משתמש:Guyshillo13/מרי-לואיז פרקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים ריקים [ דמות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מרי-לואיז פרקר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 2 באוגוסט 1964 (גיל: 59)
קרוליינה הדרומית, ארה"ב
פרסים והוקרה 2 פרסי גלובוס הזהב
פרס אמי
פרס טוני



מרי-לואיז פרקראנגלית: Mary-Louise Parker; נולדה ב-2 באוגוסט 1964) היא שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון אמריקאית. פרקר מוכרת בעיקר בשל תפקידה בסדרה האמריקאית "העשב של השכן" כננסי בוטווין, אמא מפרבר אמריקאי שנאלצת לסחור בסמים כדי לקיים את משפחתה. תפקיד זה גם זיכה את פרקר בפרס גלובוס הזהב, בנוסף לגלובוס זהב נוסף, פרס אמי ופרס טוני.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקר נולדה בפורט ג'קסון, קרוליינה הדרומית. בתם של קרוליין וג'ון פרקר, שופט צבאי. בשל עיסוקו של אביה, פרקר בילתה את רוב ילדותה בטנסי וטקסס, וכמו כן בתאילנד, גרמניה וצרפת. במהלך לימודיה בתיכון ובאוניברסיטה פרקר למדה דרמה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שנות ה-80 עברה פרקר לניו יורק וב1990 הופיעה לראשונה בברודוויי במחזה בתפקיד ראשי, שגם זיכה אותה במועמדות לפרס טוני. במהלך שנות ה-90 פרקר שיחקה בהצגות רבות בברודוויי, וכמו כן בסרטים רבים לצד שחקני קולנוע מוכרים.

בתחילת שנות ה-2000 הופיעה פרקר בתפקיד אורח בסדרה הבית הלבן. תפקיד זה נהפך במהרה לתפקיד קבוע בסדרה, שבה שיחקה פרקר את מושא אהבתו של סגן ראש הסגל, ג'וש ליימן. תפקידה בסדרה זיכה אותה במועמדויות לפרס האמי ולפרס גילדת שחקני המסך האמריקאי. במהלך העונה החמישית של הסדרה, דמותה של פרקר הורדה מהמסך לאחר שהופיעה בארבעה פרקים, כיוון שפרקר נכנסה להריון. דמותה של פרקר חזרה בפרקים האחרונים של הסדרה. בשנת 2003 רשת הטלוויזיה האמריקאית HBO שידרה את עיבודה בן שש וחצי השעות למחזה מלאכים באמריקה. פרקר שיחקה בתפקיד משנה, אשר זיכה אותה בפרס גלובוס הזהב ובפרס אמי לשחקנית המשנה הטובה ביותר במיני-סדרה.

בשנת 2005 פרקר קיבלה את תפקידה כננסי בוטווין בסדרה "העשב של השכן". בסדרה פרקר משחקת אמא לשני בנים שבעלה נפטר, והיא מתחילה לסחור בסמים על-מנת לשמור על רמת החיים של משפחתה, ובמקביל לשמור על המוניטין שלה בפרברים. תפקיד זה זיכה את פרקר בפרס גלובוס הזהב ובפרס Satellite (המוענק על-ידי האקדמיה הבינלאומית לתקשורת). כמו כן, פרקר הייתה מועמדת לפרסים נוספים על תפקידה בסדרה במשך מספר שנים.

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 1996 עד שנת 2003 פרקר הייתה נשואה לשחקן בילי קרודופ, שלהם בן משותף, וויליאם אטיקוס פרקר, אשר נולד ב2004. על-פי דיווחים, קרודופ עזב את פרקר כשהייתה בחודש השביעי להריונה, לטובת קלייר דיינס, ששיחקה לצדו.

בשנת 2006 החלה פרקר לצאת עם השחקן ג'פרי דין מורגן, שאותו פגשה על סט הסדרה "העשב של השכן", שבה מורגן משחק את בעלה המנוח של פרקר. בפברואר 2008 הודיעו השניים על אירוסיהם, אך נפרדו חודשיים לאחר מכן.

בספטמבר 2007 פרקר אימצה בת, קרוליין "אש" אבראש פרקר, ממוצא אתיופי.

מאז יוני 2009 פרקר יוצאת עם הזמר/כותב השירים צ'ארלי מארס.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מרי-לואיז פרקר, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)


קטגוריה:שחקני קולנוע וטלוויזיה אמריקאים קטגוריה:שחקני תיאטרון אמריקאים קטגוריה:זוכי פרס גלובוס הזהב - שחקנים קטגוריה:זוכי פרס טוני קטגוריה:זוכי פרס גילדת שחקני המסך - שחקנים