גיל בלוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיל בלוז
Gil Bellows
גיל בלוז, 2008
גיל בלוז, 2008
לידה 28 ביוני 1967 (בן 56)
ונקובר, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג ריה קילסטדט (1994–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיל בלוזאנגלית: Gil Bellows; נולד ב-28 ביוני 1967) הוא שחקן ובמאי קולנוע קנדי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלוז נולד בוונקובר שבפרובינציה קולומביה הבריטית שבקנדה. את לימודיו התיכוניים עשה בבית הספר מגי סקונדרי.[1]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלוז נהה אחר קריירת משחק, הוא למד באקדמיה האמריקאית לאמנויות הדרמה שבמנהטן והופיע על במות העיר. בלוז עשה תפקידים קטנים על המסך הקטן; ב-1991 הופיע בפרק של סדרת הדרמה "חוק וסדר". ב-1994 הופיע לראשונה בקולנוע - בלוז גילם את דמותו של טומי ויליאמס בסרט הקולנוע "חומות של תקווה". באותה שנה ראה אור סרט הקולנוע "Love and a .45", דרמת פשע בה שיחק בלוז את התפקיד הראשי לצד רנה זלווגר. שנה לאחר מכן שיחק בקומדיה הרומנטית "נישואין נוסח מיאמי" בכיכובה של שרה ג'סיקה פרקר. ב-1997 שיחק בסרט האימה הטלוויזיוני של Showtime "שלגיה: סיפור אימה" מועמד 3 פרסי אמי, לצד השחקנים סם ניל וסיגורני ויבר.

בשנים שלאחר מכן גילם דמויות נוספות על המסכים, עד שקיבל את אחד התפקידים הראשיים בדרמה הקומית של דייוויד אי קלי "אלי מקביל" שזכתה להצלחה רבה. בלוז גילם את דמותו של בילי תומאס, אהוב הנעורים של אלי (קליסטה פלוקהארט), ועם דמות זו הוא כנראה מזוהה יותר מכל (1997–2002).

בשנים 2–2001 גילם את דמותו של הסוכן מאט קאלאן בסדרת הדרמה "הסוכנות" של CBS. בלוז גילם את אחת הדמויות הראשיות במותחן הפסיכולוגי "Chasing Sleep" (ראה אור ב-2001).

ב-2003 גילם את ד"ר תיאודור קונווי במותחן "אופק נסתר" לצד ואל קילמר.

ב-2006 השתתף בסרט המדע הבדיוני "Final Days of Planet Earth" של הולמרק. בלוז גילם את דמותו של פרנק טראמל בסרט הטלוויזיה "24: גאולה",

בשנת 2010 שיחק בסרט "לצוד על מנת להרוג", ובאותה שנה שיחק במותחן "לא ייאמן" בכיכובם של סמואל ל. ג'קסון וברנדון ראות'.

בשנת 2011 החל לגלם את ניקולאי פוטין בסדרת הפעולה "צדק אמיתי" בכיכובו של סטיבן סיגל. בשנת 2012, שיחק בסרט "הבית בקצה הרחוב".

בשנת 2015 שיחק בסרט הפעולה "מתח גבוה", לצד ג'ון טרבולטה ושרון סטון, ובסרט "דרך שמחה לעת עתה" לצד האחיות אמנדה מישלקה ואליסון מישלקה. בשנת 2016 כיכב בסדרת הדרמה "עדי ראייה" שיצר התסריטאי הישראלי עדי חזק לרשת USA Network.

בשנת 2019 החל לגלם את דמותו של אוונס בסדרת הפשע "ג'ט" בכיכובה של קארלה גוג'ינו. באותה שנה שיחק בסרט האימה "סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה", ובסרט "אתיקה בעסקים" לצדו של לרנז טייט.

בשנת 2020 שיחק במיני-סדרה של רשת Freeform "אהבה בימי קורונה" בדמותו של פול.

בשנת 2022 שיחק במיני-סדרה "Women of the Movement"‏; דרמה היסטורית מבית רשת ABC בדמותו של עורך הדין האמריקאי ג'רלד צ'אתאם.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1994 נישא בלוז לשחקנית האמריקאית ריה קילסטדט ולהם בת ובן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גיל בלוז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Magee Secondary School