן בכינור באלבומים של ג'יין בורדו, דניאלה ספקטור, ישי ריבו, רועי כפרי וטל טירנגל ועוד.

במהלך מגפת הקורונה ב-2020 הקליט מביתו עבור אלבומים רבים, בין השאר של מתי כספי, יובל מנדלסון, זהו-זה, אלון עדר, קרן פלס ופסקול הסרט אגדת חורבן. באותה שנה כתב וערך את ספר התווים "סיכום השירים עד עכשיו"[5] של אלון עדר ולהקה.

ב-2021 עיבד וניהל מוזיקלית מופע יומולדת 90 לבני אמדורסקי בהשתתפות התזמורת הסימפונית ירושלים, שלום חנוך, קרן אן, אסף אמדורסקי, רונה קינן ועוד. עיבד ותזמר ביחד עם מאיה בלזיצמן את המופע "מאה שירים ראשונים". הוציא מיני-אלבום מוזיקה מקורית בסגנון ג'יפסי-ג'אז בחברת ארטליסט.

ב-2022 תזמר ועיבד חלק גדול משירי המופע של גידי גוב עם תזמורת המהפכה, עיבד ותזמר עבור המופע ״אביתר בנאי - אלבום ראשון״ שהתקיים בבית האופרה הישראלית. הוציא ביחד עם אלון עדר ולהקה את אלבומם כן כן כן כן! שם ניגן והיה שותף בכל העיבודים, ואף כתב את מילות השיר ״אני ואת אחד״[6].

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלמר מוזמן לנגן דרך קבע כחלק מלהקת הבית בתוכניות "כוכב נולד" (לה גם כתב עיבודים) ודה וויס. כמו כן עיבד וניגן מספר פעמים בתכנים מוזיקליים-קומיים בתוכניות מצב האומה, גב האומה, טלוויזיה מהעתיד וארץ נהדרת. ניגן בפסקול הסדרות אורי ואלה, על הספקטרום, המוסד סיפור כיסוי, החיים של אבי הזמר ועוד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2012 נשוי לליאת בר-און, עיתונאית ומתרגמת, שכיכבה בעונה הראשונה של "מחוברות". לזוג שני ילדים[7] והם מתגוררים בגבעתיים.

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים ביחד עם אלון עדר והלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]