סוניק הקיפוד (IDW Publishing)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוניק הקיפוד
Sonic the Hedgehog
עטיפת הכרך השבעה עשר, אמנות מאת ג'ק לורנס
עטיפת הכרך השבעה עשר, אמנות מאת ג'ק לורנס
מידע קומיקס
תקופת פרסום מקורית 4 באפריל 2018 – הווה (6 שנים)
סינדיקציה IDW Publishing
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
מוציא לאור IDW Publishing
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
עטיפת הכרך הראשון בעברית, אמנות מאת טייסון הס

סוניק הקיפודאנגלית: Sonic the Hedgehog) היא סדרת קומיקס המבוססת על זיכיון משחקי הווידאו "סוניק הקיפוד" של חברת סגה. הכרך הראשון של הסדרה יצא ב-4 באפריל 2018 על ידי IDW Publishing. זה הקומיקס השלישי המבוסס על סוניק הקיפוד, הקודמים היו "Sonic The Comic" על ידי Fleetway Publication ו"סוניק הקיפוד" על ידי ארצ'י קומיקס.

בישראל, חוברות הקומיקס מופצות בתרגום לעברית על ידי מודן הוצאה לאור, תחת השם "סוניק". החלק הראשון הופץ בתחילת שנת 2020 תחת השם "מזימת המזיקניקים", והוא כולל את ארבעת הכרכים הראשונים. החלק השני, "גורלו של דוקטור אגמן", שוחרר בסוף אוגוסט של אותה שנה. חלק שלישי שוחרר במרץ 2021 תחת השם "הקרב על אי המלאכים", וחלק רביעי באוגוסט תחת השם "מתקפת הזומבוטים". החלק החמישי, "עיר בסכנה", שוחרר בינואר 2022.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2017, IDW Publishing הכריזה עסקה עם סגה לייצר סדרה חדשה של קומיקס על סוניק הקיפוד בעקבות ביטול הסדרה הקודמת של ארצ'י קומיקס.[1] ארבעת הכרכים הראשונים שלה שוחררו כל שבוע בחודש מאי, אך נכון להיום כל כרך משוחרר פעם בחודש. אושר כי הסופר איאן פלין יחזור לעבוד עם האמן טייסון הס.[2]

במהלך ניו יורק Comic Con 2017, פלין אישר כי דמויות ישנות וחדשות ישתתפו בעתיד, דבר זה מרמז כי דמויות מהמשחקים המקוריים והקומיקסים המקוריים אולי יופיעו בסדרה. [3][4][5][6] עם זאת, ב-28 בדצמבר 2017, פלין גילה כי הדמויות שהוא יצר עבור ארצ'י קומיקס הם מחוץ לתחום בקומיקס של IDW Publishing.

ב-11 בינואר 2018, IDW השיקה קבוצת פייסבוק שכותרתו "IDW Sonic Comic Squad!" שבו הם ישחררו את כל החדשות האחרונות על הקומיקס.

כמה ימים אחרי נחשף כי טרייסי יארדלי, שעבד במקור על סוניק הקומיקס של ארצ'י, יהיה בין אמני הקומיקס שיעבדו בו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה ממשיכה לאחר אירועי המשחק Sonic Forces. אמנם המלחמה בין המחתרת לדוקטור אגמן הסתיימה, אך עבודתו של סוניק עדיין לא נגמרה, מכיוון שמספר רובוטים המשיכו לתקוף כפרים קטנים ברחבי כוכב מוביוס. על מנת להצליח, סוניק צריך את עזרתם של חבריו: טיילס, נאקלס הקיפודן ואיימי רוז, יחד עם כמה בני ברית חדשים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקומיקס מציג את הדמויות הראשיות של סדרת המשחקים: סוניק, טיילס, נאקלס הקיפודן, איימי רוז, בלייז החתולה, דוקטור אגמן, אורבוט וקיובוט, שאדו הקיפוד, רוז' בת העטלף וצוות כאוטיקס. 

במשך הקומיקס הצטרפו גם דמויות חדשות ומקוריות:

  • טנגל הלמורה[7]: למורה בעלת זנב טבעת ובעלת ברית של סוניק. נועזת וחסרת פחד, שוחרת ריב ומדון ואוהבת להסתבך עם הרעים.
  • הקשוח והאכזרי: שני אחים בואשים המשמשים כאויבים של סוניק. בריונים לא חכמים במיוחד.
  • וויספר הזאבה: זאבה מואנשת ובעלת ברית של סוניק. תומכת במחתרת.
  • ג'ול החיפושית: חיפושית מואנשת, משגיחה על מוזיאון המינרלים. החברה הכי טובה של טנגל, והמנהיגה הנוכחית של המחתרת.
  • בל: רובוטית בעלת צורה של בובת מריונטה, משמשת כבעלת ברית של סוניק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "SEGA® and IDW Publishing Dash Forward with Partnership Deal". IDW Publishing. 21 ביולי 2017. אורכב מ-המקור ב-2017-09-30. נבדק ב-24 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "New Sonic the Hedgehog™ Series Will Launch in April 2018 with a Four-Week Event". IDW Publishing. 8 באוקטובר 2017. אורכב מ-המקור ב-2017-11-11. נבדק ב-24 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Sonic IDW NYCC Ian Flynn"./
  4. ^ "New 'Sonic The Hedgehog' Comics Revealed".
  5. ^ "EXCLUSIVE: Sonic the Hedgehog Speeds Into the IDW Era with Two New Covers". 23 בינואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Sonic The Hedgehog Returns to Comics in 2018 - Nerdist". 23 בינואר 2018. אורכב מ-המקור ב-2018-02-07. נבדק ב-2018-04-11. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ בתרגום שהופץ על ידי מודן הוצאה לאור, שמה מוצג בתור "טנגל הלמורית".