טיוטה:מיזמי ויקיפדיה/ח"כים פוטנציאליים/הליכוד/נאיל זועבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיזמי ויקיפדיה/ח"כים פוטנציאליים/הליכוד/נאיל זועבי
نائل زعبي
לידה 1972 (גיל: 52 בערך)
פעילות בולטת
  • מנהל בית הספר היסודי בטמרה
  • המשנה ליו"ר הסתדרות המורים במרחב עפולה
ידוע בשל המוסלמי הראשון ששוריין ברשימת הליכוד לכנסת
מפלגה הליכוד

נאיל זועביערבית: نائل زعبي; נולד בשנת 1972) הוא איש חינוך ערבי-ישראלי ופעיל חברתי, הוצב במקום ה-39 ברשימת מפלגת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-24.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1993 החל זועבי ללמד בבית הספר היסודי בכפר טמרה ושימש גם בתפקיד המשנה ליו"ר הסתדרות המורים במרחב עפולה, ובשנת 2005 מונה למנהל בית הספר[1]. ב־1 בספטמבר 2016 אירח את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בטקס פתיחת שנת הלימודים בבית הספר[2].

משנת 2014 מפרסם זועבי מאמרים בכלי תקשורת שונים בישראל, בהם "גלובס", "ישראל היום", "מידה" ו"הארץ"[3], בהם גינה בחריפות את הטרור הפלסטיני, ביקר את התנהלות הרשימות הערביות (שהתמודדו רוב התקופה במסגרת הרשימה המשותפת) וקרא לשותפות בין היהודים לערבים בישראל על בסיס שוויון מלא בזכויות וחובות אזרחיות (במובחן מזכויות וחובות לאומיות).

בחג הקורבן ב־2019 נסע לעופרה לנחם את יואב שורק שישב שבעה על בנו דביר שנרצח בפיגוע[4]. במהלך ירי רקטות מרצועת עזה על דרום ישראל בסוף 2019, הזמין זועבי את תושבי הדרום להתארח בביתו[5].

בראשית 2021 פרש מניהול בית הספר, וב־4 בפברואר 2021 הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על שריון זועבי ברשימת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-24 במקום ה-39, ובהמשך הודיע כי ימנה את זועבי "לשר לקידום החברה הערבית" בממשלתו[6].

נאיל זועבי מתגורר בכפר נין, שליד עפולה. נשוי, ואב לארבעה. הוא נמנה עם חמולת זועבי. אביו, עבד אל-כרים זועבי, מכהן כראש מועצה אזורית בוסתאן אל-מרג'.

עמדותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאיל זועבי מגדיר את עצמו "ערבי וישראלי גאה". כמנהל בית הספר היסודי הערבי בטמרה, הוא מקפיד להניף במוסד את דגל ישראל ולהציב בו את סמלי מדינת ישראל וגאה בכך שרוב בוגרי בית הספר שלו מתנדבים לשירות לאומי. כמחנך ומנהל, זועבי מחנך את תלמידיו כי "אין דבר קדוש יותר מחיי אדם", וכי "רקמת היחסים בין שני העמים (היהודים והערבים) היא קדושה"[7].

הוא מאמין בשוויון מלא בין יהודים לערבים במדינת ישראל בכל הקשור לזכויות וחובות אזרחיות, אך אינו דורש זכויות לאומיות לערבים בישראל.

הסופר עמנואל בן סבו כתב את הספר "ערבי בשביל ישראל: סיפורו של נאיל זועבי" והוציאו לאור ביוני 2022 בהוצאת הספרים שבבעלותו[8]..

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{מיון רגיל:זועבי, נאיל}} קטגוריה:ערבים ישראלים קטגוריה:פעילי הליכוד קטגוריה:פעילי הסתדרות המורים נאיל קטגוריה:מנהלי בתי ספר ישראלים קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1972