לדלג לתוכן

פורטל:ערכים מומלצים/ערכים/פייף סימינגטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פייף סימינגטון
פייף סימינגטון

ג'ון פייף סימינגטון השלישי הוא איש עסקים ופוליטיקאי אמריקאי מאריזונה, איש המפלגה הרפובליקנית, שכיהן כמושל אריזונה ה-19 מ-1991 ועד להתפטרותו ב-1997. סימינגטון התפטר מתפקידו בעקבות הרשעתו באשמות עושק והונאת בנק - הרשעות שמאוחר יותר בוטלו. טרם כניסתו לפוליטיקה, שירת סימינגטון בחיל האוויר של ארצות הברית, שבו הוא הוצב בבסיס חיל האוויר לוק שבגלנדייל.

כיליד העיר ניו יורק, למד סימינגטון בבית הספר גילמן שבבולטימור. לאחר מכן סיים את לימודיו באוניברסיטת הרווארד עם תואר בתולדות האמנות ההולנדית. סימינגטון הגיע ממשפחה פוליטית. אביו, ג'. פייף סימינגטון הבן, שירת כשגריר ארצות הברית בטרינידד וטובגו. דודנו, סטיוארט סימינגטון, היה סנאטור מטעם מיזורי והמזכיר הראשון של חיל האוויר של ארצות הברית. לאחר שהתגייס סימינגטון לחיל האוויר של ארצות הברית ב-1967, וקיבל דרגת קפטן, הוענק לו כוכב הארד על שירות ראוי לשבח. הוא השתחרר ב-1971, נשאר באריזונה והיה ליזם מקרקעין. ב-1976 הוא הקים חברה בבעלותו.

ב-1990 נבחר סימינגטון כמושל אריזונה לאחר שהתמודד במרוץ צמוד מול איש המפלגה הדמוקרטית, ראש עיריית פיניקס טרי גודארד, במערכת בחירות שהסתיימה בהצבעה בשני סיבובים. במהלך תקופת כהונתו הראשונה כמושל, הקים סימינגטון בתי ספר בזיכיון באריזונה לאחר שחתם על חקיקה לרפורמה גורפת בחינוך, ובתי הספר הראשונים מסוג זה נפתחו ב-1995. בשנה שלאחר מכן, במהלך תקופת כהונתו השנייה, חתם סימינגטון על חוק להקמת רשות בנק המים של אריזונה כסוכנות עצמאית, שאפשר גישה למקורות מים ממיזם מרכז אריזונה להיאגר לטובת צרכים עתידיים. במהלך כהונתו התרחשה גם הסגירה הזמנית הראשונה של הפארק הלאומי גרנד קניון במהלך השבתת הממשל בארצות הברית בנובמבר 1995. ב-1997 הורשע סימינגטון בשבעה סעיפי אישום של הונאת בנק, והתפטר מכהונתו, אך מאוחר יותר ההרשעות בוטלו. לפני שהוגש ערעור על זיכויו, הוא קיבל בינואר 2001 חנינה מהנשיא ביל קלינטון, שאותו הוא הציל בנעוריו מטביעה בקונטיקט.

לאחר סיום כהונתו כמושל, עזב סימינגטון את החיים הציבוריים ופתח בקריירה של שף, ומאוחר יותר היה שותף לייסוד המכון הקולינרי של אריזונה יחד עם שותפיו לעסקים ג'רי מויס, דארן לייט ושף רוברט א. וילסון. שמו עלה כמועמד אפשרי לכהונה נוספת כמושל אריזונה, והוא שקל להתמודד על מושב בסנאט של ארצות הברית, אך הוא רק תמך במועמדים מאז תום כהונתו כמושל. סימינגטון ידוע גם כמי שהיה עד לאורות פיניקס, אירוע רבתי של עצמים בלתי מזוהים שהתרחש בפיניקס ב-13 במרץ 1997.