GeoCities

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף גאוסיטיס)

GeoCities (ג'אוסיטיס) היה שירות אירוח אתרים חינמי פופולרי במהלך שנות ה-90 של המאה ה-20. האתר הוקם ב-1995 על ידי דוד בונט וג'ון רזנר ועד 1999 היה לאתר השלישי הפופולרי ביותר ב-World Wide Web.

בצורתו המקורית, משתמשי האתר היו צריכים לבחור "עיר" שבה ימוקם אתר אינטרנט חינמי משלהם. ה"ערים" נקראו על שם ערים או אזורים אמיתים, כאשר שמם העיד על קטגוריית התוכן שלהם. לדוגמה, כל האתרים שעסקו בנושאים הקשורים למחשבים אוחסנו ב"עיר" "SiliconValley" והאתרים העוסקים בבידור אוחסנו ב"הוליווד". שמו של האתר נקבע משיטה זו, של מרחבי שמות שנקראו בשמות של ערים. בשנת 1999, נרכש שירות זה עבור למעלה מ-3.5 מיליארד דולר על ידי Yahoo!. זמן קצר לאחר שהאתר נרכש על ידי Yahoo!, פרקטיקה זו נזנחה לטובת שימוש בשמות המשתמש של יאהו! בכתובות האתרים.

לאורך השנים, כאשר חברות רבות החלו לספק שירותי אחסון חינמיים לאתרי אינטרנט חדשים, GeoCities הפך לאתר מיושן ולא רלוונטי. בעקבות כך, ב-23 באפריל 2009 חברת Yahoo! הודיעה כי בכוונתה לסגור את האתר בארצות הברית עד סוף השנה וכי משתמשים חדשים לא יוכלו החל מאותו התאריך ליצור אתרים חדשים ב-GeoCities. ב-26 באוקטובר 2009 השירות הושבת. בעת סגירת האתר, גאוסיטיס הכילה 10 טרה-בייט לערך אשר כללו לפחות 38,000,000 אתרים.

נכון לשנת 2012 השירות זמין רק ביפן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

GeoCities התפתח מ-BHI, ראשי תיבות של שם החברה באנגלית, Beverly Hills Internet, שעסקה בפיתוח ואירוח אתרי אינטרנט, החברה הוקמה ב-1994.

ב-1995 החברה החלה לפתח אתר בנושאים שונים המסודרים כ"ערים". עוד באותה שנה האתר החל לאפשר למשתמשים לפתוח אתרים באותם "ערים". בדצמבר 1995 הוחלף השם ל־GeoCities. האתר הגיע באותו חודש לשישה מיליון צפיות בחודש.

במאי 1997 החל האתר להציג פרסומות, למרות התנגדות הגולשים.

ביוני 1997 האתר היה החמישי בפופולריות ברשת האינטרנט ובשנת 1999 היה לאתר השלישי הכי נצפה ברשת, אחרי Yahoo! וAOL.

בינואר 1999 נרכש האתר על ידי חברת Yahoo!, עבור מניות בשווי 3.57 מיליארד דולר. לאחר הרכישה החלה עזיבה המונית של משתמשים, עקב תנאי השירות החדשים שהציבה Yahoo!. התנאים כללו שהתכנים באתר יהיו תחת זכויות יוצרים של החברה. לאחר זמן קצר החברה ביטלה תנאים אלו.

באפריל 2009, הודיעה Yahoo! כי היא סוגרת את מטה האתר בארצות הברית וכי לא יוכלו להיפתח חשבונות חדשים, אך החשבונות הקיימים יישארו פעילים. ביוני באותה שנה עדכנה החברה בעמוד הבית של GeoCities כי האתר ייסגר באוקטובר. מאז סגירת האתר החברה לא מציעה אחסון אתרים חינמי פרט לשלוחת האתר ביפן. החברה עודדה משתמשים לעבור לשירות אחסון האתרים שלה המבוסס דמי מנוי.

בהשפעת סגירת האתר פתחו אתרים מתחרים בקמפיינים למשיכת לקוחות מהאתר. לדוגמה נפתח אתר בשם Geocities-closing.com לאחסון אתרים מ-GeoCities.

החלקים באתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא GeoCities בוויקישיתוף