ג'ינג'ר סנאפס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ינג'ר סנאפס
Ginger Snaps
בימוי ג'ון פוסט
הופק בידי קרן לי הול וסטיב הובאן
תסריט קרן לי הול וג'ון פוסט
עריכה ברט סאליבן
שחקנים ראשיים
מוזיקה מייק שילדס
צילום ת'ום בסט
מדינה קנדה
חברת הפקה Copperheart Entertainment
חברה מפיצה Motion International
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 באוגוסט 2000
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה
תקציב 4.5 מיליון דולר
הכנסות 572,781 דולר
הכנסות באתר מוג'ו gingersnaps
סרט הבא Ginger Snaps 2: Unleashed עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ינג'ר סנאפסאנגלית: Ginger Snaps) הוא סרט אימה קנדי משנת 2000, בבימויו של ג'ון פוסט (אנ') ובכיכובן של אמילי פרקינס וקתרין איזבל.[1] הסרט מתמקד בשתי אחיות בגיל העשרה שמגלות עניין בנושא המוות. זהו הסרט הראשון בסדרת סרטי "ג'ינג'ר סנאפס". בשנת 2004 יצאו שני סרטי המשך שצולמו והופקו במקביל: "Ginger Snaps 2: Unleashed" (אנ') והפריקוול "Ginger Snaps Back: The Beginning" (אנ'). הסרט זכה לשבחים רבים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרוור ביילי דאונס מתרחשת הריגת כלבים סדרתית. בריג'יט וג'ינג'ר פיצג'רלד הן אחיות בגיל ההתבגרות אשר מגלות עניין בנושא המוות, וכילדות כרתו ברית לצאת מהפרוור או למות יחד עד גיל 16. לילה אחד, כשהאחיות בדרכן לחטוף כלב ששייך לטרינה סינקלר, הבריונית של בית הספר, אצל ג'ינג'ר מתחיל המחזור החודשי הראשון שלה. בעקבות ריח הדם, הבנות מותקפות על ידי היצור האחראי להריגות הכלבים. היצור נושך ופוצע את ג'ינג'ר, ובריג'יט מצילה אותה. כשהבנות בורחות, היצור נדרס על ידי ואן בבעלותו של סאם מילר, סוחר סמים מקומי.

בעקבות התקיפה ג'ינג'ר עוברת שינויים שמדאיגים את בריג'יט. הפצעים שלה אמנם מחלימים במהירות, אך היא מתחילה להתנהג בתוקפנות ובפרובוקטיביות מינית. כמו כן, היא מצמיחה שיער בצלקות הנשיכות וזנב, וחווה מחזור חודשי קשה. בהתעלם מהאזהרות של בריג'יט, ג'ינג'ר מקיימת יחסי מין לא מוגנים עם חבר לכיתה בשם ג'ייסון מקארדי, מכה בזעם בפומבי את טרינה, והורגת את הכלבה של השכן. בריג'יט מוצאת את סאם סוחר הסמים, מבררת איתו לגבי היצור שהוא דרס, ושניהם מסכימים שג'ינג'ר הותקפה על ידי אדם זאב, והופכת בעצמה לכזו. על פי הצעתו של סם, בריג'יט מנסה לטפל בג'ינג'ר באמצעות פירסינג של טבעת כסף, אך ללא הועיל. לאחר מכן מציע סאם עירוי של תמצית צמח האקוניטון (אנ'), אך הדבר לא אפשרי מכיוון שהצמח צומח רק באביב.

טרינה מופיעה בבית פיצג'רלד ומאשימה את ג'ינג'ר בחטיפת הכלב שלה. במהלך קטטה אלימה ביניהן, ג'ינג'ר הורגת אותה בטעות. שתי האחיות מחביאות את גופתה של טרינה במקפיא. לאחר מכן הן מחליטות לקבור את הגופה במחסן כלי העבודה, ותוך כדי הזזת הגופה, בריג'יט שוברת בטעות שתיים מאצבעותיה של טרינה ושמה אותן לא במקומן הטבעי. בריז'יט אומרת שג'ינג'ר לא יכולה לצאת יותר מהבית, אבל ג'ינג'ר מסרבת.

בליל כל הקדושים בריג'יט לוקחת צמח אקוניטון שרכשה אמה לפרויקט מלאכת יד, ומבקשת מסאם לרקוח את התרופה. סאם רוקח בהצלחה בהצלחה את התמצית. בזמן שהיא מנסה לאתר את ג'ינג'ר, בריג'יט מותקפת על ידי ג'ייסון (שנדבק מג'ינג'ר בגלל יחסי מין לא מוגנים), וכדי להגן על עצמה, היא נועצת בו את המזרק עם התמצית. כתוצאה מכך התנהגותו משתנה, הוכחה לכך שהתרופה יעילה. בבית הספר, בריג'יט מגלה שג'ינג'ר רצחה אחד מעובדי סגל ההוראה, ורואה אותה רוצחת אדם נוסף. לאחר מכן ג'ינג'ר מודיעה שבכוונתה לתפוס את סאם במהלך מסיבת ליל כל הקדושים שהוא מארגן בחממת הסמים שלו, ועוזבת את בריג'יט שמבינה כי כנראה ג'ינג'ר הולכת לעשות משהו מסוכן.

בינתיים, אם הבנות מוצאת את גופתה של טרינה ואצבעותיה הכרותות והולכת לחפש את בנותיה. לאחר מכן היא מוצאת את בריג'יט רצה בניסיון לעצור בעדה של ג'ינג'ר, ומסיעה אותה למסיבה של סאם תוך שהיא אומרת לה שהיא תגן עליהן בכל מחיר. בריג'יט מגיעה למסיבה ומוצאת את ג'ינג'ר תוקפת את סאם על שדחה את חיזוריה. בייאושה, בריג'יט פוצעת את כף ידה של ג'ינג'ר ואת כף ידה שלה, ומצמידה את כפות ידיהן הפצועות זו לזו כדי לזהם את עצמה בדמה של ג'ינג'ר ולהידבק ממנה. היא משכנעת את ג'ינג'ר בנאמנותה ובנכונותה הכנה לעזור לה, ומסיימת את המאבק הממושך ביניהן. כשהאחיות עוזבות את המסיבה, בריג'יט מחליטה לנטוש את אמה. בריג'יט וסאם מחזירים את ג'ינג'ר לבית פיצג'רלד במכונית שלו כדי להכין לה עוד מהתרופה.

במהלך הנסיעה, ג'ינג'ר הופכת לחלוטין לאדם זאב ונמלטת מהמכונית. מודעים למטמורפוזה שעברה ג'ינג'ר, סאם ובריג'יט מתחבאים במזווה בבית פיצג'רלד בעוד סאם רוקח את התרופה. כשהוא הולך למצוא את ג'ינג'ר, היא מתנפלת עליו כאדם זאב וגוררת אותו משם. לאחר שבריג'יט מוצאת את סאם פצוע ושותת דם, היא מנסה להצילו על ידי שתיית דמו כדי להרגיע את ג'ינג', אך לא מסוגלת לעמוד במעשה. ג'ינג'ר חשה את הרתיעה וחוסר הכנות של בריג'יט, והורגת את סאם לעיני בריג'יט.

כשג'ינג'ר רודפת אחרי בריג'יט במרתף ביתן, בריג'יט חוזרת לחדר ילדותן ומצטיידת במזרק עם התרופה ובסכין על מנת להגן על עצמה. ג'ינג'ר מפילה את עצמה על הסכין שביד בריג'יט, ונפצעת אנושות. בריג'יט שמבינה שזהו סופה של ג'ינג'ר ומניחה את ראשה על החזה של אחותה, ובוכה תוך כדי שהיא מסתכלת בתמונותיהן המשותפות שתלויות על קיר חדרן.

עיבוד טלוויזיוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-27 באוקטובר 2020 נמסר שטרילוגיית סרטי "ג'ינג'ר סנאפס" תעובד לסדרת טלוויזיה. הסדרה תופק במשותף על ידי החברות "Copperheart Entertainment" מפיקת הטרילוגיה, ו"Sid Gentle Films", מפיקת הסדרה "להרוג את איב". ג'ון פוסט יהיה המפיק הראשי. את התסריט תכתוב אנה סמויאלה.[2][3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ginger Snaps, 2000-12-11, נבדק ב-2020-10-23
  2. ^ Squires, John (October 27, 2020). “Ginger Snaps” Franchise Finds New Life as a Television Series!. Bloody Disgusting. Retrueved oxtober 28, 2020
  3. ^ Andreeva, Nellie (October 27, 2020). ‘Ginger Snaps’ TV Series Based On Horror Films In Works From ‘Killing Eve’ Producer Sid Gentle Films With John Fawcett As EP. Deadline Hollywood. Retrieved October 28, 2020