הרץ במבוך: מבחני הכווייה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרץ במבוך: מבחני הכווייה
Maze Runner: The Scorch Trials
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על "מבחני הכווייה" מאת ג'יימס דשנר
בימוי ווס בול עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אלן גולדסמיט-ויין
ויק גודפרי
מרטי בווהן
לי סטולמן
ג'ו הארטוויק ג'וניור
תסריט ט.ס נוולין עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דון זימרמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דילן או'בריאן
תומאס סאנגסטר
קאיה סקודלריו
ג'יאנקרלו אספוזיטו
קי הונג לי
פטרישה קלארקסון
איידן גילן
ברי פפר
לילי טיילור
ג'ייקוב לופלנד
מוזיקה ג'ון פסנו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום גיולה פדוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה 20th Century Fox
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 18 בספטמבר 2015
ישראלישראל 17 בספטמבר 2015
משך הקרנה 131 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מתח/מדע בדיוני
תקציב 61,000,000$
הכנסות 312,300,000$
הכנסות באתר מוג'ו mazerunner2
סרט קודם הרץ במבוך
סרט הבא הרץ במבוך: תרופת המוות
סרטים בסדרה הרץ במבוך
הרץ במבוך: תרופת המוות
mazerunnermovies.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרץ במבוך: מבחני הכווייהאנגלית: Maze Runner: The Scorch Trials) הוא סרט פעולה ומדע בדיוני אמריקאי בבימויו של ווס בול שיצא בספטמבר 2015. הסרט מבוסס על הרומן של ג'יימס דשנר, מבחני הכווייה, ומהווה סרט המשך לסרט "הרץ במבוך" שיצא בשנת 2014, ואחריו בסדרה הסרט הרץ במבוך: תרופת המוות שיצא בשנת 2018.

עלילת הסרט מתרחשת מיד בסוף הסרט הראשון כאשר תומאס וחבריו "הקורחים" בורחים מארגון נתע"ב (ניסוי תחום-הרג: עולם בסכנה), תוך התמודדות עם הסכנות שבכווייה, אזור שומם מלא במכשולים מסוכנים. הצילומים החלו באלבקרקי, ניו מקסיקו ב-27 באוקטובר 2014 והסתיימו באופו רשמי ב-27 בינואר 2015.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בילד צעיר, תומאס, אשר נלקח על ידי אוה פייג' וחיילים מארגון נתע"ב, יחד עם ילדים נטושים נוספים, לאחר שנמסר על ידי אמו למען ביטחונו האישי. שנים לאחר מכן, זמן קצר לאחר שניצל מהמבוך, תומאס והקורחים הנותרים - תרזה, ניוט, מינהו, מחבת ווינסטון - נלקחים למתקן על ידי מר ג'נסון. ג'נסון מסביר להם כי המתקן הוא גן עדן מוגן, המגן עליהם מארגון נתע"ב, וירוס ההתקלחות וה"קוקואים", ומספק להם בגדים, מזון והיגיינה, במקום שבו נמצאים ניצולים ממבוכים נוספים. תומאס מסתקרן לגבי פעילותם ומצליח לגלות מה באמת קורה מאחרי הדלתות הסגורות. בעזרת אריס, ניצול המבוך הראשון שהגיע למתקן, תומאס מגלה שמנהיגת נתע"ב, אוה, עדיין בחיים ושמר ג'נסון עובד בשביל נתע"ב. כל זה בזמן שהשניים דנים על הניסויים בחסינים להתלקחות ועל כך שג'נסון עדיין לא מצא את ימין הצדק, קבוצת התנגדות לארגון השוכנת בהרים. החבורה, כולל אריס, בורחת מהמתקן בזמן שג'נסון מורה לחיילי נתע"ב שלו ללכוד אותם, כך שהם מוצאים את עצמם בעולם הנטוש והמדברי - הכווייה.

החבורה מגיעה למתחם הקניות הנטוש, שם הם פוגשים לראשונה את "הקוקואים", אנשים שהשתגעו והפכו לנגועים בעקבות וירוס ההתלקחות. וינסטון נפצע וכתוצאה מכך נדבק מאחד מהם. כשהבוקר מגיע הם מגלים את שאריות ההריסות של העיר וגם שנתע"ב עדיין מחפשים אחריהם. הזיהום של וינסטון מחמיר, מה שמכריח את שאר החבורה להשאיר אותו לבד למות בכך שיירה בעצמו, כדי למנוע את ההפיכה שלו לנגוע. החבורה ממשיכה במסעה במדבר עד שערב אחד, כאשר הם ישנים, תומאס מתעורר לגלות ציוויליזציה במרחק. כאשר סופת הרעמים מתחזקת הם בורחים למקלט במתקן נטוש. מינהו נפגע על ידי ברק בדרך אבל שורד את הפגיעה. הם מצליחים להגיע למקום, ומגלים שהמתקן מלא בקוקואים כבולים. החבורה פוגשת את ברנדה וז'ורז'ה, אשר מנהיגים קבוצה מסוכנת של ניצולים ומשתמשים בקוקואים בתור כלבי שמירה. כשהשניים מגלים שהחבורה הגיעה מנתע"ב ומחפשת אחרי ימין הצדק, השניים מסכימים לקחת אותם לימין הצדק תוך נטישת קבוצת הניצולים שלהם. רגעים לאחר מכן נתע"ב, בהנהגת ג'נסון, מתפרצים למקום רק כדי להתפוצץ יחד עם שאר המתקן על ידי חומרי הנפץ של ז'ורז'ה. עם זאת, תומאס וברנדה נשארים מאחור בזמן שהאחרים נמלטים עם ז'ורז'ה. תומאס וברנדה מצליחים לחמוק מהקוקואים, אך תוך כדי כך ברנדה נדבקת גם היא מהקוקואים. תומאס חווה פלשבק לתקופה בה הוא ותרזה עבדו בשביל נתע"ב, כאשר תומאס מנסה להזהיר את תרזה מהתוכניות של נתע"ב, כאשר השניים מופרדים על ידי החיילים. כאשר תומאס וברנדה מתאחדים עם שאר החבורה, ז'ורז'ה חוקר את מרקוס, ניצול שעובד בסתר בשביל נתע"ב, עד שהוא מגלה לו את מקום המסתור של ימין הצדק.

החבורה מגיעה לבסוף למחנות של ימין הצדק, בהם נמצאים ניצולים נוספים, ומתקבלים על ידי וינס, אשר מנהיג את ימין הצדק ואחראי להחליט האם הם יכולים להישאר או לא. כאשר הזיהום של ברנדה מחמיר, וינס מתכונן לירות בה ונעצר על ידי מרי קופר, מדענית לשעבר של נתע"ב שמגלה כי תומאס היה המודיע שלהם. בזמן שמרי עוצרת את הזיהום של ברנדה בעזרת תרופת אנזים, היא מסבירה לתומאס כי האנזים יכול להיות מופק רק מגוף של אדם חסין ולא להיות מיוצר, מה שנוגד את הפעולות לייצור התרופה של אוה, מה שהוביל ליציאתה של מרי מארגון נתע"ב. בערב, תרזה מודיעה לנתע"ב על מיקומם, באמונה שמניעיהם של נתע"ב טובים, מה שמוביל להתקפה של נתע"ב. אוה וג'נסון מגיעים להתעמת עם ימין הצדק לפני שחיילי נתע"ב לוכדים את הניצולים למטרות ניסוי, כולל את מינהו ואריס. במקביל, ג'נסון הורג את מרי בירייה. לאחר שתומאס וימין הצדק הודפים את חיילי נתע"ב, אוה, ג'נסון ותרזה נסוגים עם הניצולים השבויים. עם מספר קטן של ניצולים שנותרו במחנה, תומאס מתכנן להסתנן לתוך נתע"ב והוא נחוש בדעתו להפיל אותם, להציל את חבריו ואת הציוויליזציה בזמן שחבריו וימין הצדק מסכימים לעזור לו ומתכוננים להילחם בחזרה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרום הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-13 באוקטובר 2013, כמעט שנה לפני שחרורו של הרץ במבוך, דווח כי 20th Century Fox התחילו לעבוד על מבחני הכווייה. נחשף גם כי ט.ס נוולין, שעבד לאחרונה על ארבעה מופלאים, יכתוב את התסריט לסרט, לצד הבמאי ווס בול שיפקח על התסריט של נוולין.

הפיתוח המוקדם של הסרט הראה כי 20th Century Fox הייתה בטוחה בהצלחה של הסרט הראשון בסדרה[1][2]. ב-19 בנובמבר 2014 אושר כי ג'ון פסנו יחזור להלחין את הפסקול לסרט. המעצב קן ברתלמי חזר לעצב את "הקוקואים" עבור הסרט.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-26 בספטמבר 2014, איידן גילן לוהק לתפקיד ג'נסון, הידוע גם בתור "איש העכבר"[3]. ב-30 בספטמבר לוהקה רוזה סלזאר כברנדה[4]. בימים שלאחר מכן כוכב הסרט Mud, ג'ייקוב לופלנד[5] וג'יאנקרלו אספוזיטו[6] הצטרפו לצוות השחקנים של הסרט, בתפקיד אריס ג'ונס וז'ורז'ה, בהתאמה. נטלי עמנואל לוהקה כהרייט, אחת המנהיגות של קבוצה B, ב-22 באוקטובר 2014[7], וקתרין מקנמרה לוהקה כמנהיגה השנייה ב-22 בדצמבר[8]. ב-3 בנובמבר נוספו שני שחקנים נוספים, לילי טיילור בתור מרי קופר, "רופאה שעוזרת לתומאס ולקורחים"[9], וברי פפר בתפקיד וינס, "שורד שהוא אחד החיילים האחרונים שנשארו ביחידה האגדית שנקראת ימין הצדק"[10].

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 ביולי 2014 בול פרסם בכנס קומיק-קון כי חברת ההפקה רוצה לצלם את הסרט בסתיו 2014, בתקווה שהסרט הראשון בסדרה יצליח כשיגיע לבתי הקולנוע באותו זמן[11].

ב-31 באוגוסט 2014 בול פרסם כי הם נמצאים "בערך תשעה שבועות מצילומים". הוא גם חשף כי "אנחנו בניו מקסיקו עכשיו. יש לנו צוות ובמות. אנו מתקרבים במהירות לשלב הצילומים. הסטים נבנים. הרבה מהצוות חוזר. רוב צוות השחקנים חוזר, למעט אלה שנהרגו (בסרט הראשון). התסריט ממש מתקדם"[12]. שבוע לאחר מכן בול סיפר ל-BuzzFeed כי "יש לנו במות, יש לנו צוות שמגיע, דילן (או'בריאן) יחזור בעוד כמה שבועות, אנחנו בונים סטים, והתסריט נכתב. זה קצת כמו מרוץ הפעם בגלל שאנחנו אופטימיים זהירים, אבל אנחנו נרגשים שאנחנו עומדים לעשות משהו הרבה יותר מתוחכם, הרבה יותר בוגר יותר, ובאמת להגדיר כאן סאגה"[13].

שלב הצילומים החל ב-27 באוקטובר 2014 בתוך ובאזור אלבקרקי, ניו מקסיקו[3][14][15]. הצילומים הסתיימו ב-27 בינואר 2015, 94 ימים לאחר שהתחילו[16].

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול הסרט פורסם ב-11 בספטמבר 2015 בהלחנתו של ג'ון פסנו.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאסט וצוות הרץ במבוך: מבחני הכווייה בכנס קומיק-קון, סן דייגו, 2015

ב-31 באוגוסט 2014 בול חשף כי הוא מקווה ש"הסרט יצא תוך שנה"[12]. ב-21 בספטמבר 2014 פורסם כי הסרט ישוחרר ב-18 בספטמבר 2015 בארצות הברית[17].

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכנס קומיק-קון 2014 בסן דייגו בול שחרר הצצה ראשונה לסט של הסרט[18]. שש תמונות נוספות שוחררו ב-11 במרץ 2015[19][20].

הטריילר הרשמי הראשון לסרט שוחרר ב-23 באפריל 2015 בסינמה-קון של 20th Century Fox[21]. עם זאת, הטריילר לא שוחרר באינטרנט באותו זמן, אבל טיזר באורך של דקה ו-44 שניות יצא בהקרנת בכורה לפני הסרט פיץ' פרפקט 2 במאי 2015[22]. הטריילר שוחרר באופן ציבורי ב-19 במאי 2015[23][24]. רק ב-10 ביולי 2015 שוחררה הצצה בת 30 דקות בכנס קומיק-קון.

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחני הכווייה שוחרר לצפייה ביתית ב-Blu-ray וב-DVD ב-15 בדצמבר 2015[25].

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Box office[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרץ במבוך: מבחני הכווייה גרף 81.7 מיליון דולר באמריקה הצפונית ו-230.6 מיליון דולר ברחבי העולם, בסך הכל 312.3 מיליון דולר ברחבי העולם לעומת תקציב של 61 מיליון דולר[26].

אמריקה הצפונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית וקנדה הסרט שוחרר לצד הסרטים Black Mass ו-Captive וגרף 34–36 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון[27][28]. הסרט הרוויח 1.7 מיליון דולר בהקרנות הערב המאוחרות - 55% יותר מהסרט הראשון שהרוויח 1.1 מיליון דולר - מ-2,900 בתי קולנוע[29][30] ולפי הערכות, כ-11 מיליון דולר ביום הפתיחה שלו, מספר נמוך יותר מיום הפתיחה של הסרט הקודם[29]. הסרט סיים את סוף השבוע עם רווח של 30.3 מיליון דולר מ-3,796 בתי קולנוע, נמוך ב-7% מ-32.5 מיליון דולר בסוף השבוע הפותח של הסרט הראשון. למרות זאת, הסרט הגיע למקום הראשון וגבר על המתחרה שלו, Black Mass[31]. הסרט הסתמך על קהלים צעירים יחסית, עם 65% מהקהל מתחת לגיל 25 ונשים שהיוו 53% מקוני הכרטיסים[31]. בנוסף, ראוי לציון כי לאולפני פוקס לא היו מסכי IMAX כמו שהיו להם בסרט הראשון, כפי שהם נתנו לסרט אוורסט, שקיבל הצצה ששוחררה למשך שבוע ב-IMAX ובפורמט למסכים גדולים. כן היו להם 270 מסכי PLF שגרפו 9% מסך ההכנסות[32]. אתר Deadline דיווח כי אולפני פוקס מרוצים מהתוצאה בכל מקרה.

מחוץ לאמריקה הצפונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברחבי העולם, מבחני הכווייה שוחרר ב-76 מדינות[33]. הסרט שוחרר מחוץ לאמריקה הצפונית כשבוע לפני ארצות הברית והרוויח 26.7 מיליון דולר בשבוע הפתיחה שלו מ-21 שווקים וב-5,586 מסכים, הישג טוב יותר מהסרט הקודם. הוא הגיע למקום השני בבוקס אופיס העולמי, אחרי משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים[34]. בסוף השבוע השני שלו, הסרט התרחב ל-41 שווקים נוספים והרוויח סכום של 43.2 מיליון דולר מ-12,699 ב-66 שווקים, כאשר הוא הגיע למקום הראשון ב-34 מתוך 41 השווקים בנוסף להגעתו למקום הראשון בדירוגים של בוקס אופיס העולמי[35]. בדרום קוריאה, הייתה לסרט הפתיחה הטובה ביותר של אולפני פוקס בשנת 2015, עם רווח של 7.2 מיליון דולר ב-804 מסכים. סכום זה גבוה ב-41% מרווח הפתיחה של הסרט הראשון[35]. בצרפת הרוויח הסרט את הסכום הגבוה ביותר בפתיחה, עם רווח של 8.5 מיליון דולר, כשאחריה דרום קוריאה (7.2 מיליון דולר), רוסיה וחבר המדינות (5.2 מיליון דולר), הממלכה המאוחדת, אירלנד ומלטה (4.9 מיליון דולר) ומקסיקו (4.4 מיליון דולר)[33][35][36]. במונחים של רווח כולל, השוק הרווחי ביותר של הסרט מחוץ לארצות הברית היה צרפת (25 מיליון דולר) ולאחר מכן דרום קוריאה (19 מיליון דולר) והממלכה המאוחדת (13.2 מיליון דולר)[37]. הסרט שוחרר בסין, השוק האחרון שלו, ב-4 בנובמבר[38], שם הוא הרוויח סכום משוער של 19.77 מיליון דולר ב-4,945 בחמשת השבועות הראשונים (14.6 מיליון דולר בשלושה ימים), שהיו 60% יותר מהרווח של הסרט הראשון[39][40]. הסרט הרוויח סכום כולל של 29.5 מיליון דולר בסין, מה שהפך אותה לשוק הגדול ביותר של הסרט בסופו של דבר.

תגובות מבקרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרץ במבוך: מבחני הכווייה קיבל תגובות מעורבות ממבקרים. באתר האינטרנט Rotten Tomatoes, הסרט קיבל דירוג של 46%, בהתבסס על 136 תגובות, עם ציון ממוצע של 5.4/10. קונצנזוס המבקרים של האתר קבע כי: "הרץ במבוך: מבחני הכווייה הוא סרט המשך במחיר של סיפור, מהירות ומסתורין שהסרט המקורי הציע"[41]. אתר האינטרנט Metacritic נתן לסרט ציון של 43 מתוך 100, בהתבסס על 29 מבקרים, דבר המצביע על "תגובות מעורבות או ממוצעות"[42]. קהלים שנשאלו על ידי CinemaScore נתנו לסרט ציון "B+" מתוך סולם בין A+ ל-F[29].

הביקורות העיקריות על הסרט היו סביב הנרטיב שלו, במיוחד על השוני שלו מהספר המקורי, וחוסר בהתפתחות הדמויות[43][44]. פורבס אמר כי הסרט סובל מ"תסמונת הסרט האמצעי", וטען שהוא לא מציע הקדמה או סוף[45]. באתר TheWrap נטען כי "הסרט לא מציע הרבה עלילה או פיתוח דמויות"[46]. סטיבן קלי ממגזין הסרטים הבריטי Total Film אמר כי "מבחני הכווייה פותח בשאפתנות את עולמו בתוצאות מעורבות: פעילות מרתקת ותסריט בינוני"[47]. וולטר אדיגו מסן פרנסיסקו כרוניקל אמר על הסרט כי "יש הרבה ממתקים לעיניים, והקצב מהיר, אבל איכשהו הסרט לא מספיק"[48].

עם זאת, מספר מבקרים ראו את הסרט כשיפור לעומת הסרט הקודם, תוך הדגשת קטעי האקשן והופעות האקשן שבו[49][50]. ג'ון וויליאמס מהניו יורק טיימס כתב כי "המרדפים הרבים וההימלטויות בנס המגוחכות מציעים מינון מכובד של אדרנלין"[51], ובריאן טרויט מעיתון USA Today אמר, "המתח, הפיתולים והאקשן של הרץ במבוך נותנים למעריצי הסרט מכל הגילאים הזדמנות לאמץ את הנער הנמלט הפנימי שלהם"[52]. רייפר גוזמן מעיתון Newsday אמר כי "זיכיון הנעורים הדיסטופי ממשיך לשחק קשוח, ועכשיו אפילו קשוח יותר, עם תוצאות משביעות רצון"[53]. בילג' אבירי, ממדור Vulture של מגזין ניו יורק, אמר כי "למעשה, מבחני הכווייה מפצה על האפוקליפסה המשעממת מהחלק הראשון על ידי הפיכה למעט משוגע בחלק השני"[54].

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מקבלי הפרס תוצאה
2016 פרס בחירת הקהל סרט הפעולה האהוב הרץ במבוך: מבחני הכווייה מועמדות
סרט הפנטזיה האהוב מועמדות
פרסי בחירת הנוער 2016 סרט פעולה מועמדות
שחקן בסרט פעולה דילן או'בריאן זכייה
שחקנית בסרט פעולה קאיה סקודלריו מועמדות
הכימיה הטובה ביותר תומאס סאנגסטר ודילן או'בריאן זכייה
הנבל הטוב ביותר איידן גילן מועמדות

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הרץ במבוך: תרופת המוות

במרץ 2015 פורסם כי נוולין, שהיה אחד מכותבי התסריט לסרט הראשון וכתב את התסריט לסרט השני, נקבע לעיבוד הספר השלישי, תרופת המוות, לסרט[55]. בול אישר כי אם יחזור לביים את הסרט השלישי, הוא לא יפוצל לשני חלקים[56]. ב-9 ביולי 2015 פורסם כי הצילומים צפויים להתחיל בפברואר 2016[57]. ב-16 בספטמבר 2015 אושר כי בול יחזור לביים את הסרט השלישי[58].

הצילומים תוכננו להתחיל ב-14 במרץ 2016 בוונקובר, קולומביה הבריטית, קנדה. לאחר פציעה חמורה של השחקן דילן או'בריאן על סט הצילומים, הצילומים נדחו והתקיימו בין מרץ ליוני 2017 בדרום אפריקה לקראת שחרור הסרט ב-26 בינואר 2018[59][60][61].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מייק פלמינג ג'וניור, Bullish On ‘The Maze Runner’, Fox Moves Ahead With ‘The Scorch Trials’, באתר Deadline,‏ 10 באוקטובר 2013
  2. ^ אנדרו סימס, Fox moving forward on ‘The Maze Runner’ sequel ‘The Scorch Trials’, באתר Hypable,‏ 10 באוקטובר 2013
  3. ^ 1 2 בוריס קיט, 'Game of Thrones' Actor to Play Villain in 'Maze Runner' Sequel (Exclusive), באתר Hollywood Reporter,‏ 26 בספטמבר 2014
  4. ^ בוריס קיט, Rosa Salazar Nabs Key Female Role in 'Maze Runner' Sequel (Exclusive), באתר Hollywood Reporter,‏ 30 בספטמבר 2014
  5. ^ רבקה פורד ובוריס קיט 'Mud' Actor Joins 'Maze Runner' Sequel (Exclusive), באתר Hollywood Reporter,‏ 1 באוקטובר 2014
  6. ^ אמילי בלייק, 'Breaking Bad' star Giancarlo Esposito joins 'Maze Runner' sequel, באתר Entertainment,‏ 2 באוקטובר 2014
  7. ^ בוריס קיט, 'Game of Thrones' Actress Joins 'Maze Runner' Sequel 'Scorch Trials' (Exclusive), באתר Hollywood Reporter,‏ 22 באוקטובר 2014
  8. ^ Katherine McNamara Books ‘The Maze Runner 2’ & ‘Indiscretion’, באתר Deadline,‏ 22 בדצמבר 2014
  9. ^ ג'ן יאמטו, Lili Taylor Joins Fox’s ‘The Maze Runner 2’, באתר Deadline,‏ 3 בנובמבר 2014
  10. ^ בוריס קיט, Barry Pepper Joins 'Maze Runner' Sequel 'Scorch Trials' (Exclusive), באתר Hollywood Reporter,‏ 3 בנובמבר 2014
  11. ^ פיטר סקירטה, The Maze Runner Sequel The Scorch Trials Concept Art Revealed [Comic Con 2014], באתר SlashFilm,‏ 25 ביולי 2014
  12. ^ 1 2 רובן ו. נפולס, Fil-Am manages director of potential hit franchise, באתר Inquirer,‏ 31 באוגוסט 2014
  13. ^ ג'ארט ויזלמן, A "Maze Runner" Sequel Is Already In Pre-Production, באתר BuzzFeed,‏ 4 בספטמבר 2014
  14. ^ ציוץ של MazeRunnerWWW באתר טוויטר, 27 באוקטובר 2014
  15. ^ אדריאן גומז, NM grabs a ‘hot’ one: ‘Scorch Trials’ to begin filming, באתר Albuquerque Journal,‏ 24 באוקטובר 2014
  16. ^ ברוק וונץ, ‘The Maze Runner’ sequel ‘The Scorch Trials’ officially wraps filming, באתר Hypable,‏ 29 בינואר 2015
  17. ^ ציוץ של ג'יימס דשנר באתר טוויטר, 21 בספטמבר 2014
  18. ^ איתן אנדרטון, Comic-Con 2014: 'Maze Runner' Sequel 'Scorch Trials' Concept Art, באתר Firstshowing,‏ 25 ביולי 2014
  19. ^ אלינדה וויט, FIRST PHOTOS! See the New Battles (and New Women) of The Maze Runner: The Scorch Trials, באתר People,‏ 11 במרץ 2015
  20. ^ אנטוני ברזניק, First Look: Dylan O'Brien meets a world of danger in 'Maze Runner: The Scorch Trials', באתר Entertainment,‏ 10 במרץ 2015
  21. ^ שונה מרפי, DYLAN O'BRIEN KICKS ASS IN THE FIRST TRAILER FOR 'SCORCH TRIALS': OUR IMPRESSIONS, באתר MTV,‏ 23 באפריל 2015
  22. ^ ברוק וונץ, ‘The Maze Runner: The Scorch Trials’ trailer to debut May 19?, באתר Hypable,‏ 12 במאי 2015
  23. ^ Maze Runner: The Scorch Trials , בביצוע 20th Century FOX, קדימון הסרט באתר יוטיוב
  24. ^ פוסט של The Maze Runner בפייסבוק, 18 במאי 2015
  25. ^ Maze Runner 2: Scorch Trials (2015), באתר DVDs ReleaseDates
  26. ^ Maze Runner: The Scorch Trials באתר Box Office Mojo
  27. ^ אניטה בוש וננסי טרטגליונה, ‘Maze Runner’, ‘Black Mass’, ‘Captive’ & ‘Everest’ Debut In Box Office Mixed Bag – Preview, באתר Deadline,‏ 15 בספטמבר 2015
  28. ^ בראד בראווט, Forecast: Depp's Gangster Tale, a Young Adult 'Maze' and a Trip to 'Everest', באתר Box Office Mojo,‏ 17 בספטמבר 2015
  29. ^ 1 2 3 אנתוני ד'אלסנדרו, ‘Scorch Trials’ Speeds Up Toward $30.3M Finish Line; Moviegoers Pay $22.6M To Whitey Bulger – Monday B.O. Final, באתר Deadline,‏ 21 בספטמבר 2015
  30. ^ פמלה מקלינטוק, Box Office: 'Maze Runner: Scorch Trials' Sprints Past 'Black Mass', באתר Hollywood Reporter,‏ 18 בספטמבר 2015
  31. ^ 1 2 פמלה מקלינטוק, Box Office: 'Maze Runner' Sequel No. 1 With $30.3M; 'Black Mass' Scores $23.4M, באתר Hollywood Reporter,‏ 20 בספטמבר 2015
  32. ^ סקוט מנדלסון, Weekend Box Office: 'Maze Runner 2' Opens Lower Than 'Maze Runner,' Tops $100M Worldwide, באתר Forbes,‏ 20 בספטמבר 2015
  33. ^ 1 2 ננסי טרטגליונה, ‘The Martian’ Crosses $118.5M Offshore; ‘Pan’ Serves Up Est. $20.4M – Intl B.O. Final, באתר Deadline,‏ 12 באוקטובר 2015
  34. ^ ננסי טרטגליונה, ‘Maze Runner: Scorch Trials’ Ignites $26.7M; ‘Rogue Nation’ Tops With $91.4M, Crosses $600M WW – Intl B.O. Update, באתר Deadline,‏ 14 בספטמבר 2015
  35. ^ 1 2 3 ננסי טרטגליונה, ‘Scorch Trials’ Heats Up $43.2M; ‘Everest’ Scales $28.8M – Intl Box Office Final, באתר Deadline,‏ 21 בספטמבר 2015
  36. ^ אניטה בוש, ‘Hotel Transylvania 2,’ ‘The Intern’ Bow Amidst Holdovers ‘Everest’ And ‘Scorch Trials’ – Intl Box Office Update, באתר Deadline,‏ 29 בספטמבר 2015
  37. ^ Maze Runner: The Scorch Trials, באתר Box Office Mojo
  38. ^ פטריק ברזסקי, China Film Quota Full for 2015, Hollywood Releases Confirmed, באתר Hollywood Reporter,‏ 19 באוקטובר 2015
  39. ^ ננסי טרטגליונה, ‘Spectre’ No. 1 Everywhere It Has Opened, Pushes Gross To $290M – Intl B.O. Final, באתר Deadline,‏ 9 בנובמבר 2015
  40. ^ פטריק ברזסקי, China Box Office: 'Maze Runner' Sequel Wins Slow Week, באתר Hollywood Reporter,‏ 11 בנובמבר 2015
  41. ^ Maze Runner: The Scorch Trials, באתר Rotten Tomatoes
  42. ^ Maze Runner: The Scorch Trials, באתר Metacritic
  43. ^ אנדרו בארקר, Film Review: ‘Maze Runner: The Scorch Trials’, באתר Variety,‏ 7 בספטמבר 2015
  44. ^ ג'יימס ברדינלי, Maze Runner: The Scorch Trials (United States, 2015), באתר ReelViews,‏ 18 בספטמבר 2015
  45. ^ סקוט מנדלסון, Review: 'Maze Runner: The Scorch Trials' Goes Nowhere Slowly, באתר Forbes,‏ 8 בספטמבר 2015
  46. ^ ג'ורדן בורשט, ‘Maze Runner: The Scorch Trials’ ‘Runs and Runs Without a Destination': 10 of the Worst Reviews, באתר TheWrap,‏ 17 בספטמבר 2015
  47. ^ סטיבן קלי, MAZE RUNNER: THE SCORCH TRIALS REVIEW, באתר gamesradar,‏ 9 בספטמבר 2015
  48. ^ וולטר אדיגו, Lots of action in stock sequel to ‘Maze Runner’, באתר SFGate,‏ 17 בספטמבר 2015
  49. ^ ג'וש טרי, 'Maze Runner' sequel 'Scorch Trials' is less focused, but still has its strong points, באתר the-signal.com,‏ 18 בספטמבר 2015
  50. ^ Review: New ‘Maze Runner’ runs around in circles, but is still fun to watch, באתר The Mercury News,‏ 16 בספטמבר 2015
  51. ^ ג'ון וויליאמס, Review: ‘Maze Runner: The Scorch Trials’ Pits Hardy Teenagers Against a Mysterious Organization, באתר The New York Times,‏ 17 בספטמבר 2015
  52. ^ בריאן טרויט, Review: 'Scorch Trials' heat up 'Maze' series, באתר USA Today,‏ 18 בספטמבר 2015
  53. ^ רייפר גוזמן, 'Maze Runner: The Scorch Trials' review: Playing even rougher, באתר Newsday,‏ 17 בספטמבר 2015
  54. ^ בולג' אבירי, Maze Runner: The Scorch Trials Is Shaky, But Eventually Finds Its Way, באתר Vulture,‏ 16 בספטמבר 2015
  55. ^ אניטה בוש, ‘Maze Runner: The Death Cure’ Sets T.S. Nowlin To Pen, באתר Deadline,‏ 4 במרץ 2015
  56. ^ פיטר סקירטה, ‘The Maze Runner’ Finale ‘The Death Cure’ Won’t Be Split Into Two Movies, באתר SlashFilm,‏ 9 באוקטובר 2014
  57. ^ ציוץ של ClevverTV באתר טוויטר, 9 ביולי 2015
  58. ^ דייב מקנרי ופול צ'י, Wes Ball Returning to Direct Third ‘Maze Runner’, באתר Variety,‏ 16 בספטמבר 2015
  59. ^ אניטה בוש, ‘The Maze Runner: The Death Cure’ Will Restart Production In February, באתר Deadline,‏ 29 באוגוסט 2016
  60. ^ ריצ'רד פורמן, Maze Runner film production leaving B.C. for South Africa, באתר The Globe And Mail,‏ 4 בספטמבר 2016
  61. ^ דייב מקנרי, Steven Spielberg’s Pentagon Papers Movie Re-Titled ‘The Post’, באתר Variety,‏ 25 באוגוסט 2017
"הרץ במבוך" מאת ג'יימס דשנר
הרץ במבוך
סרט
מבחני הכווייה
סרט
תרופת המוות
סרט
אחר
מסדר ההרגצופן המגפהארמון ארכובה