מארלי ואני (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מארלי ואני
Marley & Me
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על מארלי ואני ויגל עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי דייוויד פרנקל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גיל נטר
קווין הולוור
קרן רוזפלד
תסריט סקוט פרנק
דון רוס
מבוסס על ספרו של ג'ון גרוגן
עריכה מארק ליבולסי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אוון וילסון
ג'ניפר אניסטון
אלן ארקין
קת'לין טרנר
מוזיקה תיאודור שפירו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פלורין בלהאוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ארנון מילצ'ן, Regency Enterprises, פוקס המאה ה-20, רטפק-דיון אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 25 בדצמבר 2008
ישראלישראל 12 במרץ 2009
משך הקרנה 120 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה קומית, קומדיה רומנטית, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $244,082,376
הכנסות באתר מוג'ו marleyandme
סרט הבא Marley & Me: The Puppy Years עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.marleyetmoi-lefilm.com/ האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מארלי ואניאנגלית: Marley & Me) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת קומדיה, בבימויו של דייוויד פרנקל. הסרט מבוסס על ספרו האוטוביוגרפי המצליח של ג'ון גרוגן, הנושא את אותו השם.

הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ובקנדה ב-25 בדצמבר 2008, ושבר את שיא ההכנסות מסרטים בחג המולד, עם הכנסות ממכירת כרטיסים בשווי 14,750,000 דולר. ברחבי העולם הכניס הסרט 244 מיליון דולר. את דמותו של מארלי משחקים 22 כלבי לברדור שונים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון (אוון וילסון) וג'ני (ג'ניפר אניסטון) גרוגן, הם זוג עיתונאים, נשואים טריים, שאחרי שירד שלג ביום חתונתם והם הגיעו קפואים הביתה, מואסים בחורפים המושלגים והקשים של מישיגן ומחליטים להתחיל חיים חדשים בפאלם ביץ', פלורידה, מקום בו שניהם מצליחים למצוא עבודה, בית וחברים. ג'ון לא משוכנע שהוא מוכן להביא ילדים לעולם, ועל מנת ליצור אצל ג'ני תחושת אימהות הוא מחליט להביא קודם כל את מארלי (על שמו של בוב מארלי שאת אחד משיריו שמע ג'ון עם הכלב בדרך חזרה מהאימוץ), כלבלב מסוג לברדור. הכלכלב, שכאשר בחרו אותו היה קטן מאחיו, אוכל ללא הפסק, גם דברים שאינם אמורים להיאכל על ידו וגדל במהירות רבה להיות כלב גדול וחזק. חזק עד כדי כך שהוא מצליח לצאת דרך הרשת של דלת רשת ללא מאמץ. בין מעלליו - שתיית מים ישירות מהאסלה, אכילת קירות הגבס והספה החדשה.

ג'ון, שהקריירה שלו נשרכת אחרי זו של ג'ני מקבל את הצעתו של ארני, עורך העיתון בו הוא עובד, לכתוב טור בעיתון. מחוסר רעיון טוב יותר הוא כותב טור על "צער גידול כלבים". הטור השנון והמצחיק זוכה להצלחה. אחרי היריון כושל אחד, ג'ני יולדת את פטריק. לאחר זמן מה, ג'ני שוב בהריון וג'ון מקבל טור יומי (ותוספת נכבדה לשכר) על מנת לממן בית חדש וגדול יותר. זמן לא ארוך אחר כך יולדת ג'ני את קונור. גם גידול הילדים והקשר שלהם לכלב מהווים נושאים לכתיבה בטור של ג'ון. למשל, איך משכנעים כלב לא לאכול את התינוק החדש, למרות שהוא נראה כמו צעצוע לעיסה, ואיך הכלב בלע מחרוזת שג'ון קנה לג'ני והדרך בה השתמש על מנת למצוא אותה חזרה.

ג'ני עוזבת את העבודה ומתמסרת לגידול הבנים, אחרי ששכנתם מותקפת על ידי פורץ, המשפחה עוקרת לבית גדול בשכונת יוקרה ונולדת להם ילדה, קולין.

הילדים גדלים תוך שהכלב מהווה עבורם חלק מהמשפחה וכאשר הוא מזדקן, עובדת הזדקנותו מהווה עבורם משבר, המתעצם כאשר כשג'ון נאלץ להרדים אותו על שולחן הטיפולים אצל הווטרינרית, בגיל 13 לערך.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]