Sonic Frontiers

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוניק פרונטירס
Sonic Frontiers
כללי
תאריך הוצאה 8 בנובמבר 2022
סוגה משחק פלטפורמה, משחק פעולה-הרפתקאות
פיתוח קבוצת סוניק
הוצאה לאור סגה עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
יפנית
הפצה סגה
עיצוב ג'ונפיי אוטסו
סדרה סוניק הקיפוד
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג +10
פלטפורמות Windows
Xbox One
Xbox Series X/S
PlayStation 4
PlayStation 5
Nintendo Switch
המשחק הקודם Sonic Forces
המשחק הבא Sonic Superstars
https://sonic.sega.jp/SonicFrontiers/, https://asia.sega.com/SonicFrontiers/en/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוניק פרונטירסאנגלית: Sonic Frontiers) הוא משחק פלטפורמה תלת־ממדי שפותח על ידי קבוצת סוניק ויצא ב-8 בנובמבר 2022 לקונסולות הפלייסטיישן 5, פלייסטיישן 4, אקס בוקס סירייס X/S, אקס בוקס וואן, הנינטנדו סוויץ' והמחשב האישי. השחקן שולט בסוניק הקיפוד וזוכה להסתובב בחמישה איים שונים בחיפוש אחר יהלומי הכאוס לאחר שחבריו של סוניק נשאבים לתוך חור תולעת. המשחק הזה משלב את מצבי המשחק המקוריים של סוניק - כמו פלטפורמה, טבעות ועוד בתוך העולם הפתוח הראשון בסדרה. בזמן חקירת העולם הפתוח, השחקן יכול להשלים אתגרים, להילחם ברובוטים עוינים, ולשחק בשלבי "Cyper Space" שלוקחים השראה משלבים ממשחקים קודמים.

לאחר היציאה של Sonic Forces בשנת 2017, קבוצת סוניק התחילה לחשוב לאיזה כיוון היא רוצה לקחת את המשחק הבא. טאקשי איזוקה, ראש קבוצת סוניק, רצה שהמשחק יהווה השראה למשחקים שיבואו בעתיד, כמו שהמשחק Sonic Adventure עשה אי שם בשנת 1998. קבוצת סוניק החליטה ללכת על עולם פתוח, והתמקדה באיך לשלב את יכולותיו של סוניק בעולם מסוג זה. המשחק הוכרז בדצמבר 2021.

סוניק פרונטירס שוחרר ב-8 בנובמבר 2022. המשחק קיבל ביקורות מעורבות מצד המבקרים, שכן שיבחו את הגרפיקה, הסיפור, והפסקול, אבל התלוננו על כמה בעיות טכניות כמו השליטה ומערכת הקרב. עם זאת, המשחק קיבל תשבחות רבות מצד מעריצי הסדרה. עד מאי 2023, נמכרו יותר מ-3 וחצי מיליון עותקים.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוניק פרונטירס הוא משחק פלטפורמה ואקשן-הרפתקה תלת־ממדי.[1][2] בתור סוניק הקיפוד, השחקן זוכה להסתובב בחמישה איים שונים הנקראים Starfall Islands (שכוללים מגוון של נופות כמו שדות עם פרחים, יערות, הריסות עתיקת ומדבריות) כדי למצוא את יהלומי הכאוס ולחקור מה הקשר של היהלומים לאיים.[3][1][4] לסוניק יש את כל היכולות שלו מהמשחקים הקודמים; הוא רץ במהירות גבוהה, אוסף טבעות, מחליק על מעקים, ותוקף אויבים. בנוסף לאפשרות לדאבל קפיצה, יכולת ה"דרופ דאש" מהמשחק Sonic Mania, ובוסט.

בנוסף, לסוניק יש כמה יכולות חדשות, כמו ריצה על קירות ושימוש ביכולת Cyloop כדי ליצור מעגל של אור סביב חפצים וליצור איתם אינטראקציה. ה-Cyloop יכול לבצע מספר דברים שונים על ידי יצירת צורות מסוימות. השחקן יכול להתאים אישית את השליטה ולהתאים את דרגת הקושי של המשחק יחד עם המהירות, הפנייה, ההאצה ורגישות ההזזה של סוניק, בין היתר. ככל שהם מתקדמים, השחקנים יכולים גם לשדרג את המהירות, ההתקפה, ההגנה, כמות הטבעות ומד הבוסט של סוניק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Diaz, Ana, Sonic Frontiers sends the hedgehog on a new 3D adventure, Polygon, ‏9 בדצמבר 2021 (באנגלית)
  2. ^ Diaz, Ana, Sonic Frontiers sends the hedgehog on a new 3D adventure, Polygon, ‏9 בדצמבר 2021
  3. ^ Saltzman, Mitchell, Sonic Frontiers: The First Hands-On Preview, IGN, ‏7 ביוני 2022
  4. ^ Fahey, Mike, Sega Reveals Sonic Frontiers, The First Open-World Sonic Game, Kotaku, ‏9 בדצמבר 2021