איגי אזליה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף איגי אזאליה)
איגי אזליה
Iggy Azalea
אזליה באוגוסט 2015
אזליה באוגוסט 2015
לידה 7 ביוני 1990 (בת 33)
אוסטרליהאוסטרליה סידני, אוסטרליה
שם לידה אמת'יסט אמליה קלי
שם במה Iggy Azalea עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2011
עיסוק ראפרית, פזמונאית, מפיקה, במאית, דוגמנית
סוגה היפ הופ, פופ ראפ, EDM
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קול
חברת תקליטים דאף ג'אם, Virgin EMI
שיתופי פעולה בולטים T.I., דיפלו, בריטני ספירס, FKi, charlie XCX, ג'ניפר לופז, אריאנה גרנדה
בן זוג פלייבוי קרטי
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
Iggyazalea.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמת'יסט אמליה קליאנגלית: Amethyst Amelia Kelly; נולדה ב-7 ביוני 1990) המוכרת בשם הבמה איגי אזליה (Iggy Azalea) היא ראפרית ודוגמנית אוסטרלית. אזליה עברה לארצות הברית כבר בגיל 16 כדי להתקדם בקריירת ההיפ הופ שלה והתגוררה בחלקה הדרומי של המדינה. שם הבמה שלה מגיע משילוב של רחוב המגורים שלה באוסטרליה ושם הכלב שלה. היא זכתה להכרה ראשונית לאחר שהווידאו קליפים לשיריה הפרובוקטיביים "Pu$$y" ו-"Two Times" פורסמו באתר יוטיוב. ב-2012 חתמה על חוזה הקלטות ב-"Grand Hustle Records" אשר בבעלות הראפר האמריקאי, T.I. לאחר שקיבלה תשומת לב מהפרויקט הראשון שלה הוציאה מיקסטייפ בשם, Ignorant Art.

ב-2014 הוציאה לאור אזליה את אלבום הבכורה שלה The New Classic, אשר הגיע לתואר פלטינה בארצות הברית ונכנס לחמשת המובלים במצעדים רבים בעולם. מהאלבום סינגל הבכורה שלה נבחר להיות, "Work" ובנוסף הוציא את הלהיט "Fancy" שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 ששהה בו כ-7 שבועות רצופים ומכר ברחבי העולם מעל 13 מיליון עותקים. אזליה השתתפה בשירה של אריאנה גרנדה, "Problem" אשר הגיע בשיאו למקום ה-2 במצעד בעוד ש-"Fancy" החזיק במיקום הראשון ובכך הצטרפה אזליה לביטלס כאמן והלהקה היחידים בהיסטוריה אשר החזיקו במיקום ה-1 וה-2 בו זמנית עם 2 הסינגלים הראשונים שלהם במצעד. אזליה השיגה כ-3 להיטים בעשרת המובילים במצעד בנוסף עם "Black Widow" אשר יצא מאוחר יותר באותה השנה.

בנוסף לכך, הייתה אזליה מועמדת לפרס גראמי לתגלית השנה בשנת 2014. בשנת 2019, הוציאה את אלבומה השני, In My Defense. הסינגל הראשון מתוכו "Sally Walker" יצא לאור ב-15 במרץ 2019, ביחד עם וידאו קליפ מצליח.[1] הסינגל השני "Started" יצא לאור ב-3 במאי באותה השנה, ביחד עם קליפ.[2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איגי אזליה נולדה בשם אמת'יסט אמליה קלי, בסידני, אוסטרליה. בהיותה תינוקת, משפחתה עברה לבית שאביה בנה, במולובימבי, עיר בניו סאות' ויילס, אביה הוא צייר ואמן קומיקס, ואמה עבדה בניקיון בתי נופש ובתי מלון. אזליה אומרת שאביה "גרם לה להסתכל על אמנות כשהייתה נערה", דבר שהשפיע על חייה ועבודתה.[3] אזליה החלה לשיר ראפ בגיל 14.[4] לפני קריירת הסולו, הייתה אזליה חברה בלהקה עם שתי בנות נוספות. לבסוף, היא החליטה לפרק את הלהקה משום ששתי חברות הלהקה האחרות לא לקחו את זה ברצינות והוסיפה: "אני לוקחת את כל מה שאני עושה ברצינות. אני תחרותית מדי".[5]

בצעירותה הושפעה משיריה של ניקי מינאז' ומתרבות ההיפ הופ היא קיוותה לעבור לארצות הברית כדי לעסוק בהיפ הופ ונשרה מהלימודים. היא עבדה וחסכה כסף שהרוויחה בניקיון חדרי מלון ובתי נופש עם אמה. בראיונות מאוחרים סיפרה שהיא שנאה את בית הספר, פרט לשיעור אמנות. ולא היו לה חברים ושהציקו לה על התלבושות תוצרת הבית שלה.[6]

נסעה לארצות הברית ב-2006, ביום הולדתה ה-16. להוריה אמרה שהיא נוסעת "לחופשה" עם חבר. אך לבסוף החליטה להישאר וזמן קצר לאחר מכן הודיעה להם שהיא לא מתכוונת לחזור: "אני נמשכת לאמריקה כי הרגשתי כמו זרה במדינה שלי, הייתי מאוהבת בהיפ הופ, ואמריקה היא מקום הולדתו של ההיפ הופ. הבנתי שככל שאהיה יותר קרובה למוזיקה, אני אהיה יותר מאושרת וצדקתי". היא הוסיפה: "אמא שלי בכתה, ואמרה לי: 'רק תשמרי על עצמך.' חשבתי לעצמי, 'אני עוזבת לבדי, אני משוגעת לגמרי! "[6] לאחר הגעתה לאמריקה, היא התגוררה בארצות הברית והמתינה לאישורי שהות במדינה. במשך שש שנים, היה עליה לעזוב את המדינה כל שלושה חודשים כדי לחדשם אך לבסוף קיבלה אזרחות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2010−2011: מעבר לאמריקה ותחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר הגיעה לראשונה לארצות הברית, היא שהתה במיאמי, ולאחר תקופה קצרה עברה ליוסטון, ולאטלנטה, ובהמשך בלוס אנג'לס למעברים התייחסה בשירה "Work".

היא אימצה את שם הבמה שלה מכלב שהיה לה בילדות, איגי, והרחוב שבו גדלה, "אזליה סטריט", שם בני משפחתה מתגוררים.[7] היא אמרה שאנשים היו צוחקים עליה כי "הם חשבו שהראפ שלי גרוע". אך מכיוון שצחקו עליה גם בילדות, היא הייתה מסוגלת להתמודד עם זה.

ב-2011, החלה להעלות סרטונים שלה עושה ראפ בסגנון "פריסטייל", הסרטונים הפכו לויראליים. היא העלתה וידאו קליפ רשמי לשיר בשם "Pu$y" שהועלה לערוץ היוטיוב שלה. ב-27 בספטמבר 2011, הוציאה אזליה את המיקסטייפ הראשון שלה, Ignorant Art. השיר שלה "Pu$$y",[8] נכלל במיקסטייפ וכלל שיתוף פעולה של הראפרים קינון ג'קסון, ג'ו מוסס, צ'יבי ג'ונס ופרובלם. בנובמבר 2011, היא הוציאה וידאו קליפ לשיר שלה "My World", שבוים על ידי אלכס\טו סטון. בווידאו קליפ הופיע גם השחקן טייני ליסטר.

ב-11 בינואר 2012, הוציאה וידאו קליפ לשיר "The Last Song", הקליפ השלישי שלה מ-Ignorant Art.

2012: בעיות עם חברת התקליטים ו-Glory[עריכת קוד מקור | עריכה]

עקב בעיות עם חברת התקליטים שייצגה אותה אזליה ביקשה עזרה מהראפר טי. איי. שיכוון אותה ויעזור לה באלבום (הראפר היה אחראי על חלק מהפקת האלבום), עם זאת, לאחר שחברת התקליטים אינטרסקופ רקורדס לא אפשרה ל-.T.I להיות חלק מהפרויקט, אזליה בחרה שלא לחתום איתם על חוזה הקלטות ולהישאר באופן עצמאי, ב-1 במרץ 2012, הודיע .T.I כי הוא החתים את אזליה בחברת התקליטים גראנד האסל רקורדס, יחד עם הראפרים צ'יפ ו-טריי. באפריל באותה שנה, אזליה הכריזה דרך הטוויטר שהיא מתכוונת להוציא מיני-אלבום בשם Glory, ומאוחר יותר במאי היא פרסמה: "אני עליתי על משהו בשבועיים האחרונים, וזה מפואר. המעריצים צריכים משהו חדש", באותו החודש, הופיעה אזליה יחד עם המפיק דיפלו ופקי בווידאו קליפ הראשון של קמעונאית האופנה "SSENSE".

במאי 2012, אושר על ידי T.I. כי אזליה לא בטוחה לגבי העסקה שלה עם גראנד האסל רקורדס, ותוארה על ידי טי. איי כ-"סוכן חופשי". מאוחר יותר התגלה בראיון כי היא נמצאת במשא ומתן עם חברות תקליטים אחרות. אזליה גם השתתפה בשיר "Beat Down", של סטיב איוקי ואנגר דימאס שיצא לאור ב-31 במאי 2012. ב-24 ביוני 2012, הוציאה אזליה את השיר "Millionaire Misfits" כסינגל השני מהמיני-אלבום שלה, Glory. ב-21 ביולי, הווידאו קליפ הרשמי לשיר "Murda Bizness" פורסם באינטרנט, המיני אלבום, יצא לאור ב-30 ביולי 2012. אזליה הייתה בין האמנים שיצאו לסיבוב הופעות "Closer To My Dreams Tour", בחסות אם טי וי, יחד עם הראפרים טייגה וקירקו באנגז. ב-28 בספטמבר 2012, הכריזה אזליה כי היא תוציא את המיקסטייפ השני שלה ב-11 באוקטובר 2012, הנקרא TrapGold, אשר הופק על ידי המפיקים דיפלו ופקי. מאוחר יותר באותה שנה היא פרסמה הצצות לשיר "(Bac 2 Tha Future (My Time" מתוך המיקסטייפ.

ב-9 באוקטובר באותה השנה, עשתה אזליה את הופעת הבכורה שלה, בטלוויזיה האמריקאית, לצד טי איי, בי או בי ועוד ראפרים, בטקס ההיפ הופ של "BET". באותו החודש, היא יצאה לעוד מיני-סיבוב הופעות בצפון אמריקה עם הזמרת ריטה אורה, אשר נקרא "The ORA Tour". בנוסף לכך, אזליה יצאה למיני סיבוב הופעות באירופה על מנת לקדם את המיקסטייפ השני שלה.

2013−2015 The New Classic ו-Reclassified[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזליה מופיעה במהלך סיבוב ההופעות The New Classic Tour ב-2014.

בינואר ופברואר 2013, בזמן שעבדה על הסינגלים העתידיים מאלבום הבכורה שלה The New Classic, שהיה מתוכנן לצאת בקיץ, השתתפה אזליה בסיבוב ההופעות של ריטה אורה בבריטניה, אשר נקרא, "Radioactive Tour". מכיוון שהייתה חלק מסיבוב ההופעות, החליטה אזליה להופיע לראשונה עם השיר "Work", הסינגל המוביל מאלבומה העתידי. השיר יצא לאור והושמע לראשונה ברדיו BBC ב-11 בפברואר 2013. ב-13 בפברואר, פורסם כי אזליה חתמה על חוזה הקלטות עם חברת ההקלטות מרקורי רקורדס. הווידאו קליפ לשיר, בוים על ידי ג'ונס ופרנקויס ויצא לאור ב-13 במרץ 2013, הסינגל זכה להצלחה מפתיעה ונכנס למצעדים מובילים בעולם, ביניהם גם מצעד הבילבורד הוט 100, שם בשיאו הגיע למקום ה-54, וזכה לתואר "זהב".

במרץ 2013, אזליה הצטרפה לסיבוב ההופעות "Life Is Good Tour", של הראפר נאז. במאי באותה שנה נודע שהקליפ לסינגל השני שלה "Bounce", יוצא לאור לערוץ ה-Vevo של הזמרת בסוף החודש. הסינגל לא זכה להצלחה כמו קודמו ולא נכנס למצעדים מובילים בעולם. ב-16 במרץ, נודע כי אזליה תופיע בקונצרט "Chime for Change", שהתקיים ב-1 ביוני בלונדון, לצד ביונסה, ג'ון לג'נד ואחרים. ב-23 באפריל, הודיעה אזליה שהיא חתמה על חוזה הקלטות סולו עם חברת ההקלטות "Island Def Jam". ב-26 באפריל פרסמה אזליה שהסינגל השלישי מאלבום הבכורה שלה יהיה, "Change Your Life" בשיתוף הראפר טי איי, השיר גם לא זכה להצלחה, אך הקליפ שלו זכה לפרסום רב עקב הפרובוקטיביות שלו. ב-25 במאי 2013, הופיעה אזליה בדרי, כחלק מהשבוע הגדול של "רדיו 1". רשימת הרצועות כללה שירים ממיני-אלבומים קודמים ומאלבומה הראשון כגון "Bounce" ו-"Work". ביוני 2013, אישרה כי האלבום כמעט מוכן והוא מתוכנן לצאת בספטמבר 2013. ב-29 ביולי 2013, חשפה אזליה שהיא תשתף פעולה עם ביונסה בסיבוב ההופעות החמישי שלה, "The Mrs. Carter Show World Tour" שיתקיים ב-אוסטרליה בין החודשים; אוקטובר ונובמבר. ב-10 בנובמבר, אזליה הופיעה עם השיר "Blurred Lines" עם רובין ת'יק בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה.

ב-17 בפברואר יצא הסינגל "Fancy" יחד עם הזמרת הבריטית צ'רלי XCX. השיר הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100, ונוסף הגיע למקום הראשון בלמעלה מ-10 מצעדים שונים ברחבי העולם והפך לאחד מהשירים המצליחים ביותר באותה שנה. הסינגל הוא סינגל הפריצה של הזמרת, ובזכותו הפכה לאחת הראפריות המצליחות ביותר בעולם. לאחר מכן יצא לאור אלבום הבכורה שלה, The New Classic, ב-21 באפריל 2014. שבוע לאחר מכן, ב-28 באפריל יצא הסינגל "Problem" בהשתתפות אזליה, ביחד עם הזמרת והשחקנית האמריקאית אריאנה גרנדה. השיר הפך ללהיט מיידי והגיע למקום השני במצעד הבילבורד הוט 100 עוד לפני יציאת הקליפ לשיר, אך חסמה אותו עם שירה "Fancy", והוא לא זכה להגיע לצמרת המצעד. הסינגל האחרון מהאלבום היה "Black Widow", אשר זכה להצלחה רבה, לאחר שהגיע למקום שלישי במצעד הבילבורד הוט 100. השיר היה מיועד לזמרת האמריקאית קייטי פרי, אך בסוף יועד לאזליה עצמה. באוגוסט 2014, עשתה היסטוריה כאשר 3 משיריה היו בעשירייה הפותחת במצעד הבילבורד הוט 100 ("Problem", "Fancy" ו-"Black Widow"). ב-4 בספטמבר 2014, הודיעה אזליה כי היא מתכננת להוציא מהדורה מחודשת לאלבום הבכורה שלה, בה יכללו שישה שירים חדשים.[9] ב-9 באוקטובר פורסמה עטיפת המהדורה המחודשת, לאחר שאושר שם האלבום יהיה: Reclassified.[10] לאחר מכן אזליה הוציאה את הסינגל הראשון מהמהדורה המחודשת הנקרא, "Beg for It" שבו היא משתפת פעולה עם הזמרת הדנית מו. השיר זכה להצלחה בינונית כאשר הצליח להגיע בשיאו למקום ה-24, במצעד הבילבורד הוט 100. ב-24 בפברואר 2015, יצא הסינגל השני והאחרון מהמהדורה המחודשת הנקרא "Trouble" בשיתוף השחקנית והזמרת, ג'ניפר הדסון.

במאי 2015, השתתפה אזליה בשיר ההיפ הופ "Pretty Girls", של הזמרת בריטני ספירס. בנוסף אזליה לקחה חלק בהפקת השיר.

2015−2017: Digital Distortion[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2015, אזליה הודיעה על יציאת אלבום האולפן השני שלה, Digital Distortion. היא הוסיפה ואמרה כי יש שבעה שירים שכבר מוכנים.[11] ב-9 בינואר 2016, הוציאה אזליה את הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Azillion". בסמוך לכך, ברצף של כמה ציוצים בטוויטר, אזליה אמרה שחברת התקליטים שלה וירג'ין אי אם איי, חושבת שהתגובות לשיר לא היו "טובות" ו-"חיוביות" מספיק, כדי לצלם לו ווידאו קליפ מלא.[12][13] היא האשימה את יושב ראש חברת התקליטים טד קוקל, בכך שהוא "לא רוצה לראות אותה מתפתחת ומצליחה", והוסיפה כי הוא מקשה עליה ולא נותן לה לעבור לחברת התקליטים דאף ג'אם.[14][15] אזליה אף פרסמה פוסט בו היא אמרה כי: "הם מצפים שאני אמצא זמרת פופ מצליחה ואעשה איתה להיט בסיסי לרדיו, אשר בו אני אצטרך לעשות ראפ בכמה בתים בלבד. זה מה שהם רוצים".[16] מאוחר יותר הוסיפה בהומור כי: "אם כל האפשרויות האחרות יכשלו ולא יצליחו, אני פשוט אסע ברחבי לוס אנג'לס, ואנגן את האלבום החדש שלי ממש חזק, כל יום שני בין ארבע לשש אחר הצהריים".[16]

אזליה בצילומים של מעריציה.

בעקבות ויכוח סוער שחל בסמוך לכל פרסומי הפוסטים, בין אזליה לחברת התקליטים שלה, הוחלט כי השיר "Azillion", יגנז ולא יצא כסינגל הראשון מן האלבום.[13] חודשיים לאחר מכן, הוציאה אזליה את הסינגל הראשון והחדש מתוך האלבום, "Team".[17] השיר הפך ללהיט,[18] וכלפיו הופנו ביקורות חיוביות רבות מצד מבקרי המוזיקה.[19][20] בשיר, מספרת אזליה שהיא לא זקוקה לאף אחד כאשר יש לה את עצמה.[21] לשיר יצאו שני קליפים, האחד קליפ רגיל,[17] והשני, הוא קליפ "דאנס", שבו מוצגות תנועות הריקוד של השיר.[22] מונה הצפיות של שני הקליפים יחדיו, עומד על קרוב ל-300 מיליון צפיות.[23] השיר הצליח בשיאו להגיע אל המקום ה-42 במצעד הבילבורד הוט 100,[24] ואף נכנס למצעדי סוף השנה של בילבורד,[25] וגרמניה.[26]

בעקבות בעיות אישיות רבות ופרידה מארוסה ניק יאנג (לאחר שהתגלה כי בגד בה, בכך שהוא הכניס להיריון שני את בת זוגו לשעבר),[27] אזליה דחתה ודחתה את מועד יציאת אלבום האולפן השני שלה.[28] ב-1 בינואר 2017, פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה כי היא עתידה להוציא את האלבום בתחילת 2017, וכי הרגישה שהייתה חייבת לעשות בו שינויים עקב מצבה הנפשי והפיזי.[29] לאורך תחילת אותה השנה, הוצאו באופן לא רשמי כל מיני סינגלים שהקליטה כדוגמת: "Sexy" עם הראפר פרנץ' מונטנה,[30] ו-"Somebody Elses".[31] ב-3 במרץ הודיעה אזליה באופן רשמי, שיציאת אלבום האולפן השני שלה תתרחש בחודש מרץ והצהירה כי היא מצטערת על הדחייה שנמשכת עוד מיוני 2016, אך מבטיחה לא לאכזב את מעריציה.[32]

מאוחר יותר, ב-5 במרץ יצא שיר חדש שלה, בשיתוף הראפר ליל עוזי ורט הנקרא, "Can't Lose".[33] בשיר מדברת אזליה על רצונה הגדול, שהוא בעצם לא להפסיד ושהיא מנצחת בכל מה שהיא עושה.[34] ב-7 במרץ אזליה הכריזה בחשבון האינסטגרם והטוויטר שלה שהיא מוציאה סינגל חדש בשם "Mo Bounce[35][36] אזליה אף העלתה לחשבון האינסטגרם שלה הצצות מתוך הקליפ, הקליפ צולם בהונג קונג.[37] ב-24 במרץ יצא הווידאו קליפ המלא לשיר.[38] לאחר מכן, הוציאה לאור את הסינגל השלישי מהאלבום "Switch", ביחד עם הזמרת הברזילאית אניטה.[39] בעקבות הדלפות של הקליפ מצד המעריצים, אזליה החליטה לבטל את יציאתו של הקליפ לחשבון ה-Vevo.[40]

לקראת סוף שנת 2017, נודע כי אזליה נאבקה על מנת להוציא את האלבום לאור, ואף הדליפה כמה שירים בעצמה לאתרי אינטרנט שונים, ללא הסכמת חברת התקליטים שלה. לבסוף, הודיעה אזליה כי היא חברת התקליטים שלה גנזה לה את האלבום, והוסיפה כי היא מצטערת על כל המאורעות. בעקבות כך, אזליה החליטה לבטל את החוזה שלה עם חברת התקליטים דאף ג'אם וחתמה בחברת תקליטים חדשה של ג'יי זי, רוק ניישן.[41][42]

2018: Surviving The Summer[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שאלבומה השני של אזליה Digital Distortion, נגנז על ידי חברת התקליטים שלה, הודיעה אזליה כי בשנת 2018, היא עתידה להוציא את אלבומה המיני, Surviving the Summer.[43] באותה תקופה החליטה אזליה לעבור לחברת התקליטים דאף ג'אם.[44]

תחילה, הוציאה את הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Savior", ב-2 בפברואר 2018.[45] השיר מכיל כמה דגימות מתוך השיר "All Around the World", של הזמרת ליסה סטנספילד.[46] ראשית כל, הוציאה אזליה קליפ מילים רשמי עבור השיר, שהועלה לערוץ ה-Vevo שלה בסמוך לצאתו כסינגל.[47] כמה מבקרי מוזיקה הפנו כלפיו ביקורות חיוביות בטענה שהוא "אסתטי" ו-"ייחודי".[48][49] מאוחר יותר הכריזה באינסטגרם שלה כי הקליפ המלא כבר צולם, ועתיד לצאת ב-28 בפברואר באותה השנה.[50] את הקליפ העלתה אזליה לערוצה בדיוק בתאריך שאמרה שהוא עתיד לצאת.[51] משמעות הקליפ של השיר, והשיר עצמו היא כזאת שאזליה בעצם מחפשת את ה-"מושיע", כביכול, שיעזור לה ויחזיר אותה לדרך הנכונה אחרי כל מה שהיא עברה באלבומה הקודם, עוד כשהייתה חתומה בחברת התקליטים וירג'ין רקורדס.[52][53]

מאוחר יותר, נודע לציבור הרחב כי בעקבות כל מה שעברה בין השנים 17–2015, נכנסה אזליה לטיפול אינטנסיבי של שבועיים במוסד פסיכיאטרי באריזונה.[54] הסיבה לכך הייתה שהאנשים אשר נמצאים מסביבה, החליטו שמוטב שתטפל בהקדם בבעיה הפוגעת בה לפני שהיא תוציא מוזיקה חדשה.[55] אזליה התראיינה ואמרה כי: "מעולם לפני כן לא ישבתי וניהלתי שיחה על הבעיות שלי עם אנשי מקצוע",[56] היא הוסיפה ואמרה כי: "זה צעד חכם וטוב, לדבר עם מישהו שיכול לתת לי את הכלים המידע והתובנה, להתמודד עם כל מה שאני חשה ומרגישה. בסופו של דבר, זה היה ממש מועיל ואני שמחה שעשיתי זאת".[55] בנוסף לכך, דמי לובאטו הייתה אחת מתומכיה העיקריים של אזליה באותה העת, והיא אחת מתוך אותם האנשים אשר שכנעו אותה לעשות זאת, בטענה שזה יעזור לה, וישפר אותה.[55]

באמצע שנת 2018, הודיעה אזליה כי Surviving The Summer, יהיה מיני-אלבום, ולא אלבום אולפן כפי שטענה קודם לכן. השיר "Savior", שהיה צריך לתפקד כסינגל הראשון מתוכו, לא נכלל בו בסופו של דבר.[57] את Surviving The Summer, הוציאה אזליה ב-6 ביולי באותה השנה.[58] לאחר מכן, בתאריך זה יצא הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Kream". בסמוך לכך, הוציאה את "Tokyo Snow Trip".[59] המיני-אלבום עצמו יצא לאור ב-3 באוגוסט 2018, בקנייה דיגיטלית בלבד ללא עותקים פיזיים. הווידאו קליפ לשיר פורסם ב-6 ביולי באותה השנה, וזכה למעלה ממיליון לייקים ומעל ל-150 מיליון צפיות בסך הכל.[60] השיר עצמו נכנס למצעד האמריקאי למקום ה-96. כדי לקדם את המיני-אלבום אזליה תכננה לצאת לסיבוב הופעות בצפון אמריקה שבסוף בוטל.[61]

2019−הווה: In My Defense[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2019, הוציאה אזליה את "Sally Walker" ביחד עם קליפ נלווה.[1] השיר תיפקד כסינגל הראשון מתוך אלבומה השני In My Defense, שעתיד לצאת באביב.[62] אזליה אישרה כי באלבום יהיו שני שירים בשם "Started" ו-"Freak of the Week".[63][64] באותה השנה, זכה השיר "Kream" למעמד זהב בארצות הברית, על סך מכירות של כחצי מיליון עותקים.[65]

ביוני 2022 הופיעה אזליה לראשונה בישראל, במצעד הגאווה בתל אביב בחסות חברת הפינטק ראפיד, שהביאה את אזליה יחד עם הדיג'יים הבינלאומיים דייוויד מוראלס ובוריס ברגהיין.

באוגוסט 2023 הופיעה אזליה בריאד, ערב הסעודית. במהלך המופע נקרע מכנסה של הזמרת ברגלה, ואף למרות שהחליפה את מכניסה מיד בסיום השיר הרשויות בממלכה לא נתנו לזמרת לסיים את הופעתה. לטענת הזמרת, ייתכן וזה שהוסיפה את המשפט "זה עולם של נשים" יחד עם קריעת המכנס הביאו לסיום הופעתה.[66]

מיזמים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2012, הוכרז כי אזליה הוחתמה עם סוכנות הדוגמנות וילהלמינה מודלס, המייצגת אמנים רבים ביניהם פרגי,[67] אסטל ונטשה בדינגפילד.[68] בספטמבר 2012, לוי שטראוס ושות' הכריזו על איגי אזליה כפנים החדשות של הקמפיין החדש שלהם "Go Forth".[69] באותה השנה אזליה גם הופיעה בקמפיין אוסף משקפי שמש הראשון של "House of Holland".[70][71] כמו כן, בשנת 2015 השתתפה אזליה בקטע מהסרט, מהיר ועצבני 7.[72][73]

ב-19 ביולי 2016, הכריזה אזליה על פתיחת חברת ההפקה שלה שנקראת "Azalea Street", על שם הרחוב שגדלה בו באוסטרליה.[74] חברת ההפקה שלה נמצאת בשיתוף פעולה עם NBC בו היא חתומה להפקת סדרות מקוריות.[75]

סגנון מוזיקלי והשפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזליה עושה ראפ עם מבטא דרומי (דרום ארצות הברית),[76] אף על פי שהמבטא האוסטרלי שלה ברור מאוד כשהיא מדברת.[77] כשהיא עברה לראשונה לארצות הברית, היא שהתה במיאמי ומאוחר יותר באטלנטה, לאחר ששהתה בסביבה שב ספגה סגנון של ההיפ הופ דרומי, היא אמרה שזה עשה את זה קל עבורה לטפח את ההשפעות הדרומיות במוזיקה שלה: "גרתי בדרום חמש שנים; אתה מרים דברים מהסביבה ומהמורים שלך. כל האנשים שלימדו אותי לעשות ראפ היו מהדרום, וכך גם המוזיקה שהאזנתי לה כשהייתי נערה." המיני אלבום הראשון של אזליה, נועד להתמקד בהארדקור היפ הופ, האלבום גם נגע בז'אנרים אחרים, כולל EDM (מוזיקה אלקטרונית-דאנס).

אף על פי שאזליה התחילה לעשות ראפ בגיל 14, היא הייתה מאוהבת בהיפ הופ מגיל 11 כשהיא שמעה את השיר "(Baby Don't Cry (Keep Ya Head Up II" של טופאק: "זה היה השיר שגרם לי להתאהב במוזיקה וגם מה שגרם לי להתאהב בקסם של טופאק. זה היה מאוחר יותר גורם לי להרים את העט שלי ולכתוב שירים." בראיונות המוקדמים שלה, אזליה הזכירה באופן קבוע את ההשפעה שהייתה לה כלפי שאקור: "הייתה לי אובססיה חולנית. הייתה לי כל תמונה של טופאק מודפסת על הקיר שלי". היא גם הזכירה כי מיסי אליוט היא הראפרית האהובה עליה. מחוץ למוזיקה, חוש האופנה שלה מושפע מאנשים שונים: "מכל האנשים שסגנונם מעניין אותי, הייתי אומרת גרייס קלי, גוון סטפאני, ספייס גירלז וויקטוריה בקהאם".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף 2011, אזליה החלה לצאת עם הראפר האמריקאי אייספ רוקי, אותו הכירה דרך מפיק מוזיקלי. היא אישרה שהם נמצאים במערכת יחסים בריאיון עם מגזין Vibe בינואר 2012. באותו הזמן, היא קעקעה את השם של המיקסטייפ המצליח של אייסאפ על אצבעותיה, "Live. Love. A$AP". ביולי 2012, רוקי הודיע שהם נפרדו. במרץ 2013, אזליה חשפה כי היא קעקעה שני קווים אלכסוניים על הקעקוע "A$AP" כדי "להסתיר אותו", והוסיפה שעשתה זאת לפני חודשים.

החל מנובמבר 2013 הייתה במערכת יחסים עם שחקן הכדורסל ניק יאנג, ב-1 ביוני 2015 התארסו וב־2016 הם נפרדו. ביוני 2020, נולד לה בן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים אחרים - אוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקסטייפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2012: TrapGold European Tour
  • 2014: The New Classic Tour

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איגי אזליה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 iggyazaleamusicVEVO (2019-03-14), Iggy Azalea - Sally Walker (Official Music Video), נבדק ב-2019-03-15
  2. ^ Iggy Azalea Announces New Single 'Started', Rap-Up (באנגלית)
  3. ^ Who Is Iggy Azalea?
  4. ^ Iggy Azalea: “I Get Compared To Kreayshawn…It’s Annoying”
  5. ^ Iggy Azalea Shares Girl Group Beginnings, Love for Tupac
  6. ^ 1 2 Meet Iggy Azalea, the Street Smart Blonde Bombshell Behind "Pu$y"
  7. ^ Idolator And Levi’s Present Iggy Azalea: Go Forth
  8. ^ Roman Zolanski (2014-06-20), Iggy Azalea - PU$Y (Explicit), נבדק ב-2018-04-05
  9. ^ ההודעה על ההוצאה המחודשת בעמוד הטוויטר של אזליה
  10. ^ Iggy Azalea Unwraps Cover For ‘Reclassified’ / ‘The New Classic’ Re-Release
  11. ^ "'Digital Distortion' Isn't Dead Yet: Iggy Azalea Has A New Plan". idolator (באנגלית אמריקאית). 2017-07-17. נבדק ב-2018-04-05.
  12. ^ "IGGY AZALEA on Twitter". Twitter. נבדק ב-2018-04-05.
  13. ^ 1 2 Iggy Azalea - Azillion (באנגלית), נבדק ב-2018-04-05
  14. ^ "IGGY AZALEA on Twitter". Twitter. נבדק ב-2018-04-05.
  15. ^ "IGGY AZALEA on Twitter". Twitter. נבדק ב-2018-04-05.
  16. ^ 1 2 "IGGY AZALEA on Twitter". Twitter. נבדק ב-2018-04-05.
  17. ^ 1 2 iggyazaleamusicVEVO (2016-03-31), Iggy Azalea - Team (Explicit), נבדק ב-2018-04-05
  18. ^ Team by Iggy Azalea, נבדק ב-2018-04-05
  19. ^ Pop Perspective: Iggy Azalea's "Team" Rated And Reviewed, idolator, ‏2016-03-18
  20. ^ McCrory, Matt (2016-03-20). "Single Review: Iggy Azalea - Team | Redbrick". Redbrick (באנגלית בריטית). אורכב מ-המקור ב-2018-04-05. נבדק ב-2018-04-05.
  21. ^ Iggy Azalea – Team (באנגלית), נבדק ב-2018-04-05
  22. ^ iggyazaleamusicVEVO (2016-03-18), Iggy Azalea - Team (Dance Video), נבדק ב-2018-04-05
  23. ^ iggyazaleamusicVEVO, YouTube
  24. ^ "Iggy Azalea Chart History". Billboard. נבדק ב-2018-04-05.
  25. ^ "Rap Digital Songs - Year-End 2016". Billboard. נבדק ב-2018-04-05.
  26. ^ Wayback Machine, ‏2016-12-08
  27. ^ "Iggy Azalea did not dine with ex-fiancé Nick Young". Mail Online. נבדק ב-2018-04-05.
  28. ^ "Iggy Azalea Says the Digital Distortion Rollout is Coming to an Abrupt End". Spin. 2017-07-09. נבדק ב-2018-04-05.
  29. ^ "Iggy Azalea toned her look down while helping boyfriend Nick Young". Mail Online. נבדק ב-2018-04-05.
  30. ^ Iggy Azalea - Sexy (feat. French Montana) (באנגלית), נבדק ב-2018-04-05
  31. ^ "DOWNLOAD MP3: Iggy Azalea – Somebody Else Haze [New Song]". 1604ENT.COM (באנגלית אמריקאית). 2017-02-10. נבדק ב-2018-04-05.
  32. ^ Times, Music (2016-05-02). "Iggy Azalea on 'Digital Distortion' Album Meaning & Not Being a Great Role Model". Music Times (באנגלית). נבדק ב-2018-04-05.
  33. ^ Iggy Azalea (2017-03-03), Iggy Azalea - Can't Lose ft. Lil Uzi Vert [Audio], נבדק ב-2018-04-05
  34. ^ "Iggy Azalea releases new track 'Can't Lose' with Lil Uzi Vert - NME". NME (באנגלית אמריקאית). 2017-03-03. נבדק ב-2018-04-05.
  35. ^ Listen to Iggy Azalea New Single 'Mo Bounce, empirenaija.com (באנגלית) (ארכיון)
  36. ^ IGGY AZALEA (@IGGYAZALEA) | טוויטר, באתר twitter.com
  37. ^ Iggy Azalea on Instagram: “#MoBounce”, Instagram (באנגלית)
  38. ^ iggyazaleamusicVEVO (2017-03-24), Iggy Azalea - Mo Bounce, נבדק ב-2018-04-05
  39. ^ Canal Super Teen (2017-08-04), Iggy Azalea - Switch feat. Anitta, נבדק ב-2018-04-05
  40. ^ "SINGLE REVIEW: Iggy Azalea – Switch". ThomasBleach (באנגלית אמריקאית). 2017-05-19. נבדק ב-2018-04-05.
  41. ^ "Iggy Azalea sizzles in plunging dress for Roc Nation party". Mail Online. נבדק ב-2018-04-05.
  42. ^ "UPDATE: Iggy Azalea Not Signed To JAY-Z's Roc Nation After All? – SOHH.com". SOHH.com (באנגלית אמריקאית). 2017-09-09. נבדק ב-2018-04-05.
  43. ^ "Iggy Azalea Changes Album Name to 'Surviving The Summer,' Shares Four New Tracks". Billboard. נבדק ב-2018-04-05.
  44. ^ Def Jam Recordings, Def Jam Recordings (באנגלית)
  45. ^ "Iggy Azalea Seeks Redemption in 'Savior' Video". Billboard. נבדק ב-2018-04-05.
  46. ^ LisaStansfieldVEVO (2012-10-09), Lisa Stansfield - All Around the World, נבדק ב-2018-04-05
  47. ^ iggyazaleamusicVEVO (2018-02-01), Iggy Azalea - Savior (Lyric Video) ft. Quavo, נבדק ב-2018-04-05
  48. ^ "IGGY AZALEA - 'Savior' (Feat. Quavo) [Single Review]". Amnplify (בAustralian English). נבדק ב-2018-04-05.
  49. ^ Hallan, Suraj (2018-02-18). "Single Review: Iggy Azalea - Saviour | Redbrick". Redbrick (באנגלית בריטית). אורכב מ-המקור ב-2018-04-05. נבדק ב-2018-04-05.
  50. ^ "Iggy Azalea – "Savior" ft. Quavo". Spin. 2018-02-02. נבדק ב-2018-04-05.
  51. ^ iggyazaleamusicVEVO (2018-02-28), Iggy Azalea - Savior ft. Quavo, נבדק ב-2018-04-05
  52. ^ "Iggy Azalea's Comeback Single "Savior" Featuring Quavo Is Here". HotNewHipHop. נבדק ב-2018-04-05.
  53. ^ "Iggy Azalea ft Quavo 'Savior' (Single Review) | Pure M Magazine". Pure M Magazine (באנגלית אמריקאית). 2018-02-08. נבדק ב-2018-04-05.(הקישור אינו פעיל)
  54. ^ "Iggy Azalea admits she was sent to a 'mental retreat'". Mail Online. נבדק ב-2018-04-05.
  55. ^ 1 2 3 "איגי אזליה נכנסה לאשפוז". mako. 2018-04-03. נבדק ב-2018-04-05.
  56. ^ Iggy Azalea on Instagram: “I volunteer as tribute 🏹”, Instagram (באנגלית)
  57. ^ Iggy Azalea Shares Release Date for 'Surviving the Summer' EP - XXL, XXL Mag (באנגלית)
  58. ^ "Iggy Azalea Reveals New EP 'Surviving the Summer' Release Date". Billboard. נבדק ב-2018-06-15.
  59. ^ Pop World (2018-07-05), Iggy Azalea - Tokyo Snow Trip (Official Audio), נבדק ב-2019-03-15
  60. ^ iggyazaleamusicVEVO (2018-07-06), Iggy Azalea - Kream ft. Tyga (Official Music Video), נבדק ב-2019-03-15
  61. ^ "Tour Dates | Iggy Azalea". Iggy Azalea (באנגלית). אורכב מ-המקור ב-2018-09-12. נבדק ב-2018-09-12.
  62. ^ IGGY AZALEA ⚰️, Yes single in march, album in spring!https://twitter.com/Exeliaa/status/1100886630905274368 …, @IGGYAZALEA, ‏2019T14:34 (באנגלית)
  63. ^ IGGY AZALEA ⚰️, Started is the best video I’ve ever made., @IGGYAZALEA, ‏2019T22:23 (באנגלית)
  64. ^ www.iheart.com, www.iheart.com
  65. ^ Gold & Platinum, RIAA (באנגלית)
  66. ^ המכנסיים נקרעו באמצע ההופעה – והזמרת לא הורשתה לחזור לבמה, באתר רשת 13
  67. ^ Graff, Gary. "Fashionable Fergie gets push from Wilhelmina Models". U.S. (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-04-05.
  68. ^ cDs Global, Wilhelmina Models - Model and Talent Management Agency - New York, Los Angeles, Miami and London, www.wilhelmina.com
  69. ^ "Iggy Azalea Fronts Levi's Latest 'Go Forth' Campaign - theFashionSpot". theFashionSpot (באנגלית אמריקאית). 2012-09-28. נבדק ב-2018-04-05.
  70. ^ Iggy Azalea: House of Holland Sunglasses | Steal Her Style, stealherstyle.net
  71. ^ "Iggy Azalea - House Of Holland Eyewear" (באנגלית). נבדק ב-2018-04-05.
  72. ^ Toole, Connor. "People Are Actually Blaming Iggy Azalea For Ruining 'Furious 7'". Elite Daily (באנגלית). נבדק ב-2018-04-05.
  73. ^ KaylaNechole (2015-04-04), Iggy Azalea in Fast and Furious 7, נבדק ב-2018-04-05
  74. ^ "Iggy Azalea's humble hometown street name inspired her kooky moniker". Mail Online. נבדק ב-2018-04-05.
  75. ^ Schwindt, Oriana (2016-08-02). "Iggy Azalea Inks First-Look Deal With Wilshire Studios and Universal Cable Productions". Variety (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-04-05.
  76. ^ Jackson, Kate (2015-03-19). "Watch Iggy Azalea rap complete nonsense in AWFUL freestyle fail". mirror. נבדק ב-2018-04-05.
  77. ^ "How Can Iggy Azalea Be "The Realest" When She Raps With a Fake Blaccent?". xoJane: Women's Lifestyle & Community Site - xoJane (באנגלית). 2015-02-11. אורכב מ-המקור ב-2018-04-06. נבדק ב-2018-04-05.