מכינה קדם-צבאית אדרת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:מקורות

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
מכינה קדם-צבאית אדרת
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מכינה קדם-צבאית
תקופת הפעילות 2001–הווה (כ־23 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
תלמידים
85 עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה ישראלישראל ישראל
mehinataderet.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המכינה הקדם-צבאית אדרת היא מכינה קדם-צבאית המוגדרת כ"בית מדרש ישראלי לחברה וסביבה". המכינה נוסדה בשנת תש"ס (2001[1]) במושב אדרת שבעמק האלה.

המכינה הוקמה על ידי מספר תושבים צעירים מהרחבת המושב אשר ראו ברעיון הסביבתי חברתי ערך רב והמשך למגמה של התחדשות חברתית שהתרחשה בהרחבת המושב באמצעות החדרת "דם חדש" של משפחות צעירות ממקומות שונים בארץ והעולם.

בין מקימי המכינה נמנים: דני פרדקין(ראש המכינה הראשון,2001-2007), ד"ר שמריהו בן פזי ( כיום בראש המכינה), גיל מסטיי (היה היו"ר הראשון של העמותה), איתן הוניג, איתמר ברטוב, אורי טישלר ואחרים. אסף פרי, גם הוא תושב אדרת, שימש כראש מכינה משתף עם שמריהו בן פזי עד שנת 2017.

בתחילת שנת הלימודים תשע"ח, עברה המכינה לקיבוץ רבדים, בשפלת החוף. בנוסף, נפתחה שלוחה של המכינה בכפר הנוער עיינות, הסמוך למושב בית עובד.

כיום המכינה מפעילה שלוש שלוחות, כולן בתוך כפרי נוער, במטרה ליצור שותפות וקהילתיות עם קהילת כפרי הנוער. מלבד השלוחה בעיינות, קיימות השלוחה בכפר סילבר, והשלוחה בכפר הנוער בן שמן.

המכינה מקדישה זמן רב ללימוד בתכנים של "בית מדרש ישראלי", כגון תנ"ך, יהדות, ציונות, מזרחנות וכדומה, לצד עיסוק נרחב בחיי קבוצה וב"עבודת המידות" האישית והקבוצתית. זאת לצד עיסוק רחב בהכרת ארץ ישראל, פיתוח כושר גופני והכנה לצבא.

המכינה עוסקת רבות בפעילות קהילתית, והשלוחה בעיינות מאפשרת גם התנסות מעשית בפיתוח נושאי הקיימות הסביבתית. שיתוף הפעולה עם כפרי הנוער מאפשר לחניכי המכינה ולמדריכיה להכיר וליצור שותפות עם אוכלוסיית כפרי הנוער, שחלקם אף משתלבים במכינה עם תום לימודיהם.

למכינה הקדם-צבאית מגיעים מדי שנה כ-120 חניכים וחניכות, מסיימי כתה י"ב מכל רחבי ישראל, חילוניים ודתיים, שבחרו לדחות את גיוסם לצה"ל בשנה, על מנת להתחנך ברוח המכינה ללמוד, לעסוק בעשייה קהילתית וסביבתית, לטייל ולהכיר את הארץ, להתכונן לצבא ולחיות חיי קבוצה.

המכינה גם מפעילה תוכנית לשנה ב' ("מדרשה למעשה"), בה לומדים בוגרי שנה א' של המכינה ושל מוסדות אחרים, המעוניינים בלימוד מעמיק נוסף למשך חצי שנה.

מטרות המכינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכינה שמה לה למטרה לטפח מנהיגות ישראלית חדשה שמחה ומלאת תקווה. ליצור מקום העוסק בכנות בשאלה כיצד בונים חברה טובה יותר. מקום המחנך ללימוד על מנת לעשות. * למידה מעמיקה של הבעיות והאתגרים בפניהן ניצבת החברה הישראלית וחיפוש דרכים להתמודד עמן.

  • העמקת הזיקה לארץ ישראל, למורשת היהודית, לסביבה ולקהילה בה אנו חיים.
  • הכשרת החניכים ועידודם לשירות משמעותי ומיטבי בצה"ל ובמסלולי הפיקוד והקצונה.
  • חינוך למנהיגות מתוך רגישות חברתית וענווה, על ידי העצמת החניך ברמה האנושית, החברתית והרעיונית.
  • עבודת המידות, בירור רעיוני, התנסות ואמונה ביכולת שלנו להיות אנשים טובים יותר, הלוקחים חלק בתיקון אדם, אומה ועולם.

הלימודים במכינה משלבים עיסוק בנושאים המכשירים את החניכים לחיים במדינת ישראל, עם דגש על הכשרה לצבא בפרט, לבין נושאים שמטרתם לעזור לכל חניך לעצב זהות אישית בדגש על זהות ציונית. דוגמאות לשיעורים קיימים במכינה: אוטוביוגרפיה ישראלית, פילוסופיה פוליטית, יהדות, מוסר בתנ"ך, צבא ומוסר, חברה וסביבה (אקולוגיה), קולנוע ופילוסופיה, תרבות ישראלית, כלכלה וחברה.

בנוסף, למכינה קיימת תוכנית המשך, שנה ב', בה משתתפים, בדרך כלל, כ-20 חניכים, הנקראת "המדרשה למעשה" ומיועדת לחניכים אשר ברצונם להעמיק בלימוד ובעשייה למשך כחצי שנה נוספת עד לגיוסם לצבא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]