אהרן איזנטל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב אהרֹן איְזנטל
לידה 24 בפברואר 1951 (בן 73)
י"ח באדר תשי"א
תל אביב
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות חיספין
השתייכות ציונות דתית
תחומי עיסוק אגדה, גמרא, הלכה ועוד
תפקידים נוספים ר"מ בישיבת הגולן
רבותיו הרב עוזי קלכהיים, הרב חיים גולדוויכט
חיבוריו טל אמרתי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהרֹן איְזנטל (נולד בי"ח באדר ה'תשי"א, 24 בפברואר 1951) הוא רב ישראלי אשר משמש החל משנת תשמ"ז (1987) כרבו של הישוב חיספין. בשנת תשמ"ה החל לשמש כר"מ בישיבת הגולן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהרן איזנטל נולד בתל אביב בשנת תשי"א (1951) ליחזקיהו יצחק דוד, ששירת בלח"י, ולרעייתו רחל. למד בישיבת היישוב החדש ואחר כך בישיבת כרם ביבנה. במסגרת ההסדר שירת בשריון כנהג טנק. במילואים הוצב בחטיבה 679 ולחם עימה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים[1]. נוהג לספר על שירותו במלחמה בבמות שונות.

במהלך המלחמה נישא לציפורה לבית קוטנר, השניים הורים לשמונה. לאחר המלחמה למד בכולל האברכים של ישיבת כרם ביבנה. רבותיו הם הרב חיים גולדוויכט והרב עוזי קלכהיים.

בשנת תשמ"ב נמנה עם מייסדי המכון הגבוה לדיינות ביישוב פסגות. בשנת תשמ"ה הצטרף לצוות הר"מים של ישיבת הגולן. בתש"ן הקים את כולל ההלכה של הישיבה. מאז שנת תש"ס הוא עומד בראש הכולל ללימוד סדרי נשים ונזיקין.

החל משנת תשמ"ז (1987) משמש הרב איזנטל כרבו של הישוב חיספין. במהלך תשפ"ג (2023) הודיע כי ביקש לסיים את תפקידו, אולם יישאר בתפקיד עד איתור רב חדש למקום.[2] עמד בראש מחלקת המקוואות ומחלקת העירובין במועצה הדתית גולן. היה שותף רבות במאבק על הגולן יחד עם סמי בר לב ושותפיו. היה חבר הנהלת מועצת יש"ע וחבר בארגון רבני צהר.

גיסו הוא הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת מעלות. אחד מבניו הוא הרב חיים איזנטל, ראש ישיבה תיכונית חיספין.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.