לודאקריס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף לודקריס)
כריס ברידג'ס
Ludacris
לודאקריס, 2012
לודאקריס, 2012
לידה 11 בספטמבר 1977 (בן 46)
שמפיין, אילינוי, ארצות הברית
שם לידה Christopher Brian Bridges עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Chris Lova Lova עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הקמה אטלנטה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות גבון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998
מקום לימודים אוניברסיטת המדינה של ג'ורג'יה, תיכון אוק פארק, Banneker High School, תיכון סנטרוויל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ראפ, היפ הופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Disturbing tha Peace, דאף ג'אם
בן או בת זוג Eudoxie Mbouguiengue (2014–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס גראמי לביצוע הראפ/שירה הטוב ביותר (2005) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.ludaversal.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כריסטופר בריאן "כריס" ברידג'סאנגלית: Christopher Brian "Chris" Bridges; נולד ב-11 בספטמבר 1977), הידוע בשם הבמה לודאקריס (Ludacris), הוא ראפר, מפיק מוזיקלי ושחקן קולנוע אמריקאי, זוכה שלושה פרסי גראמי ופרס גילדת שחקני המסך. בבעלותו הלייבל 'Disturbing tha Peace'. לודאקריס הוציא לאור 6 אלבומים, מהם מכר 17 מיליון עותקים בארצות הברית ו-24 מיליון עותקים ברחבי העולם. סגנונו המוזיקלי הוא ראפ דרומי, המתאפיין בביטים קופצניים יותר ובסגנון ייחודי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לודאקריס נולד בשמפיין, אילינוי שבארצות הברית. כאשר היה נער עבר עם הוריו לאטלנטה, ג'ורג'יה. לאחר סיום לימודי התיכון התקבל ללימודי הפקה מוזיקלית במכללת ג'ורג'יה. לאחר שסיים את לימודיו החל לעבוד כטכנאי בתחנת רדיו מקומית המשדרת מוזיקה שחורה.

קריירת מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לודאקריס הופיע לראשונה בשיר "Phat Rabbit" באלבומו של טימבלנד.

בשנת 1999 הוציא לאור את אלבום האינדי שלו "Incognegro". זמן קצר לאחר מכן האלבום הגיע לידיהם של דאף ג'אם שם התלהבו מהראפר והחתימו אותו לחוזה.

בשנת 2000 יצא אלבום הבכורה שלו, "Back for the First Time" בחברת תקליטים וזכה להצלחה רבה. הוא הגיע למעמד של פלטינה כפולה ואף הגיע למקום הרביעי במצעד "200 האלבומים הנמכרים ביותר בארצות הברית" במגזין בילבורד. הסינגלים מהאלבום הם: "What's Your Fantasy" ו-"Southern Hospitality". לודקריס אירח ראפרים מהשורה הראשונה באלבומו כמו: ג'יי זי, I-20, פוקסי בראון, שאוואנה, טימבלנד, טרינה ועוד. לאחר הצלחת האלבום לודאקריס הקים לייבל משלו, Disturbing tha Peace' ובנוף החליט לפתוח קרן מלגות לילדי תיכון.

האלבום השני שלו, "Word of Mouf" יצא בסוף שנת 2001. הווידאו קליפ של הסינגל "Rollout (My Business)" היה מועמד לתואר "הקליפ הטוב ביותר" בטקס פרסי המוזיקה של MTV של שנת 2002. סינגלים נוספים מהאלבום הם: "Saturday (Oooh Oooh)", "Move Bitch" ו-"Area Codes" שיצא כפסקול לסרט שעת שיא 2.

הסינגל הבא שלו "Act A Fool" יצא בפסקול הסרט מהיר ועצבני 2. השיר חשף את לודאקריס לקהל רחב הרבה יותר, גם כאלה שלא אוהבים מוזיקה שחורה.

זמן קצר לאחר מכן יצא האלבום, "Chicken-n-Beer". הסינגל הראשון באלבום "P-Poppin" לא הצליח טוב בקרב תחנות רדיו וערוצי מוזיקה שמשדרים פופ ונחשב להצלחה רק בקרב חובבי המוזיקה השחורה. האלבום נמכר היטב בשבועות הראשונים אך בלי סינגל מצליח הוא צנח מהר מאוד. סינגלים נוספים מהאלבום הם: "Stand Up", שהפך לסינגל המצליח ביותר שלו עד היום, "Splash Waterfalls", "Blow It Out" ו-"Diamond in the Back".

האלבום הרביעי שלו, "The Red Light District" יצא בשנת 2004. הוא אירח באלבום ראפרים כמו T.I ובאן בי. נאז, דיג'יי קוויק, טריק דאדי, DMX וסליפי בראון. האלבום זכה להצלחה גדולה ומכר 330,000 העתקים בשבוע הראשון ומאוחר יותר פלטינה כפולה.

האלבום הבא, "Release Therapy" יצא בשנת 2006. בין האורחים שהשתתפו באלבום היו: פארל ויליאמס, אר קלי, יאנג ג'יזי, מרי ג'יי בלייג', פילד מוב, בובי ולנטינו, בני סיגל ועוד.

הסינגל הראשון, "Money Maker" הגיע למקום הראשון במצעד של ערוץ BET. בסינגל השני שלו "Grew Up a Screw Up" התארח יאנג ג'יזי שהיה מסוכסך עמו בעבר. הסינגל השלישי, "Runaway Love" יחד עם מרי ג'יי בלייג' הגיע למקום הראשון במצעד "25 שירי הראפ הפופולריים ביותר" במגזין בילבורד וזכה בתואר 'הדואט הטוב ביותר של השנה' בטקס פרסי המוזיקה של BET. האלבום מכר 309,000 העתקים בשבוע הראשון.

האלבום השישי, "Theater of the Mind" יצא לאור בשנת 2008. האלבום הגיע למקום החמישי במצעד "200 האלבומים הנמכרים ביותר בארצות הברית" של מגזין בילבורד.

אלבומו השביעי, "Battle of the Sexes" הופץ ב-9 במרץ 2010. בין האורחים שהשתתפו באלבום היו: ני-יו, טריי סונגז, פלו רידה, ניקי מינאז', גוצ'י מיין ועוד.

הסינגל הראשון מהאלבום, How Low הגיע למקום 6 במצעד "100 הסינגלים הפופולריים ביותר" של מגזין בילבורד, אומנים רבים עשו רמיקסים לשיר ביניהם היו: סיארה, פיטבול, דה-דרים, פאבולוס, כריס בראון ועוד.

הסינגל השני מהאלבום נקרא "My Chick Bad" ביחד עם הראפרית ניקי מינאז'. בנוסף לסינגל יצא רמיקס רשמי לסינגל עם הראפיריות איב, טרינה ודיימון.

בנוסף ל"How Low" ו"My Chick Bad" לודאקריס הספיק להתארח בכמה סינגלים באותו שנה ביניהם "Baby" של הזמר ג'סטין ביבר, הסינגל נחשב להצלחה גדולה בעולם וגם בארץ ואף הפך לווידאו קליפ השני הכי נצפה ביתר ביוטיוב. לודאקריס הופיע גם בגרסה האמריקאית של הסינגל הראשון מאלבומו השני של טאיו קרוז "Break Your Heart", הסינגל נחשב להצלחה ענקית והגיע למקום הראשון במצעד הבילדבורד האמריקאי וזה עשה את לודאקריס הראפר הראשון בשנת 2010 שיש לו 3 להיטים בטופ 10 של המצעד ("How Low", "Baby" ו"Break Your Heart"). הוא הופיע גם בסינגל השלישי של DJ קאלד מאלבומו הרביעי "Victory" ביחד עם הראפר סנופ דוג, והזמר טי-פיין "All I Do Is Win". וגם הוא הופיע בסינגל החדש של סיארה "Ride".

בפברואר 2024, הופיע כזמר אורח במופע המחצית של אשר בסופרבול LVIII.

קריירה טלוויזיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הופעתו הראשונה עשה ב-2002 בסרט "מהיר ועצבני 2", בסרט מופיע לודאקריס בתור טאג' פארקר, מארגן מרוצי מכוניות וחברו של בראיין אוקונר (פול ווקר).

ב-2004 שיחק לודאקריס בדרמת הפשע זוכת 3 פרסי אוסקר של פול האגיס "התרסקות". בסרט גילם את דמותו של אנתוני, גנב מכוניות אפרו-אמריקני המאמין כי לחברה יש דעות קדומות לא הוגנות ולא מוצדקות על שחורים, ומצדיק את מעשיו באומרו כי לא יפגע באדם שחור. עם זאת, כאשר הוא ושותפו לפשע פיטר מנסים בטעות לגנוב מכונית של אדם שחור, קמרון (טרנס הווארד) ולאחר שקמרון תוקף אותו במהלך החטיפה, אנתוני מבקש מפיטר לירות בקמרון.

ב-2005 הופיע לודאקריס בדרמת הפשע "מלחמות הראפ" וגילם את דמותו של "סקיני בלאק", ראפר מצליח מממפיס השוכח מאין בא וגדל. ב-2008 לודאקריס הופיע בסרט האקשן "מקס פיין" שם גילם את חוקר המשטרה סגן ג'ים בראבורה.

בשנת 2011 שיחק בקומדיה הרומנטית "קשר לא מחייב" בכיכובם של נטלי פורטמן ואשטון קוצ'ר. באותה שנה גם שיחק בסרט מהיר ועצבני 5, ובשנים שלאחר מכן גם במהיר ועצבני 6, 7 ו-8.

בשנת 2014 שימש כשופט בתוכנית הריאליטי "Rising Star", הגרסה האמריקאית לתוכנית המציאות הישראלית "הכוכב הבא", שבוטלה לאחר עונה אחת.

בשנת 2015 התארח בעונה השנייה של סדרת הדרמה "אימפריה" בתפקיד השוטר מקנייט', בכיכובם של טרנס הווארד וטראג'י פ. הנסון.

באוקטובר 2023 זכה לכוכב על שמו בשדרת הכוכבים בהוליווד. בטקס הסרת הלוט השתתף גם שותפו מסדרת סרטי מהיר ועצבני, השחקן וין דיזל[1].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות טלוויזיה בהן השתתף בתפקידי אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לודאקריס בוויקישיתוף