אורי מימון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורי מימון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 16 בדצמבר 1946
חיפה, פלשתינה (א"י)
נהרג 18 באוקטובר 1973 (בגיל 26)
הגדה המערבית של תעלת סואץ
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות צבא הגנה לישראל
דרגה סמל ראשון (צה"ל)  סמל ראשון
תפקידים בשירות
לוחם בכוח חטיבת הצנחנים
פעולות ומבצעים
מלחמת ששת הימים  מלחמת ששת הימים
מלחמת יום הכיפורים  מלחמת יום הכיפורים
הנצחה
האגודה ע"ש אורי מימון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורי מימון (16 בדצמבר 194618 באוקטובר 1973) היה מתווה הדרך של חוגי סיירות, שנקראו על שמו לאחר מותו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימון נולד בחיפה והתחנך בבית הספר הריאלי ובתנועת הצופים. בסיום התיכון התנדב לשרת בנח"ל, נטל חלק בגרעין בקיבוץ חצרים והתנדב לשנת שירות נוספת עם הגרעין כמדריך נוער בירוחם. עם גיוסו לצה"ל בשנת 1964, התנדב לצנחנים לגדוד הנח"ל המוצנח, שירת בפלס"ר כלוחם ולאחר מכן יצא לקורס מפקדי כיתות. במלחמת ששת הימים לחם במסגרת חטיבת הצנחנים 55 שכבשה את ירושלים. הוא נפצע אך סירב להתפנות וחזר לפעילות ביחידתו.

עם תום שנת השרות בירוחם, החל את לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים, בין יתר פעילותיו באוניברסיטה שימש כעוזר הוראה לפרופסור שלמה אבינרי ועבד במשרד החינוך כרכז פעילות בעיירות הפיתוח וכעוזר אישי למנכ"ל המשרד אלעד פלד. לאחר סיום התואר, המשיך אורי את לימודיו באוניברסיטת מישיגן באן ארבור שבארצות הברית.

באוקטובר 1973, עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים, עזב את לימודיו וחזר לישראל כדי לקחת חלק בלחימה. בהגיעו לישראל התקשר לאמו כדי שתחשוב שהוא נמצא עדיין בארצות הברית כיוון שלא רצה להדאיג את המשפחה. הייתה זו שיחתו האחרונה עם משפחתו. נהרג תוך כדי לחימה ביחידת קומנדו מצרית בגדה המערבית של תעלת סואץ ונקבר בבית הקברות הצבאי בהר הרצל.

בשנת 2024 הוצב בשכונת רוממה שבחיפה פסל זיכרון לזכרו של אורי וחבריו. הפסל הוקם ע"י המלחינה וחוקרת הזמר ציפי פליישר בת המחזור של אורי בבית הספר הריאלי העברי בחיפה.

תמונת פסל זיכרון לזכרו של אורי מימון וחבריו

חוגי הסיירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיימון היה חובב טיולים ונהג לערוך מסעות רגליים בישראל עם חבריו. חברי גרעינו הקימו לזכרו את האגודה ע"ש אורי מימון[1], המפעילה את חוגי הסיירות על שמו על מנת להנציח ולפתח את מורשתו, ולקרב את ערך אהבת הארץ לבני נוער בישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חוגי סיירות של קק"ל ע"ש אורי מימון (ע"ר)