Sonic Mania

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Sonic Mania
עטיפת המשחק. הדמויות, בכיוון השעון: טיילס, נאקלס הקיפודן וסוניק הקיפוד.
עטיפת המשחק.
הדמויות, בכיוון השעון: טיילס, נאקלס הקיפודן וסוניק הקיפוד.
כללי
תאריך הוצאה 15 באוגוסט 2017 (ארצות הברית)
16 באוגוסט 2017 (יפן)
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Christian Whitehead, PagodaWest Games, Headcannon עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור סגה עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, קוריאנית, גרמנית, צרפתית, סינית, ספרדית, איטלקית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה סוניק הקיפוד עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Retro Engine עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות נינטנדו סוויץ', פלייסטיישן 4, אנדרואיד, Xbox One, Microsoft Windows, iOS עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Sonic Maniaיפנית: ソニックマニア; בתרגום חופשי: סוניק מאניה) הוא משחק פלטפורמה דו-ממדי המהווה חלק מזיכיון משחקי הווידאו "סוניק הקיפוד" של חברת סגה. המשחק יצא לאור ב-15 באוגוסט 2017 לפלייסטיישן 4, Xbox One ו-נינטנדו סוויץ' וב-29 באוגוסט 2017 ל-Microsoft Windows. עלילת המשחק מתמקדת בדמותם של סוניק הקיפוד, טיילס, נאקלס הקיפודן, מייטי הארמדיל וריי הסנאי בניסיונותיהם לסכל את התוכניות של דוקטור אגמן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש לאחר אירועי המשחק "סוניק ונאקלס", סוניק וטיילס גילו אנרגיה עוצמתית באי המלאכים וטסו במטוס שלהם, הטורנדו, על מנת לחקור אותה. אולם דוקטור אגמן שלח קבוצה של אגרובוטים כדי להגיע לשם לפני סוניק וטיילס. האגרובוטים גילו את מקור האנרגיה, אבן אודם קסומה בשם רובי הפנטום, בדיוק אז סוניק וטיילס הגיעו. האגרובוטים קיבלו אנרגיות חדשות מאבן האודם, ונהפכו לקשים, ושלחו את סוניק, טיילס, ואת שמר האי נאקלס, אל אזורים שהם ביקרו על מנת שם הם רדפו אחרי רובוטניק כדי למנוע ממנו להשתמש באבן האודם למטרות רשע.

סוניק וחבריו גילו שרובוטניק השתמש באבן האודם על מנת לשלוט בכוכב הקטן מהמשחק Sonic CD. שם הם ראו את מבצר הרובוטים של רובוטניק, הביסו אותו ואת הענקים, וברחו הרגע שהמבצר התפוצץ. אם כל 7 יהלומי הכאוס נאספו בזמן המשחק של סוניק, רובי הפנטום משגר אותו ואת רובוטניק אל מימד אחר. שם, מלך הענקים בוגד ברובוטניק ולוקח את אבן האודם לעצמו, רובוטניק תוקף את הענק ומנסה להחזירו למוטב. סוניק משתמש ביהלומי הכאוס ונהפך לסופר סוניק ונלחם ברובוטניק ובמלך הענקים בהתאמה כדי לקחת את אבן האודם מהם. לאחר הקרב, רובי הפנטום מגיב עם היהלומים, ושולל את גרסת הסופר של סוניק ויוצר חור שחור שם בלע את עצמו וסוניק והכוכב הקטן נעלמו.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פלטפורמה אשר המשחקיות בה דומה למשחקים הראשונים בסדרה אשר הוצאו לסגה מגה דרייב. השחקן בוחר אחד משלוש דמויות המשחק אשר לכל אחד מהם יש יכולת שונה. סוניק משתמש ב"צניחת זינוק" אשר יכול לזנק במהירות אחרי הקפיצה, טיילס יכול לעוף וגם לשחות, ונאקלס יכול לטפס על הקירות.

במשחק ישנם 12 שלבים, 8 מהם "ערוכים מחדש" כגון: Green Hill Zone מהמשחק הראשון, יחד עם 4 שלבים רגילים. האזורים הערוכים מחדש משלובים עם חלקים ממוחזרים ממשחקי סוניק הקודמים וגם חדשים.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוכרז לראשונה בשנת 2016, כאשר נחגגו 25 שנים לסדרת המשחקים, המשחק עצמו יצא לאור ב-15 באוגוסט 2017 לפלייסטיישן 4, Xbox One ו-נינטנדו סוויץ' וב-29 באוגוסט 2017 לMicrosoft Windows.

סדרת סרטונים קצרים של 5 פרקים בשם "Sonic Mania Adventures" שודרה בערוץ היוטיוב של סוניק בין מרץ ליולי 2018, אשר פרסמה את גרסת ההרחבה Sonic Mania Plus.

Sonic Mania Plus[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2018 יצאה הרחבה למשחק בשם "Sonic Mania Plus". ההרחבה מוסיפה את דמויותיהם של מייטי הארמדיל וריי הסנאי המעופף, שהופיעו לראשונה במשחק הארקייד "SegaSonic the Hedgehog" משנת 1993. מייטי יכול להפוך את עצמו לכדור משוריין והוא בעל הגנה מפני קוצים, וריי יכול לעוף מעבר בלי לאבד שיווי משקל. בנוסף, ישנם מצב משחק חדש בשם "Encore Mode", ואפשרות לעד ארבעה שחקנים במסך מפוצל.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי האתר Metacritic, המשחק הביא ביקורות טובות. מבחינת מעריצי הסדרה, המשחק נחשב למשחק הקלאסי האהוב ביותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]