כאן (קבוצת תקשורת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כאן
סמליל הזכיינית-הפוטנציאלית
סמליל הזכיינית-הפוטנציאלית
נתונים כלליים
סוג קבוצה של חברות שהתמודדו על זכיינות לשידור טלוויזיוני בערוץ 2
מייסדים תיא תקשורת, בראשות עמי גניגר, וקבוצת מוטי זיסר
יו"ר אורן מוסט
מנכ"ל

אורן מוסט

לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כאן הייתה קבוצת תקשורת אשר התמודדה במכרז ערוץ 2 בשנת 2005 אך לא נבחרה.

על החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 התקיים מכרז לקבלת זיכיון לשידור בערוץ 2 בעשר השנים הבאות. לצורך המכרז, נדרשו המתמודדים להגיש לרשות השנייה מצע שידורים עתידי וכן, סכומי כסף משוערים שישולמו כדמי הזיכיון. למכרז ניגשו שלוש זכייניות ערוץ 2 (קשת, רשת וטלעד) ובנוסף אליהן, קבוצת "כאן" שהוקמה לצורך מכרז זה, ואשר לא שידרה בעבר. מבין הארבע נבחרו ב-13 באפריל 2005 "קשת" ו"רשת" להוביל את שידורי הערוץ לעשור העוקב.

במכרז עצמו הציעה כאן לוח שידורים המתיימר להיות שונה ואיכותי יותר מהתוכניות שקדמו לו בערוץ 2. בלוח נכללו הצעות להפקות מקור מסוג דרמה ודוקומנטרי. בין השאר הוצעה סדרה היסטורית בשם "לטרון" על פי ספרו של רם אורן, ראש חטיבת התוכן על פי קרב לטרון, דרמת טלוויזיה המבוססת על סיפור פשוט של הסופר ש''י עגנון, דרמות ספרותיות על פי סייד קשוע, שי גולדן ושהרה בלאו, סדרת מתח מאת דוד אופק ויוסי מדמוני, ועוד. הקבוצה הציעה גם תוכנית ריאליטי המדמה את ארץ ישראל בשנות ה-20, תוכנית הכישרונות "מלך ההיפ הופ" דומה לכוכב נולד, תוכנית סאטירה בדומה לחרצופים ותוכנית שידוכים בשם "יש מדינה לאהבה".

דירקטוריון החברה כלל אנשי ניהול ותקשורת בעלי ניסיון ובראשם עמי גניגר, יושב ראש תיא תקשורת, שהחזיקה בבעלות חלקית על אולפני הרצליה והאולפנים המאוחדים ובבעלות מלאה על נגה תקשורת. ראש חטיבת התוכן היה הסופר רם אורן שלו ניסיון רב בכתיבה אך ללא ניסיון בהפקת טלוויזיה. סמנכ"ל התוכניות היה אמור להיות משה שלונסקי, במאית הדוקו אורנה בן דור כמנהלת מחלקת התעודה ורן תלם כמנהל פיתוח.

לאחר המכרז[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 פנתה "כאן", יחד עם קשת לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בבקשה לקיום מכרז חוזר. בעקבות דחיית הפנייה והחלטת ראשי החברה שלא להרחיב את תחומי פעילות החברה, החברה פורקה בסוף שנת 2007.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.