טל רמון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טל רמון
טל רמון
טל רמון
לידה 7 באפריל 1990 (בן 34)
ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2016
מקום לימודים רימון בית ספר למוסיקה
סוגה רוק
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.talramon.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
טל רמון בטקס ההכרזה החגיגית של נשיא המדינה ראובן ריבלין וקרן רמון בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה על איתן סטיבה - הישראלי השני בדרך לחלל. נובמבר 2020

טל רמון (נולד ב-7 באפריל 1990) הוא מוזיקאי וזמר-יוצר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טל רמון נולד בבסיס תל נוף לאילן רמון ורונה רמון.

ילדותו המוקדמת עברה עליו בבסיסי חיל האוויר תל נוף, רמת דוד וחצור.

בשנת 1998 נסע עם משפחתו לשליחות ביוסטון, טקסס עקב היבחרות אביו, אלוף-משנה אילן רמון, להיות האסטרונאוט הישראלי הראשון שיטוס לחלל. חמש שנים לאחר מכן, בשנת 2003 נספה אביו באסון מעבורת החלל קולומביה.

במהלך התקופה בה התגוררו בארצות הברית נחשף טל למוזיקה, והחל לנגן וליצור מוזיקה באופן קבוע: "(...) הייתי מנגן על כל דבר שמצאתי. הפסנתר נשאר בארץ, אז נעתי בין קלידים לגיטרה"[1].

בקיץ 2004 חזר רמון עם משפחתו לישראל, והם התגוררו ברמת חן (רמת גן). רמון למד בבית הספר התיכון בליך.

ב-13 בספטמבר 2009 איבד טל את אחיו, אסף, במהלך אימון מבצעי בהטיסו מטוס F16 באזור דרום הר חברון. אסף היה בן עשרים ואחת בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין בנהלל, ונטמן סמוך לקבר אביו אילן[2]. טל היה במהלך שירותו הצבאי כשנודע לו שאחיו אסף שהיה מבוגר ממנו בשנתיים, נהרג. לצד העיסוק של טל במוזיקה, גם אחיו אסף ניגן בגיטרה: "באותו יום של הלוויה של אסף הרגשתי שכל הגוף שלי נקרע, כל הוורידים שלי מתפוצצים (...) הוא תמך בי ברמה שאי אפשר להסביר. חלקנו את האהבה למוזיקה וניגנו יחד. הוא היה חבר טוב מעבר לזה שהוא היה אח. סיום קורס טיס היה אחד הרגעים הכי מאושרים שלנו בתור משפחה. היינו כל כך גאים בו".

במהלך השבעה של אחיו אסף, כתב טל את הגרסה הראשונה לשיר בשם "החתול השחור", ושיר נוסף בשם "מכתב פרידה" מהאלבום "דמות". שניהם עוסקים בכאב האובדן ובגעגוע.

אחרי שחרורו מצה"ל, החל רמון לנדוד בין תחנות ורגעים שעיצבו את יצירתו המוזיקלית: הוא חזר להתגורר בטקסס ועבד במחנה קיץ במסגרת הסוכנות היהודית, טייל בהודו ועוד.

ב-17 בדצמבר 2018 איבד רמון את אימו, רונה רמון, שנפטרה בגיל 54 לאחר מאבק במחלת הסרטן.[3] בשנים שחלפו מאז מות אילן ואסף הקדישה רונה את חייה להנצחתם, בפעילות חינוכית במסגרת קרן רמון ומיזמים נוספים. על החיים לצדה בשנים האחרונות סיפר טל: "אמא שלי הייתה מאוד אופטימית, היא הייתה בן אדם מאוד שמח. היא הייתה אחראית על הטוב שהרגשנו (...) המחלה התפתחה מאוד מהר, ואנחנו פשוט רצנו אחרי זה. אמא הייתה גיבורה. היא לא הייתה אוהבת שאני אומר שהיא גיבורה, אבל היא הייתה כל כך חזקה. היא לא הראתה שום סימן שזה משפיע עליה. היא רצתה להמשיך לחיות ולהיות איתנו".

ב 2019 נסע טל לטיול בנפאל יחד עם אחיו, שם עשו את המסלול אותו עשה אביהם אילן בשנות העשרים לחייו.[4]

בשנת 2020 השתתף רמון בעונה השלישית של תוכנית המציאות נינג'ה ישראל במקצה ה-VIP, סיים במקום ה-13 ולא עלה לחצי הגמר.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רמון עוסק במוזיקה מילדות, החל מגיל 12 בערך, ומצהיר שהמוזיקה עבורו היא מפלט: (...)"אני כותב את השירים שלי כמו יומן (...) הם ממש מלווים את החיים שלי ורגעים שאני חי אותם. הרגעים הכי אישיים שלי, הגעגוע, האובדן, האהבה, השמחה והאושר"[4].

רמון למד מוזיקה בבית הספר רימון והיה בקשר עם מוזיקאים שתמכו בו, בין היתר אבנר חודורוב, קלידן וסקסופוניסט (לשעבר להקת משינה) וחבר המשפחה[5]. חודורוב גם ליווה אותו בהופעות חיות.

לאחר סיום השירות הצבאי טייל בהודו. חוויית הטיול חיזקה אצלו את ההבנה לעסוק במוזיקה כמקצוע מאחר שזו האהבה שלו. שם כתב את השיר "קירינגנה"[6] בכפר באזור עמק פרוואטי. השיר יצא עם קליפ שערך רמון וכלל צילומים מקוריים שצילם במהלך הטיול.

בשנת 2016 הוציא רמון את אלבום הבכורה שלו בשם "דמות", בהפקת אורי וינוקור. הסינגל הראשון מתוכו היה "המראה נחיתה". הפסנתר של אביו אילן רמון היה שותפו הצמוד של טל ביצירת האלבום "דמות"[7]. חלק ניכר מהמימון לאלבום הושג דרך מימון המונים. למעלה מ־300 איש תמכו בהשלמת הפרויקט, כולל אנשי מקצוע שלא פגשו את רמון מעולם, בהם גם דני בסן, יואב קוטנר, ועוד. על פי וינוקור, מפיק האלבום, מדובר באלבום שעומד בזכות עצמו ולמרות ההתייחסות שיש באלבום לאובדן ולכאב יש בו גם הרבה סיפורים על החיים ובסופו של דבר האלבום מעניק חוויה עצמאית, שתיגע גם במי שלא הכיר את הנסיבות מאחוריו[1]. האלבום זכה לשבחי הביקורת, בין היתר נאמר עליו כי באלבום זה רמון מציג רגישות ומיומנות גבוהה בצלילות מוזיקלית ותזמור מיוחד. הטקסטים הממלאים את האלבום נשענים על נופים ומשאלות לב יומיומיות, ונעזרים במלודיה כדי לדלג מעל כתיבה פשטנית לפרקים, לעומת הדרמטיות המוזיקלית הבולטת. התזמור וההפקה משאירים מקום לתזוזות בין הצלילים[8].

בשנת 2017, רמון שיתף פעולה מוזיקלי עם מגזין פורבס והשתתף באירוע המרכזי של המגזין בארץ.[9]

בינואר 2024 בתקופת מלחמת חרבות ברזל ומתוך רצון לחזק את המשפחות השכולות, הוציא יחד עם עמית פרקש, אחות שכולה גם כן, את השיר "אח יקר"[10].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2019 רמון יצא מהארון כשסיפר שהוא נמשך גם לגברים ושהוא היה בזוגיות עם הזמר חן אהרוני.[11]

רמון מתגורר בתל אביב עם האחים יפתח ונועה, ויחד איתם לוקח חלק פעיל בקרן רמון במיזמים חינוכיים שונים[12].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2016: דמות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טל רמון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 טל מילר, ממריא, באתר 7 לילות, ‏1 באפריל 2016
  2. ^ אסף רמון, באתר יזכור
  3. ^ בלעדיה: הילדים שנותרו אחרי לכתה של רונה רמון, באתר ynet, 18 בדצמבר 2018
  4. ^ 1 2 דסק קשת 12, ‏עוד לא נגמר: טל רמון על החיים שאחרי אובדן אביו, אחיו ואמו, באתר ‏מאקו‏, 10 בנובמבר 2019
  5. ^ נדב מנוחין‏, הסיפור של טל רמון נבלע בין אסונותיו, ושוב החמצנו אותו כיוצר, באתר וואלה!‏, 11 בנובמבר 2019
  6. ^ אתר למנויים בלבד טל מילר, ממריא, באתר "ידיעות אחרונות", 29 במרץ 2016
  7. ^ טל מילר, טל רמון: "האלבום מוקדש לאבא אילן ולאסף", באתר ynet, 31 במרץ 2016
  8. ^ רוי רגב, קווים לדמותו, באתר פנאי פלוס - גיליון 1395, ‏12 במאי 2016
  9. ^ Randall Lane, Inside Preview Of The Best Event Ever For 30 Under 30 Entrepreneurs, forbes.com, ‏Mar 15, 2017
  10. ^ עומר טסל, טל רמון ועמית פרקש: "משפחת השכול גדלה, יותר אנשים צריכים להתמודד עם מה שאנחנו עברנו", באתר ynet, 2 בינואר 2024
  11. ^ מאקו גאווה, ‏טל רמון חושף: "אני נמשך גם לגברים", באתר ‏מאקו‏, 27 בנובמבר 2019
  12. ^ 20 לאסון הקולומביה: שיחה עם ילדי משפחת רמון - mako, 2023-02-03, נבדק ב-2023-02-03