סקיילרק 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקיילרק 2
Skylark
תמונה של סקיילרק 2 בתערוכה
תמונה של סקיילרק 2 בתערוכה
מאפיינים כלליים
סוג מל"ט טקטי
ארץ ייצור ישראלישראל ישראל
יצרן חץ הכסף
ממדים 
מוטת כנפיים 6.5 מטר
משקל מטען מרבי 9 ק"ג
משקל המראה מרבי 65 ק"ג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ביצועים 
טווח טיסה מרבי 60 ק"מ
שהות באוויר 4 שעות
סייג רום 15,000 רגל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקיילרק 2 הוא כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) טקטי למשימות סיור ואיסוף מודיעין מתוצרת "חץ הכסף" חברה-בת של אלביט מערכות. הסקיילרק 2 היא גרסה מוגדלת ממדים ומשופרת יכולות של המיני-מל"ט סקיילרק 1.

סקיילרק 2 זכה בפרס “2006 Best of What’s New” של כתב העת "מדע פופולרי" בקטגוריית תעופה וחלל. המערכת זכתה במכרז בינלאומי של צבא קוריאה שנערך במהלך 2007 בו אלביט גברה על מתחרים מכל העולם.[1]

תפעול[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקיילרק 2 מונע על ידי מנוע חשמלי ולכן מאפשר ביצוע משימה באופן חשאי, המטוס יכול לטוס באופן אוטונומי על פי נתיב טיסה שהוגדר לו מראש ולשדר למפעיליו בזמן אמת את הנתונים, תמונת וידאו ונתוני מערכת, הנקלטים בחיישניו. החיישנים בהם מצויד הסקיילרק 2 הם חיישן CCD לצילום ביום וחיישן תת-אדום לצילום בלילה וכמו כן חיישני המטוס המאפשרים את ביצוע הטיסה באופן אוטונומי. בנוסף, מצויד הסקיילרק 2 בציין לייזר היכול לשמש לציון מטרות עבור נשק מונחה לייזר.

סקיילרק 2 ממריא ונוחת באופן אוטונומי, לצורך ההמראה ניתן לשגר אותו ממסילת שיגור המורכבת על גבי רכב שטח כדוגמת ה-HMMWV והנחיתה מתבצעת תוך שימוש במצנח וכרית אוויר המאפשרים נחיתה מדויקת ובטוחה. טווח הפעולה של המערכת הוא כ-50 ק"מ והיא נועדה לשרת את רמת החטיבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]