סוניק הקיפוד (משחק וידאו, 2006)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוניק הקיפוד
Sonic the Hedgehog
כללי
תאריך הוצאה 14 בנובמבר 2006
סוגה משחק פלטפורמה, משחק פעולה-הרפתקאות
פיתוח Sonic Team
הוצאה לאור סגה עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה סגה
סדרה סוניק הקיפוד עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Havok עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד או משחק מרובה משתתפים
פלטפורמות Xbox 360, פלייסטיישן 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוניק הקיפודאנגלית: Sonic the Hedgehog), הידוע בתור סוניק '06, הוא משחק וידאו משנת 2006 אשר פותח על ידי חברת פיתוח משחקי המחשב היפנית קבוצת סוניק ואשר הופץ על ידי סגה. המשחק הופק לציון יום השנה ה-15 של סדרת משחקי סוניק הקיפוד.[1]

המשחק יצא לשווקים לקראת סוף 2006 לקונסולת המשחקים Xbox 360, ובתחילת 2007 לפלייסטיישן 3.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנודע לד"ר אגמן, אויבו המושבע של סוניק הקיפוד, כי בידיה של הנסיכה אליס כוח רב עוצמה אשר המחזיק בו מסוגל לגרום להשמדת העיר סוליאנה (עליה הנסיכה מולכת), ד"ר אגמן מחליט לחטוף את הנסיכה. לאחר שנודע לסוניק על כך הוא יוצא לסכל את מזימתו של ד"ר אגמן. עם זאת, קיפוד לבן ומסתורי בשם סילבר מגיח במפתיע ומנסה לעצור את סוניק. בהמשך מתגלה כי סילבר הוא נוסע בזמן אשר הגיע מהעתיד במטרה לוודא ששרשרת המאורעות בעבר לא יובילו לעלייתו של איבליס - נבל מרושע שגרם למקרי מוות רבים בעולם העתידי אשר ממנו סילבר הגיע. סוניק חייב כעת לגלות מה סילבר רוצה בדיוק על מנת לוודא שהוא לא יפריע לסוניק במשימתו. במקביל להתרחשויות הללו נפער חור תולעת אשר מוביל אל העתיד, שם הגיבורים מוצאים עולם פוסט-אפוקליפטי, מלא הרס וחורבן, אשר מוביל אותם לחקור כיצד יוכלו למנוע את שרשרת המאורעות שתוביל ליצירתו של עתיד אפל זה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פלטפורמה בו ניתן לשחק בשלוש דמויות שונות - בסוניק הקיפוד, סילבר הקיפוד, או בשאדו הקיפוד. באופן כללי הדגש בשלבי המשחק השונים מושם לרוב על מהירות, כאשר סוניק, סילבר או שאדו רצים במהירות שיא לאורך השלב תוך כדי התחמקות ממכשולים. בחלקים מסוימים במשחק סוניק נושא את הנסיכה אליס אשר מפעילה מחסום שמגן עליה ועל סוניק מפני מכשולים שונים.

השלבים בהם השחקן משחק בשאדו הקיפוד דומים למדי לשלבים בהם משחקים בדמויות האחרות מבחינת מהירות הפעולה, אך מתמקדים יותר בלחימה באויבים, וכוללים לעיתים גם קטעים בהם שאדו נוהג בכלי רכב שונים.

השלבים בהם השחקן משחק בסילבר איטיים יותר, ומתמקדים גם ביכולת הטלקינזיס של סילבר אשר באמצעותה הוא מסוגל להביס את אויביו ולפתור חידות.

בקטעים מסוימים בכל אחד משלושת מצבי המשחק הללו, השחקן מסוגל לשלוט גם לחלופין בחברים של הדמויות הראשיות. (טיילס ונאקלס עבור סוניק, רוז' ואומגה עבור שאדו, ואיימי ובלייז עבור סילבר), כאשר לכל אחד מאותן הדמויות יש גם יכולות ייחודיות משלו. היכולות הייחודיות השונות של הדמויות מאפשרות לאותן הדמויות להגיע לאזורים שונים בשלב אליהן הדמויות האחרות לא מסוגלות להגיע.

סוניק, שאדו וסילבר מתחילים את המשחק עם חמש פסילות. בכל פעם בה הדמות נוגעת או מותקפת על ידי אחד מהאויבים, או בהן הדמות נתקלת באחד המכשולים בשלב, אחת מהפסילות של הדמות נעלמת במידה ואין ברשותה טבעות. מד הטבעות מגיע לאפס כאשר השחקן לא אוסף טבעות כלל או כאשר נפגע מאחד המכשולים שבדרכו פעם אחת. כשמד הפסילות של השחקן מגיע לאפס, המשחק מסתיים והשחקן חייב להתחיל לרוב את המשחק מתחילת השלב במידה שזו הייתה הנקודה האחרונה שבה בוצעה השמירה האחרונה של המשחק. המטרה במשחק היא להעביר בהצלחה את סוניק, סילבר ושאדו דרך כל שלבי המשחק, ובאופן זה לפתוח את אפשרות המשחק בסיפור האחרון של המשחק, לסיים את הסיפור האחרון בהצלחה, ולגמור את המשחק.

בכל סיפור, השחקן מנווט ברחובות העיר שם מתרחשת עלילת כל השלבים, משוחח עם אנשי העיר, ומבצע משימות שונות. החלק העיקרי בו מתרכז המשחק הוא שלבי הפעולה אשר הופכים נגישים תוך כדי ההתקדמות במשחק. כדי לגשת לשלבים מסוימים השחקן חייב לרכוש מיומנויות מסוימות מחנות מסוימת הממוקמת בלב העיר. במשימות השונות ברחבי העיר השחקן אמור לאסוף טבעות רבות ככל הניתן אשר באמצעותן יהיה מסוגל לרכוש את המיומנויות הנחוצות.

מפתחי המשחק פיתחו מספר חבילות הרחבת תוכן למשחק אשר זמינות להורדה ומוסיפות מאפיינים שונים למצב המשחק ליחיד. חבילות ההרחבה כוללות בין היתר:

  • מצב משחק 'קשה מאוד' - גרסה של המשחק ברמת קושי גבוהה בהרבה של שלבי המשחק אשר כוללת אויבים רבים יותר וחזקים יותר, טבעות מעטות יותר, ועוד.
  • מצבי 'מתקפת בוסים' המאפשר לדמויות השונות לשחק במצב של קרבות נגד הבוסים השונים במשחק אחד אחרי השני באופן מתמשך.
  • מצב 'מתקפת קבוצות חברים' ששולח את השחקנים דרך גרסאות שונות של השלבים בסדר קבוע, תוך כדי החלפת הדמויות כל שני שלבים, כאשר בסוף המצב ישנו קרב נגד בוס.

המשחק כולל גם שני מצבי משחק מרובי משתתפים:

  • מצב 'Tag' בו על שני השחקנים לעבוד בשיתוף פעולה כדי לסיים בהצלחה את שלבי המשחק ולאסוף יהלומי כאוס.
  • מצב 'Battle' בו שני השחקנים מתמודדים זה נגד זה, והראשון שמגיע לסוף השלב מנצח.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההודעה הרשמית בדבר ההשקה המתוכננת של המשחק בוצעה לראשונה במהלך כנס "Electronic Entertainment Expo" שהתקיים במאי 2005.

בכנס "Tokyo Game Show" יוג'י נאקה, מתכנת ומעצב משחקי וידאו בכיר בחברת סגה, חשף לראשונה מה יהיה שמו הרשמי של המשחק, וציין כי המשחק יחגוג את יום השנה ה-15 של הסדרה[2]

בשלבי הפיתוח המוקדמים של המשחק צוין באמצעי התקשורת כי המפתחים נתקלו בבעיה בפיתוח גרסת המשחק עבור קונסולת ה-Wii וזאת בשל כוח העיבוד הדל של הקונסולה, אשר לא אפשרה להריץ את המשחק בשלמותו על הקונסולה. בעקבות כך חברת הפיתוח החליטה לפתח משחק אחר לקונסולת ה-Wii בשם "Sonic and the Secret Rings" אשר הושק במהלך שנת 2007.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבקרי משחקי וידאו שונים מתחו ביקורת על כך שזמני הטעינה במשחק ארוכים יתר על המידה, שמערכת המצלמה משובשת, שישנן תקלות מרובות במהלך קטעים שונים במשחק, שהעלילה מסובכת מדי ואינה תואמת את רוח הסדרה.[3][4] בעקבות כך, משחק זה נחשב למשחק הכי גרוע בקרב המעריצים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוניק הקיפוד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]