בוקי נאה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בוקי נאה
בוקי נאה באולפן התוכנית "תעודת עיתונאי" ברדיו תל אביב, 2015
בוקי נאה באולפן התוכנית "תעודת עיתונאי" ברדיו תל אביב, 2015
לידה 25 ביוני 1957 (בן 66)
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק עיתונאי
מעסיק מעריב, חדשות, ידיעות אחרונות עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג כתב משטרה, פשע ופלילים
בת זוג רות אלפסי
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
פייסבוק 100000668471222
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברוך (בּוּקִי) נאה (נולד ב-25 ביוני 1957) הוא עיתונאי ובעל טור ישראלי. עוסק בעיקר בסיקור פלילים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בתל אביב להורים יוצאי מרוקו. את שירותו הצבאי עשה נאה במסלול גרעין נח"ל וכלוחם במחלקת חבלה בפלוגה המסייעת של גדוד 50 מחטיבת הצנחנים. לקראת תום שירותו שימש ככתב בעיתון במחנה נח"ל. לאחר שחרורו מהצבא בשנת 1979, שימש ככתב העיתון "מעריב" בנגב. לאחר מכן שימש ככתב העיתון בגוש דן והשומרון. בשנים 19862009 שימש ככתב פלילים. תפקיד שביצע בעיתונים "מעריב", "חדשות" ו"ידיעות אחרונות".

משנת 2005 מדריך נאה בתל אביב טיול ייחודי - "סיור בין פחי הזבל בחצר האחורית של העיר תל אביב", שבמסגרתו הוא לוקח את אורחיו למפגשים עם עבריינים ומוביל אותם בין אתרי פשיעה, בתי בושת וכדומה. סיורים אלו עוררו ביקורת חברתית חריפה כנגדו[1][2]

ב-2009 חשף כי מפקד חיל הים דאז, האלוף אלי מרום, בילה במועדון חשפנות.[3] באותה שנה פוטר מ"ידיעות אחרונות",[4] ומאז הוא יוצר סרטים בנושא פלילים בערוץ 10 ובערוץ 2. מאז אותה שנה הוא גם מגיש בתוכנית הבוקר של שידורי קשת ב"ערוץ 2" את סיכום הפלילים השבועי, בדרכו ההומוריסטית. הוא אף מופיע בסרטי פרסומת.

בשנת 2012 השתתף בעונה השישית של תוכנית הריאליטי "הישרדות", "עונת ה-VIP", שם היה למודח האחרון לפני הגמר. במסגרת התוכנית ביצע את אחד המהלכים השנויים במחלוקת בתוכנית, כשלקח פסלון חסינות מתיקה של ענת הראל ללא ידיעתה ובכך ניצל מהדחה. בספטמבר אותה שנה החל להגיש פינה בנושא פלילים בתוכנית "כלבוטק" בהנחיית רפי גינת בערוץ 10, ולאחר שהתוכנית ירדה משידור החל להגיש את פינתו בתוכנית "סירנות" בערוץ 1. בשנת 2013 הנחה את תוכנית המציאות "הכפר" בערוץ 10. בינואר 2014 החל להנחות תוכנית שבועית בענייני פלילים ברדיו לב המדינה, ביחד עם ענבל גבריאלי.

ב-2014 יצא לאור ספרו "החבר'ה הטובים" ובו תיאור פרשיות פליליות שהיו בישראל.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאה הוא גם ראש חוג אוהדי קבוצת הכדורגל הכח עמידר רמת גן. הוא נשוי לרות אלפסי ואב לשלוש בנות, ביניהן השחקנית שרון נאה.[5] מתגורר בשכונת רמת חן ברמת גן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]