אדם לוין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדם לוין
Adam Levine
לוין, 2016
לוין, 2016
לידה 18 במרץ 1979 (בן 45)
ארצות הבריתארצות הברית לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
שם לידה Adam Noah Levine עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994
מקום לימודים בית ספר ברנטווד, Five Towns College עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר סולן
סוגה פופ רוקרוק אלטרנטיביפופוייט סולפאנק
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אינטרסקופ רקורדס
שיתופי פעולה בולטים מארון 5
בן או בת זוג Behati Prinsloo (2014–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Dusty Rose Levine, Sumner Levine עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
www.maroon5.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדם נח לויןאנגלית: Adam Noah Levine; נולד ב-18 במרץ 1979) הוא זמר-יוצר אמריקאי ממוצא יהודי, סולן להקת הפופ רוק האמריקאית מארון 5.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוין נולד בלוס אנג'לס, קליפורניה לפרד לוין ופטסי נוח. אביו יהודי ואמו בת לאם נוצרייה ולאב יהודי. לוין מגדיר את עצמו כיהודי, על אף שבחר כילד לא לחגוג בר מצווה: "הרגשתי כאילו המון ילדים מנסים לעשות קופה... לדעתי זאת לא הדרך הכי מכובדת להיות עם אלוהים ועם המסורת ארוכת השנים"[1]. הוא אח בכור למייקל ולסאם. כשהיה בן שבע התגרשו הוריו.

בילדותו היה לוין ילד ביישן וחסר ביטחון. הוא שיחק כדורסל בקבוצה שאימן אביו, וכשהיה בן שש זרק את זריקת הניצחון באליפות כדורסל מקומית של YMCA בדקות האחרונות של המשחק. מאוחר יותר הוא סיפר שהאירוע שינה את חייו ונתן לו את הביטחון להצליח.

לוין למד בבית ספר ברנטווד, ושם הכיר את ג'סי קרמייקל, מיקי מאדן וריאן דאסיק, שמאוחר יותר היו שותפיו ללהקת "Kara's Flowers".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להקות כושלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוין התחבר לראשונה עם ג'סי קרמייקל, אשר ניגן קלרינט בתזמורת של התיכון, כאשר הם ניגנו יחדיו ב-"French Woods Festival of the Performing Arts". כתלמידי שנה ראשונה בתיכון, השניים הקימו את הלהקה שהפכה אותם לחברים טובים עד היום. לוין, מאדן וקרמייקל הופיעו לראשונה כלהקה שנקראה "Edible Nuns" במסיבת ריקודים של חטיבת הביניים, בה ניגנו גרסאות כיסוי של להקות אהובות עליהם משנות ה-90, כמו פרל ג'אם ואליס אין צ'יינס.

כשהשלישייה עברה לתיכון, המתופף עזב את הלהקה. הוא הוחלף באמי ווד, חברה של אחד מחברי הלהקה. זמן קצר לאחר מכן, היא עזבה את הלהקה, ולוין התחבר מחדש עם ריאן דאסיק, שהצטרף ללהקה בתופים.

Kara's Flowers[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1997, הוציאה הלהקה את האלבום "The Fourth World". האלבום לא הצליח, והסינגל היחיד שיצא מתוכו, "Soap Disco", כשל. מאוכזבים מהתוצאות של האלבום, החליטו חברי הלהקה שדרכיהם ייפרדו. לוין וקרמייקל עזבו את קליפורניה ועברו ללמוד במכללת פייב טאונז (Five Towns) שבלונג איילנד, ניו יורק. זו הייתה הפעם הראשונה בה נחשפו השניים לסצנת מוזיקה שונה לגמרי (היפ הופ ו-R&B), אשר גרמה להם ל"התעוררות תרבותית".

לאחר שנשרו מהלימודים במכללה, התאחדו לוין וקרמייקל מחדש עם מאדן ודאסיק, והוסיפו את הגיטריסט ג'יימס ולנטיין ב-1999. הם החליטו על שם חדש ללהקה - "מארון 5", לוין וחבריו התחילו לאסוף את כל סוגי המוזיקה שגילו למוזיקה של הלהקה. הקול ההבעתי של לוין עזר ללהקה להשיג הצלחה רבה במצעדים. אלבום הבכורה של הלהקה, "Songs About Jane", נכתב על חברתו לשעבר של לוין, ג'יין - בחורה, שלדבריו, היוותה לו השראה במהלך השנים, וברוב כתיבת השירים הוא קיבל השראה ממערכת היחסים הסוערת שהייתה ביניהם.

מארון 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 ביוני 2002, יצא אלבום הבכורה של להקת מארון 5, "Songs About Jane" שנכתב בהשראת ג'יין, חברתו לשעבר של לוין. ב-22 בינואר 2003, הם הקליטו מיני-אלבום עם שירים אקוסטיים שנקרא על שם הזמן בו הוקלט, 1.22.03.Acoustic. ב-13 במאי 2005, בזמן הופעה חיה בסנטה ברברה, קליפורניה הם הכניסו את השירים ל-DVD שנקרא "Live – Friday the 13th". ב-2005, זכתה הלהקה בפרס גראמי בקטגוריית "תגלית השנה". אחרי הפסקה של 5 שנים הם הוציאו את אלבום האולפן השני שלהם, "It Won't Be Soon Before Long" ב-16 במאי. ב-25 במרץ 2008, הוציאה הלהקה אלבום הופעה שני בשם "Live from SoHo". ב-8 ביולי 2008, הם הוציאו אלבום הופעה שלישי במספר בשם "Live from Le Cabaret". ב-21 בספטמבר 2010, יצא אלבום האולפן השלישי שלהם, "Hands All Over".

מיזמים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2005, השתתף הזמר בשיר של "Live Again" ,"Ying Yang Twins", ומאוחר יותר, השתתף באלבום של קניה וסט, "Late Registration", בסינגל השלישי, "Heard 'Em Say". בנוסף הוא השתתף בשיר של אלישה קיז, "Wild Horses", מתוך האלבום "Alicia Keys: MTV Unplugged". ב-2006, הוא כתב את השיר "Say It Again" לאלבום של נטשה בדינגפילד, ".N.B". בנוסף הוא ביצע קולות רקע בשיר.

ב-2009, הוא השתתף בשיר "Bang Bang" מתוך האלבום "Troubadour" של הראפר הקנדי K'naan. ב-2010, השתתף לוין בגרסה המחודשת של השיר "We Are The World" להאיטי ביחד עם עוד 80 אמנים נוספים. באפריל 2010 יצא האלבום של סלאש, בו משתתף אדם בשיר "Gotten", שהגיע למקום ה-37 באותה שנה במצעד הפזמונים הבינלאומי השנתי של גלגלצ. ב-2011 השתתף לוין בשיר "Stereo Hearts" של להקת ג'ים קלאס הירוז. השיר הגיע למקום ה-13 במצעד הפזמונים הבינלאומי השנתי של גלגלצ לשנת 2011. משנת 2011 לוין משתתף כשופט בתוכנית הריאליטי האמריקאית The voice . ב-26 בנובמבר 2012, השתתף לוין בשיר "My Life" של הראפר 50 סנט ביחד עם אמינם.

בטלוויזיה, הוא ביצע הופעת אורח מוזיקלית בסדרה "בוורלי הילס 90210" יחד עם שאר חברי להקת "Kara's Flowers", והופיע כאורח ב-"Evening Shade". הוא הופיע פעמיים עם מארון 5 בסאטרדיי נייט לייב, והראה את ביתו בתוכנית "MTV Cribs", אשר אותו הוא חולק עם חבר הלהקה ג'יימס ולנטיין. בשנת 2007, השתתף בעונה ה-33 של סאטרדיי נייט לייב במערכון שנקרא "Iran so Far" יחד עם אנדי סמברג, פרד ארמיסן וג'ייק ג'ילנהול שבו הם שרו "שיר אהבה" פארודי למחמוד אחמדינז'אד, נשיא איראן. בשנת 2008 הוא הופיע בקומדי סנטרל, "Night of Too Many Stars". לוין גם הופיע בתשדיר של ג'ימי קימל בו מפורסמים אישרו את הצבעתם לברק אובמה לנשיאות ארצות הברית. הוא גילם את עצמו בפרק סיום העונה השלישית של "30 רוק". מופיע בדמותו במשחק Band Hero בשיר של מארון 5, "She Will Be Loved". באוקטובר 2008, שיתף לוין פעולה עם "First Act", כדי ליצור את "First Act 222" גיטרה בעיצובו. הגיטרה הוצעה למכירה בהפצת Target. הוא הצהיר בראיונות שונים שהוא לא מתכוון להמשיך במארון 5 לנצח והם אולי ייצאו להפסקה לאחר סיבוב ההופעות של אלבומם השלישי. באוגוסט 2010, השיק לוין בלאס וגאס קו אופנה שנקרא "222", אשר נגנז מאוחר יותר באותה שנה. בפברואר 2013 הוציא בושם תחת המותג "222".

מ-2011 עד 2020 שפט לוין ב-"The Voice", תוכנית הכישרונות המוזיקליים של רשת NBC האמריקאית. ב-29 ביוני 2011, הסתיימה העונה הראשונה של התוכנית, בה ניצח חבייאר קולון שהיה בנבחרת של לוין. בעונה החמישית, ב-2013, ניצחה טסן צ'ין, שהייתה גם היא בנבחרת של לוין.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2012, נחשף כי לוין ישחק בעונה השנייה של סדרת הדרמה "אימה אמריקאית" ויגלם את דמותו של ליאו. בספטמבר 2012, פורסם כי לוין ידגמן עבור מותג הבגדים "Bench". בשנת 2014 הוא השתתף בסרט הקולנוע "התחלה חדשה", לצד קירה נייטלי ומארק רופאלו.

בשנת 2017 שיחק בתפקיד משני בסרט הקומדיה "אמהות בהפרעה" בכיכובן של טוני קולט ומולי שאנון. בשנת 2018 שיחק בתפקיד משני בקומדיה "המופע של אדי".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברתו לשעבר של לוין, ג'יין, היא המוזה מאחורי שמו של אלבום הבכורה של הלהקה "Songs About Jane". בראיון מ-2004, הוא טען כי היא לא יצרה קשר עמו למרות ההצלחה של האלבום. בשנים 20112012 היה בזוגיות עם הדוגמנית הרוסייה, אנה ויאליצינה.

ביוני 2012 החל בזוגיות עם דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט ילידת נמיביה, בהאטי פרינסלו. ביולי הם 2013 התארסו, וביולי 2014 הם התחתנו וג'ונה היל השיא אותם[2]. במרץ 2016 הודיעו שהם מצפים לילדם הראשון. בספטמבר 2016 נולדה בתם הבכורה, ובפברואר 2018 נולדה בתם השנייה.

לאביו ולאמו החורגת, ליסה, מספר חנויות אופנה בקליפורניה, "M. Fredric". דודו הוא העיתונאי האמריקאי טימוטי נח. בשנת 2006 שבר לוין את עצם החזה שלו תוך כדי הרמת משקולות, מה שהוא כינה "אחד הדברים הכואבים ביותר שחוויתי אי פעם". הוא מבצע פעולות כגון כתיבה ביד שמאל, ופעולות כגון נגינה ביד ימין.

נכון לשנת 2017, הונו של לוין מוערך בכ-60 מיליון דולר[3][4].

אקטיביזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנעוריו אובחן כסובל מ-ADHD (הפרעת קשב וריכוז). ב-2011 הצטרף לארגון "Own It", שתומך באנשים צעירים ומבוגרים שאובחנו בילדותם כסובלים מ-ADHD.

באוקטובר 2023, לוין, יחד עם עוד מאות שחקנים, קומיקאים ומנהלי בידור מהוליווד חתמו על מכתב פתוח לנשיא ביידן. הם קראו לשחרור בני ערובה המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס בעקבות מתקפת הפתע על ישראל. הקמפיין שהושק לצד המכתב נקרא #NoHostageLeftBehind. המכתב מדגיש את הרצון לחופש הן לישראלים והן לפלסטינים לחיות בשלום ומגנה את האלימות של חמאס.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אדם לוין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ למרות שלא ערך בר מצווה, החליט לוין לערוך אירוע ברית מילה באולמי ״הנסיכה״ שבצפון הארץ בשנת 2003. Paul Lester. "I was much more into the Beatles than barmitzvahs". The Jewish Chronicle. February 11, 2011
  2. ^ Jonah Hill Officiated Adam Levine’s Wedding And Left 30 Minutes Later. HuffPost Lifestyle. August 19, 2016
  3. ^ Adam Levine Net Worth, באתר CelebrityNetWorth
  4. ^ Adam Levine Net Worth, באתר Bankrate
  5. ^ Matt Donnelly, Hollywood Stars and Executives Thank President Biden for Leadership, Call for Release of All Hamas Hostages, Variety, ‏2023-10-23 (באנגלית אמריקאית)