ג'ק באואר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ק באואר
קיפר סאת'רלנד בדמותו של ג'ק באואר
קיפר סאת'רלנד בדמותו של ג'ק באואר
קיפר סאת'רלנד בדמותו של ג'ק באואר
תוכנית טלוויזיה 24
הופעה ראשונה עונה ראשונה
הופעה אחרונה עונה תשיעית
יוצרים ג'ואל סארנואו, רוברט קוקרן
גילום הדמות קיפר סאת'רלנד
מידע
תאריך לידה 18 בפברואר 1966
מקום לידה סנטה מוניקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע סוכן ממשלתי
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה טרי באואר (אשה)
קים באואר (בת)
פיליפ באואר (אבא)
גראהם באואר (אח)
אויבים נינה מאיירס, George Mason, Cheng Zhi, Charles Logan, Alberta Green עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ק באואראנגלית: Jack Bauer) הוא הדמות הראשית בסדרת הטלוויזיה האמריקאית 24. דמותו מגולמת על ידי השחקן קיפר סאת'רלנד.

בסדרה באואר הוא סוכן ממשלתי, שעבד במספר תפקידים ממשלתיים: צבא ארצות הברית, כוח דלתא, LAPD ,SWAT ,CIA והיחידה ללוחמה בטרור (CTU) בלוס אנג'לס. באואר נחשב לסוכן CTU הטוב ביותר. עבודתו מערבת אותו בניסיונות להציל את ארצות הברית מהתקפות טרור. למרות מאמציו, לעיתים נאלצים גם קרוביו להיות מעורבים במשימותיו.

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באואר נולד בסנטה מוניקה, קליפורניה, ב-18 בפברואר 1966. אביו הוא פיליפ באואר, שהקים ועבד בחברה BXJ טכנולוגיה. שם אימו של באואר לא ידוע. יש לו אח אחד בשם גראהם באואר. אביו תכנן לתת את החברה לג'ק, אך ג'ק לא רצה אותה.

לבאואר יש תואר ראשון באנגלית מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס ותואר שני בקרימינולוגיה ומשפטים מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי. לאחר מכן התגייס לצבא ארצות הברית. הוא שירת בחיל הרגלים ועבר הכשרה כלוחם. בהמשך עבר הכשרה כסייר, קורס צניחה וקורס קציני חי"ר. באואר התנדב לכוחות המיוחדים ובהמשך שירת גם בכוח דלתא. באואר פרש מן הצבא לאחר חמש עשרה שנות שירות בדרגת קפטן. באואר עוטר על גבורתו בשדה הקרב וזכה בין היתר לעיטורי כוכב הכסף ולב הארגמן. לאחר מכן התגייס למשטרת לוס אנג'לס ושירת בימ"מ. משם המשיך באואר לשירות בסוכנות הביון המרכזית כאיש האגף לפעולות מיוחדות, ולבסוף הוא גויס ל-CTU על ידי כריסטופר הנדרסון.

באואר מציג מיומנות גבוהה עם נשק וכוח סיבולת מול עינויים. הוא שולט בשפות ספרדית, רוסית, סרבית וגרמנית.

עלילות הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך העונה, אשתו של באואר, טרי (לסלי הופ), ובתו, קים (אלישה קאת'ברט), נחטפו על ידי ויקטור דרייזן, טרוריסט שג'ק חשב שהוא הרג אותו בקוסובו שנתיים לפני כן. ג'ק היה צריך לעזור למשפחתו, ובו זמנית למנוע ניסיון התנקשות בסנאטור ובמועמד לנשיאות דייוויד פאלמר (דניס הייברסט). כאשר נודע לג'ק (כחלק ממזימה של דרייזן, כדי שג'ק יבוא אחריו, מנינה מאיירס) שקים נרצחה על ידי דרייזן, הוא הורג אותו ואת חייליו. כאשר ג'ק חוזר ל-CTU, הסוכנת נינה מאיירס (שרה קלארק) שהתגלתה כמרגלת, רוצחת את טרי (ששמעה חלק מתוכנית הבריחה שלה) ומנסה לברוח אך נתפסת בידי ג'ק. ג'ק (שעדיין לא מודע למותה של טרי) מתלבט אם להרוג את נינה אך בסוף מוסר אותה לידי הC.T.U. העונה מסתיימת בדמותו של באואר המתאבל כשגופתה של טרי בידיו.

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמונה עשר חודשים לאחר הירצחה של טרי, באואר התבקש ממנהל CTU, ג'ורג' מייסון (קסנדר ברקליי) לחזור ל-CTU במטרה לעצור טרוריסטים שמנסים לפוצץ פצצה גרעינית בארצות הברית. בהתחלה, ג'ק סירב בגלל מות אשתו ובגלל שביתו לא רצתה שום קשר עמו. אך לבסוף נשיא ארצות הברית, דייוויד פאלמר, שכנע אותו לחזור ולהציל את המדינה מאסון נוסף.

העונה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש שנים מאוחר יותר, ג'ק חזר ממבצע עוקץ סודי שנועד למעצרו של רמון סלזאר, סוחר סמים מקסיקני. למרות שמבצע העוקץ הצליח וג'ק הצליח לאסור את רמון, ג'ק התמכר לסמים במהלך ניסיונו לשמור על הכיסוי שלו בשהותו במקסיקו. אחיו של רמון, הקטור, התעקש להחזיק בחיים בג'ק כדי לקנות וירוס קטלני ולמכור אותו לשוק השחור. ג'ק הצליח לרכוש את אמונו של רמון, אך הוא גילה שיש עוד קונה לווירוס, שאותו ייצגה נינה מאיירס. הווירוס נקנה על ידי נינה, אך ג'ק הצליח לחטוף ממנה אותו. ג'ק הרג לבסוף את נינה כאשר הוא ראה שהיא חסרת ערך עבורו. ג'ק גילה שסטפן סנדרס, סוכן ביון לשעבר שעבד עמו בעבר, הוא העומד מאחורי הפצת הווירוס. לבסוף, ג'ק וצ'ייס אדמונס (ג'יימס דייל) תפסו את סטפן והוציאו ממנו מידע לגבי הווירוס.

העונה הרביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה חודשים אחרי כן, ג'ק פוטר מ-CTU על ידי ארין דריסקול (אלברטה ווטסון). ג'ק מצא תעסוקה בתור עוזר בכיר לשר ההגנה האמריקני, והתאהב בבתו של השר, אודרי ריינס (קים רייבר). כאשר ג'ק נקרא ל-CTU במטרה לתפוס את המחבל חביב מרוואן, אודרי הייתה עדה לעינויו של בעלה, פול ריינס, על ידי ג'ק. אודרי הזדעזעה מאוד מהמקרה. מאוחר יותר באותו יום, ג'ק נאלץ לפרוץ לקונסוליה הסינית במטרה להוציא משם מידע על חביב. במהלך הפעולה נהרג הקונסול, והסינים גילו שג'ק פיקד על המשימה הזו. בסוף העונה ג'ק, שתכנן להסגיר את עצמו לידי הסינים, ביים את מותו, לאחר שדייוויד פאלמר הזהיר אותו כי הסוכן שנשלח לעצור אותו קיבל פקודות להורגו, כדי שלא יוכל למסור מידע סודי לסינים.

העונה החמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מותם של מישל דסלר (רייקו איילסוורת'), דייוויד פאלמר וניסיון החיסול של טוני אלמיידה (קרלוס ברנארד) על ידי מתנקשים אלמוניים, ג'ק נאלץ לצאת ממחבואו. הוא גילה שתוכניתם של המתנקשים הייתה להפליל אותו. ג'ק הציל את קלואי או'בריאן (מרי לין רייסקוב) מהמתנקשים, ורדף אחרי כריסטופר הנדרסון שהיה האחראי לאירועי היום ורצח, בסופו של דבר, את טוני אלמיידה. לבסוף, ג'ק תפס והרג אותו על מעורבותו ברצח חבריו. במהלך העונה בוצעה מתקפה כימית על מטה הCTU. בסוף היום, ג'ק נחטף על ידי הסינים על מעורבותו ברצח הקונסול שמונה עשר חודשים לפני כן.

העונה השישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

20 חודשים אחר כך, ג'ק שוחרר מהכלא הסיני בעקבות בקשת הנשיא ווין פאלמר (די. בי. וודסייד). ג'ק מגלה שאביו, פיליפ באואר, ואחיו, גראהם באואר, מעורבים באירועי הטרור של אותו יום. כאשר פיליפ גילה שג'ק ידע על מעורבותו עם המחבלים, הוא לקח את נכדו, ג'וש באואר, ואיים על חייו. לבסוף, ג'ק הצליח להציל את ג'וש מסבו. הוא גילה שאודרי נשבתה על ידי הסינים. כאשר הצליח לשחרר אותה מהם, הוא החליט לנתק איתה קשר, על פי דרישת אביה, שר ההגנה ג'יימס הלר (ווילאם דנביי).

24: גאולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק ברח למדינה הסאנאגלה במטרה לברוח מממשלת ארצות הברית, שניסתה להעמיד אותו לדין על כמה ממעשיו ב-CTU. ג'ק עזר לחברו קארל בנטון בבית היתומים שלו. כשמתרחשת הפיכה צבאית במדינה, נאלץ ג'ק לקחת את היתומים לשגרירות ארצות הברית, במטרה לפנות אותם לארצות הברית, ובסיום אנשי השגרירות עצרו אותו.

העונה השביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק נשפט על עינויים שביצע בזמן שירותו ב-CTU על ידי הסנאטור, ג'ון מאייר. במהלך המשפט, סוכנת ה-FBI, רנה ווקר (אנני ורשינג), חילצה אותו כדי שיעבוד עם ה-FBI. היא גם הודיעה לג'ק שקבוצת טרוריסטים מנסה לחדור למידע ביטחוני מסווג שמי שאחראי למזימה הוא חברו ה"מת", טוני אלמיידה. לאחר מכן מתברר שטוני עובד עם ביל ביוקאן ועם קלואי או'בריאן כדי לחשוף מזימה בשלטון של הנשיאה טיילור (שרי ג'ונס). במהלך ההתקפות באותו יום, ג'ק נחשף לגז רעיל והוא הודבק במחלה שעלולה לסיים את חייו בתוך ימים. קים שמגיעה ללוס אנג'לס כדי להתפייס עם ג'ק מוצאת את עצמה תורמת לו תאי גזע כדי להחלים מהמחלה.

העונה השמינית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק החלים מהמחלה, בתו קים התחתנה וילדה לו נכדה. מטה ה-CTU הוקם מחדש ובראשו עומד מפקד חדש. קלואי או'בריאן עדיין עובדת שם, אך נכנסה למטה דמות חדשה בשם דנה וולש. בזמן שהנשיא עומר חסן נמצא בבניין האו"ם בניו יורק מתנקשים מנסים לחסל אותו ללא הצלחה, כדי לגנוב מוטות דלק גרעיניים. ג'ק גייס לטובתו את סוכנת ה-FBI לשעבר רנה ווקר והם יוצאים למשימה חשאית. מתגלה שאחיו של הנשיא הוא זה שמבקש במותו, והוא פועל עם המאפיה הרוסית להשגת הדלק הגרעיני. רנה ווקר נרצחת בידי הרוסים וג'ק יוצא למסע נקמה שמגיע עד נשיא רוסיה שניצל ברגע האחרון.

מיני-סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתחילה בשעה 11:00 ב. ג'ק מארגן את תפיסתו על ידי ה־CIA כדי לשחרר את קלואי שכלואה אצלם אחרי שהייתה פעילה בקבוצת האקרים אנרכיסטיים. במקביל, קבוצת טרוריסטים שבראשותה עומדת מרגו אל חרזי, משתלטת בעזרת התקן אלקטרוני על מל"טים אמריקנים מעל לעיר ומאיימת לבצע בעזרתם פיגועי ענק, אלא אם נשיא ארצות הברית ג'יימס הלר יסגיר אליה את עצמו תוך 3 שעות. היא עושה זאת כדי לנקום את מות בעלה, פעיל, שחוסל על ידי מל"ט אמריקני שנתיים קודם לכן. בעזרת קלואי, סוכנת ה־CIA קייט מורגן ושאר ה-CIA, ג'ק מזייף את מותו של ג'יימס הלר ומחסל את מרגו אל חרזי. מתברר כי ההתקן נבנה עבור צ'נג ז'י, סוכן מודיעין סיני נמלט, שעובד עבור ה. צ'נג משתמש בהתקן כדי להורות לצוללת אמריקאית להטביע נושאת מטוסים סינית במטרה לגרום לפריצת מלחמה בין ארצות הברית לסין. ג'ק מנסה ללכוד את צ'נג כדי לתפוס את ההתקן וכדי לנקום בו על שעינה אותו ואת אודרי בין עונה 5 ל־6. צ'נג משתמש באודרי כבת ערובה כדי למנוע מג'ק לרדוף אחריו, במהלך הניסיון לחלצה, היא מתה במקום. ג'ק תופס את צ'נג, מאמת את זהותו בפני הסינים, ועורף את ראשו. קלואי נלקחת כבת ערובה על ידי הרוסים, וג'ק מוסר את עצמו לידיהם בתמורה לשחרורה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]