לדלג לתוכן

הכוחות המזוינים של כווית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכוחות המזוינים של כווית
מדינה כוויתכווית כווית
תקופת הפעילות 1953–הווה (כ־71 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכוחות המזוינים של כוויתערבית: القوات المسلحة الكويتية) הם הכוח הצבאי של מדינת כווית, אשר כולל את חיל האוויר הכוויתי, הצבא הכוויתי, הצי הכוויתי ומשמר הלאומי הכוויתי. גוף הממשל שאחראי לכוחות אלו הוא משרד ההגנה של כווית.

מבנה וארגון

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצבא הכוויתי הוא הוותיק ביותר מבין כוחות הכווית והוא נוסד בשנת 1953. חיילי הצבא פועלים בהגנת הגבולות ובביטחון הפנים, בעוד חיל האוויר וחיל הים מתמקדים בהגנה על מרחב האוויר והים של המדינה. נכון ל2024 הכוח הכוויתי מונה כ-103,500 חיילים, מתוכם 72,000 חיילים פעילים, 24,000 חיילי מילואים. [1]

תרגילים צבאיים ושיתופי פעולה בינלאומיים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

כווית משתתפת באופן קבוע בתרגילים צבאיים בינלאומיים על מנת לשפר את יכולותיה ולחזק את השותפויות האסטרטגיות שלה. אחד התרגילים המרכזיים הוא תרגיל "מגן נמרץ" (Eager Defender), שבמסגרתו מתקיימים תרגילים ימיים בשיתוף פעולה עם צבא ארצות הברית. תרגיל זה מתמקד בביטחון ימי, טקטיקות יחידות קטנות ופעולות אמפיביות משותפות​. [2]

תקציב ובניית יכולות

[עריכת קוד מקור | עריכה]

כווית הגדילה את תקציב הביטחון שלה כדי להתמודד עם אתגרים אזוריים ולהתחדש בציוד מתקדם. תקציב הביטחון צפוי להגיע ל-8.1 מיליארד דולר עד שנת 2028, עם דגש על רכישת טנקים, מטוסים צבאיים ואוניות​​.[3] השקעות אלו כוללות רכש של מערכות טילים מתקדמות, כלי טיס בלתי מאוישים ומטוסי קרב מודרניים.

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ 2024 Kuwait Military Strength, www.globalfirepower.com (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ U.S. Military and Kuwait Armed Forces Collaborate in Exercise Eager Defender 24, 5th Marine Expeditionary Brigade (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ James Wilson, Kuwait's Defense Renaissance: GlobalData Unveils Ambitious $8.1 Billion Strategic Surge, military.news, ‏2023-11-26 (באנגלית אמריקאית)