חיים שמרלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב חיים שמרלר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
השתייכות חסידים
תחומי עיסוק חינוך
תפקידים נוספים רב וראש ישיבה
חיבוריו אוצרות אורייתא

הרב חיים שמרלר הוא רב וראש ישיבה חסידי, מקים ארגון הגפן וארגון שערי הוראה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד לרב אליהו שמרלר, ראש ישיבת צאנז בנתניה.

הרב שמרלר הוא רב בית המדרש 'היכל צבי' רודניק של חסידי צאנז בירושלים.

כיהן כראש ישיבת אורייתא בין השנים תשס"ו - תשע"ז. בין השנים תשע"ז - תשע"ט הוא כיהן כראש ישיבת חיי תורה. שתי הישיבות מיועדות לבחורים מתבגרים, בגילאי קיבוץ.

בתשע"ג הוציא לאור את ספרו 'אוצרות אורייתא' שיעורים לפי סדר פרשיות התורה, משיעוריו שמסר בישיבת אורייתא באקטואליה בהלכה. בתשע"ז הוציא לאור מהדורה מורחבת, שני כרכים, בהוצאת עוז והדר.

לרב שמרלר סדרת שיעורים מוקלטים על כל התלמוד בבלי. וכן על כל שולחן ערוך, פרקי אבות וסדרת שיעורים על המועדים. רבי מרדכי הגר מוויז'ניץ מונסי נהג להקשיב לשיעוריו בשנותיו האחרונות, כשראייתו נחלשה.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב שמרלר הקים את ארגון שערי הוראה (ע"ר), המעודד בחורים ואברכים בלימוד הלכה ובפרט בשולחן ערוך הרב. הארגון מקיים מדי שנה בכ"ד טבת (יום ההילולא של מרן בעל התניא זי"ע) אירוע הוקרה מפואר, במסגרתו מחולקים תעודות ומלגות לנבחנים. בתשע"ח הכריז על פרויקט 'מיין מסכת' ('המסכת שלי'), במסגרת הארגון. על פי התוכנית, כל בחור לומד ונבחן על מסכת אחת שבה הוא רוכש בקיאות רבה במיוחד. התוכנית על שמו של רבי מרדכי הגר האדמו"ר מוויז'ניץ מונסי. גם הקים על שמו את רשת ישיבות יום שישי 'אהבת מרדכי', ללימוד לפני שבת.

הקים את ארגון הגפן - מאגר שדכנים מהציבור החסידי והליטאי, וכן מאגר שמות לשידוכים. הארגון עורך כנסי הדרכה לשדכנים ולבחורים מבוגרים.

מכהן כחבר ועדת הרבנים של שיננא.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חיים שמרלר בוויקישיתוף