בניחוש חוקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
בניחוש חוקר
Psych
סמליל הסדרה
סמליל הסדרה
סוגה דרמה, קומית, משטרה
יוצרים סטיב פרנקס עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי סטיב פרנקס
שחקנים ג'יימס רודיי
דולה היל
טימותי אומונדסון
מגי לוסון
קירסטן נלסון
קורבין ברנסן
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 121 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה יוניברסל טלוויז'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה NBCUniversal הפקות, אמזון פריים וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים קולומביה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה אדם כהן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור USA Network
רשת שידור בישראל yes stars Action
תקופת שידור מקורית 7 ביולי 200626 במרץ 2014
קישורים חיצוניים
www.usanetwork.com/psych
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בניחוש חוקראנגלית: Psych) היא סדרה משטרתית-קומית אמריקאית שנוצרה על ידי סטיב פרנקס ושודרה ברשת USA Network בין ה-7 ביולי 2006 ל-26 במרץ 2014.

בישראל, הסדרה שודרה בערוץ yes Stars Action.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שון ספנסר הוא צעיר שניחן בכישורי תצפית והבחנה גבוהים ובזיכרון צילומי אשר ירש מאמו, ואביו, הנרי ספנסר, לימד אותו לנצל. שון עובד כיועץ המתיימר להיות מדיום עבור משטרת סנטה ברברה וכביכול פותר תעלומות רצח בעזרת יכולותיו העל-טבעיות ביחד עם עוזרו וחברו הנאמן, ברטון "גאס" גאסטר וצמד בלשי המשטרה, קרלטון "לאסי" לאסיטר וג'ולייט "ג'ולס" אוהרה, כשמעליהן מפקחת מפקדת תחנת המשטרה, קרן ויק.

צוות השחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים ודמויות ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שון ספנסר (ג'יימס רודיי) - יועץ עצמאי במשטרת סנטה ברברה אשר מתיימר להיות מדיום. ניחן בכישורי תצפית והבחנה גבוהים ובזיכרון צילומי כשהוא משתמש בהם ב-"חזיונותיו". הוא מסרב לקחת שום דבר ברצינות, אם כי התבגר לאט לאורך כל עונות השנה. לו ולג'ולייט יש מתח מיני מתמיד שהוביל לזה שהפכו לזוג באמצע עונה 5.

ברטון "גאס" גאסטר (דולה היל) - החבר הטוב ביותר והשותף העסקי של שון בעסקי המדיום. בנוסף לכך הוא מוכר תרופות. שלא כמו שון, הוא לוקח את עבודתו ברצינות רבה, בדרך כלל מנסה לפעול בצורה מקצועית, אך בדרך כלל מסתיים בגיחוך. הוא מתפרסם בכינויים רבים שניתנו לו על ידי שון, כולל "ראש הקסם", "ראש לבנדר", וכדומה. הוא ידוע בכך שהוא נמשך לכל סוגי הנשים.

קרלטון "לאסי" לאסיטר (טימותי אומונדסון) - הבלש הראשי של משטרת סנטה ברברה. הוא ספקן לגבי היכולות המקצועיות של שון, וכועס מאוד על התנהגותו הילדותית והלא אחראית של שון. מנסה בכל פעם להדיח אותו מתפקידו אם כי מדי פעם הוא נעזר בכישוריהם של שון וגאס במקרים היותר קשים שלו.

ג'ולייט "ג'ולס" אוהרה (מגי לוסון) - בלשית זוטרת ושותפתו של לאסיטר במשטרת סנטה ברברה. בתחילת העונה הראשונה הייתה שוטרת במקור במיאמי והצטרפה בהמשך העונה למשטרת סנטה ברברה. במהלך הסדרה היא ושון במתח מיני מתמיד שהוביל לכך שהפכו לזוג באמצע עונה 5.

קרן ויק (קירסטן נלסון) - מפקדת תחנת המשטרה של סנטה ברברה. היא קשוחה אבל הוגנת, מסרבת בדרך כלל לשכור את שון וגאס כיועצים במקרים, אך כמעט תמיד נכנעת ומבקשת לעזרתם ומכבדת את עזרתו של שון אך בתקיפות, כאשר הוא דוחף את גבולות החוק או סבלנותה.

הנרי ספנסר (קורבין ברנסן) - אביו של שון. היה בעברו בלש, סמל ומפקד התחנה במשטרת סנטה ברברה. עצבני וכעסן כלפי הסובבים אותו ובעיקר אל שון וגאס. במקרים רבים עוזר לשון בפתירתם אך מדי פעם שש מלעזור. בעונה הרביעית הוא מועסק מחדש בתור המנהל המקצועי של היועצים בתחנה, כולל את שון וגאס.

שחקנים ודמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שון הצעיר (עונות 1–5: ליאם ג'יימס; עונות 5–6: סקיילר ג'יסונדו) - שון ספנסר בילדותו. מוצג בעיקר בתחילת פרקים בפלאשבק ביחד עם גאס הצעיר, בנושא המתקשר לתעלומת רצח שיפתרו באותו פרק.

גאס הצעיר (עונה 1: אייזאה בראון; עונות 2–6: קרלוס מקאלרס השני) - ברטון גאסטר בילדותו. מוצג בעיקר בתחילת פרקים בפלאשבק ביחד עם שון הצעיר.

באז מק'נאב (סייג' ברוקלבנק) - שוטר צעיר ותמים אשר עוזר תמיד בלא-יודעין לשון וגאס בפתירת תעלומות הרצח.

מדלן ספנסר (סיביל שפרד) - פסיכולוגית העובדת עם משטרת סיאטל ולעיתים עם משטרת סנטה ברברה. אמו של שון ספנסר וגרושתו של הנרי ספנסר. בדומה לשון גם היא בעלת זיכרון צילומי.

פלישיה גאסטר (ויני ראשד) - אמו של ברטון גאסטר ואשתו של ביל גאסטר.

ויליאם "ביל" גאסטר (עונה 2: ארני הדסון; עונות 4–6: קית' דייוויד) - אביו של ברטון גאסטר ובעלה של פלישיה גאסטר.

הצלחה וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפיילוט הסדרה צפו כ-4.5 מיליון צופים אמריקאים ובממוצע בעונה הראשונה כ-6.2 מיליון צופים אמריקאים. מה שהפך את הסדרה לאחת הסדרות הפופולריות ברשתות הכבלים בארצות הברית, בשנת השידורים של 2006. הצלחת הסדרה הובילה לשידורה ברחבי העולם, כולל בישראל.

  • הסדרה זכתה בפרס מצוינות בטקס איגוד למען קידום האמונות הטפלות והעל טבעי.[1][2]
  • ג'יימס רודיי היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר ברשתות הלוויין בשנת 2006.[3]
  • ג'יימס רודיי היה מועמד לאמי בקטגוריית השחקן הטוב בסדרת טלוויזיה מוזיקלית או קומדיה בשנת 2009.
  • הסדרה עצמה הייתה מועמדת לפרס אמי בפעם הראשונה בשנת 2010 כשהייתה מועמדת בקטגוריית פסקול הסדרה בפרק יחיד, על פסקול הפרק "מר יאן מציג..." ("Mr. Yin Presents...") בעונה החמישית שיצרו אדם כהן וג'ון רוברט.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בניחוש חוקר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "IIG - 08/09/2007 Press Release". Iigwest.com. נבדק ב-2011-08-07.
  2. ^ "The IIG Awards". Iigwest.com. 2010-08-21. נבדק ב-2011-08-07.
  3. ^ http://www.pressacademy.com/satawards/forms/pdf/2006-IPA-Nom-Announce.pdf
  4. ^ 2010-11-11 by Corinne Heller (2010-11-11). "Emmy Awards 2010". OnTheRedCarpet.com. אורכב מ-המקור ב-2010-07-09. נבדק ב-2011-08-07.