הכנסייה באובר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכנסייה באובר
L'église d'Auvers-sur-Oise, vue du chevet
מידע כללי
צייר וינסנט ואן גוך
תאריך יצירה 1890
טכניקה וחומרים שמן על בד
ממדים בס"מ
רוחב 74 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 94 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
זרם אמנותי פוסט-אימפרסיוניזם עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר יצירה RF 1951 42 (מוזיאון ד'אורסה) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום מוזיאון ד'אורסה, פריז
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכנסייה באובר היא יצירה באמצעות צבע שמן של הצייר ההולנדי וינסנט ואן גוך מ-1890. הכנסייה עצמה נמצאת באובר-סיר-אוּאז (Auvers-sur-Oise), כ-27 קילומטר מצפון-מערב לפריז. כיום, היצירה מוצגת במוזיאון ד'אורסה שבפריז.

אודות היצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד ציורים אחרים מתקופת הזמן הקצרה באובר-סיר-אואז, כגון "בית העירייה באובר" וציורים של בתים עם גגות סכך, נראה כי ציור זה מזכיר סצנות מהנופים הצפוניים של ילדותו ונעוריו של ואן גוך.[1] ואן גוך חש נוסטלגיה לנופי ילדותו בתקופה ההיא, והוא ציין במכתב כי הוא צייר יצירות מנופי הצפון בהתבסס על זיכרונו.[2]

ואן גוך השתמש בצבע כחול קובלט ליצירת השמיים בציור, צבע שהוא השתמש גם כדי ליצור את "Portrait of Adeline Ravoux" שנעשה באותה תקופה. המוטיב של דרכים מתפצלות המתואר בציור מופיע גם באחת מיצירותיו האחרונות, "שדה חיטה עם עורבים".

החצר של הכנסייה מואר בשמש, בניגוד לכנסייה עצמה הנמצאת בצל.[3] בצעירותו, ואן גוך רצה להיות כומר, אך הוא פוטר מתפקידו. במכתב לאחיו, תיאו, מיולי 1880 הוא ציטט את "הנרי הרביעי" של ויליאם שייקספיר על הריקנות האפלה שבתוך הכנסייה.

הכנסייה באובר הופיעה בפרק העשירי בעונה החמישית של סדרת הטלוויזיה "דוקטור הו" בשנת 2010. למרות שבפרק הוצגה הכנסייה באובר, למעשה זאת הייתה קתדרלת לאנדאף שבווילס.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הכנסייה באובר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lubin, Albert J. (1972). Stranger on the Earth: A Psychological Biography of Vincent van Gogh. New York: Holt, Rinehart, and Winston. p. 230. ISBN 0-03-091352-7.
  2. ^ Letter from Vincent van Gogh to Theo van Gogh, Saint-Rémy, 30 April 1890
  3. ^ Erickson, Kathleen Powers (1998). At Eternity's Gate: The Spiritual Vision of Vincent van Gogh. p. 171. ISBN 0-8028-4978-4.
  4. ^ A very different Whoniverse: Daleks, Droids and drama on a Doctor Who tour of Cardiff