חגיגה לעיניים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חגיגה לעיניים
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
בימוי אסי דיין
הופק בידי אסי דיין
נפתלי אלטר
תסריט אסי דיין
נפתלי אלטר
עריכה דוד טור
שחקנים ראשיים יוסף שילוח
מוסקו אלקלעי
טליה שפירא
דורי בן זאב
מרדכי בן זאב
אבנר חזקיהו
מרים גבריאלי
מוזיקה נפתלי אלטר
צילום יעקב קלח
מדינה ישראל
הקרנת בכורה 1975 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 86 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט קומדיה שחורה עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא גבעת חלפון אינה עונה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חגיגה לעיניים הוא סרט קולנוע ישראלי, מסוגת קומדיה שחורה, שיצא לאקרנים בשנת 1975 בבימויו של אסי דיין שגם כתב את תסריט והפיקו יחד עם נפתלי אלטר במאי 1973. בסרט כיכבו יוסף שילוח, מוסקו אלקלעי, טליה שפירא, דורי בן זאב, מרדכי בן זאב, אבנר חזקיהו ומרים גבריאלי.

הסרט נחל כישלון צורב בקופות ובעקבותיו נקלעו הבמאי אסי דיין והמפיק-מלחין נפתלי אלטר ודיין לחובות גדולים. כמו כן, בעקבות סכסוך משפטי בנוגע לזכויות הפצת הסרט, הסרט אינו זמין לצפייה לקהל הרחב מאז 1992, שידורו האחרון בערוץ הראשון. מספר קטעי ארכיון מתוך הסרט שולבו בסדרות התיעודיות "החיים כשמועה" אודות אסי דיין, אשר שודרה בשנת 2012 בערוץ 8, וכן ב"חגיגה לעיניים – סיפורו של הקולנוע הישראלי" אשר שודרה בערוץ הראשון בשנת 2015, ואף נקראת על שמו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרכז עלילת הסרט עומד משורר כושל בשם שאול הכהן אשר מגיע לעיירה נידחת בגליל בכוונה להתאבד. תושבי העיירה מצילים אותו, אך עד מהרה מגלה המורה לספרות ביישוב, אלישע (דורי בן זאב) ספר שירים של אותו י.ש. הכהן ומחליט כי מדובר במשורר לאומי חשוב, שהתאבדותו ביישוב תהפוך את המקום הנידח והקטן לאתר עלייה לרגל. תושבי העיירה מחליטים לכלוא את המשורר ולהובילו להתאבדות. בסוף הסרט המשורר אכן מתאבד. הסרט הוא אלגוריה על חברה שרוצה לכפות על הפרט להקריב את עצמו למענה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא סרטים ישראליים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.