לדלג לתוכן

הוא כאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"הוא כאן"
סינגל בביצוע קורין אלאל
מתוך האלבום זן נדיר
יצא לאור יוני 1992
שפה עברית
אורך 2:31
חברת תקליטים NMC
כתיבה עוזי בן כנען
לחן קורין אלאל
הפקה יהודית רביץ
כרונולוגיית סינגלים של קורין אלאל
"מעיין"
(1992)
"הוא כאן"
(1992)
"לחיות"
(1996)

"הוא כאן" הוא סינגל שהוקלט על ידי הזמרת הישראלית קורין אלאל. את השיר הוציאה ביוני 1992 לאור חברת התקליטים NMC, כסינגל השישי והאחרון מתוך אלבומה החמישי של הזמרת, "זן נדיר".[1][2]

"הוא כאן" נכתב והולחן על ידי עוזי בן כנען ואלאל בהתאמה. על הפקתו המוזיקלית הייתה יהודית רביץ אחראית. השיר מתאר בוקר, בו כל פרט קטן בסביבה מדגיש תחושת נוכחות וחברות. בשני הבתים הראשונים, הדוברת מתארת כיצד היא מקבלת את היום החדש באמצעות פעולות כמו פתיחת החלונות, הרמת התריסים והסטת הווילונות. לאחר מכן נודע כי היא אינה לבד, שיש מישהו איתה, עם הדגשה על כך שהוא "כאן". בקטע מעבר מתוארת פריחה של חרציות וכורכומים. אחר כך חוזרת המנטרה על פיה ישנה לצד הדוברת דמות נוספת.

בבית השלישי, אלאל מתארת את "הקפה של הבוקר", שהוא ערב לחיך. בנוסף, מספרת על סיטואציה אינטימית שבה שתי ידיים אוחזות בספלים. כשבפנים ובחוץ נשמעים מסרים של נוכחות וחברות מעביר השיר תחושה חזקה של נחמה וביטחון, מעצם הידיעה שיש מישהו לידה.[3]

בעטיפה יש ציור של בניין עם חלונות פתוחים. בחלונות נראים דמויות שונות: דמות עם שיער קוצני מחזיקה כרזה עם הכיתוב "בוקר טוב", דמות עם שיער בהיר וידיים על הראש, ודמות עם בועת דיבור שבה כתוב "הוא כאן".

בחלונות התחתונים רואים דמות עומדת בתנוחה רגועה עם ידיים על המותניים, דמות עם ידיים מורמות ומחייכת, ודמות מנפנפת עם חיוך ובועת דיבור שאומרת "2:30". מעל הבניין יש אנטנה.

הצלחה מסחרית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הוא כאן" לא זכה להצלחה במצעד הפזמונים השבועי של רשת ג'. ב-6 בספטמבר נכנס לדירוג במקום ה-30 והאחרון. הוא יצא ממנו בשבוע שאחר כך. עם זאת, במצעד של גלי צה"ל הגיע למקום העשירי.

מיקומי שיא

[עריכת קוד מקור | עריכה]
‏  מצעדים ודירוגים (1992)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל
רשת ג' 30
גלי צה"ל 10

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]