ויקיפדיה:ספר אורחים/ארכיונים/ארכיון 12

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


תיקון בערך בנגקוק[עריכת קוד מקור]

שלום שמי שוקי רק תיקון קטן בנוגע לבנגקוק בתמונה האחרונה בדף הבית בערך בנגקוק מצויין מתחת לתמונה ווט פו אז זו טעות זו תמונה מארמון המלך בווט פו נמצא הבודהה השוכב הגדול לכשתהיה לי תמונה אשלח לכם. בברכה שוקי

שוקי תודה. המידע תוקן.--‏Golf Bravo14:58, 1 בדצמבר 2007 (IST)

נכנסתי לכאן בפעם הראשונה אחרי ששמעתי הרבה דברים טובים. אני חייב לציין שהתאכזבתי מהאתר- הרבה ערכים שחיפשתי כתובים לא טוב, ורשום שצריך לערוך או לשכתב אותם. למה שלא תעשו איזושהי הפרדה, ורק את הערכים הנורמליים תפרסמו? (אם זה אפשרי..). ליאור.

ליאור, תודה על הביקור שערכת אצלנו ועל הערתך. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה הנבנית בעמל משותף של תורמים רבים, חלקם קבועים וחלקם אורחים לרגע. היא פתוחה לכל ומזמינה כל אדם משכיל ויודע להוסיף ולשפר את ערכיה במידע אנציקלופדי, מהימן, קריא ורלבנטי. אחת מן הדרכים להביא לידיעתו של הקורא את הצורך בתוספות ושיפורים לערכים היא בהצבת תבניות, כגון אלה שציינת. אתה כמובן מוזמן להצטרף למתנדבים הפועלים (ואף נהנים) כאן ולחילופין, לקבל בהבנה את העובדה שמדובר במאגר ידע חופשי לכל, הנמצא בהתעדכנות ובשאיפה להשתפרות מתמדת.--‏Golf Bravo18:22, 1 בדצמבר 2007 (IST)

אתר מתחזה ליקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום! ברצוני לדווח למנהלי האתר על כך שבזמן גלישתי באתר גוגל בחיפוש ההגדרה מש"צים נכנסתי לקישור ובו אתר מתחזה לויקיפדיה. בנוסף, הערך שניתן לי הוא ההפוך מהמציאות. הכל שם פשוט שקר.

כתובת האתר (בקישור של המש"צים): http://eincyclopedia.wikia.com/wiki/%D7%9E%D7%A9%22%D7%A6

אשמח אם תטפלו בעניין זה.

בתודה ירדן

תודה לך על הערנות והנכונות לדווח אבל האתר הזה אינו מתחזה לוויקיפדיה. זהו האתר איןציקלופדיה שהוא אתר פרודי על ויקיפדיה שמשתמש בתשתית הוויקי המשמשת גם את ויקיפדיה. בברכה, דניאל ב. 20:55, 2 בדצמבר 2007 (IST)

רציתי להגיד שמאד נהנתי לקרוא באינצקלופדיה תודה ולהתראות

תודה על המשוב!--‏Golf Bravo22:02, 6 בדצמבר 2007 (IST)

דיווח על תקלה[עריכת קוד מקור]

עמוד "לוח ארועים שנתי" מכיל גם שמות, לצד חלק מהתאריכים

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%95%D7%97_%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%A0%D7%AA%D7%99

תוקן, תודה. ‏odedee שיחה 10:43, 4 בדצמבר 2007 (IST)

הועבר לדף שיחה:סי היימן
בוצע. יות • ‏19:14, 7 בדצמבר 2007 (IST)

אני ערכתי כמה דפים של מפורסמים (ג'ואל מאדן,בנג'י מאדן ועוד...) ואני רוצה להעלות תמונות שלהם אבל אני לא יכולה להירשם לאתר. אז זה אומר שלא תהיה תמונה בדף האתר? יש לי המון תמונות שאני מוכנה להעלות אבל אני לא יכולה להעלות אותם בגלל ההירשמות. האם יש דרך נוספת שאוכל להעלות את התמונות לאתר בלי להירשם אליו? :) אני מקווה שכן.

יש לך המון תמונות של מפורסמים? כל הכבוד! אני מניח שהסתובבת בעולם הרבה כדי להצליח ולצלם את כל המפורסמים הללו. בוויקיפדיה אנו שמחים לקבל תמונות המוסיפות מידע ועניין לערכים האנציקלופדיים המופיעים כאן. כל זאת בתנאי שהשימוש בהן אינו מפר זכויות יוצרים והן תחת רישיון חופשי, לדוגמה: GFDL. אם התמונות בידיך עונות לתנאים אלה, נשמח אם תתרמי אותן לטובת הכלל. שימי לב, מקור רוב הבעיות המתעוררות בהרשמה הוא בהתעלמות מן הכיתוב: "לפני הכניסה לחשבון בוויקיפדיה, עליכם לוודא כי ה"עוגיות" (Cookies) מופעלות". תודה על תרומתך. --‏Golf Bravo08:56, 8 בדצמבר 2007 (IST)

לעורכי ויקיפדיה,

חיפשתי בגוגל את הערך על ישראל והגעתי לאתר שמתחזה לויקיפדיה, כנראה אתר אנטישמי או אתר שהושחת על ידי פורצים. כתובת האתר: http://eincyclopedia.wikia.com/wiki/%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C

הערך על ישראל מלא השמצות ומידע שגוי, ועד שהבנתי זאת הייתי בטוחה שמדובר בויקיפדיה... זה יכול להטעות קוראים רבים. לטיפולכם, עדינה.

זה אתר פארודי הנקרא איןציקלופדיה. לא מזיק. שנילישיחה 02:09, 8 בדצמבר 2007 (IST)
חחח, הרגת אותי (סליחה על התגובה המתלהמת). אם כתוב מצד ימין בגדול ששם האתר הוא "איןציקלופדיה" ולא "ויקיפדיה" וגם הלוגו שונה ועוד למעלה יש לך "הבהרה: אתר זה הוא הומוריסטי" איך אפשר להגיע בדיוק למסקנה שזהו אתר ש"מתחזה לויקיפדיה" ו"כנראה אתר אנטישמי". חוץ ממודעה על חצי עמוד בצבע אדום שיהיה כתוב שם "זה לא ויקיפדיה" עשו הכל בשביל לא להטעות אותך. אפשר להעביר את ההודעה שלך לדף ההומור בויקיפדיה והסירי דאגה מליבך יש לך מספיק אתרים אנטישמים אמיתיים שאת יכולה לטפל בהם. --David te 00:47, 11 בדצמבר 2007 (IST)

איזה נר מדליקים הערב[עריכת קוד מקור]

בדף הפתיחה של הויקיפדיה כתוב הערב (10.12) במדור אירועים בלוח העברי: "נר שמיני (ובשנים בהם חודש כסלו חסר זהו נר שביעי) של חנוכה." ובכן הערב מדליקים דווקא נר שביעי ואין הבדל בין השנים כי נר ראשון מדליקים בכל שנה בערב שלפני כ"ה בכסלו. אריה סתר 22:48, 10 בדצמבר 2007 (IST)

אבל אם החודש מלא- ב' בטבת יהיה נר שמיני. בכל אופן, תודה על הערנות. יאירשיחה 22:50, 10 בדצמבר 2007 (IST)


לינקים לויקיפדיה באנגלית[עריכת קוד מקור]

שלום לכם, אני משתמש די הרבה לאחרונה בויקיפדיה - תודה - זה טוב אבל לא מצויין. אם משווים לאנגלית, תמיד הערכים שם הרבה יותר טובים ומפותחים. אבל לא משנה... הבעיה העיקרית היא בשמות של אנשים שאינם ישראלים. השם הזר כתוב בעברית, ובויקיפדיה אין תרגום איך כותבים את השם הזה באנגלית - ולכן אני לא יכול לחפש מה כתוב עליו בויקיפדיה באנגלית - ובכלל למה אין לינקים שמחברים מערך בעברית למקבילה שלו בויקיפדיה האנגלית - חשבתי שכל הרעיון זה להעשיר בידע - אז למה לא עושים את זה ומקלים עלי את החיים?

לגבי לינקים לערכים מקבילים בוויקיפדיה באנגלית - דווקא יש לנו (כאשר יש ערך מקביל כזה): הלינקים לערכים המקבילים בשפות אחרות נמצאים כרשימה בימין הדף ובלחיצה על "English" תגיע לערך באנגלית. לגבי שמות האישים באנגלית - נהוג להוסיפם, אבל הם אכן לא קיימים בכל הערכים שבהם כדאי לכוללם; הוספת השמות נעשית על ידי כמה משתמשים (בהם גם אני), ואתה יכול להירשם, לקבל הדרכה ולעזור במלאכה זו. תומר 20:08, 11 בדצמבר 2007 (IST)
ומן הסתם, הסיבה שיש יותר ערכים באנגלית היא שיש יותר דוברי אנגלית בעולם שיכתובו את כל הערכים. דניאל ב. 23:55, 11 בדצמבר 2007 (IST)

תודה, תודה, תודה!!![עריכת קוד מקור]

אין לי מילים לתאר את התרומה שלכם! כל כך הרבה מידע- בחינם!!! בזכותכם החיים יותר קלים! המידע נגיש יותר, ורחב... אפשר ללמוד דברים חדשים, על הכל מהכל! הלוואי שיתרמו לכם הרבה אנשים (והרבה כסף...), תודה רבה רבה רבה :)

אורטל, נתניה.

תודה על המשוב, אורטל! את מוזמנת להצטרף בעצמך למיזם. דב ט. 14:15, 13 בדצמבר 2007 (IST)

ציון שנים ב"אירועים בלוח העברי"[עריכת קוד מקור]

לצוות ויקיפדיה שלום, ראשית אני רוצה להודות לכם על העבודה הנפלאה שאתם עושים וכן על האתר המעולה הזה שמרווה את צמאוני לידע בצורה נהדרת. אז באמת תודה רבה!

ועכשיו להערה/בקשה שלי: בפינה "אירועים בלוח העברי" אתם מקפידים לציין את השנים לפי הלוח העברי שזה נחמד וערכי, אבל לא ממש יעיל ומאד מקשה את המעקב אחר השנים המדוברות. בשנים כמו תשמ"ב או אפילו תשכ"ז אין כל בעייה אבל בשנים כמו תרנ"ד או תח"א די קשה להבין באיזו שנה מדובר ללא חשיבה או ביצוע פעולה אריתמטית ארוכה ומייגעת. אודה לכם אם, בצד השנה העברית, תציינו בסוגריים באיזו שנה לועזית מדובר. בכך, תשפרו את השליטה של ציבור הגולשים שלכם בתאריכים ומאורעות עבריים בעלי עניין. אני מודה לכם מאד, גילי

תודה על המשוב, גילי, את הערתך בעניין הלוח העברי העתקתי לדף השיחה של אירועי הלוח העברי. מכל מקום, אפשר ללחוץ על השנה עצמה ולעבור לערך עליה, שבו כתוב לאיזה שנה לועזית היא מקבילה. לדוגמה ה'תרנ"ד. דב ט. 14:16, 13 בדצמבר 2007 (IST)

בעיה להוסיף תוכן בויקפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, כמו כל אנשי העולם החופשי גם אני משתמשת בויקפדיה בכדי לקבל אינפורמציה על דברים שונים.

אני עובדת במשרד ולאחרונה לקוחות שאלו אותנו למה אין אינפורמציה על חברתכם בויקיפדיה ענינו להם שאנו לא יודעים: 1. האם זה אפשרי? 2. האם זה חוקי?

הם הפנו אותנו לדף בויקיפדיה של חברה מתחרה.

לאחר שראינו את הדף של החברה המתחרה יצרנו גם אנחנו דף:

מצ"ב השיחה לאחר הורדת הדף מהאויר אם לדעתך התוספת שהוספת לערך אינה מהווה פרסומת, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך. תודה, עידו • שיחה 12:56, 15 בדצמבר 2007 (IST)

עידו אני לא מצליחה לענות לך בדרך אחרת אז אני פונה אליך מכאן אני מקווה שתקרא.

אני הוספתי את הדף של יש תיירות מכיוון שלקוחות החברה הפנו אותנו לדף של איסתא בויקפדיה והם אמרו לנו שויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית שדרכה ניתן ללמוד גם על חברות ואופי פעילותן.

ראה דוגמא: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%AA%D7%90

בברכה, ויקי.

אין לי מושג למי לנמק איך ואיפה אני רק הייתי שמחה לתשובה במייל או בשחיה של ויקיפדיה.

אנא רשמי כאן את שם החברה עליה את רוצה לכתוב, וצרפי קישור/ים שיאפשרו לנו למצוא מידע אודותיה. כידוע, וויקיפדיה איננה מדור פירסום או "דפי זהב". אולם במידה שהחברה עליה את מדברת היא יכולה להיכתב כערך אנציקלופדי ולא פירסומי, ניתן יהיה לשקול את הצבתה כאן. בהצלחה. דני. ‏Danny-w08:23, 27 בדצמבר 2007 (IST)
דני, מדובר בזה. ויקי, זה רחוק מאוד מערך אנציקלופדי, הן בנושאו והן בתוכנו. על איסתא קיים ערך לא משום שגם הם עסק שמוכר מוצרי תיירות בדומה לחברה שלך, אלא דווקא משום מאפייניה המבדילים ומבליטים אותה על פני חברות אחרות בתחום: ותק, חלוציות, גודל, היסטוריה וכו'. בוויקיפדיה נכתב על מי או מה שבצורה בולטת "הטביע את חותמו" בתחומו, באופן שיש בו עניין לציבור שמעבר לחוג המצומצם של לקוחות/חברים/מקורבים. אם את באמת מעוניינת לתרום לוויקיפדיה מידע שבתחום ידיעתך ומומחיותך, באופן שגם יסייע ללקוחותיך ויעניינם, ישנם ערכים רבים בתחום שעדיין חסרים: טיסת שכר, כרטיס טיסה, השכרת רכב, שלא לדבר על ערכים על ערים ויעדים שמעניינים תיירותית את הנוסעים, שחלקם לא קיימים וחלקם קיימים אך משוועים להרחבה. מגיסטרשיחה 09:06, 27 בדצמבר 2007 (IST)

נא לבדוק יש כנראה שגיאה בהסבר היכן היתה האינתיפדה הראשונה[עריכת קוד מקור]

האינתיפדה הראשונה הגובלה בעיקר מחוץ לקו הירוק (או ליהודה שומרון ורצועת עזה עזה או שטחים או הגדה המערבית) ולא כפי שרשום שהיא הוגבלה לקו הירוק. רוב הפיגועים היו מחוץ לקו הירוק באינתפדה הראשונה. נא לבדוק את זה תודה ושבת שלום, איציק.

אתה מוזמן לתקן. טרול רפאים 13:45, 15 בדצמבר 2007 (IST)
הערה זו מקומה בדף השיחה של הערך, אני מניח שהתכוונת להאינתיפאדה הראשונה. קישור ישיר לדף השיחה: שיחה:האינתיפאדה הראשונה. דב ט. 20:28, 15 בדצמבר 2007 (IST)
איציק, תוכל לומר לאיזה ערך התכוונת? בערך האינתיפאדה הראשונה לא ראיתי ניסוח כזה. דב ט. 20:31, 15 בדצמבר 2007 (IST)

מידע שאינו מדויק...!!![עריכת קוד מקור]

שלום אנו תלמידות כיתה ז' בבי"ס דתי וחיפשנו מידע לקראת מבחן על נושא פרקי שלמה (בנית המקדש וכו'). מצאנו כי ישנם פרטים חסרים ופרטים שאינם מדויקים. נשמח אם תטפלו בעניין. אנו ממליצות לכם להעזר בתנ"ך ופירושיו.

תודה!!

תודה על התעניינותכן. אבל הדברים שאתן אומרות לא מספיק ספציפיים, ולא נוכל לתקן בלי מידע נוסף. אנא גשו לדף השיחה של הערך שאליו אתן מתכוונות, והעלו שם את הבעיות שלדבריכן קיימות בו. אם יש אי-דיוקים אנא ציינו בדיוק מה הם והיכן הם. תודה! אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 16:51, 20 בדצמבר 2007 (IST)

גיאולוגיה-שגיאות כתיב[עריכת קוד מקור]

שלום. כל הפרוייקט של ויקיפדיה הוא דבר גדול, עוזר וחכם, אבל לא יכול להיות שיהיו שגיאות כתיב. בערך גיאולוגיה כתבתם מספר פעמים את המילה עם (הכוונה: ביחד, בנוסף) בצורה השגויה אם (הכוונה: אילו)

תודה על הערה. תיקנתי את הבעיה. לידיעתך, אתה יכול לתקן זאת בעצמך באמצעות לחיצה על קישור "עריכה", תיקון בתיבת העריכה שתפתח, ולבסוף "שמירה". כל התהליך הזה הוא די פשוט ולא מצריך רישום. ערן 16:27, 22 בדצמבר 2007 (IST)

מי כתב את הערך[עריכת קוד מקור]

שלום, אודה לכם אם תעזרו לי להבין - מי כתב את הערך על יעקב ביטון? ואיך אפשר לדעת את זה? בגרסאות קודמות רואים רק את ההערה של שמילה לגבי מה שכבר נכתב. תודה רבה איתי

לחיצה על לשונית "גרסאות קודמות" הראתה לי שהערך נכתב על-ידי צחי לרנר. ‏Gridge ۩ שיחה 01:18, 25 בדצמבר 2007 (IST).

אתם עושים עבודה נהדרת

תודה. ‏Gridge ۩ שיחה 23:48, 15 בפברואר 2008 (IST).

הנביא מוחמד עליו התפילה והשלום אינו שודד שיירות[עריכת קוד מקור]

לסגל ויקיפדיה שלום רב... אני תושב ישראל מוסלמי שומר על ערכים מסורתיים ומאוד קשור לדת ולמסורת שלי, כתוצאה מסקרנות ואהבה לדת האיסלאם התחלתי מזמן רב לקרוא כל מאמר וכל כתבה וכל ספר שנגע באיסלאם...באת ויקופדיה על חייו של הנביא מוחמד עליו התפילה והשלום קראתי דברים שהם אינם נכונים ובכלל אינם מדויקים..הראשון זה המלחמות שהנביא עליו התפילה והשלום השתתף בהם או אלוהים יתברך שמו גזר עליו להיכנס או להשתתף בהם...הנביא מוחמד לא תקף אנשים או שיירות מסחריות בשביל מזון או כסף מהסיבה שהוא הייה עני או המדינה" הייתה במצב כלכלי חמור...השיירה הראשונה שהנביא תקף אותה עם פחות מ 300 אנשים ולא לוחמים זאת שיירה של כופרים ממכה שגנבו את כל מה שהמוסלמים השאירו במכה מסוסים וכסף וזהב וסחורה ( החנות של אבו בכר שנגנבה על ידי הכופרים ממכה)המוסלמים רצו להחזיר את הכספים הנגנבים שלהם (וזאת תגובה מאוד טבעית שכל אדם הייה עושה זאת אם נקלע למצב כזה).התחלת התקיפה על שיירת הכופרים ממכה הייתה באישור אלוהים יתברך שמו ולא על דעת מוחמד עליו התפילה והשלום , כך שבקוראן כתוב .."אושר לאלה שנתקפו בלי זכות ובלי סיבה ובזה הם הושפלו ונכחדו והאלה שהוצאו מבתיהם בכוח ואלוהים יעניק להם את הניצחון"... אז לכן אנא תבדקו את איכות החומר שאתם מפרסמים כי מידע זה ממש חשוב..ולנסות להגיד בצורה עקיפה שהנביא מוחמד עליו התפילה והשלום הינו גנב!זה דבר בלתי מתקבל על הדעת וזה שקר וכזב...הנביא מוחמד לפי כל הספרים והסיפורים הינו מוגדר כאדם הכי טוב שהלך על כדור הארץ ולא ניתן לשנות תמונה זאת ודעה זאת...וכסגל אחראי על העברת המידע הנכון וההוגן לאנשים אני מצפה שתשקיעו יותר זמן בבדיקה יותר מעמיקה במקורות שונים לבניית תמונה נכונה ומובנת לקורא שאיננו מוסלמי והמוסלמי על הנביא מוחמד עליו התפילה והשלום... ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אתה מוזמן לתקן את השגיאות בערך מוחמד, הערך פתוח לעריכה. Fade to Black 17:18, 26 בדצמבר 2007 (IST)

אתה מוזמן להעיר ההערות על הערך הנביא מוחמד בדף השיחה של הערך בצירוף הפניות מדויקות למקורות עליהם אתה מתבסס. בטוחני שימצאו כאן מי שישמחו להביא הדברים על דיוקם.--‏Golf Bravo22:03, 26 בדצמבר 2007 (IST)

הערך אייל רוזלס[עריכת קוד מקור]

למה מחקתם את הערך על השחקן הנל אם אתם לא תכזירו את הדף אני יתחיל בהשחטת דפים בהם הערך רן דנקר דרך אגב אייל רוזלס שיחק ב-3 טלנובלות ועוד האבה סרטים וגם הצגות תאטרון

היות ונקטת בלשון איומים, דבריך לא יזכו להתייחסות ולדיון ענייני. מגיסטרשיחה 13:06, 28 בדצמבר 2007 (IST)
תמיד תהיתי לגבי הביטוי הזה. האם אפשר "לנקוט בלשון"? סבור הייתי שנוקטים בפעולות. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 16:52, 28 בדצמבר 2007 (IST)
אם ברצונך לכתוב על השחקן (אם אתה באמת סבור שהוא זכאי לערך), השחתה לא תסייע לך (מה גם שהיא לא תצלח), אלא תרחיק אותך מהיעד. אם תתמיד בהשחתה, תורחק לצמיתות. אני מבטיח לך שהשיקולים של העורכים באתר הם מקצועיים לחלוטין ואם תפנה בנימוס לאנשים, הסיכוי שיסייעו לך בכתיבת הערך הוא רב יותר. אני מציע שתתחיל בלשאול מדוע הערך נמחק, ומשם נתקדם. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 22:26, 28 בדצמבר 2007 (IST)

היי אני גאה שיש כמותכם[עריכת קוד מקור]

אתם עושים עבודה נ פ ל א ה . חיפשתי טלפון אלכים ולא מצאתי אפילו אחד. כי אני רוצה לתרום איך לא דרך האתר. למרות שהוא מאובטח וכו'

תמיד נעים לשמוע מילה טובה. יתכן ותמצא עניין בעמותת ויקימדיה: http://il.wikimedia.org/ --‏Golf Bravo10:28, 31 בדצמבר 2007 (IST)

בוקר טוב לסקרלט, כל הטקסט שהוספתי הוא טקסט שלי עם זכויות יוצרים שלי מהאתר שלי. את פיטר מנדל אני מכיר באופן אישי. למה אתם ממהרים לחסום. אין לכם מה לעשות בלילה? זאת התחלה של שנה חדשה.

אני כאן פעם ראשונה ובאתי לתקן "דברים לא מדוייקים על צילום קירליאני". לא הבנתי שצריך לבקש רשות ממשהו על דברים שהם שלי.

אם אתם רוצים לעשות צילום קירליאני, אתם מוזמנים לבוא אלי לקליניקה. צילום קירליאני הוא לא קשור לניו אייג' או למשהו שתינוקות זוכרים או למשהו הודי או לצ'י סיני. אין קשר. מי שכתב את זה בפעם הראשונה אין לו מושג על מה הוא מדבר. מה שאנשים קוראים לו "צילום הילה" לא קשור לצילום הילה קירליאני ולא נראה דומה. המצלמה הקירליאנית היא מכונה שהומצאה על ידי מדענים רוסיים. לפענח את התמונה לוקח בערך 5 שנות לימוד ועוד מספר שנות סטאג'. ישנו בית ספר בגרמניה של פיטר מנדל ועוד מספר בתי ספר בעולם שמלמדים את הפיענוח.

פעם הבאה, קצת עדינות. קצת נימוסים. קצת דרך ארץ.

שתהיה לכם שנה אזרחית טובה.

חבל שאינך מותיר קצה חוט שבעזרתו ניתן לתקשר עמך בצורה קצת יותר יעילה. אתן מוזמן להירשם ולהצטרף לקהילתנו.--‏Golf Bravo08:37, 1 בינואר 2008 (IST)
קרא בין השורות. מדובר בצילום קירליאן. ובהסטוריית גירסאות קודמות תגלה במי מדובר, כיוון שהוא נרשם אך כעת הוא כבר לא איתנו בגלל החסימה. ולתורם על הערך, שנה טובה. Arimisשיחה 10:56, 1 בינואר 2008 (IST)

חסמו אותך וטוב שחסמו. מזיקים יש להעיף לכל הרוחות. גילגמש שיחה 11:00, 1 בינואר 2008 (IST)

בחיי, איזה ארך רוח. קצר יותר מפתיל. אפשר לצטט אותך על דבריך? כי אני חושב שהם ישומשו נגדך. Arimisשיחה 11:11, 1 בינואר 2008 (IST)
אכן, חבל לקפוץ למסקנות כל כך מהר, אם בכך מסתכמות תרומותיו של הכותב. ראינו מקרים גרועים מאלה ויתכן, שמדובר בחוסר הבנה בתום לב, אף שבהחלט אני מודע לאפשרות הפסימית יותר.--‏Golf Bravo11:46, 1 בינואר 2008 (IST)
אפשר עדיין להיות יותר אופטימיים, ושוב, עדיף לקרוא בין השורות כדי להבין מי תורם ומי מזיק. ולצורך העניין, IMHO בדיוק בשביל זה קיימת ויקיפדיה - לעודד את כתיבתם של מתמחים בתחום הספציפי והעשרת הידע שאולי לא נכתב בצורה מקיפה ועניינית יותר. רק צר לי שתורם הערך קיבל כזו קבלת פנים. Arimisשיחה 11:49, 1 בינואר 2008 (IST)
התוספת שוחזרה בטענה של "ללא סימוכין. חשד לפרסומת. ספק אם זה קיים". אם הסימוכין שהוסרו הם פרסומת אפשר להציב תבנית מקור ולפתוח דיון בדף השיחה *לפני* השחזור. חבל לפתוח במלחמת שחזורים ולהבריח משתמשים. הערך סווג כבר בקטגוריה:פסבדו-מדע ואי אפשר לומר שהתוספת ששוחזרה בו חריגה ביחס לתכנים אחרים בקטגוריה. הנדב הנכון 12:05, 1 בינואר 2008 (IST)
בחיפוש קל בגוגל את השם "פיטר מנדל" ניתן למצוא שאכן זה קיים, שיש סימוכין, ושזו אינה פרסומת אלא הרחבת ידע כללי על הערך. עצם זה שהערך "פיטר מנדל" אינו מופיע בויקיפדיה האנגלית (תודו שזה המקור הראשון אליו אנשים נכנסים כדי לקבל סימוכין), לא אומר שיש לפסול בעליל את קיומו של הסימוכין. אני לא חושב שיש כאן כוונות נסתרות. Arimisשיחה 12:21, 1 בינואר 2008 (IST)


וסרשטרום.[עריכת קוד מקור]

מה משמעות שם המשפחה וסרשטרום? באיזו שפה זה?


Wasserstrom פירושו זרם מים. דומה מאוד לאנגלית, אך זה בגרמנית. איתןשיחה 22:35, 8 בינואר 2008 (IST)

טעות בערך עין-עירון[עריכת קוד מקור]

אני גרה באזור המושב, ובמהלך חיפוש מידע לעבודה נתקלתי בטעות הבאה - בערך עין-עירון, התמונה המציגה אנטנה היא תמונה שבה נראה מושב אחר, ולא עין-עירון. בעין-עירון אין אנטנה כזו, ולכן התמונה אינה שייכת לערך.

תודה רבה על ההערה. התמונה צולמה על ידי לפני זמן מה. היא ללא ספק באיזור עין עירון, בכניסה לאחד הישובים בכביש ואדי ערה. אני צפוי לחזור לאיזור בקרוב ואבדוק שנית את מיקומה. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:21, 8 בינואר 2008 (IST)

הערך ויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

נושא: ויקיפדיה בחברה הישראלית יש לכם טעות בנושא זה כי כתבתם שאריאל שרון הציג משהו בנובמבר 2007 והוא התחיל להיות בקומה ב-4 בינואר 2006 אז יש לכם טעות

קרא שוב את הדברים - אין טעות. הערך מספר שבאנציקלופדיית וואלה (כלומר בתכנים שוואלה העתיקה מאיתנו) מצוין עדיין שאריאל שרון הוא ראש ממשלת ישראל, על-אף המועד, נובמבר 2007. תודה על הדאגה. ‏Gridge ۩ שיחה 17:37, 10 בינואר 2008 (IST).

ערך מבוקש בקטגוריה "מנועים"[עריכת קוד מקור]

בעבר כתבתי ערך "מנוע מתוזמן ישר " על סמך הערך "LSM" בויקי האנגלי. משום מה הערך נמחק . מאז עבר יותר מחצי שנה ואף אחד לא הרים את הכפפה וכתב אודות הערך האמור. באמירה זו אין הכוונה שלערך יש חשיבות עליונה אלא להדגיש שישנם ערכים שהם בתחום העניין של חלק מקוראי ויקיפדיה ועורכים מסוימים אינם מתחשבים בצרכים אלו. 79.181.88.92 18:32, 11 בינואר 2008 (IST)

ההנחה היא כי מי שכותב ערך על נושא יכול לגלות לפחות הבנה מינימלית בנשוא הערך ולהפעיל חוש ביקורת כלשהו באשר לנכתב. יתכן שבתחום זה אנחנו עדיין חסרים חברי קהילה עם השכלה מתאימה.
מנגד, השאיפה היא שהערכים יכתבו בשפה עברית נגישה לכל. לכאורה, "מנוע מתוזמן ישר" הוא נושא הראוי לערך אנציקלופדי. יתכן שהעלית את הערך כך שכל שהיה בו הוא משפט אחד קצר וסתום (וזה כמובן לא ערך אנציקלופדי). הצעתי היא שתתרגם ותערוך את הערך במלואו, על המחשב שלך, ותעלה אותו רק לאחר שניתן להתרשם שהוא מכיל די מידע להצדיק ערך כאן, בליווי תבנית:בעבודה. בשלב זה תוכל לפנות אלי, או אל אחד המפעילים כאן, ולבקש עזרה נוספת בעריכה המתאימה לאופי הוויקיפדיה. אתה מוזמן אף באותה הזדמנות לפתוח חשבון ולהצטרף לקהילתנו.--‏Golf Bravo08:03, 12 בינואר 2008 (IST)
בנסיון לתרום לויקיפדיה העברית , פניתי לקטגוריות שהם בתחום העניין שלי. תרגמתי את הערך מויקיפדיה האנגלית. לאחר פעולת התרגום מפעיל מחק את הערך בטענה שהנושא הוא לא רלוונטי , כמדומני. וחבל. שכן על כן כותבים רבים , ואני בתוכם , פותחים את ויקיפדיה העברית לקריאה ולא תורמים בכתיבת ערכים חדשים או מתורגמים. 11:46, 12 בינואר 2008 (IST)
בוויקיפדיה אף אחד לא פועל על דעת עצמו, ואם הערך שהעלית היה טוב הוא לא היה נמחק. העלה אותו שוב ופנה אל אחד מאיתנו. איתןשיחה 12:58, 12 בינואר 2008 (IST)
כולם בויקיפדיה פועלים על דעת עצמם. זה לא אומר שאי אפשר להפוך כל החלטה שהיא. קומולוסשיחה בואו לעזור בתערוכה 23:25, 16 בינואר 2008 (IST)
רבותי, נדמה לי כי הערך קיים, ועוד מ-2004. לא הצלחתי למצוא את זה עליו מדבר חברנו כאן. זהר דרוקמן - I♥Wiki02:38, 17 בינואר 2008 (IST)
הערך איננו קיים . עם זאת ערך אודות מנוע מאוד דומה קיים . בראש "קטגוריה מנועים" קיימת בקשה לכתוב ערך למונע השונה מעט מהערך הקיים. ואכן נכתב ערך שנמחק מסיבה לא רלוונטית וחבל. דוד סיגרשווילי 16:43, 22 בינואר 2008 (IST)
אחרי נסיון נוסף לכתוב בויקי הגעתי למסקנה שאין חופש כתיבה בויקיפדיה העברית . קיימת שליטה אליטת ויקי העברית . חבל שהחבורה הזאת קובעת לעצמה חוקים ומונעים מאחרים לכתוב באופן חופשי , לא בהכרח בדעות שלהם 79.180.7.10 20:20, 3 בפברואר 2008 (IST)

יש טעות בערך סנהדרין ואיני מורשה על מנת לתקנה, הדעה הרווחת היום בקרב החוקרים היא שהסנהדרין חדלה מלהתקיים לאחר חורבן בית שני(70 לספירה), ולא כפי שמצויין בערך, אמנם הייתה קבוצה מצומצמת של חכמים שהמשיכו לנדוד אך בפירוש לא במבנה של סנהדרין בת 71 חכמים.

כתוב את ההערה בדף השיחה של הערך בצירוף מראה מקום מתאים ותבוא על הברכה.--‏Golf Bravo08:18, 16 בינואר 2008 (IST)

תוחלת חיים[עריכת קוד מקור]

האם יש אפשרות להוסיף - תוחלת חיים(גברים/נשים)בכל מדינה?

להרחיב את הערך סקוטלנד[עריכת קוד מקור]

נא לכתוב גם את ההיסטוריה

תודה על ההנחייה. ויקיפדיה היא מפעל התנדבותי ובהזדמנות קרובה נקווה שנתפנה אף למשימה הזו.--‏Golf Bravo21:55, 16 בינואר 2008 (IST)

האם יש לכם מידע על העליה מרומניה בינואר 1949 באוניה גלילה?[עריכת קוד מקור]

איכן אפשר לקבל מידע כזה אני עליתי ב-21/1/1949 באוניה גלילה לאר ץ הייתי בת 3 מעוניינת לקבל מידע על הפלגה זו ופרטים בכלל תודה אנא רשמו כאן תשובתכם תודה

על ההפלגה הספציפית אין לי מידע, אך על הרקע הכללי של העלייה מרומניה באותה תקופה, תוכלי לקרוא בערך. בברכה. ליש 19:09, 31 בינואר 2008 (IST)

שלום בוויקיפדיה בעברית שמיועדת כנראה גם ליהודים אי אפשר למרות חופש הכתיבה לציבור לא להתיחס לתורת ישראל חייבת להיות ביקורת כל שהיא בתקוה לתיקון מהר תודה נ.ב. הבעיה כמעט בכל הדרך (כגון בערך בבל נדון סיבת השם בבל ואפילו לא הוזכר מה שכתוב בתורה על כן קרא שמה בבל כי שם בלל ה" שפת כל הארץ ובן הרבה )

חסר? תוסיף. עוזי ו. 16:11, 25 בינואר 2008 (IST)
אם תקרא טוב, אולי תשים לב שהסיפור על מגדל בבל, אכן מוזכר בערך בבל. י. סמואלשיחה 19:33, 27 בינואר 2008 (IST)