יגאל רוזן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב יגאל רוזן
הרב יגאל רוזן
הרב יגאל רוזן
לידה 1 במאי 1944 (בן 79)
י"א באייר תש"ד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה ישיבת פוניבז' עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות ישראל
השתייכות חרדים ליטאים, ישיבת אור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקידים נוספים ראש ישיבת אור ישראל
רבותיו הרב שמואל רוזובסקי, הרב יהודה קולודצקי
תלמידיו נועם אלון עריכת הנתון בוויקינתונים
אב דב רוזן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב יגאל רוזן (נולד בי"א באייר ה'תש"ד, 4 במאי 1944) הוא ראש ישיבת אור ישראל הגדולה בפתח תקווה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בתל אביב במשפחה דתית ציונית לאביו הסופר דב רוזן ואימו בת-ציון (אחות הרב פנחס קהתי). למד בישיבת היישוב החדש בתל אביב ובישיבת פוניבז' בבני ברק. בשנת 1964 זכה בפרס משרד הדתות לבני ישיבה מצטיינים[1]. נישא להינדה, בתו של משגיח הישיבה רבי ראובן גינזבורג ונכדתו של רבי יחזקאל לוינשטיין.

לאחר נישואיו למד בבית מדרש לתורת ארץ ישראל בפתח תקווה[דרוש מקור]. עם נפילתו למשכב של הרב יוסף רוזובסקי, שהיה מגיד השיעור הבכיר בישיבת אור ישראל הקטנה, ובעצתו של רבו הרב שמואל רוזובסקי, נקרא הרב רוזן להחליפו. עומד בראשות הישיבה הגדולה מאז הקמתה בשנת 1982. בשנת 1990 יזם הרב רוזן את הקמת שכונת גני הדר בפתח תקווה. בשנת 2007 עברה הישיבה הגדולה לשכונה זו.

הרב רוזן נודע בגישה חינוכית קפדנית. הוא מקפיד על שמירת סדרי הישיבה והתפילות. גם באורח חייו שלו עצמו בולטת ההקפדה על דיוק בסדר ובזמנים.

שיעוריו היומיים והכלליים נכתבים על ידי תלמידיו ומופצים מדי סוף זמן.

בעשור השני של המאה ה-21 פעיל הרב רוזן בנושא הסדרת מעמדם של בחורי הישיבות מול הצבא. על רקע זה הותקף כמה פעמים על ידי פעילים מן הפלג הירושלמי, הטוענים שהוא מעודד את מילוי מכסות הגיוס בעזרת נערים מן השוליים החרדיים. בסוף שנת 2017 הושחתה דלת ביתו והתארגנה עצרת קבלת שבת המונית מתחת לביתו במחאה על פעילותו[2]. לאחר שבמסגרת המחאה הופרע שיעורו בשני מקרים, הוציא הרב חיים קניבסקי מכתב תמיכה בו[3]. מאות חרדים המזוהים עם הפלג הפגינו מתחת לביתו בבני ברק בקריאות גנאי.

הרב רוזן הוא תושב בני ברק, נשוי ואב לחמישה. בנו הבכור, הרב אפרים מרדכי, נשוי לבתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק (ראש ישיבת מאור התלמוד ברחובות), והוא משמש כר"מ בישיבת אור ישראל הגדולה. חתנו, הרב מנחם כהן, משמש כר"מ בישיבת נתיב הדעת ובישיבת יסודות. חתן נוסף, הרב יהודה הילדסהיימר, מחבר הספרים "מהדורא קמא" ו"מהדורא בתרא", כיהן כמשיב בישיבת "באר ישראל" של הרב דוד מילר[4], ומקיץ תש"ע מכהן כמשיב בישיבת אור ישראל.

אחיו הוא הרב ישראל רוזן שייסד את מכון צומת ועמד בראשו עד לפטירתו ב-2017.

אחד מתלמידיו הוא הרב נועם אלוןראש ישיבת מיר ברכפלד.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל ספריו הוצאו לאור על ידי תלמידיו שכתבו את שיעוריו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]