ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/אתר האנציקלופדיה היהודית/מיון נושאים: לוויקי/חכם ישועה בן-שושן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיזמי ויקיפדיה/אתר האנציקלופדיה היהודית/מיון נושאים: לוויקי/חכם ישועה בן-שושן
הרב בן שושן, 2010
הרב בן שושן, 2010
לידה 26 בדצמבר 1945
כ"ב בטבת ה'תש"ו
ירושלים
פטירה 7 בספטמבר 2018 (בגיל 72)
כ"ז באלול ה'תשע"ח
השתייכות ציונות דתית
תפקידים נוספים חבר המחתרת היהודית
רבותיו הרב מרדכי עטיה, הרב דוד ציון לניאדו והרב מרדכי שרעבי

הרב ישועה בן שושן (כ"ב בטבת ה'תש"וכ"ז באלול ה'תשע"ח (26 בדצמבר 19457 בספטמבר 2018)), היה מקובל ירושלמי, היה מחברי המחתרת היהודית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור]

נולד בירושלים. בגיל צעיר התחיל ללמוד קבלה אצל הרב מרדכי עטיה, הרב דוד ציון לניאדו והרב מרדכי שרעבי. לאחר מכן למד יחד עם הרב דוד בצרי והרב יעקב משה הלל.

שנה לפני פרוץ מלחמת ששת הימים התנדב לסיירת שקד בפיקודו של בנימין בן אליעזר, שם שירת כלוחם וכקצין. במלחמת יום הכיפורים שירת כמפקד פלוגה בגדוד צנחנים ונפצע קשה בקרב פנים אל פנים מול חייל מצרי, ולמרות זאת המשיך להילחם כשהוא פצוע. לאחר המלחמה שירת כקצין בהגמ"ר ביהודה ושומרון.

היה חבר במחתרת היהודית שפעלה בשנות השמונים. יחד עם יהודה עציון ומנחם לבני הגה ותיכנן לפוצץ את כיפת הסלע בהר הבית. בן שושן האמין כי "השליטה המוסלמית בהר הבית היא שורש הקלקולים בעם ישראל, ושליטה זו מקנה לאסלאם מקור יניקה רוחני, שממנו שואבים מאמיניו את כוח חיותם בארץ". הוא העריך אז, כי הסרת ה"שיקוץ" מהר הבית ופיצוץ המסגדים, תביא לעצירת הנסיגה מסיני. בסופו של דבר נגנזה התוכנית ודבר קיומה נחשף רק בחקירות המשטרה לאחר חשיפת המחתרת. הוא הורשע ונידון לארבע וחצי שנות מאסר. אחד השופטים במשפטו הגדיר אותו כ"ספרא וסייפא, גיבור מערכות ישראל"[1].

הרב בן שושן שימש כמוהל.

הרב בן שושן הוא אביו של הרב חיים בן שושן, ר"מ בישיבת הרב דוד דודקביץ ביצהר[2]. הרב ובנו היו מקורבים אל הרב מרדכי אליהו[3]. הרב בן שושן גם היה חלק מ"בית דין גאולה" שהקים עם הרב אליהו ועוד רבנים שלא פורסמו שמותיהם[4][5].

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]


קטגוריה:רבנים מקובלים ישראלים קטגוריה:חברי המחתרת היהודית קטגוריה:מוהלים ישראלים קטגוריה:חיילי חטיבת הצנחנים קטגוריה:משפחת פויכטוונגר