עמל ומעבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קבוצת עמל ומעבר
בית אבות "עמל בשרון" ברעננה
בית אבות "עמל בשרון" ברעננה
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
תקופת הפעילות 1984–הווה (כ־40 שנה)
חברת אם קרן פימי
חברות בנות ידיד נפש, ת.ל.מ, רב-גיל, מדלידר
מיקום המטה תרשיש 5 פארק תעשייה צפוני קיסריה
משרד ראשי אחוזה 301, רעננה
שליטה בחברה קרן פימי
בעלות קרן פימי
ענפי תעשייה חברת סיעוד, בריאות, טיפול נפשי, הנגשה בתי אבות דיור מוגן
מוצרים עיקריים טיפול סיעודי, בתי אבות, שיקום נפשי, טיפול נפשי, פיזיותרפיה ועוד.
יו"ר לילך אשר טופילסקי
מנכ"ל דליה קורקין
עובדים 25,000
 
https://www.amalgroup.co.il/

עמל ומעבר (עזרה מסורה לחולה ולקשיש) היא רשת בתי אבות וחברת סיעוד המתמחה במתן שירותי סיעוד, מהחברות הפרטיות הגדולות בארץ בתחום הסיעוד[1], המטפלת בלמעלה מ-25,000 מטופלים.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה הוקמה בשנת 1984 בשם "עמל סיעודית", וב-1995 נרכשה על ידי אבי רויכמן וערן גורן. בשנת 2000 נכנס תאגיד גרנות כשותף ב-50% מהרשת. בשנת 2015 נרכשה על ידי דליה קורקין (30%) ואיש העסקים היהודי-אמריקאי הארי גרוס (70%), תמורה 240 מיליון ש"ח. קורקין היא גם מנכ"לית הרשת מתחילת המאה ה-21.[2] בדצמבר 2021 רכשה קרן פימי 80% מהחברה (מלוא חלקו של גרוס ו-10% מקורקין) לפי שווי של מיליארד ש"ח. בינואר 2024 רכשה פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק הפועלים, 20% מהקרן, לפי שווי של 1.5 מיליארד ש"ח. חלקה של קרן פימי ירד ל-64% וחלקה של קורקין - ל-16%[3].

בסוף 2023 העסיקה החברה 30,000 עובדים (עובדים סיעודיים, אחיות, פיזיותרפיסטים ועובדים כלליים) להשגחה בעשרות מוסדות טיפוליים ובתי אשפוז פרטיים[3].

ברשות החברה ארבעה בתי אבות גדולים הכוללים מחלקות סיעודיות, לצד 16 בתי אבות קטנים בירושלים וב-15 קיבוצים בכל רחבי הארץ.

בתי האבות הגדולים הם:

  • "עמל בשרון" ברעננה, שנוסד על ידי רשת משען וב-2009 עבר לידי עמל ומעבר[4]. בבית האבות ברעננה 11 מחלקות ו-400 מיטות, כולל מלונית המיועדת למטופלים המשתחררים מבתי חולים בעקבות מחלה או ניתוח[5]. הבית כולל מחלקות סיעודיות, מחלקות לתשושי נפש ומחלקה פסיכיאטרית. הבית מקבל מטופלים בטרום קוד.
  • "עמל בטבריה" הוא בית אבות סיעודי ובו 5 מחלקות עם 250 מיטות. הבית כולל מחלקות סיעודיות ומחלקה לתשושי נפש. בבית משלבים פעילויות של הדיירים עם הקהילה ועם בעלי חיים. "מזרע" – בית אבות סיעודי בצפון הארץ אשר הוקם בשותפות עם חברת מזרע התבור. בבית קיימות 3 מחלקות ומעל ל-100 מיטות. הבית כולל מחלקות סיעודיות ומחלקה לתשושי נפש. לדיירי הבית חיבור ייחודי עם חברי הקיבוץ. הבית מציע חדר פיזיותרפיה עם ציוד חדש ומתקדם בתחום.
  • "עמל מעלה אדומים" – בית אבות בית חולים גריאטרי שיקומי במעלה אדומים. המרכז הגריאטרי פועל בשיתוף עם בית חולים "הדסה הר הצופים" ומציע קשת של פתרונות תחת קורת גג אחת, על מנת להקנות למטופלים רצף טיפולי. הבית מונה 8 מחלקות.

כחלק מדגש על בטיחות ואיכות הטיפול בדיירים, בכל החדרים והמרחבים הציבוריים מותקנות מצלמות. צוות בכיר נמצא במקום 24 שעות ביממה כדי לתת מענה לכל צורך.

בכל הבתים מתבצע טיפול בשיטות חדשניות ומתקדמות: באמצעות מציאות מדומה, טיפול באומנות, טיפול בתנועה, טיפול בנגינה וטיפול באמצעות בובות.

בתי אבות בקיבוצים עמל ומעבר היא החברה היחידה בישראל הפועלת בתחום בתי האבות בקיבוצים[6]. לרשותה 15 בתי אבות בקיבוצים, בעמיר, חולתה, חצור, גבעת ברנר, עין החורש ועוד. המודל של בתי האבות בקיבוצים מחולק לשלושה מסלולים, בהתאם להחלטת הקיבוץ: הבית של הקשישים נשאר בקיבוץ ונחתם הסכם שכירות ארוך טווח כשהקיבוץ משלם עבור הטיפול בקשישים, או שלא משולמים דמי שכירות והשירות לחברים ניתן ללא תשלום תמורת העברת התשלום מהמדינה, ובאפשרות השלישית משולמת שכירות נמוכה יותר וניתנות הנחות לקשישים. לרוב, 50% מהדיירים בבתי הסיעוד בקיבוצים הם בני המקום והוריהם של בני המקום, ו-50% מגיעים מבחוץ[6].

כמו כן, החברה מפעילה תוכניות לשיקום וטיפול בקהילה, כמו הפעילות של חברת "ידיד נפש" לטיפול וחונכות למשתקמים, חברת "תלמ" שמספקת שירות פסיכולוגי בכל רחבי הארץ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]