ז'ירונדן דה בורדו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
מאין תקציר עריכה
שורה 49: שורה 49:
'''ז'ירונדן דה בורדו''' הוא [[מועדון כדורגל]] [[צרפת]]י שנוסד בשנת [[1881]]. קבוצת ה[[כדורגל]] של המועדון משחקת את משחקי הבית שלה ב[[האצטדיון החדש של בורדו|אצטדיון בורדו-אטלנטיק]]. הקבוצה משחקת ב[[ליגת העל הצרפתית בכדורגל]].
'''ז'ירונדן דה בורדו''' הוא [[מועדון כדורגל]] [[צרפת]]י שנוסד בשנת [[1881]]. קבוצת ה[[כדורגל]] של המועדון משחקת את משחקי הבית שלה ב[[האצטדיון החדש של בורדו|אצטדיון בורדו-אטלנטיק]]. הקבוצה משחקת ב[[ליגת העל הצרפתית בכדורגל]].


ההישג הגדול ביותר של הקבוצה היה ההשתתפות בגמר [[גביע אופ"א]] ב-[[1996]]. בדרכה לגמר גברה בורדו על קבוצות כגון [[ריאל בטיס]], [[מילאן]] ו[[סלאביה פראג]]. בגמר הפסידה הקבוצה ל[[באיירן מינכן]], ובכך נמנע ממנה התואר האירופי הראשון שלה.
ההישג הגדול ביותר של הקבוצה היה ההשתתפות בגמר [[גביע אופ"א]] ב-[[1996]]. בדרכה לגמר גברה בורדו על קבוצות כגון [[ריאל בטיס]], [[מילאן]] ו[[סלביה פראג]]. בגמר הפסידה הקבוצה ל[[באיירן מינכן]], ובכך נמנע ממנה התואר האירופי הראשון שלה.


==היסטוריה==
==היסטוריה==

גרסה מ־16:19, 9 באוגוסט 2020

ז'ירונדן דה בורדו
מידע כללי
כינוי Bordeaux
תאריך ייסוד 1881
אצטדיון אצטדיון בורדו-אטלנטיק, בורדו
(תכולה: 42,115)
בעלים ארצות הבריתארצות הברית ז'וזף דרגוס
נשיא צרפתצרפת ז'אן-לואי טריאו
יו"ר ז'ראר לופז עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן פורטוגלפורטוגל פאולו סוזה
ליגה ליגה 1
www.girondins.com
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
תלבושת שלישית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קובץ:Girondins bordeaux.png
הלוגו הישן.

ז'ירונדן דה בורדו הוא מועדון כדורגל צרפתי שנוסד בשנת 1881. קבוצת הכדורגל של המועדון משחקת את משחקי הבית שלה באצטדיון בורדו-אטלנטיק. הקבוצה משחקת בליגת העל הצרפתית בכדורגל.

ההישג הגדול ביותר של הקבוצה היה ההשתתפות בגמר גביע אופ"א ב-1996. בדרכה לגמר גברה בורדו על קבוצות כגון ריאל בטיס, מילאן וסלביה פראג. בגמר הפסידה הקבוצה לבאיירן מינכן, ובכך נמנע ממנה התואר האירופי הראשון שלה.

היסטוריה

המועדון הוקם ב-1881 וב-1937 הפך למקצועי. ב-1941 זכתה לראשונה בגביע הצרפתי. בעונת 1949/50 זכתה הקבוצה באליפות הליגה הראשונה שלה, כשנה בלבד לאחר שעלתה מליגת המשנה. באותה תקופה כונתה חוליית ההגנה של בורדו "המבצר הבלתי חדיר".

ההצלחה מיעטה לבוא בעשורים הבאים עד שנות ה-80. בעשור זה זכתה בורדו בשלוש אליפויות ובשני גביעים והעפילה במשך מספר שנים רצופות למפעלים אירופיים. אולם, חלה ירידה בכושר של הקבוצה לקראת סוף העשור ובתחילת שנות ה-90 הורדה הקבוצה לליגת המשנה מסיבות כלכליות. הקבוצה הצליחה לחזור לליגת העל בתוך זמן קצר, וב-1996 הגיעה להישג השיא שלה - גמר גביע אופ"א. בשנת 1999 היא זכתה באליפות החמישית שלה. האליפות הבאה הגיעה עשר שנים לאחר מכן, ב-2009, תוך שהיא עוצרת רצף שבע אליפויות של אולימפיק ליון. בעונת 2009/10 בורדו הגיעה לרבע גמר ליגת האלופות, שם התמודדה מול אולימפיק ליון והודחה. בעונת 2012/13 זכתה בורדו בגביע הצרפתי ה-4 בתולדותיה לאחר שניצחה את אביאן בגמר 3-2.

ב-23 במאי 2015 חנכה הקבוצה את אצטדיונה החדשה, אצטדיון בורדו-אטלנטיק המונה 42,115 מקומות ישיבה.

בנובמבר 2018 נרכשה על ידי איש העסקים האמריקאי ממוצא צרפתי, ז'וזף דרגוס, מייסד חברת General American Capital Partners.

תארים

קישורים חיצוניים