ירוקות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ירוקות
אלבום אולפן מאת מאיר אריאל
יצא לאור אפריל 1988
הוקלט באולפני הרולד, אוגוסט-דצמבר 1987
סוגה זמר עברי
פולק רוק
בלוז
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 46:46
חברת תקליטים CBS ישראל
הפקה אלונה טוראל
כרונולוגיית אלבומים של מאיר אריאל
...וגלוי עיניים
(1984)
ירוקות
(1988)
עברנו את פרעה
(1990)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"ירוקות" (Yellow Blue) הוא האלבום המלא השלישי של הזמר מאיר אריאל, שיצא בשנת 1988, ארבע שנים אחרי אלבומו הקודם "...וגלוי עיניים".

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל המילים והלחנים באלבום נכתבו על ידי אריאל, מלבד השיר האחרון "שיר גנוב", המהוות ציטוט מדויק של פרק ז' פסוקים 1–10 מתוך שיר השירים (פרט להוספת המשפט הראשון כפזמון החוזר). שירי האלבום מושפעים מסגנון הפולק רוק כפי שהתבטא ביצירותיו של בוב דילן, אליו נחשף אריאל בשהותו בארצות הברית. בכך מהווה האלבום המשך ישיר לשני האלבומים שקדמו לו.

אלונה טוראל עיבדה והפיקה מוזיקלית את האלבום, ומשתתפים בו מוזיקאים ידועים כגון יהודה עדר וגיל דור בגיטרות, מיקי שביב בבס ורמי קלינשטיין בקולות הרקע.

באלבום מונצח זכרם של שני אנשים. הראשון הוא אביו של אריאל, שנפטר בזמן ההקלטות לאלבום ולזכרו הוקדש האלבום. בנוסף, הקדיש אריאל לאביו בנפרד גם את השיר "נשל הנחש" שבפזמונו נכתב: "ואבא תמיד אומר...". השיר נכתב במקור עבור הלהקה "הכל עובר חביבי", והוכנס לאלבום לאחר מות האב. השיר "שרה'לה הייתה אוהבת את זה" הוקדש לשרה'לה חגי, חברה של מאיר מקיבוץ משמרות, מורה מוערכת לספרות וללשון.

שם האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם האלבום בעברית, "ירוקות", הוא כינוי שנתן אריאל לבחורות צעירות ויפות שאליהן התייחס בשירים רבים (ביניהם "פלוגה בקו (או לגמרי במקרה)" שמופיע באלבום זה). האלבום הוא השלישי ברצף של שלושה אלבומים המהווים המשך סגנוני האחד של השני. שמות שלושת האלבומים (שירי חג ומועד ונופל מ-1978 ו...וגלוי עיניים מ-1984) יוצרים את המשפט "שירי חג ומועד ונופל וגלוי עיניים ירוקות".

שם האלבום בשפה האנגלית שונה ל-"Yellow Blue" (צהוב כחול). הסיבה לשינוי אינה ברורה, אך ייתכן שהדבר קשור לכך שהצבע הירוק מורכב מצבעי היסוד צהוב וכחול.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. מדרש יונתי
  2. שרה'לה הייתה אוהבת את זה
  3. מה חדש במדע (מסה בג' חלקים)
  4. איך לפעמים אני
  5. נשל הנחש
  6. פלוגה בקו (או לגמרי במקרה)
  7. שיר לכל המשפחה
  8. שיר גנוב
  • כאשר נעשתה הסבה מהתקליט לדיסק, הוסיפה חברת התקליטים לאלבום את השיר "נרקומן ציבור" מהמיני-אלבום עברנו את פרעה, והוא מופיע בדיסק כ"שיר אורח".

רשימת הנגנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]