Tanki Online

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף טנקי אונליין)
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: 1. ניסוחים לא אנציקלופדיים ופירוט יתר 2. עריכה טכנית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: 1. ניסוחים לא אנציקלופדיים ופירוט יתר 2. עריכה טכנית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Tanki Online
כללי
תאריך הוצאה 2009
סוגה משחק רשת מרובה משתתפים, משחק פעולה, משחק נהיגה
פיתוח AlternativaPlatform
ארץ מקור רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, פורטוגזית ברזילאית, פולנית, ספרדית, גרמנית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה AlternativaPlatform
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unity3D
מצבי משחק Multiplayer
פלטפורמות אדובי פלאש (Legcy),HTML5,Android
tankionline.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Tanki Onlineעברית: טנקי אונליין) הוא משחק רשת מרובה משתתפים מסיבי חופשי בעבר המשחק בוסס על טכנולוגיית אדובי פלאש שנוצרה ביוני 2009, בשנת 2019 הוא הועבר למנוע Unity. זהו משחק מבוסס דפדפן בז'אנר משחק יריות מגוף שלישי. על פי נתוני גלישה וגרף העומס על שרתי המשחק עצמו, בכל רגע נתון מחוברים כמה אלפי שחקנים.[דרוש מקור]

אופן המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מאורגן בקרבות, שאותם ניתן לערוך במבחר של מפות ותנאי סביבה. ישנם שבעה סוגים של קרבות, ובכל אחד מהם מטרה שונה: Team Deathmatch (או TDM) הוא סוג דומה של קרב, אך בו יש שתי קבוצות - האדומים והכחולים - והמטרה היא להרוג כמה שיותר מחברי הקבוצה השנייה ולמות כמה שפחות; הסוג השני הוא Capture the Flag (או CTF), בו לשתי הקבוצות יש בסיס שבמרכזו דגל, והמטרה היא לגנוב את הדגל של האויב, להביא אותו לבסיס ובכך להשיג נקודות (דגל האויב יוחזר אוטומטית לאחר מכן והמשחק ימשיך כרגיל); סוג משחק נוסף הוא Control Points ׁ(או CP), בו פזורות במפה מספר פלטפורמות עם דגלים זוהרים. המטרה היא לכבוש כמה שיותר נקודות - על ידי עמידה לידם עד שהם זוהרים בצבע בקבוצה - ולמנוע מהקבוצה הנגדית לכבוש אותם בחזרה. סוג רביעי, הוא Assault (או ASL) בו מטרת הקבוצה האדומה היא להוציא כמה שיותר דגלים מנקודת האיסוף, ולהביא אותם לבסיס עליו מגינים הכחולים שמנסים למנוע הגעה של דגלים. הסוג הזמין החמישי הוא Rugby (או RGB) במצב הזה שתי הקבוצות משחקות משחק רוגבי פשוט. סוג שישי הוא Team Juggernaut (או TGR), הדומה לסוג TDM, יש בו שתי קבוצות ולכל קבוצה יש טנק גדול ולו יש אספקת מהירות הגנה ועוצמה כל הזמן אך בניגוד לטנק רגיל הוא אינו יכול לממש את אספקת החיים ומוקשים שלו עד שהוא מת וחוזר להיות טנק רגיל, סוג שביעי הוא Siege או SGE,ובו שתי קבוצות ונקודה לכבוש, כל קבוצה מנסה לכבוש הנקודה וברגע שנכבשת מעניקה לקבוצה הכובשת נקודה ועוברת למקום אחר. בעבר היו עוד שני סוגים, האחד הוא dm - כולם נגד כולם והשני solo Juggernaut - כעין dm אך יש Juggernaut אחד ומי שהורג אותו נהיה Juggernaut הבא. כיום חוזרים סוגים אלו של משחק רק באירועים מיוחדים ולזמן מוגבל.

לכל קרב יש זמן מוגבל (כ-15 דקות), וכן מספר מוגבל של משתתפים, לכל קרב שנוצר משויך סכום כסף (Battle Funds) המתאפס בתחילת הקרב, ותופח במהלך הקרב. בסופו של הקרב, כל שחקן מקבל סכום בהתאם לניקוד שהקבוצה שלו צברה, ובהתאם לכמה מניקוד הקבוצה השחקן הנתון הרוויח.

כל מפה היא שונה בגודלה ובפרטי הנוף שלה, ויוצרת סגנון שונה של משחק. המבנה של כל מפה מהווה חלק חשוב בקביעת הציוד לאותו השלב. לדוגמה: במפות קטנות, וכן ובמפות עם הרבה מבנים ומעט מרחבים פתוחים, טנקים מהירים עם נשק טווח-קצר עשויים להיות מושלמים ולהפך. המפות הקטנות יותר עדיפות לנשק לטווח קצר, ולהפך. המפות מגיעות בכמה מצבים: מצב "קיץ"- הרגיל; מצב "חורף", בו הנוף מושלג ואין דשא; ומצב "לילה קיצי", בו המפה מוחשכת, וירח נראה בשמיים במקום השמש, ומצב "חלל" שבו השמיים עם כוכבים וכוח המשיכה קטן. למרבית המפות ישנם שניים או שלושה מצבים זמינים, בעוד שלחלקן רק מצב אחד זמין. כמו כן, חלק מהמפות קרויות ומבוססות על ערים ומקומות אמיתיים, כמו ברלין, דיסלדורף, איראן, קלן וריו.

בכל קרב יש גם צ'אט משלו. שחקנים יכולים לשלוח מסר לכלל השחקנים, או רק לקבוצה שלהם - אפשרות המועילה ליצירת אסטרטגיה. בשביל לפתוח את הצ'אט בקרב יש ללחוץ על המקש "Enter", ועל מנת להחליף בין הצ'אט הכללי לצ'אט הקבוצתי יש ללחוץ על המקש "Tab" אחרי שלחצת על "Enter". שחקנים יכולים גם לשלוח פקודה לדיווח על שחקן שעובר על החוקים. יש בהגדרות האישיות אפשרות לעשות שמה שישלח בצ'אט ישלח רק לחברים (השחקנים אשר רשומים בחברים (friends)).

בעת יצירת קרב חדש, קיימת גם הגדרה אחרת שנקראה "PRO". הגדרות נוספות אלה נתנו לשחקנים להפעיל ולכבות כגון הגדרות כמו "אש ידידותית" ו-"איזון אוטומטי". יש גם אפשרות לבטל שימוש בבונוסים שמוצנחים.

בכל פעם ששחקן נהרג, הוא חוזר למשחק כעבור מספר שניות - בסוגי קרבות עם קבוצות הדבר ייעשה במתחמי שטח הקבוצה שלו. יצוין כי שחקן יכול למות מהשמדה עצמית על ידי לחיצה על הכפתור Delete (בעיקר בשימוש אם הטנק מתהפך), כאשר יוצא מתחומי המפה או נופל ממנה, או במקרה שהשרת זיהה דפוס התנהגות העשוי להיות מקושר עם רמאות.

תיבות אספקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרבות יש אזורים מיוחדים המיועדים להצנחת אספקה (למידע מורחב), המגיעה בצורת קופסה המוצנחת מהאוויר, ומעניקות לשחקן שאסף אותן יכולות מוגברות ולזמן מוגבל. כמה דקות לאחר איסוף קופסה, תוצנח במקומה אחת חדשה. אזור הנפילה תמיד מסומן על הקרקע, אך ניתן לבטל את הסימון בהגדרות האישיות.

קיימת גם יכולת הנקראת Overdrive, הנטענת במהלך המשחק בהתאם לרמת הפעילות של השחקן, וכאשר מופעלת, מעניקה לשחקן כוח מיוחד בהתאם לסוג גוף הטנק. סוג תיבה מיוחד שמוצנח - Nuclear Engergy - משלים את הטעינה של היכולת הזאת ל-100% באופן מיידי.

סוג נוסף של תיבה המוצנחת הוא ה-Gold Box.

גולד בוקס - Gold Box[עריכת קוד מקור | עריכה]

זה בונוס אשר יורד באמצע קרב. שווי הקופסה 1,000 קריסטלים (גבישים). במקור גולד בוקס נחת כאשר הקופה של הקרב הגיעה למכפלה של 700 קריסטלים. מאז עדכון 1.78.0 זה יכול להופיע בקרב עם כל גודל של קופת הקרב. לעיתים ערכו של הגולד בוקס עולה באירועים מיוחדים כגון חג המולד, אחד באפריל ויום-הולדת לטנקי. לעומת זאת, תיבות זהב שמוצנחות על ידי שחקנים כאספקה לא מושפעות מאירועים. בגרסה הקודמת של המשחק היו יורדות גם תיבות של 10,000, 100,000, 1,000,000.

ישנו גם שני סוגי גולד-בוקס מיוחדים, כגון ליצן (יורד באחד באפריל ומכיל פרסים שונים ומפתיעים), ותיבה (גולד בוקס שחור, נקרא Container) שמביאה לך מכולה ירוקה (מכולה ירוקה מכילה קריסטלים, אספקות, גולד בוקסים להורדה, צבעים ועוד).

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכל שחקן בטנקי אונליין ניקוד ניסיון (Experience), דרגה הנקבעת לפי גובה הניקוד, קופה עם סכום כסף (קריסטלים), וציוד משלו. הטנק של כל שחקן כולל מספר רכיבים קבועים, שהבולטים מביניהם הם צריח הטנק, גוף הטנק(תובה),רחפן וצבע.

מידע מורחב על הציוד השונה מופיע תחת הכותרת "ציוד", ומידע על הדרגות וכלכלת המשחק מפורט תחת הכותרת "מוסך, דרגות ומטבע".

ציוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכל שחקן אפשרות לקנות ציוד חדש או לשדרג ציוד קיים. הדבר נעשה במוסך (Garage), בו קיים גם מודל תלת-ממדי של הטנק של השחקן, ומאפשר להחליף ציוד, גם במהלך קרב. ככל שדרגתו של השחקן גבוהה יותר, יותר ציוד יהיה זמין עבורו.

הציוד מתחלק למספר קטגוריות שונות, כאשר חלק משויכות לציוד לטנק, ואחרות לתוספות דקורטיביות או לפריטים שאינם כשלעצמם קשורים לקרב.

יצוין שככל שהציוד יותר מתקדם, כך מחירו יהיה גדול יותר, והדרגה המינימלית לרכישתו תהיה גבוהה בהתאם.

צריחים (כלי נשק)[1][עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ישנם 19 כלי נשק, השונים אחד מהשני באופן הפעולה ובנתונים הטכניים (כמו עוצמה, זמן טעינה, טווח, וכו'). השמות של הצריחים:
פַיֵרְבֵּרְד, מקפיא, אִיזִידָה, טסלה, הָמֵּר,[2] טְוִוינְס, רִיקוֹשֶׁט, סְמוֹקִי, סְטְרִיקֶר, ווּלְקַן, תָ'נְדֶר, רֵייְלְגָן, עקרב, מגנום, גאוס, וצלף.

תוספות-צריחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

את התוספות ניתן לקבל במכולות (ירוקות או אדומות) או לקנות בקריסטלים, יש תוספות מיוחדות שניתן להשיג אותן רק במכולה אדומה. התוספות משפרות את הצריח ונותנות לו יכולות מיוחדות.

טנקים (גוף הטנקים) - Hulls[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ישנם 14 טנקים, כאשר לכל אחד גודל פיסי שונה (לפי חלוקה כללית של טנקים קלים, בינוניים וכבדים) ונתונים טכניים (כמו רמת ההגנה של הטנק הכולל, מהירות מרבית, תאוצה, המהירות סיבוב, וכו'). הטנקים הקלים הם: צרעה,[3] דבּור,[4] וקפצן.[5]

הגופי הבינוניים הם: פלאדין,[6] ויקינג,[7] האנטר,,[8] צלבן (באנגלית: Crusader), ודיקטטור (באנגלית: Dictator).

הגופים הכבדים הם: ארס (באנגלית: Ares), טיטאן (באנגלית: Titan), וממות' (באנגלית: Mammoth).

תוספות-טנקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

את התוספות ניתן לקבל במכולות (ירוקות או אדומות) או לקנות בקריסטלים/טנקונים (באנגלית: Tankoins), יש תוספות מיוחדות שניתן להשיג אותן רק במכולה אדומה. התוספות משפרות את הטנק ונותנות לו חסינויות לאפקטים.

שדרוגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

את רוב הציוד הפונקציונלי במשחק ניתן לשדרג, כאשר קיימים מספר סוגים שונים של שדרוגים:דג

  • גרסאות Mk - לצריחים, גופי טנקים ומודולי הגנה קיימות 7 גרסאות שונות: Mk1 היא החלשה ביותר וזמינה בדרגות נמוכות יותר, ו-Mk7 היא הגרסה החזקה ביותר של הציוד, ומוצעת רק בדרגות גבוהות יותר. כיום, לכל גרסאות Mk יש מראה חיצוני שווה.
  • מיקרו-שדרוגים (Micro-Upgrades) - לכל גרסת Mk של ציוד קיימת חלוקה של תת-שדרוגים, המהווים שלבי ביניים בין הנתונים של הגרסה הנוכחית לגרסה הבאה. אם כל מיקרו-השדרוגים של גרסת Mk נקנו על ידי השחקן, גרסת ה-Mk הבאה של הציוד תהיה זמינה עבורו בחינם.

מודולי הגנה - Protection Modules[עריכת קוד מקור | עריכה]

כנגד כל סוג פגיעה (צריחים ומוקשים, אבל לא השמדה עצמית או מכוח מיוחד של טנקים) קיים סוג הגנה שניתן להפעיל - עד 4 סוגים. לשחקנים חדשים יש רק אפשרות אחת והם יכולים לשחרר נעילה של עוד הגנות בו זמנית בסכום של 50 Tankoins, השלישי ב-500 Tankoins והרביעי ב-5000 Tankoins. רמת ההגנה יכולה להוריד 5% עד 50% מעוצמת הפגיעה בטנק, וזאת בהתאם לרמת ההגנה שבבעלות השחקן.

צבעים - Paints[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבעים קובעים את הדוגמה החיצונית שמופיעה על הטנק, פרט לאלמנטים קבועים של הצריח וגוף הטנק (כמו לוע הקנה וה[מזקו"ם]). במקור צבעים סיפקו לטנק הגנה, אך כעת הם משמשים כאלמנט עיצובי בלבד, שיכול גם לסייע בתור הסוואה.

אספקות - Supplies[עריכת קוד מקור | עריכה]

האספקות מקבלות מספרים במקלדת המאפשרות להשתמש בהם. המקשים הם: 1, 2, 3, 4, ו-5. את האספקות אפשר לקנות במוסך, לזכות בהן מהמשימות היומיות ולאסוף בתיבה תוך כדי משחק. לאחר כל שימוש יש לחכות 30 שניות, חוץ מגולד בוקס שצריך לחכות 5 שניות בין הורדה להורדה.

  1. Repair Kit - ממלא את חיי השחקן תוך 2 שניות.
  2. Double Armor - מכפיל את הגנת השחקן פי 1.5 למשך 30 שניות.
  3. Double Damage מכפיל את פגיעת הצריח פי 1.5 למשך 30 שניות.
  4. Speed Boost - מוסיף למהירות הטנק 30% למהירות ההתחלתית למשך 30 שניות.
  5. Mine - מוקש רב-עוצמה המופעל כנגד טנק אויב שעולה עליו. לא ניתן לאספו באמצעות תיבות המוצנחות בקרב, וכל המוקשים שהוטמנו נעלמים כאשר השחקן שהטמין אותם נהרג.
  6. Gold box - תיבת זהב שניתן להצניח בקרב בכל עת. בניגוד לשאר סוגי האספקה, תיבת זהב להצנחה ניתן לקנות רק בכסף אמיתי או על ידי זכייה במשימות. ערך התיבה קבוע, ואינו משתנה במהלך אירועים בהם יש ערך שונה לתיבה.

לוויינים (drones)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוויינים או מזל"טים הם רחפנים העוקבים אחרי השחקן ומגבירים יכולות שלו או של חברי הקבוצה שלו בתנאים מסוימים, או הארכת משך הפעולה של אספקה קיימת. ישנם 18 סוגי רחפנים.

מכולות - Containers[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכולות הן פרס שניתן להשיג באמצעות השלמת משימות שונות. בעת פתיחתן השחקן יקבל בונוס של קריסטלים, תיבות זהב, ימי פרימיום, צבעים, טנקונים, XT, בטריות ללוינים או אספקה מאחד הסוגים.

ישנם שש סוגי מכולות:

  1. מכולה ירוקה - היא מעט יותר נדירה, ואפשר לקבל בה שלל תגמולים, רובים/טנקים (Mk 1), אספקה, עורות, קריסטלים, שינויים לרובים, צבעים, גולד-בוקסים (שאתה מוריד), וימי פרימיום. אפשר לפתוח אותן כמכולה יחידה, שבה בדרך כלל מקבלים דברים פחות טובים, וכקבוצות מכולות של 5 ו-15.
  2. מכולה כחולה, המקבלים ממשימות שבועיות ונותנת לך באופן קבוע אספקה, טנקונים, וסוללות ללוויינים. את התגמולים מקבלים לפי כמות המכולות הכחולות שיש לך.
  3. מכולה אדומה - מכולת אולטרה. די דומה למכולה ירוקה, רק שהתגמולים בה שונים ולרוב יוצא תגמולים יותר טובים מקבלים אותה לרוב עורות נדירים כמו: LC וכדו" טיפ איך להשיג אותה לא לשחק הרבה ויותר נדיר להשיג אותה.
  4. מכולת "skin" - המכולה הכי נדירה, משיגים ממנה עור לאחד מהרובים או הטנקים.
  5. מיני מכולה - מכלה פשוטה איתה ניתן לקבל אספקה, קריסטלים, אספקה וטנקונים.
  6. מכולה חומה (כבר לא קיימת) - המכולה הכי פשוטה, אותה מקבלים מדי 6 שעות באנדרואיד.

ציוד אחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשחקנים קיימת גם אפשרות לקנות בטנקונים ערכות הכוללות בהן מספר פריטים ובהנחה (מחיר הערכה קבוע: הנחות נוספות אינן נצברות להנחה של הערכות, ועצם הימצאות אחד הפריטים בחבילה בבעלות השחקן מלפני רכישתה לא מפחית את מחיר הערכה).

לשחקנים פעם הייתה אפשרות לשלוח אחד לשני מתנות שבתוכן ברכות - לכל ברכה הייתה תמונה משלה ומחיר שונה.

בנוסף בגרסה הישנה של המשחק היה סוג מיוחד של ציוד, כרטיס מעבר המאפשר יצירה והשתתפות בקרבות PRO, בהם ניתן לשלוט בתנאי הקרב ולהפעיל/לבטל אפשרויות ברירת מחדל שאינן ניתנות לשליטה בקרבות רגילים (בגרסת html5 אין צורך בכרטיס זה).

מוסך, דרגות ומטבעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכל שחקן דרגה, הנקבעת לפי מספר הנקודות שבהן זכה בכל הקרבות בהם השתתף. ככל שצוברים יותר נקודות, כך מגיעים לדרגה גבוהה יותר (במשחק 31 דרגות שונות, כאשר הדרגה ה-31 מקבלת תת-מספור עם כל התקדמות נוספת של 200,000 נקודות). ההילך החוקי במשחק הוא גבישים (Crystals, או קריסטלים) וטנקונים (Tankoins, או טנק-קוינסים). את הגבישים מקבלים בדרכים הבאות:

  • במהלך כל קרב נצברים קריסטלים ונשמרים כפרס (Battle Funds). בתום כל קרב, סך הקריסטלים שנצברו מחולק בין הקבוצות לפי הניקוד שלהן, ולאחר מכן בין השחקנים של כל קבוצה, לפי הנקודות שכל אחד צבר.
  • על ידי השלמת המשימות היומיות (3 משימות), שהפרס של כל אחת מהן עשוי להיות קריסטלים, אספקה או תיבות גולד בוקס.
  • תפיסה של קופסת זהב, המעניקה לשחקן שתפס אותה 1,000 קריסטלים או מכולה (הסכום עשוי להשתנות באירועים מיוחדים).
  • לקנות קריסטלים בטנקונים.
  • על ידי פתיחת מכולות.

את הטנקונים אפשר לקבל ב"מכולה שבועית" (3 במכולה) (Weekly Container באנגלית, לא מקבלים אותה פעם בשבוע אבל כך זה נקרא כך כי מקבלים אותה במשימות שבועיות) או בקניה בחנות (Shop באנגלית).

כאשר נכנסים למשחק, מגיעים באופן אוטומטי ל"לובי" של אחד משרתי המשחק, בו רשימת הקרבות המנוהלים באותו שרת והצ'אט של השרת (השחקן מופנה לשרת בו מספר הקרבות ברמה שלו הוא הרב ביותר). משם השחקן יכול להיכנס לקרב, ליצור קרב חדש, להחליף שרת או לבצע פעולה אחרת. במקביל ללובי, קיים גם המוסך (Garage), בו השחקן יכול להחליף ציוד, לקנות ציוד חדש או לשדרג אותו. המוסך זמין גם במהלך קרב - המאפשר החלפת ציוד אחת ל-5 דקות.

כמו כן, במוסך נמכרים גם פריטים נוספים:

  • אספקה (Supplies, ידוע גם כ-"Drugs" בקרב השחקנים) - בונוסים שמחזקים את הטנק לזמן מוגבל. אלה אותם בונוסים שמוצנחים אל תוך הקרב בקופסאות, כפי שצוין קודם, אך את האספקה שקונים מהמוסך ניתן להפעיל באמצעות המקלדת, ומבלי לחכות לקופסה שתוצנח. בנוסף לסוגים שהוזכרו כבר, ניתן לקנות במוסך גם מוקשים.
  • היתרים (Passes) פותחים בפני השחקן אפשרויות נוספות. נכון לנובמבר 2015, הסוג היחיד שזמין בקביעות הוא "PRO Battle", המעניק אפשרות ליצור ולהשתתף בקרבות מסוג PRO.
  • ניתן לקנות גם שי שאפשר להעניק לשחקן אחר.(קיים רק בגרסת הפלאש).

משימות יומיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל יום השחקן מקבל שלוש משימות חדשות. כל משימה שונה באופייה (לדוגמה, להרוג X אויבים, או לצבור X נקודות במוד מסוים). בעת השלמת המשימה, השחקן יכול לאסוף את הפרס שלה, שעשוי להיות קריסטלים, או אספקה בנוסף, יצא דבר חדש, השחקן יוכל להשיג מעצם זה שהוא משלים משימה אחוזים לתיבה ירוקה, ומתי שיגיע ל-100% יהיה לו תיבה ירוקה לפתוח - כמותם נקבעת על-פי דרגת השחקן בנוסף לכך נוסף פרס חדש למשימות היומיות וזה כוכבים להשלמת הצ'אלנגס. כל שחקן יכול לקבל עד 150 כוכבים על ידי השלמת המשימות היומיות משימה שהושלמה והפרס שלה נאסף תוסר מרשימת המשימות של השחקן, ותוחלף ביום הבא באחת חדשה. אם שחקן לא השלים משימה, או השלים אך לא אסף את הפרס, היא תישמר ברשימת המשימות שלו עד להשלמתה. ניתן גם להחליף משימות; ניתן לעשות זאת פעם ביום בחינם, אך החלפה נוספת באותו היום תעלה קריסטלים (בגרסת המובייל ניתן לשנות גם תמורת פרסומת).

לפני המשימות היומיות היה יישום דומה של מתנות יומיות ("Daily gifts"), שהעניק לשחקנים אוטומטית מתנה בכל יום, אך לא הייתה אפשרות לשנות את הפרס.

כל חודש יש אתגר חודשי שבמהלכו צריך לצבור נקודות כוכב על ידי לחימה, ככל שתלחם יותר טוב כך תקבל יותר נקודות כוכב, כל כמה כוכבים זוכים בפרס, אלו שזכו בהרבה נקודות כוכב מקבלים מכולות. אם יש לך חשבון פרימיום תקבל כפול 2 נקודות כוכב.

חשבונות פרימיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מאוקטובר 2015, המשחק כולל גם חשבון פרימיום, המעניק לשחקן מספר אפשרויות נוספות. ראשית, השחקן מקבל פי 2 יותר קריסטלים בסוף כל קרב. מספר הנקודות שהשחקן צבר בקרב אמנם לא משתנה, אך הסכום מקבל תוספת של 50%, כאשר מועבר אל מד הדרגה של השחקן, בו כלל הנקודות שצבר אי-פעם, וכך ניתן לעלות רמה מהר יותר. בנוסף, השחקן מקבל צבע מיוחד ומקבל רקע אדום לדרגה (הניתן להסתרה בהגדרות). כל ההטבות הנ"ל מסתיימות עם סיום מנוי הפרימיום.

ניתן לרכוש מנוי פרימיום באמצעות כסף לזמן קבוע, או להוסיף זמן למנוי פרימיום קיים ברכישה נוספת. קניית קריסטלים גם מקנה לשחקן חשבון פרימיום, אך לזמן קצר יותר (נכון לשנת 2018) בשנת 2020 פתוחה אפשרות לקבל מספר ימי פרימיום (עד 10 ימים) במכולות אדומות וירוקות.

תקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק יש גם פורום רשמי, הכולל שבטים (Clans), נגיש כאשר מגיעה לדרגה מסוימת (דרגת ריבוע [הדרגה ה-11]), תכונה שבו שחקנים יכולים לקיים אינטראקציה ולארגן לפעמים לשחק קרבות יחד עם חברי השבט שלהם.

כמו כן, במשחק יש צ'אט פנימי וצ'אטים בקרבות.

תחרויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעת לעת, המנהלים של טנקי אונליין יוצרת תחרויות רשמיות, בהן המנצחים יכולים לזכות בציוד מתקדם, קריסטלים או פרסים אמיתיים. תחרויות יכולות לכלול קרבות במשחק, שליחת יצירות אמנות, שליחת קטעי וידאו של שחקנים שמצלמים את עצמם משחקים, ועוד.

בנוסף לתחרויות רשמיות שנערכו על ידי המנהלים, עיתון חדשות Tanki הוא שוחרר מהחזקת התחרויות שבו שחקנים יכולים להתחרות. תחרויות אלו הן בדרך כלל לא מבוססות טנק ודורשות הרבה חשיבה, בדרך כלל חידות היגיון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ באנגלית:Turrets
  2. ^ בַּמ"ם יש דגש, כי הָמר באנגלית כותבים עם 2 m
  3. ^ באנגלית: Wasp
  4. ^ באנגלית: Hornet
  5. ^ באנגלית: Hopper
  6. ^ באנגלית: Paladin
  7. ^ באנגלית: Viking
  8. ^ באנגלית: Hunter