החברה המאוחדת לפרסומים והדפסות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

החברה המאוחדת לפרסומים והדפסות הייתה חברה בשליטת מפא"י שהוציאה לאור בישראל עיתונים במגוון שפות.

מפא"י הוציאה לאור עיתונים בשפות זרות מראשית ימי המדינה[1].

בשנת 1967 הוציאה החברה[2] את העיתונים "ויאצה נוסטרה" ברומנית ו-"L'information d'Israel" בצרפתית ואת השבועון "פקלע" ברומנית. כן הייתה החברה שותפה ב-50% בעיתון "לעצטע נייעס" ביידיש וב"נובינה קורייר" בפולנית וב-41% ב"אוי קלט" שיצא בהונגרית[3]. בשנת 1968 הוחל בהוצאת "נאשה סטראנה" ברוסית כשבועון. בבעלות החברה היה גם דפוס מפא"י בו הודפסו העיתון הכלכלי "שער" ובטאון פא"י, "שערים".

בשנת 1971 נסגר העיתון בצרפתית, בגלל שהיה הפסדי.

באפריל 1973 רכשה החברה את הדפוס וההוצאה לאור של הוצאת א. לוין אפשטיין[4]. עסקי ההוצאה לאור נמכרו תוך מספר חודשים לעודד מודן והדפוס המשיך להתנהל תחת החברה.

בשנות ה-70 רכשה החברה את חדשות ישראל בגרמנית.

כל מניות החברה, למעט מנייה אחת על שם מאיר ארגוב, היו בידי מפא"י[3]. החברה הייתה רווחית[5].

בשנות ה-70 היה שיתוף פעולה בין החברה לבין לוח מעריב, ומודעות לוח מעריב פורסמו במקביל בעיתוני החברה[6].

בשנת 1994 נמכרו עיתוני החברה והגיעו לידי ג'ורג' אדרי[7].

בשנת 2006 מכרה החברה את המבנה של דפוס מפא"י ברחוב הרכבת 52 בתל אביב[8].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]