ארתור סמוליאנינוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארתור סמוליאנינוב
Артур Сергеевич Смольянинов
סמוליאנינוב, 2009
סמוליאנינוב, 2009
לידה 27 באוקטובר 1983 (בן 40)
מוסקבה, רוסיה הסובייטית, ברית המועצות
סוגה מועדפת היסטוריה ודרמה
מדינה רוסיה, ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986
עיסוק מוזיקאי, שחקן
מקום לימודים האקדמיה הרוסית לאמנויות התיאטרון עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות הפלוגה התשיעית
בן או בת זוג Darya Melnikova (31 באוגוסט 20132021) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה "תגלית השנה" של MTV רוסיה (2006)
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארתור סרגייביץ' סמוליאנינוברוסית: ‏Арту́р Серге́евич Смольяни́нов; נולד ב-27 באוקטובר 1983) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה ומוזיקאי רוסי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנים ראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארתור סמוליאנינוב נולד באוקטובר 1983 למריה ולדימירובנה סמוליאנינובה, אמנית ומורה לציור. אביו, סרגיי יאקובלביץ' פובולצקי, היה מרצה למוזיקה שעזב את המשפחה כשארתור היה בן 5. איוואן אוחלוביסטין שימש כסנדקו. לדברי סמוליאנינוב, הורי אמו היו יהודים מקייב.[1]

את ילדותו העביר בעיר קלינינגרד (לימים קורוליוב) שבפרברי מוסקבה. לארתור שתי אחים צעירים יותר ואחות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארתור החל את הקריירה הקולנועית בסרט "מי אם לא אנחנו" בבימויו של ולרי פריומיחוב שיצא לאקרנים ב-1998.[2] ההצלחה בסרט ההוא העניקה לו את התפקיד בסרט "טריומף" משנת 2000 ובהמשך זומן על ידי פיודור בונדרצ'וק לגלם את אולג לוטאייב (ליוטי) בסרט "הפלוגה התשיעית" (2005) שהיה לאחד מתפקידיו המוכרים והסרט הראשון בו כיכב בדמות ראשית. גילומו הביא לו מועמדות לפרס ניקה בקטגוריית המשחק והוא זכה בפרס "תגלית השנה" של MTV רוסיה בשנת 2006.

בשנת 2004 למד בפקולטה לבימוי באקדמיה הרוסית לאמנויות התיאטרון (GITIS) ובמקביל ללימודיו השתתף בכמה הפקות קולנוע וטלוויזיה, כך למשל ולדימיר משקוב ליהק אותו לתפקיד בסרט הביכורים שלו כבמאי, "אבא". ב-2006 החל לעבוד בתיאטרון סוברמניק, בו עבד עד לעזיבתו את רוסיה בשנת 2022.[3] הוא השתתף הצגות רבות, כולל כאלה בבימויו של קיריל סרברניקוב והפקות שייקספיריות שונות. הוא השתתף בתפקיד ראשי בשובר הקופות "1612", בבימויו של ולדימיר חוטיננקו.

בשנים 20122014 כיכב בסדרה הטלוויזיה "סמרה", בה גילם את התפקיד הראשי של פרמדיק בשם אולג סמארין המכונה "סמרה". הסדרה רצה בהצלחה במשך שתי עונות. ב-2013 כיכב בסרטו של אלכסיי אוצ'יטל, "השמונה" וטימור בקממבטוב לקח אותו לגלם תפקידים ראשיים בסרטיו "עצי אשוח" ו"עצי אשוח 1914" לצד קונסטנטין חבנסקי שגם שיחק לצדו בסדרה "שעה לזריחה". הוא גם גילם תפקיד משני בסרטו של דנילה קוזלובסקי, "נטול נשמה".

בשנת 2014 השתתף עם טטיאנה טוטמיאנינה בעונה החמישית של תוכנית הריאליטי "עידן הקרח" בערוץ הראשון, בה ידוענים מחליקים על הקרח עם מחליקים מקצוענים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2013 נישא לדריה מלניקובה (ילידת 9 בפברואר 1992, אומסק). באוקטובר 2015 נולד לזוג בן בשם סרגיי. בדצמבר 2018 נולד להם בן שני בשם מארק וביוני 2021 השניים התגרשו. ארתור חובב כדורגל והוא אוהד מושבע של מועדון הכדורגל ספרטק מוסקבה.

היה חבר בארגון חברתי המסייע לילדים חולים במחלות אונקולוגיות. לאחר שהתבטא נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה, לא זומן להשתתף בהפקות קולנוע וטלוויזיה במימון הממשלה ובאוקטובר 2022 עזב את רוסיה לאחר שהרשויות פתחו לו תיק פלילי על "העלבת הצבא הרוסי".[4]

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארתור סמוליאנינוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]