נעמה דעי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה משתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית והוא בשלבי כתיבה. אתם מתבקשים לא לערוך ערך זה עד שתוסר הודעה זו. אם יש לכם הצעות לשיפור או הערות אתם בהחלט מוזמנים לכתוב על כך בדף השיחה. לרשימת הערכים המשתתפים בתחרות גשו לכאן. תודה על שיתוף הפעולה ובהצלחה!

נעמה דעי (נולדה ב-19 באוגוסט 1988) היא סופרת ומורה ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דעי נולדה בנוה דקלים וגדלה במעלה אדומים בשכונה דתית להורים שעוסקים בתחום החינוך, יש לה שלושה אחים ואחות אחת. הייתה תלמידת אולפנה במעלה אדומים[1].

דעי עשתה תואר ראשון בלימודי חינוך מיוחד ולימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בר-אילן וכשהייתה בשנה השלישית ללימודיה היא חזרה להתגורר במעלה אדומים והחלה לעבוד עם ילדים ממוצא אתיופי. בעקבות הניסיון הזה היא החליטה לנסוע לשליחות של כמה חודשים באתיופיה[2]. בשנת 2013 כשחזרה מאתיופיה כשהייתה במהלך לימודי הכתיבה, כתבה סיפור קצר בשם "על השפה" בעקבות החוויות שלה מהשהות שם. הסיפור זכה במקום השלישי בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ". בשנת 2014 עלתה לגמר "פרס ספיר ליצירה צעירה 2014".[3]

בעקבות אהבתה לכתיבה החלה בלימודי תואר שני בכתיבה יוצרת באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. לאחר מכן המשיכה ללימודי תסריטאות בבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה. בוגרת מחזור ו' של תוכנית פרדס בספרייה הלאומית.

בשנת 2019 יצא ספרה הראשון "צערו העתיק של הירח". הספר היה מועמד לפרס ספיר לספר ביכורים 2019.[4] בשנת 2024 יצא ספרה השני "ופתאום בוקר", שניהם בהוצאת עם עובד. על הספר "ופתאום בוקר" זכתה דעי בפרס ספר השנה על שם ז'קלין כהנוב[5].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דעי מתגוררת בירושלים, מורה לתנ"ך ולספרות ומחנכת כיתה בתיכון הישראלי למדעים ולאמנויות (יאסא) תיכון ופנימייה בירושלים[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ איזיקוביץ, גילי (2024-01-22). "הסופרת נעמה דעי: "היממתי את אמי כשאמרתי שאלוהים לא מקשיב לתפילות"". הארץ. נבדק ב-2024-05-01.
  2. ^ Facebook, www.facebook.com
  3. ^ 1 2 נעמה דעי_אתר עברית
  4. ^ עם עובד_דעי נעמה
  5. ^ המכון למחשבה ישראלית, הזוכה בפרס ספר הפרוזה הישראלי ע"י ז'קלין כהנוב לשנת תשפ"ד – 2024_נעמה דעי, באתר עמוד הפייסבוק הרישמי של המכון למחשבה ישראלית, ‏3 במאי 2024