אנטארקטיקה (אלבום)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנטארקטיקה
אלבום אולפן מאת קורין אלאל
יצא לאור 8 בפברואר 1989
סוגה רוק
שפה עברית
חברת תקליטים CBS ישראל
הפקה יהודית רביץ
כרונולוגיית אלבומים של קורין אלאל
פירות אסורים
(1987)
אנטארקטיקה
(1989)
שפת אימי
(1990)

אנטארקטיקה הוא אלבום האולפן השלישי של הזמרת קורין אלאל שיצא בשנת 1989. כל שירי האלבום הולחנו על ידי אלאל ואת ההפקה עשתה יהודית רביץ. האלבום, שהיווה את הפריצה הגדולה של אלאל לתודעה, זכה להצלחה מסחרית גדולה והגיע תוך שבועיים למעמד של אלבום זהב. סיבוב ההופעות שבא בעקבות האלבום זכה להצלחה גם הוא[1].

שירי האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום כולל שמונה שירים, שנכתבו על ידי חמישה כותבים שונים - חנה גולדברג, מאיר גולדברג, אהוד מנור, ז'אק פרוור ויהונתן גפן. אנטארקטיקה, שיר הנושא, הוא גם השיר הפותח את האלבום. השיר נכתב על ידי חנה גולדברג, לאחר תקופה ארוכה של עבודה משותפת עם אלאל. השיר ידוע בעיקר בשל שורת הפתיחה של השיר "אין סוסים שמדברים עברית". השיר דורג במקום התשיעי במצעד הפזמונים של רשת ג' בשנת יציאת האלבום.

להיט נוסף מתוך האלבום הוא השיר "ארץ קטנה עם שפם" שכתב מאיר גולדברג ומתייחס בצורה הומוריסטית למעמדה של מדינת ישראל בעולם. השיר לא נכתב על מאורע ספציפי, אך ניתן לראות בו רמיזות לפוליטיקאים ששימשו בתפקיד באותו הזמן (לדוגמה: "ארץ קטנה עם שפם" התייחס לראש הממשלה יצחק שמיר ו"שחקן קולנוע דופק על שולחן" התייחס לנשיא ארצות הברית רונלד רייגן, שהיה שחקן קולנוע בצעירותו)[2]. בקליפ שליווה את השיר מוצגת אלאל כמורה בכיתה, שתלמידיה הם חברי הלהקה המלווה אותה. "התעשייה האבירית" הוא שיר נוסף מתוך האלבום שחיבר מאיר גולדברג ועוסק בביקורת אקטואלית מרומזת. השיר עוסק בתעשיית הנשק בישראל, בכלל, ובפרויקט הלביא, בפרט[3].

השיר הסוגר את האלבום הוא "שיר לשירה" שנכתב על ידי יהונתן גפן לבתו שירה. במהלך השנים זכה השיר לגרסאות כיסוי רבות. באוגוסט 2015 הקליטה אלאל גרסה מיוחדת של השיר לזכרה של שירה בנקי שנרצחה במהלך מצעד הגאווה באותה שנה[4].

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליקוטים
מס' שםמיליםלחן משך
1. אנטארקטיקה חנה גולדברגקורין אלאל 4:05
2. התשמע חנה גולדברגקורין אלאל 4:40
3. הטבעת נפלה מאיר גולדברגקורין אלאל 4:15
4. בקרוב אהוד מנורקורין אלאל 4:55
5. התעשייה האבירית מאיר גולדברגקורין אלאל 4:27
6. ארץ קטנה עם שפם מאיר גולדברגקורין אלאל 4:33
7. Le Dejeuner Du Matin ז'אק פרוורקורין אלאל 3:35
8. שיר לשירה יהונתן גפןקורין אלאל 3:58

משתתפים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]